Author Topic: Малко история ;)  (Read 177831 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #80 on: 01.10.2013, 01:26:10 »
И сега е добре някои да си принтнат тези инструкции и да си ги държат на видно място, за да си ги преговарят от време на време...  :help:
Няма симсъл да принтват инструкцията за регулировчика с вдигната дясна ръка. Към момента тя е невалидна и единствено тези, които са откъм лявото му рамо, имат право да преминават във всички посоки (т.1). Често регулировчикът пуска със знаци и тези, които са отсреща му, да правят десен завой (т.2).
Законът и правилникът, валидни до 1974 г., имаха сериозни принципни разлики. Имаше понятието Т-образно кръстовище, което кой знае защо битува в много шофьорски глави, независимо че са родени далеч след промяната през 1974.

Пак през 1974 влязоха в сила доста промени и допълнения в пътните знаци, размерите на знаците се увеличиха значително, оттогава влезе в сила белият фон (дотогава жълт). Най-съществените промени на знаците:
- беше създаден осмоъгълният "СТОП", предният вариант беше кръгъл с обърнат триъгълник в него.
- белият кръгъл знак без нищо в него не забраняваше движението в две посоки, а само "транзитното преминаване"
- "спирането забранено" беше син с една лента, а "паркирането забранено" - задраскана буква Р.
- роди се синият правоъгълен знак за еднопосочен път.
« Last Edit: 01.10.2013, 01:36:41 by blagun »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Малко история ;)
« Reply #81 on: 01.10.2013, 20:35:17 »
Всъщност малко се отнасям от темата, но все още незнайно защо битуват митове че има проверяващи от ДАИ, които си държат на правилото с Т образното кръстовище, което е недопустимо защото е точно обратното на ЗДВП. И определено не бях чувал за това със знаците с паркирането и знака за забранено движението в двете посоки.

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1246
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #82 on: 18.10.2013, 23:12:49 »
Ето една снимка от автогарата в град Кърджали, какво забелязваме там интересно? 2 бр. Икарус 266, 4 бр. Чавдар 11М3, 3 бр. Шкода РТО 706 и един ПАЗ. Отзад на Автогарата се забелязват един Чавдар 11Г5 и един Чавдар 11М4:


Източник
« Last Edit: 20.10.2013, 00:11:18 by difian »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #83 on: 16.01.2014, 02:51:25 »
1. Кратка статия от в-к Демокрация от 4.12.1998г., за новите Мерцедеси и Манове.
2. Янчулев представя новите Мерцедеси 0302Т (в-к Столица, бр.8/28.8.1992г.)
3. Интервю с Вилхелм Краус, зам.-кмет (в-к Столица, бр.5/7.8.1992г.)
4. Предимствата на автобуси Мерцедес 0305 пред Чавдар 14-20 (в-к Столица, бр.7/21.8.1992г.)
5, 6 и 7. Наказателна ли е автобусна линия 72А? Статия за своеволията на шофьор по линията и последствията. (в-к Столица, бр.11,13 и 14)

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 436
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #84 on: 16.01.2014, 09:01:10 »
Има и модификация Вартбург 353 с долен лост
Да, наистина имаше и с долен лост, аз лично съм виждал само комбита с такъв
Нация от лошо гледащи директори

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #85 on: 16.01.2014, 09:25:56 »
Има и модификация Вартбург 353 с долен лост
Да, наистина имаше и с долен лост, аз лично съм виждал само комбита с такъв
Това е Вартбург 1.3 с четритактов двигател на Фолксваген, произвеждан е между 1988 и 1991.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #86 on: 16.01.2014, 10:24:15 »
За четиритактовия Вартбург ясно - при него лостът си беше отдолу. Но имам предвид по-стария модел 353S-Стандарт и 353W-Делукс - срещаха се, макар и рядко - с долен лост, по-често комбита, но не само..... Дори в ръководството за експлоатация са посочени възможните "екстри" по специална извънредна поръчка - долен лост, отопляемо задно стъкло, калъф за резервната гума, "жабки" за дребни вещи в облицовката на предните врати, радиоприемник, стъклочистачка за задното стъкло при "турист" или "комби" варианта, плексигласов предпазител на люка - "ветроотражател", вътрешна облицовка на багажника....мисля, че това бяха. А разликата между "стандарт" и "делукс" беше в наличието на люк и алуминиеви лайсни отвън - отдолу и по горните рамки на вратите.
По рейс и по жена не се тича!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #87 on: 11.02.2015, 15:53:56 »
Статия по повод 74-годишнината от откриването на първата тролейбусна линия.

http://glasove.com/svetyt-ot-vchera/47856-tramvaj-bez-relsi-pyrvata-trolejbusna-liniq-v-bylgariq-trygva-prez-1941-g

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #88 on: 16.06.2015, 15:13:56 »
Това са по- късни времена... През 70-те 280 бяха до МЕИ, а 80 въртеше на зал Хр.Ботев. А по 4-ката (Ректората- Гара Искър) имаше като тези:  http://www.favcars.com/pictures-ikarus-260-1972-98-105056.htm къси Икаруси- тривратки.  Само че червени с черна лента и малки плъзгащи стъкла в горната част на прозорците...:D.  Но да се върнем на сините двуврати: по колко минути мислите че стояха на спирката на МЕИ в час- пик?
Докога са се движили Икарусите 260?

