Author Topic: Градски транспорт из европейските столици  (Read 116102 times)

Online freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2277
    • View Profile
    • Email
Един въпрос - няма ли на автоматите опция за избор на всички видове карти? В Германия на бързото меню изкарват най-често използваните карти, докато на второ меню имаш избор на всички видове карти, пък вече там си търсиш която ти трябва.

Честно да си кажа не си спомням - но мисля че не. Това което ми направи впечатление е че не само се хендриш с 4 лири и кусур пък на всичкото отгоре билета е валиден само и единствено за едното преместване. Горките тъпи германци и французи - 1 евро и нещо билет и цял час си пътуваш свободно след това....

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Ами на мен лично ми отне точно две секунди да се усетя, че day travelcard (хартиена, не ойстър) е по на изгода от дори ДВЕ пътувания.

Ако направиш едно пътуване - 4.30 е по-добрата опция. Но какъв е шансът да направиш едно пътуване?

Учуди ме, че няма комбинация бус+метро (както примерно в Барселона).
Но като че ли хората предпочитат само единия вариант.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Едва сега ми остава време да опиша впечатленията от преди две седмици от градския транспорт в Лондон. Успях да се повозя на метро, DLR, автобуси, крайградски влакове и... трамвая в Кройдън.

1. Метро
Да се посети първото в света метро е наистина голямо преживяване. Пътуването по тесните тунели, лабиринтите от подлези и разнообразните влакчета е направо сбъдната мечта. Това, което прави впечатление е невероятната организация в информационното обслужване, което прави загубването направо невъзможно. Макар често да се случва да има закъснения по линиите и престои в тунелите хората не реагират припряно, а напротив - всеки спокойно чака тръгването на влака, все едно са предвидили и него преди да излязат за работа.
   

2. DLR
Тези влакчета, напрактика автоматично движещи се, могат буквално да се възприемат като влакчето на Индиана Джоунс. Първоначално са закупени само единично-съчленени едно-вагонни мотриси, в момента се движат куплирани три-единично-съчлени състави. Пероните при всяко удължаване на съставите са разширявани и удължавани, което лесно може да се забележи отстрани. Най-интересно е, когато се съберат два състава един след друг, няма машинист и си се движат буквално на 20-30 м разстояние!
   

3. Автобуси
Всички знаят прословутите червени double-dеcker-и. В центъра на града те правят всички задръствания, влачат се като охлюви, а вътре се возят 10-15 души. И въпреки всичко създават много интересна, неповторима атмосфера. Повечето водачи са чернокожи; задължително при качване се показва билет/валидира се карта.
   

4. Градски/крайградски влакове
Системата на влаковете, движещи се в града наподобява познатия на доста колеги немски S-bahn. Основната разлика е в това, че на преобладаваща част от линиите електричеството се подава от трета релса. Влаковете се движат със сравнително висока скорост и са много удобни при пътуване на по-големи разстояния (20-50 км).
А това, което със сигурност ще впечатли не малка част от всички ни са товарните влакове. Макар да се смята, че във Великобритания не се движат чак толкова много товарни влакове, по жп мрежата им видях не един, по-долу съм снимал екземпляр в покрайнините на Лондон.
   

5. Трамваят в Кройдън
Тъй като посещението на Лондон и Великобритания бе изследване на всичко възможно на релси, то и трамвая на Лондон не бе изпуснат. По него се движат 24 мотриси Bombardier, фабрично боядисани в червено, но вече - в зелено. Интересното е, че трамвайната линия следва следите на стари жп линии и само на някои места се движи на изцяло ново-изградено трасе. Трамваите са ограничени на 70 км/ч, като на сепарираните участъци без проблеми си перкат доста бързо. Не са кой-знае колко тихи, но е удоволствие да се седне отпред, зад ватмана, и да се наблюдават правите без деформации релсови нишки. Идилия...
     

Таксуването
Лондон е разделен на зони. Ползвах дневни карти за необходимите ми през деня зони от 1 до 6. Със сигурност има 7+ зони, но не съм се задълбавал в тази област. По-интересно е, че при всяко чекиране при влизане в метрото не трябва да пропускате да се чекнете на излизане. В случай, че ползвате ойстер ако забравите да се чекирате на валидаторите при излизане може на следващото чекиране за влизане в метро или автобус неприятно да установите, че са ви глобили.

Повече снимки съм качил още предните дни в галерията. Приятно гледане, дано Ви харесат!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Точно в Берлин градската железница даже е и с трета релса! ;)

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Във Виена започва безпрецедентното спиране на линия U1 за модернизация и увеличаване на капацитета поради предстоящото южно разширение от Reumannplatz към Oberlaa (4,6 км, 5 станции). Между 07.07. и 26.08.2012 отсечката между Nestroyplatz и Reumannplatz ще бъде затворена за движение като през това време ще се подмени цялото бетоново легло, релсовия път, контактна релса, сигнализация и ще се изградят нови стрелки, които да позволяват по-добра гъвкавост при авария или ремонтна дейност. Въпросния участък е открит за движение поетапно през 1978 и 1979 г. и е най-старият от новото строителство на мрежата.


