Освен това нали знаете, че България е била основен доставчик на среден клас компютри за целия СИВ. Друг е въпроса, че ИМКО (името "Правец" идва по-късно, когато вече продукта е готов да излезе на пазара) се дешифрира по следния начин: Иван Марангозов Краде От САЩ. Външнотърговския баланс да е бил чак ужасяващ....Добре, че са доставени Икарусите - с доста зор от страна на някои хора - защото сега тролеите в София щяха да са бетер тези в Пловдив или в Скъпарна. По-скоро става въпрос за политическо сваляне на гащи - първите ЗИУ в България не са произведени специално за нас, а са върнати по рекламация от Гърция през 1985-та - движат се в Плевен. При нас идват също и боклуци, отказани от Уругвай - в Габрово. Мисля си, че е нещо от сорта на историята със за нищо не ставащите локомотиви серия 46, които са доставени по договорка между бай Тошо и Чаушеску с цел изплащане на румънския дълг към България. Тогава главният приемчик на БДЖ казва: "Докато аз съм на тая работа, тия ......... няма да стъпят в България". Е, румънците инсценират при изпитанията "случайна" катастрофа, при която той и още няколко човека, загиват.
Има и нещо друго - в СССР тогава има много големи градове, като Киев, Лвов, Баку, Тбилиси, Ереван, Ташкент а също почти цяла Украйна, Армения и Грузия, разчитащи преди всичко на Шкоди. Най-дългата линия в света също е изцяло с такива. Но "витрините" - Москва и Ленинград са 100% на ЗИУ - нямат нито една Шкода. Обяснението е, че вместимостта на Шкодите е по-ниска.