Нещо интересно - в сканирана англоезична
статия за състоянието на транспорта в Албания през 1986 г. , публикувана в руски транспортен сайт, се вижда Шкода 706 РТО с ремаркe, което заради по-ниско стигащите странични прозорци, в сравнение с челните, ме съмнява, че може и да е българско (а не чешко).
Също намирам още една
снимка на бракувания Чавдар - Преслав (в коментара дори са го назовали Preslav)
При по-задълбочено търсене на снимки от Албания от 60-те-80-те години се вижда, че твърденията за пословичната икономическа изолация от източноевропейските страни са в известна степен пресилени - това личи от автопарка (разбира се основно товарен и обществен пътнически). Наистина автомобили и техника съветско производство не се срещат, но за сметка на това излизат всякакви представители на източноевропейските социалистически страни - ИФА, Робур, Баркас, Жук, Ниса, Полски ФИАТ 125п (със сигурност държавен), Шкода 706 РТ, РТО, ЛИАЗ, Кароса, АРО, микробуси TV (Тудор Владимиреску). Две редки снимки и на Икарус 620 също излизат. Фактически Албания е член на СИВ до 1987 г., въпреки, че след разрива със Съветския съюз през 1962 г. тя престава да участва в работата на Съвета, а едва през 1987 г. напуска официално. Това обаче явно е било заради разбирането, че тази организация е инициатива на СССР и затова демонстративно спира участието в сесиите. Въпреки всичко явно двустранни договори за търговия с другите членки на Съвета явно са текли в голяма част от това време.
Няма да прилагам снимки на техните автобуси Шкодра (също произвеждани на шаси Шкода 706 РТО), тъй като сме ги коментирали, вече има и доста снимки в мрежата.
Добавям и още
една снимка с видимо същия модел ремарке, където се вижда малко по-ясно.