Author Topic: Бъдещи концесии  (Read 29980 times)

Online lud_pi4

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7481
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещи концесии
« Reply #60 on: 01.04.2010, 21:49:04 »
Интересно какви ще бъдат 12-те нови на доктора???

Тези които е закупил "Хеброс" за 22 и 27, днес видях двете целувки да си идват от Пазарджик, сигурно те заедно с 10-те темси ще поемат 24 и 93, и двете линии са с по 6 коли.  ;) А дата случайно да пише, защото ми казаха, че от утре Ирисбусите, които ги спряха наскоро, си идват по линиите, говоря за 2531 по 222 и тн.  :fan: Дата не видях, но видях интересно изказване.
Quote
Линиите бяха поделени още в Общинския съвет, когато префасонираха предложените от мен условия, така зам.-кметът Александър Константинов обясни защо сред превозвачите цари мир и любов.
« Last Edit: 01.04.2010, 22:22:24 by lud_pi4 »

Offline eco-power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 341
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещи концесии
« Reply #61 on: 02.04.2010, 00:12:54 »
Въпреки всичко аз лично съм удовлетворен от разпределението на първия пакет и като цяло от развитието на нещата. Слабите линии от първия пакет ги взима ХБ - тук тая надеждата да ги позасили малко. Ако си спомняте и 15-та не беше много вървежна но сега май вече не е и за темсите, а за нещо по-голямо, каквото напоследък често виждам. На доктора линиите стават с 1 по-малко - не е много но все пак е нещо на което може да се зарадвам. Другото е че и самия Дошков някак си е забелязал че колите са много стари /и свръх мръсни/ - явно е имало разговор за закупуване на нещо по-така. Чолака пък взима средна по оборот линия и там няма как да не се кръстосат с доктора за М10 която върви и обира всичко напред. И доколкото познавам Чолака няма да се остави ей така особено както и заем е теглил.

Много е важно да се разбиват всякакви идеи за монопол и да има равновесие в транспортния сектор.

Но най-важното, е че по този начин Батака се ограничава като превозвач за сметка на по-качествени услуги. Друг е въпросът какво ще стане с големия брой автобуси и персонал - най вероятно ще ги остави на сухо за известно време с поредния си идиотски предтекст че видите ли "ХБ" му е взел линиите пък хората вероятно пак ще повярват - имат чувството че при него работят най наивните.
« Last Edit: 02.04.2010, 00:15:18 by eco-power »

Online lud_pi4

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7481
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещи концесии
« Reply #62 on: 02.04.2010, 00:48:56 »
Персонала винаги може да иде при "Хеброс" или "Чолака", никой няма да ги върне, или спре.  ;) Взимат му едва 4 линии, които в момента хич ги няма, 10-10 коли, 24-6, 27-10, 93-6, или общо 32 коли, и не повече от 20-тина човека, тъй като 93 бяха по 12 часа, с по един шофьор и кондуктор, за това и не работеха събота и неделя, на 10, 24 и 27 пък има и разспокъсани, също с по 2-а човека екип. ;) Предполага се, че сега ще вървят 60-те БМЦ-та, плюс някой от тези които са от "Никана", стават 66, и 5-те резерви ще са Волвата с "рампите".
« Last Edit: 02.04.2010, 01:03:31 by lud_pi4 »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Бъдещи концесии
« Reply #63 on: 02.04.2010, 02:50:43 »
Тук се действа направо картелно и двете фирми са се обединили и са разпределили интересите си! И ако това е хубаво. Вижте как пожелателно пишете за нови автобуси... А трябваше конкурс и този с повечето качества да победи и да не са само тези две фирми!!!
« Last Edit: 02.04.2010, 17:54:47 by difian »

Online lud_pi4

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7481
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещи концесии
« Reply #64 on: 02.04.2010, 17:39:56 »
Тук се действа направо картелно и двете фирми са се обединили и са разпределили интересите си! И ако това е хубаво. Вижте как пожелателно пишете за нови автобуси... А трябваше конкурс и този с повечето качества да победи и да не са само тези две фирми!!!

Че тя фирмата с по-хубави качества, вече има повече линии. ;)

Отнася се за една друга концесия, но пак е бъдеща.  ;)
http://news.plovdiv24.bg/153661.html
« Last Edit: 02.04.2010, 17:57:10 by difian »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Бъдещи концесии
« Reply #65 on: 02.04.2010, 17:58:56 »
Този конкурс е направо за съд. Не успорвам, че от двете Хеброс е по-добрата. Но при една открита процедура можеха да се явят много повече фирми. А сега фирмите си разпределиха нещата, както на тях им е угодно!  :angry:

