Author Topic: Малко история ;)  (Read 177862 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #120 on: 26.07.2015, 10:14:22 »
Тази снимка я има в книгата "от велосипеда до метрото"  обаче ми е интересно какъв точно модел се води тролейбуса, да се намери повече информация в гугъл за този модел.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #121 on: 26.07.2015, 20:34:34 »
Модела е MAN/Kässbohrer 610 FEC 1 обаче инфо в нета не намирам. Единствено до колкото разбрах е от 1959 година, и в България идва като трета употреба през 1976. В гараж Искър такъв ли имаше?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #122 on: 26.07.2015, 22:12:09 »
Аз тези не си ги спомням, явно малко са ги бракували преди 90-та година още, нямам идея в кои гаражи е имало и дали са дочакали Искър. Иначе този запазения в Искър беше по-друг, 1-ва врата беше преди 1-вия мост.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #123 on: 26.07.2015, 22:47:02 »
В гараж Искър имаше Graf & Stift от тези внесени втора употреба през 1985 и бракувани през 90-те. MAN/Setra са много по-стари, внесени са 1968 и са бракувани 1974.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #124 on: 26.07.2015, 22:51:14 »
Софийските MAN/Kässbohrer 610 FEC 1 може би са били от Дортмунд, тролейбусния транспорт там е закрит през 1967г., а те са внесени в България през 1968г..
Ето снимки от  Германия.
Източник:http://hvdsw.de/pages/historisches-bild.php
« Last Edit: 11.11.2015, 18:07:11 by Magirus deutz »

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #125 on: 27.07.2015, 09:29:45 »
Eдинствено до колкото разбрах е от 1959 година, и в България идва като трета употреба през 1976. В гараж Искър такъв ли имаше?

Гараж Искър е пуснат в експлоатация през '87. Няма как да имало такова там.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #126 on: 27.07.2015, 09:57:56 »
В Искър е бил друг, Graf und Stift
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline чавдарчето

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 248
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #127 on: 02.08.2015, 02:53:23 »
Някой има ли запазени снимки на интериора на Чавдар М-80 и М-81, където да се виждат седалките и закрепването им към пода? 
« Last Edit: 02.08.2015, 12:19:50 by чавдарчето »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Малко история ;)
« Reply #128 on: 02.08.2015, 17:05:54 »
В Искър е бил друг, Graf und Stift
...
Всъщност остана ли нещо от този Граф?

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #129 on: 03.08.2015, 01:28:00 »
Учудващо, да! Няколко снимки... Май при чистката в трамвайното депо, и той беше заминал... :neznam:

Offline Nadhob

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #130 on: 03.08.2015, 21:14:12 »
Съчленен тролейбус Ман с  инв.№101, внесен през 1968г. по линия 2? : http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=82010&page=17
Направих огромно търсене из форума и се оказа, че май не е пускана.
Браво за снимката  :fan:, каква точно е била разцветката им - червено - жълта или червено - бяла?
Мисля, че червено-бяла, защото такава е била и при МТБ-82/ДТО ТБ-51/55,а единствено първите Шкода 9Тр са боядисвани в чисто червен цвят.Тук изниква въпросът от коя година софийските тролейбуси са започнали да носят синият си цвят, по-късно примесен и с жълта ливрея? :neznam:

These trolleybuses were used in Sofia in their original Dortmund livery. The lower part of the body was brown, the thin strip under windows was dark brown. I have two photos of these trolleybuses taken in August, 1971. Unfortunately these pics are black and white :(

N.

http://trollino.mashke.org
http://tramino.hostoi.com

Offline Nadhob

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #131 on: 04.08.2015, 12:25:59 »
Und eine farbige Aufnahme aus Dortmund (aus Internet):




N.

http://trollino.mashke.org
http://tramino.hostoi.com

Offline Nadhob

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #132 on: 05.08.2015, 15:59:28 »
Не е съвсем вярно, че не са внасяни въобще камиони Йелч. Внасяни са, но специализирани - бетоновози. И бяха мнохо специфични - бяха си съчленени, бетоносмесителят не беше монтиран директно върху камиона, ами върху нещо като ремарке, което обаче не можеше да се откачи...Така камионът-бетоновоз имаше четири моста - преден-управляем, втори-двигателен, Раба с планетарни редуктори и двойни колела и отзад още два, под смесителя, пак с двойни колела....Явно тези резервоари са били с по-голям обем, респективно с по-голямо общо тегло и не е било възможно монтирането им върху стандартно шаси.....Баща ми беше навремето автомонтьор в Инжстрой на бул. Кирил Пчелински - Кукуш и имаха бая такива бетоновози, с бяла кабина. Между другото имаха и един кош от четириосен трамвай Цепелин, и то в първоначалния вариант реконструкция с объл покрив, който го ползваха като работилница за плетене на метални въжета за кранове. Не съм ходил от 88-а година, откакто се премести на друга работа, може въпросният кош още да си е там......