Откриват се две временни трамвайни линии 66 и 68 с интервал от 5 минути. Линиите 1 и WLB ще са също подсилени за да поемат трафика.


PR отдела на Wiener Linien (транспортния оператор) е създал БЛОГ,[/size] в който ще се публикуват ежеседмични обновявания със снимки от работния процес.
« Last Edit: 21.06.2012, 19:26:06 by NiGhtPiSH »
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline Blago84

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
От утре до средата на октомври спира обслужването на станциите Т-централен и Кунгстрегоден от синята линия на стокхолмското метро във връзка с изграждането на две нови перонни зали за градските влакове при станция Т-централен.
Движението на червената и зелената линии, също обслужвсащи станция Т-централен няма да бъде засегнато и те ще си спират на нея нормално.
UPP@UIC

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Да напишем тогава, че през юли се въвежда ограничение на движението на метровлаковете по линия А в Прага поради ремонтни дейности. Повече инфо на страниците на градския им транспорт.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Няколко снимки от краткото ми пътуване до Братислава в началото на миналата седмица.
Започвам с трамваите - основно T3 и T6 плюс модернизираните Tatra K2S












Няколко снимки на красавците Mercedes CapaCity (честно казано, моделът е страшно красив на външен вид, но като возия не е най-вдъхновяващото нещо, в което съм се качвал)













Един тролей Skoda 14Tr след основен ремонт (неремонтираните са в бяло, червено и тъмно сиво, докато ремонтираните са изцяло в червено)



И накрая едно от много симпатичните според мен возила, които развозват туристи из забележителностите на града. Въпросните симпатяги с вид на ретроабусчета всъщност са направени на шасите на бусове Iveco, единствено надстройките им са с ретровид, имат прозрачен таван, който се маха през лятото и стават на нещо като кабриолети  :P



« Last Edit: 02.07.2012, 15:13:58 by The Freshmaker »
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Аз пък бях там в края на по-миналата  :laugh:
Тролейбуси

Ретро Икаруси
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Ретро трамвай Т-2

Трамваи К2S

Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Т3SUCS, T3R.P и Т6А5

Ретро автобуси Кароса/Шкода

И две случайни возила

Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Браво за снимките, CKD, благородно завиждам за нещата, които си успял да наобиколиш и наснимаш.  :)
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
модернизираните Tatra K2S
Фарове от Citroen Jumper и стопове от Astra F.  :)

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Няколко снимки на трамваи в Париж от миналия петък. Нелоши машини, които се движат по нелоша инфраструктура...  :D




А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Ето малко снимки от Брюксел:

Електромобил и станция за зареждане


Пано на станция на метрото:


Табло на станция на метрото. Показва къде се намира влакът и колко минути остават


Ето трамваи:
По-старите модели са пляки и си плякат като нашите, а по-новите всички ги знаят...




В сянката на трамвая:








храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
 :arrow:
От метрото:

На нидерландски:


На френски:






Возих се в произведените от CAF влакове за Брюкселското метро, които всъщност след модифициране трябваше да дойдат в София, ако руснаците не бяха спечелили търга. Влаковете не са кой знае какво по-особено нещо, но отвътре са идея по-тихи и като цяло дизайна и интериора не е изпълнен толкова дървено.



- в дъното е вратата към кабината.

Успях да снимам ретротрамвай от музея им, но всичко стана бързо, а аз бях с торби и грешни настройки на апарата. Изкопчих от снимката каквото можах:


« Last Edit: 06.10.2012, 17:39:08 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Малко нощни снимки:






В другия форум се заспори дали не може да се направи тунел от бул. Вапцаров до бул. Гоце Делчев, като по средата на парка се излиза за малко на повърхността и после отново да се спуска под земята. Ето как изглежда това в Брюксел - шумът в парка е много слаб - едва доловим, но за да снимам, трябваше да се протегна над живия плет. Тоест - височината му беше около 1,6 метра и скриваше изолационна бетонена стена. Ето:



Една снимка на автобус, за цвят. Такива са им всичките автобуси, като има и соло. Явно Карат е дъщерна фирма на Брюкселския градски транспорт...

храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Хубави снимки!

Хахаха, колко им е буренсала и търнясала линията само! И какъв крив и разбит паваж. Обърнете внимание и колко е мръсно колко боклуци има. Отдавна си държа на тезата, че София е най-хубавата столица в Света. Ама после само искате да им подръжаваме и да сме"европейци" На това ли да подръжаваме?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
В интерес на истината, автобусът е сниман пред кралския дворец, а тротоара виждате в какво състояние е ! Бях изумен, специално за тротоарите, колко зле са поддържани, а това е столицата на Европа... Обаче в парковото оформление сме десетки години назад спрямо Брюксел!  :help:
храна за мозък - http://www.banitza.net/