Online lud_pi4

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7481
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещи концесии
« Reply #66 on: 02.04.2010, 19:01:01 »
Този конкурс е направо за съд. Не успорвам, че от двете Хеброс е по-добрата. Но при една открита процедура можеха да се явят много повече фирми. А сега фирмите си разпределиха нещата, както на тях им е угодно!  :angry:

Не мисля, че в България има автобусна фирма, която може да закупи 72 или 144 автобуса (излишни), за да участва в конкурс, в който не е сигурно, че ще вземе нещо.  ;) А да не говорим, че можеше и да дойде фирма която е по-зле от сегашните, пример Варна, дойде ТТ и сега карат трошки от втората световна, добрече е тамошния Дап, за да копува нови возила с обществени поръчки и кредити.  ;)
« Last Edit: 02.04.2010, 19:03:14 by lud_pi4 »

Offline maniaka

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 223
    • View Profile
Re: Бъдещи концесии
« Reply #67 on: 02.04.2010, 20:51:41 »
Наистина във Варна Транстриумф е много зле.Единствено ми харесва,че повечето рейсове са им съчленени,иначе има Волва ,които са сигурно на повече от 20 години.При нас вече ги изхвърлиха тези трошки :fan:,въпреки че ми липсват  :D :P
Бойкот на микроавтобусите

Offline kotseto1001

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 79
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещи концесии
« Reply #68 on: 03.04.2010, 02:29:44 »
Честито ни - развалят концесията за спирките след 8г и без спирки....накратко: общината ще киха 5млн неустойки и ако имат малко останал акъл ще си запазаят всичките готови профили, които после да си монтират и да имаме мясащи на нещо спирки (които ръждясват за 2 месеца, но това е друга тема - някой си мисли, че само с боя и без грунд може).
http://news.plovdiv24.bg/153661.html

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Re: Бъдещи концесии
« Reply #69 on: 03.04.2010, 05:28:42 »
Наистина във Варна Транстриумф е много зле.Единствено ми харесва,че повечето рейсове са им съчленени,иначе има Волва ,които са сигурно на повече от 20 години.При нас вече ги изхвърлиха тези трошки :fan:,въпреки че ми липсват  :D :P

Е,за какво са ти съчленени,като повечето вървят празни във Варна? То по скоро стават пречка...

Online lud_pi4

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7481
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещи концесии
« Reply #70 on: 03.04.2010, 09:57:11 »
Честито ни - развалят концесията за спирките след 8г и без спирки....накратко: общината ще киха 5млн неустойки и ако имат малко останал акъл ще си запазаят всичките готови профили, които после да си монтират и да имаме мясащи на нещо спирки (които ръждясват за 2 месеца, но това е друга тема - някой си мисли, че само с боя и без грунд може).
http://news.plovdiv24.bg/153661.html

Тази тема вече е обсъждаме, във темата за бъдещи концесии, а за новината, ще кажа, че общината си е запазила профилите, и "Чистота" ще ги монтира, безвъзмездно. ;)

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещи концесии
« Reply #71 on: 03.04.2010, 13:17:41 »
Да бе празни.Хайде да речем през зимата може би.Но в сезона който започва след месец са належащи.Доста по-пълни са от тези в пловдив при всички положения.

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Re: Бъдещи концесии
« Reply #72 on: 03.04.2010, 13:31:10 »
Да бе празни.Хайде да речем през зимата може би.Но в сезона който започва след месец са належащи.Доста по-пълни са от тези в пловдив при всички положения.

Не съм бил във Варна, не знам..... Хайде,моля ти се половината са излишни. Има някоя и друга линия по коята вършат работа и това е.

Offline eco-power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 341
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещи концесии
« Reply #73 on: 03.04.2010, 16:43:56 »
Този конкурс е направо за съд. Не успорвам, че от двете Хеброс е по-добрата. Но при една открита процедура можеха да се явят много повече фирми. А сега фирмите си разпределиха нещата, както на тях им е угодно!  :angry:
Така ли ми се струва колега или някаква промяна е настъпила при теб. Много правописни грешки и цели изречения, на които трудно може да им се хване смисъла??? Не съм съгласен с по-голямата част от коментара. Дори и без този конкурс /в който междудругото подадоха документи само 2 фирми въпреки невъобразимото желание на ЕГЕД които чак посланника си докараха на крака/ Пловдив си остава града с най-добрите возила в обществения сектор. Разбира се че имаме издънки при във всяка от фирмите /особено при Меритранс и  Доктора/, но нека не забравяме че от няколко години нямаме нито 1 икарус. Само за сравнение ще кажа че в някои градове дори старите Чавдари още може да се срещнат. В същото време по-малките фирми в града нямат капацитет освен за подизпълнители както и стана всъщност. Нека не забравяме че едно време имаше и фирмички от рода на "Стрела", "автофактор" /да не забравяме Юки/ и какви ли още не с невероятни по вид и години превозни средства. Нищо лошо не се е случило, а напротив - още нови коли пристигат и се очаква качеството в обслужването да се повиши поне малко. А има и нещо друго - в софия на един нов автобус му трябват точно 24 часа и можем да го отпишем като прилично място за превоз на хора. Тук и 20 годишните отвътре в голямата си част са изключително чисти - без драсканици по всякакви видове повърхности, без надрани стъгла, графити отвън, и цялото меню на Макдоналдс ама в насипно състояние в салона.

