Author Topic: Малко история ;)  (Read 65252 times)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3296
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #260 on: 11.05.2020, 01:03:50 »
FAP Dubrava - югославски.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2143
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #261 on: 15.05.2020, 10:16:34 »
Помни ли някой за съществуването на българска фирма NOMAR в началото на 90-те години на миналият век? Аз не можах да намеря нищо за  тях.  Според този източник:  https://www.drive2.ru/b/554823738932071181/  фирмата поръчва 10 бр. междуградски автобуси  ЛиАЗ-5256-11 през 1992г.,  от които само 5 пристигат в България. Сделката пропада поради убийството на собственика на NOMAR  в България. Задната част на автобусите е трябвало да бъде отделена от пътническия салон с преграда. За съжаление нито руския ми е добър, нито Google преводач помага особено за да се преведе следното : чтобы возить челноков между барахолками.

Благодаря за разяснението  :)  , любопитна история се оказаха тези автобуси. Предполагам, че тези 5 броя  са  единствените ЛиАЗ, внесени изобщо  в страната през 90-те и не само.
« Last Edit: 15.05.2020, 11:34:09 by София 100 »
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2853
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #262 on: 15.05.2020, 10:41:25 »
Чтобы возить челноков между барахолками.
За да превозва "челноки" между бит пазарите/битаците.
С думата "челнок" се означават пътуващите търговци, които пренасят стока от едно място до друго, продават я  на второто, след това се връщат и повтарят същата процедура. 90 - те години този вид търговия е доста разпространен на територията на бившия СССР, но достига и до България под формата на т.нар "руски пазари" в повечето големи градове, където руснаци и украинци продават най - различни стоки. Очевидно въпросната фирма е имала/щяла да има за предмет на дейност, именно превоз на такива руски търговци.
« Last Edit: 15.05.2020, 10:48:28 by Magirus deutz »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13360
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #263 on: 15.05.2020, 12:37:52 »
Търговски пътници, тогава почнаха кризите и това беше един от начините човек хем да си докарва някакви добри доходи, хем да си попътува малко. И беше интересно, таман навлизаха чужди стоки.

Отпред в автобуса са към 35-40 туристически седалки, отзад е мястото за багаж и стоката на въпросните търговци. Доста хитра идея, изобретателни са нашите първи частници веднага да напипат пазара и да отговорят на търсенето.
« Last Edit: 15.05.2020, 12:40:55 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14434
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #264 on: 15.05.2020, 18:23:20 »
Не виждам някакъв смисъл да се реже от пътническия салон за багаж. Обикновено на път за Капалъчарши и сродните места в югоизточната ни съседка се ползват товарни ремаркета. Пълно беше с подобни молдавски и украински автобуси по направлението север-юг.
Този вид "търговия" не е от най-законните и се подплатява с пачки, за да си затворят очите митничарите.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1556
    • View Profile
Re: Малко история ;)
« Reply #265 on: 15.05.2020, 20:51:52 »
Автобусът няма багажно каросерията не го позволява.  Явно така са го решили. Това с куфарната търговия е някакво допълнително хрумване.
The Grand Tour

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6220
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #266 on: 21.05.2020, 15:22:09 »
Автобус Шкода Балкантурист
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2143
    • View Profile
    • Email
Re: Малко история ;)
« Reply #267 on: 27.05.2020, 11:27:09 »
Ето кратка статия за българският електробус   "Балканкар  EMW -349,2", публикувана в "Panorama Bulgarska" - magazyn spoleczno-kulturalny Lipiec № 7 (159), r 1984. / "Българска панорама" - социално-културно списание, юли №7, 1984г.  Оригинално заглавие: "Elektrobus - nadzieja miejskiej komunikacji" - "Електробус - надежда за обществения транспорт".

С помощта на google преводач и познанията ми по полски преведох статията на български език. :

 Специалистите от българското обединение "Балканкар" създадоха електробус, свързващ в себе си предимствата на автобуса и тролейбуса. Засега електробуса на "Балканкар" е означен с кодовите символи EMW -349,2 и може да се види единствено в Слънчев бряг и в още няколко национални курорта. Това е 22-местен открит вагон, движещ се със средна скорост 25 км/час. Неговият електрически двигател се захранва от батерия с капацитет 22 kw/h. Характерно за този модел е така нареченото явление "краткосрочно индиректно зареждане". С помощта на специално устройство се обработва батерията на електробуса и се дозарежда  на крайната спирка. По този начин дневният пробег се увеличава от 50 до 100-120 км. Шасито е изчислено за 9,5 тона полезен товар. На базата на съществуващите решения и екземпляр могат да бъдат проектирани закрити микробуси и други возила, изпълняващи изискванията на обществения транспорт. Най-голямото предимство на електробуса "EMW -349,2" е това, че не замърсява околната среда и свежда до минимум шума.


Дали този електробус не е електрифициран "Чавдар 5С" с открита платформа?
« Last Edit: 27.05.2020, 11:32:28 by София 100 »
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна