Author Topic: Градски транспорт из европейските столици  (Read 116098 times)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
В нашия случай не е важно какво се случва на масата а под нея.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline tonyyyy

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
    • Email
На мен пък новите влаковете в метрото ми харесват не виждам никакви проблеми от гледна точка на пътник.
А ако си мислиш, че пари под масата има само при сделки с руснаци значи си мноооого наивен човек. Справка приватизацията на абсолютно всичко до моментаа, а и за напред. Договорите за концесиите на газ, вода, манганова руда, злато, мед и т.н и т.н...... Най-скъпия ТЕЦ на планетата построен ни от италианци и американци, най-скъпия ВЕЦ от австрийци, а явно скоро и АЕЦ от руснаци.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Ти да не мислиш че падам от марс. Естествено че всичко минава с рушвети и комисионни. Все пак трябва да има и някаква минимална заангажираност и отговорност.
А това колко си щастлив от митищинските клозети се дължи на факта че очевидно не си имал досег с нормален модерен метровлак.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline tonyyyy

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 81
    • View Profile
    • Email
А това колко си щастлив от митищинските клозети се дължи на факта че очевидно не си имал досег с нормален модерен метровлак.

На против имал съм достатъчно, но съм на ясно, че няма как да се купят такива на тази цена. По добре такъв влак на 5м. от колкото идеален на 15.
Жалко и смешно, за да не кажа друго е да се наричат било руски, китайски, чешки, румънски, турски и т.н. машини по този начин при условие, че ние не сме в състояние да произведем практически нищо. Че не са на нивото на немските или японските е ясно, но не са и на тази цена, пък и те поне правят нещо. 
« Last Edit: 02.09.2011, 01:29:33 by tonyyyy »

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Айде един виенски кадър от днес:

"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Установяване на коловоза след маневра:

"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Хм... Как не сме се засекли тези дни :). И аз направих малка фотосесия на виенски трамваи и метро.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Айде и още един.....От 26-ти до 31-ви октомври бях във Виена. Отидох специално за изложението за моделизъм - Modellbau Messe, доста по-читаво примерно от Нюрнбергския панаир, ама понеже хотелът беше на майната си, се наложи скъсване от возене с градския транспорт. Та на отиване от летището пътувах със С-бан електричката до Флуришдорф, защото не ми се даваха по 10 евро на човек за т.нар. САТ-двуетажен нон-стоп влак уж първа класа, ама е минал покрай първа, и после с градската железница U6 през цяла Виена, та почти до другия, южния край. Хотелът, иначе много хубав, се намираше на доста забутано място, та се пообъркахме и позамотахме бая, докато го намерим. В последствие се оказа, че доста по-близо и по-удобно до него има спирка на крайградския син трамвай Операта-Баден, та всеки ден пътувахме с него до центъра и обратно. Прави впечатление, че всички метростанции са без персонал, но има видеонаблюдение. Билети и карти на практика могат да се вземат само от машинките, с които се работи изключително лесно, но неудобството е, че не приемат банкноти от 50 евро. А от България бяхме тръгнали само с такива.....Много по-изгодно е да се пътува с карти за всички линии, отколкото с индивидуални билети, защото едно билетче е 1.80 евро отвън и 2.20 от автоматите в превозните средства, а картата е съответно 5.70 за 24 часа, 10 за 48 и 13.60 за 72, като започва да тече от момента на първото качване и валидиране. Важи и за нощните линии. За един месец картата е 50 евро. Като цяло има известно отстъпление относно чистотата и подредеността в сравнение с преди няколко години, но градският транспорт си е все така безупречен. Задръствания няма, прави впечатление, че дори доста добре облечени богати хора ползват ГТ. Като цяло хората са спокойни и не им пука за нищо. И забележете, въпреки че времето беше относително студено, масово децата, в това число и бебета с колички, биват извеждани навън да дишат въздух и да си играят. Няма като при нас с колата и до тоалетната. Автопарк за 200 бона, какъвто тук има на всеки ъгъл, при това управляван от 18-20 годишни пикли, там е доста рядко срещан.
Но да се върна към градския транспорт. Глобата за пътуване без билет е 70 евро, но за цяла седмица един път не видях контрола. Не искам да сравнявам нашите селски Митищински клозети с влаковете на тяхното метро. Имаше бая хора, пътуващи с багаж, в това число и ние, но никой, ама абсолютно никой, не си купуваше и не валидираше допълнителни билети за куфарите. Стана и една издънка, защото от предното си посещение знаех, че трамваи 1 и 2 обикалят по ринга в противоположни посоки. Да, ама има промяна и сега не е така. Всичко е под видеонаблюдение, защото явно и там има тиинейджъри-лайненца, които драскат и трошат. И още нещо - когато ходихме към Шопинг Сити Зюд - огромен, нямащ нищо общо с нашите молове, търговски център на юг от Виена, за който има безплатни автобуси от крайната метростанция на линия 6, установих, че и там има малоумни началници в транспорта. Та се чудя кой такъв келеш е разрешил из трамвай-подобните вагони на тази линия да се разхвърлят по седалките листовки, показващи как се коли, одира и приготвя заек за деня на вси светии...Аз се уплаших, за жена ми да не говорим, а колко деца пътуват с това метро...Първата страница беше съвсееем безобидна, за да те подлъже, ама като отвориш вътре-ужас.........
Единия ден отидохме до Линц с международния немски Интер-Сити-Експрес за Франкфурт на Майн, а вечерта се върнахме с Рейл-Джет-а от Цюрих. Аз лично за първи път виждах на живо и пътувах с такова нещо, като на моменти скоростта надвишаваше 200 км/ч, без да се усеща нищо, разбираше се само по мониторите и таблата. И на всичкото отгоре цената беше съвсем  приемлива-по 9 евро на човек в едната посока, говорим за 250 километра, но при положение, че бях взел билети предварително по интернет. Иначе от гарата е 32 евро...Явно не е задължително за да е хубаво, да е скъпо. Не ща въобще да сравнявам с условията в БДЖ. В Линц също се наложи да се пътува с трамвая, като цената на картата за всички линии за един ден е 3.80 евро, колкото две еднократни билетчета. Там трамваите са Бомбардие, по-ми харесаха от Виенските. Срещнах и един съчленен тролей Волво. Качихме се и до катедралата с Postlinzbergbahn, който трамвай е включен в градската транспортна система. Минавайки покрай музея, имаше един възстановен стар двуосен вагон за тази линия.
Накрая успяхме да пътуваме за летището и със САТ. Двуетажни вагони, уж първа класа, но с много твърди и неудобни седалки, ако и че бяха тапицирани с кожа. Мисля, че точно там цената от 8 евро на човек с намаление не си заслужава. За този влак, за разлика от С-бан-а, никакви карти за всички линии не важат, кондукторът пред мен искаше да глоби 52 евро една жена с такъв билет и след като тя се опъна и отказа да му плати, и взе личната карта.
Върнах се с много хубава книга за Виенския градски транспорт, бях тръгнал за модели, ама нищо не си харесах, въпреки заделените за целта немалко средства. Като цяло единственото кофти нещо бяха пораздрънканите самолети на Австрийските авиолинии и на отиване, и на връщане. Май ще се окаже, че с авиокомпанията на Ники Лауда е било по-добре да се пътува, не че цената с Австрийските беше висока - по 100 евро на човек отиване и връщанe.
Иначе цялостното впечатление и вие си го знаете - тука сме 100 години след маймуните и 50 в страни от тях.
« Last Edit: 03.11.2011, 17:36:21 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Много хубава екскурзийка сте си направили, браво, ама може ли да видиме снимки от изложението в темата за моделизъм,и някакви от градския транспорт?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Нека като живущ и редовно ползващ услугите на Wiener Linien.