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Re: Бъдещи концесии
« Reply #74 on: 03.04.2010, 16:59:05 »
Е,на фона на останала Европа и Пловдив и София са си зле.Иначе по тая логика Благоевград може да се хвали,че транспорта им е на най-високо ниво...в Благоевградска област,ама кел файда. Конкурса си е малоумно направен. Сега,не споря,че положението е доста по-добре от това което беше,но пак е пълно с гафове и недомислици. В конкурса липсват и най-елементарни изисквания. Може ли да дадеш линия за 10 години и дори да не впишеш с какво трябва да се обслужва? Соло,съчленен,DD,брой врати,тип двигател, разцветка,Bus blinds стандрати,фонт стандарт,H&S изисквания....тея работи кой?
« Last Edit: 03.04.2010, 17:05:47 by Beer »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Бъдещи концесии
« Reply #75 on: 03.04.2010, 17:04:40 »
Оспорвам...  :bag:


За неразбираемостта не знам, къде съм ви затруднил. Статуквото е задоволително, не го отричам, но смятам, че свободата и конкуренцията биха повлияли още повече. Факт е, че само две фирми подадоха документи и линиите бях разпределени между тях. Имаше промени по критериите в последния момент. Според вас това не е ли съмнително и предпоставка за корупционни и други порочни практики? Хипотетично, при свободен конкурс, можеха да се явят и други фирми, които да предложат сходно или дори по-добро качество и условия, а такава възможност не се получи. И докато Хеброс донякъде ни успокояват с нивото си, не знам ГТ, какво точно ще предложат...

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Re: Бъдещи концесии
« Reply #76 on: 03.04.2010, 17:08:41 »
Оспорвам...  :bag:не знам ГТ, какво точно ще предложат...

Абсолютно нищо ново. Това което се движи в момента и най-вероятно ще бракуват някое по-старо Волво.

Offline eco-power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 341
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: Бъдещи концесии
« Reply #77 on: 03.04.2010, 17:28:16 »
Аз коментирах от гледна точка на това, на което и преди сме ставали свидетели - разправии по 3 месеца, стачки на превозвачи и разбира се гражданите да си се оправят кой както може. Аз също подкрепям отворените конкурси или по точно откритата процедура по Чл.16 от ЗОП. Но поръчителя може съобразно възможностите на закона да предпочете и друг вид процедура - зависи и от стойността на поръчката, но в общи линии в случая не може да се каже че има нарушение, независимо че са минали към пряко договаряне. Изобщо няма съмнение, че нещата са предрешени - те сами си казаха, че предварително са договорили пакетите още в ОС. Но пак стигаме до момента в който общината не си е на мястото. Те например отричат да са отхъврляли запитвания на други транспортни оператори,които са проявили интерес към конкурса с изказването че "всички които проявиха интерес бяха поканени" - т.е. 2 броя. Дали е истина едва ли някой може да ни каже.

Както и по-горе писах това, че някой взима по-големия брой линии не ме радва особено, защото се доближаваме до момента на предмонополно състояние в обществения транспорт - за момента обаче малките фирми не впечатляват с особено качество на услугите. И въпреки всичко избегнахме според мен една евентуална патова ситуация.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Бъдещи концесии
« Reply #78 on: 03.04.2010, 18:13:46 »
Аз точно опасността от този монопол визирах (всъщност в ръцете на две фирми). Създават се прекалено близки отношения и операторите успяват да си наложат интересите, които са в тяхна полза и обикновенно контра на обществените. А интерес 100% е имало. Ивкони се разрастват, щом поеха Ямбол, Еггед... Условията, разбира се зависят и от финансовите възможности на общината, но в нейни ръце и правомощия е да направи максималното. А не общински съветник и собственик на едната фирма и управителя на другата явно да заявяват как нещата са определени на базата на преговори и защита на лични интереси, а не на зададени нужди и правила относно транспорта.
Отстъпването на линиите е вид публично-частно партньортство- концесия и с оглед действащото законодателство, нямат право на директно договаряне с определени кандидати, а трябва да се мине през конкурсни процедури!

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1356
    • View Profile
Re: Бъдещи концесии
« Reply #79 on: 03.04.2010, 18:54:32 »
Е, в интерес на истината монопола не е проблем при стриктен контрол и ясно дефинирани изисквания.В Гласгоу примерно бус транспорта е почти изцяло на First Group.