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #89 on: 16.06.2015, 23:18:12 »
Докога са се движили Икарусите 260?
Някъде до 1980-81 обслужваха А209 - бащата на сегашната А204.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #90 on: 17.06.2015, 12:48:35 »
Имам бегли спомени, че към 1992-93г. съм се возил на такъв Икарус 260 по 73.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #91 on: 17.06.2015, 13:04:14 »
В Земляне имаше няколко такива, в това число и пребоядисани в оранжево-бяло, но бяха "рязани", не оригинални 260..........
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #92 on: 17.06.2015, 13:13:43 »
Да, рязани бяха с 3 врати и откараха до мноого късно, имам снимка на такъв дори през 2008-ма или 2009-та и то на 102. И на 93 и 98 също работеха.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #93 on: 17.06.2015, 14:19:29 »
Имам бегли спомени, че към 1992-93г. съм се возил на такъв Икарус 260 по 73.
Това е било от жълтата серия със задноразположени двигатели (Икарус 266 май), които през 80-те бяха по А67 и други крайградски линии. Само че те бяха двуврати.
« Last Edit: 17.06.2015, 14:25:45 by blagun »

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #94 on: 17.06.2015, 15:17:32 »
Имам бегли спомени, че към 1992-93г. съм се возил на такъв Икарус 260 по 73.
Това е било от жълтата серия със задноразположени двигатели (Икарус 266 май), които през 80-те бяха по А67 и други крайградски линии. Само че те бяха двуврати.

Вероятно точно от тази серия е възможно да е имало оцелели в началото на 90-те, защото "рязаните" като 1307, 1313 и 1379 по мой спомен се простиха със задните си части чак през втората половина на 90-те.
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #95 on: 17.06.2015, 16:01:15 »
Абсурд да са били 266 - последните останали такива ги изпобракуваха към 87-а година, 89-та си заминаха и кремиковските екземпляри. Въобще този модел специално у нас не изкарва много, въпреки че е опростен и дуракоустойчив вариант, адаптиран за черни селски пътища в Унгария и за развиващите се страни. "Рязаните" със сигурност се появиха по-рано - към 92/93-та, ако не и преди това - сините двуврати "рязани" за Бистрица/Железница/Плана.
По рейс и по жена не се тича!

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #96 on: 13.07.2015, 22:31:02 »
Не знам дали е пускано - Шкода 706 РТО, някъде край София, авторът е описал автобуса, като Йелч 272, но доколкото знам в България не са внасяни автобуси от тази марка.
Източник:http://www.classiccar-bg.com/index.php/topic,628.980.html
« Last Edit: 14.07.2015, 10:22:35 by Magirus deutz »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #97 on: 14.07.2015, 20:27:09 »
Отзад над регистрационният номер е надписът JELCZ.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/47/Jelcz_272_MEX_in_Krak%C3%B3w_-_rear.jpg
« Last Edit: 14.07.2015, 20:30:51 by София 70 »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #98 on: 15.07.2015, 08:15:18 »
Значи в МГТ на София са били лицензни Jelcz 272, а не оригинални Skoda 706 РТО (култовата серия регистрационни табели СЛ **** беше само за МГТ).

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #99 on: 15.07.2015, 09:42:12 »
Виждам,че има специална тема за това искам да питам преди години в Малашевци имаше аварийна Шкода RTO 706 под инв.номер:Аварийна 10 и ДК.номер АП-2998,тя беше единствената запазена Шкода.Някой знае ли нещо за нея,въпросът ми е към по-възрастните съфорумци.Аз бях написал за този автобус в темата Skoda RTO 706,ама реших и тук в темата да спомена.
Този Jelcz май също е бил с такова предназначение, според информацията от форума: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=41360&page=6
Понеже е произведен 1975г. е доста вероятно да е от онази партида автобуси, изградена върху стари шасита, препратени от КА "Чавдар" поради недостатъчен  капацитет за изграждане на нови каросерии именно в Полша.
« Last Edit: 15.07.2015, 11:13:28 by difian »
Направеното днес е недостатъчно за утре.