Влаковете, които сравняваш с нашите "Митищенски клозети", а именно Typ V/v са коренно различни, но не бих казал удобни. Винаги се носи една неприятна миризма в тях, при това най-вече като са празни, а и не са много по-безшумни, за разлика от старото поколение U1/11/2.

Безупречността в ГТ, тук вече е минало. С постоянните извинения за закъснения и повреди. Миналата зима имаше 4 големи аварии в метрото, които оставиха доста хора заключени във влаковете под земята. Една от тях дори остави за около 36 часа прекъснато движение по U4. Но естествено е на светлинни години от София.

Тези флаери и листовки в повечето случаи са нелегални и като цяло е забранено разпространението им на територията и в превозните средства на Wiener Linien.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Вижте как изглежда трамваи в Сегед, излязъл скоро от ГПР:

И направете сравнение с нашите Т6А2 след като излязат от ГПР. Разликата е огромна, за съжаление нашите Т6А2 заприличат все повече на стари и амортизирани трамваи.  :(

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Финансовите параметри ясни ли са? Трамваят изглежда като нов! Сегед не е толкова далеч, мърлячите от Красно село едва ли някога ще постигнат този ефект..., чак отзад са сложили чистачки на 906 :)
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
А ако знаете колко бяха зле именно там с трамваите допреди десет години... Трасетата бяха всички на вълни...
PS Сегед не е столица, така че нека се преместят постовете в съответната тема.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Финансовите параметри ясни ли са? Трамваят изглежда като нов! Сегед не е толкова далеч, мърлячите от Красно село едва ли някога ще постигнат този ефект..., чак отзад са сложили чистачки на 906 :)
Всички Т6А2 фабрично имат стъклочистачки на задния прозорец. Вярно - на нашите има останки от такива. Иначе този 912 на години е колкото нашият 2041. Оставям на вас да намерите 100те разлики.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Асиметричен пантограф, трите стопа отпред даже и не знам червения за какво служи, изписан маршрут, перденца няма, боята не е на юфка и е един и същ нюанс и на двата трамвая, престилки в добро, несмачкано състояние, и май талигите са като на Т6В5. Но пък на 912 едната предна чистачка е сложена на криво. :P

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
А има чистачка и на страничното ляво стъкло, предните умишлено са завряни в едната част, за да не пречат на видимостта...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Разликата между техните и нашите състави в момента е огромна,  за съжаление нашите Т6А2-SF99 вече външно не се различават по нищо със по-старите си събратя Т6А2. :/
Браво на унгарците, че си поддържат в такъв отличен вид трамваите, дано някои ден ни дойде акъла и нашите вагони да имат същия хубав и спретнат вид. :)

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Видео от Берлин, снимано 1989г.
&feature=related
Виждат се доста Икаруси и трамваи. Има още много подобни такива клипове.  :)

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Студена вечер във Виена с първия нормален сняг за цялата зима.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."