Относно автобусите Йелч, базирани на Шкода - доста стара история са, понеже в началото на 70-те Полша купува лиценз за градски и междуградски автобуси Берлие, които веднага започват да се произвеждат в същите заводи под марка Йелч, съответно производството на Шкоди спира.... Френските модели си идват заедно с двигателя....

Иначе е вярно, че двигателите на полските товарачи, както и на камионите Йелч, са по лиценз на Лейланд, както също и тези на камионите Стар, които вече наистина не са внасяни у нас - имаше ги само под формата на играчки по детските магазини, и между другото доста добре бяха направени и детайлизирани за такива....Двигателят на фадромите така е направен огледално понеже при тях, за разлика от този при камионите, е поставен отзад....

I think I can clarify some of these themes.

Buses based upon Skoda 706RTO were produced in PL from 1959. In fact Polish were only bodies. They were fitted in Jelcz to complete chassises that came from Czechoslovakia. Small number of chassises was bodied also by Bałtyk company in Koszalin. These were of another design, somewhat reminded Bulgarian Chavdars.

By the way, it's not known why these buses were named Skoda, though they were made by Karosa. :)

Anyway, Jelcz 043 were intercity buses, Jelcz 014 - tourist buses, Jelcz 272 - city buses, Jelcz 021 - articulated and Jelcz 041 - suburban ones with one sliding door (these were produced only for Czechoslovakia). There were also passengers trailers of type P-01. When Czechoslovakia limited and then stopped production of this chassis, they started to produce it in Poland, with SW680 engine, ZF gearbox and Raba rear axle. Production of this bus, though rather small by the end, stopped only in 1986.

As far as I know, articulated buses were sold to East Germany, trailers to Czechoslovakia and East Germany.

The first articulated Jelcz buses were made by bus operator in Warszawa in 1962 from two standard buses. In 1964 Jelcz started to produce it as AP-02 type. It was very long (17750 mm) and in 1967 was replaced by modernised and shorter version 021.

There was only 1 articulated Skoda 706 RTO in Bucharest and there was no import from Poland! It was also rebuilt in operator's workshops from two buses. I have a photo of it.

SW 680 engine was produced in Mielec under Leyland licence since 1966 as trials with Polish-built engine for big lorries were unsuccesfull. When Poland bought a licence for a big bus from Berliet in 1971, one of the conditions was use of as many Polish parts as possible. SW 680 was used in this modern bus, too. In fact it was a new bus, longer than French original and equipped with 3 doors, known later as Jelcz PR110U.

Lorries produced in Starachowice (Star) are quite another story, they were equipped with other Polish engines, produced in fatory in Andrychów and used also in San buses.

N.

http://trollino.mashke.org
http://tramino.hostoi.com

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #133 on: 07.08.2015, 21:10:29 »
Thanks a lot!
По рейс и по жена не се тича!

Offline Nadhob

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #134 on: 25.08.2015, 23:10:49 »
These trolleybuses were used in Sofia in their original Dortmund livery. The lower part of the body was brown, the thin strip under windows was dark brown. I have two photos of these trolleybuses taken in August, 1971. Unfortunately these pics are black and white :(

N.

http://trollino.mashke.org
http://tramino.hostoi.com


At least a few of these trolleybuses were repainted in Sofia into red and cream.

N.

http://trollino.mashke.org
http://tramino.hostoi.com
« Last Edit: 03.09.2015, 07:54:19 by Nadhob »

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #135 on: 31.08.2015, 01:09:51 »
Докато разглеждах разни видеа в сайта за видеосподеляне, попаднах на документален репортаж за асамблеята "Знаме на мира".

Предполагам, че всички се досещате каква е връзката с градския транспорт - изрисуваният с рисунки детски трамвай, чиито снимки (основно от обръщалото в ж.к. Дървеница) обикалят из интернет пространството.

Оказва се, че този трамвай не е единствен. Имало е и други трамваи, които са били ... украсени по повода. Бих казал доста по-интересно!

Но, предлагам сами да им се порадвате :arrow: видео

Аз съм - :eek: :rofl: :rofl: :rofl:  :P :P :P
vasko - оригиналът! :)

Offline viktor_bdz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1332
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #136 on: 31.08.2015, 23:25:21 »
Аз съм - :eek: :rofl: :rofl: :rofl:  :P :P :P
Нищо не разбрах, шокиран ли си, какво си?  :) :crazy:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #138 on: 11.11.2016, 19:03:58 »

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 436
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #139 on: 11.11.2016, 19:25:26 »
Чували ли сте за това чудо?

https://fakti.bg/technozone/210171-zabraveniat-ikarus-koito-kachvashe-patnici-pravo-v-samoleta
Защо не опитат да го продадат? Има достатъчно богати колекционери в Европа, в Щатите да не говорим. А това все пак е уникат, би трябвало някой да прояви интерес. Някой като Джей Лено например, който колекционира уникални екземпляри е достатъчно богат та да не го притеснява цената на реставрацията. И иначе от пистата до хотела няма как да стане, поради обясними причини.
Нация от лошо гледащи директори