Author Topic: Градски транспорт из европейските столици  (Read 116079 times)

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 436
    • View Profile
Нация от лошо гледащи директори

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Автобус Leyland в Скопие.
По рейс и по жена не се тича!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
http://www.gruzovikpress.ru/article/17594-fotoobzor-passajirskogo-transporta-albanii-propavshaya-istoriya-albanii-ch-1/

Имат си електробус Соларис 4-то поколение, прилични автобуси втора ръка....И считат цялата втора половина на 20-ти век за срам и позор, от който нищо не искат да си спомнят, за разлика от нас. А ние нека още си се возим в Мерцедес 0 305/Г, които там ги внасят от 86-та година, и вече нямат помен от тях.

Ето го и миналото: http://www.gruzovikpress.ru/article/13552-avtomobilnaya-promyshlennost-albanii-albanskie-misterii/
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Този Соларис беше на тестове и при нас, явно те са го купили обаче.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Не са го купили, обиколил е и там за тестове. В момента същият автобус си е в Полша. В Тирана има само някакви Ирисбуси, които са купувани нови, всичко е сбирщайн от където се сетите, видно е и от снимките.

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 436
    • View Profile
http://www.gruzovikpress.ru/article/17594-fotoobzor-passajirskogo-transporta-albanii-propavshaya-istoriya-albanii-ch-1/

Имат си електробус Соларис 4-то поколение, прилични автобуси втора ръка....И считат цялата втора половина на 20-ти век за срам и позор, от който нищо не искат да си спомнят, за разлика от нас. А ние нека още си се возим в Мерцедес 0 305/Г, които там ги внасят от 86-та година, и вече нямат помен от тях.

Ето го и миналото: http://www.gruzovikpress.ru/article/13552-avtomobilnaya-promyshlennost-albanii-albanskie-misterii/
Нещата не са чак толкова "красиви", ама както и да е  :D. А ако им видиш железницата... Да не казвам голяма дума, ама нивото е горе-долу като в Боливия, да не кажа същото.
Нация от лошо гледащи директори

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Че не са, не са, ама като се има предвид откъде тръгнаха......А за железницата не ги е еня въобще, дори бетер Боливия е, правят си пътища и магистрали. Понеже до 90-та година не са имали асвалтирани пътища, само черни!
По рейс и по жена не се тича!

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 436
    • View Profile
Всъщност, американците наляха доста пари в инфраструктурата на Албания, за което си имат причини, но не това е тема на разговора. А случая с железницата е подобен на нашия, но по-ярко изразен. Много хора в Албания искат да си ползват влака. Обаче  автобусните фирми, собственост на разни албански бандити (Албания си е чисто бандитска държава) трябва да печелят и за това трябва хората да се свалят от влака и да се натъпчат в гадните автобуси. А примерите за умишлено съсипване на железопътния транспорт за сметка на автомобилния не са само от България и Албания. Но това да занемаряваш и съсипваш железницата и да толерираш автобусите, е в пълен разрез с тенденцията в развитите страни. А и Албания е държава с висок естествен прираст на населението и тепърва ще има нужда от железопътен транспорт.
« Last Edit: 03.10.2018, 13:29:25 by Стререомонокъл »
Нация от лошо гледащи директори

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
За Вилнюс - макар, че пише Skoda 26tr, това е по-скоро Solaris Trollino 12S (със Шкода оборудване) на новата каросерия.

http://transphoto.ru/photo/1149913/

Offline TheShadow

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 62
    • View Profile
    • Email
Празнично украсен градски транспорт из Европа и света:
https://www.theguardian.com/cities/gallery/2018/dec/24/festive-transport-around-the-world-in-pictures

Весели празници на всички!  :)

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Няколко снимки от Лисабон, горе долу точно отпреди една година, ако има интерес, мога да кажа снимки от музеите на транспорта в Лисабон и Порто, както и малко снимки от ретро трамваите в Порто и Синтра - едни от най-очарователните в Европа според скромното ми мнение :)

За Лисабон - старите трамваи се движат по няколко линии, измежду които двете най-емблематични за града - 28 по хълмовете на стария град, и 15 между различните части на стария град, по брега на реката, като по 15 е смесено обслужване ретро трамваи и модерни трамваи. За съжаление, по 28 е пълно с туристи и гъчканицата е ужасна. 15 от своя страна е основно по обособено трасе и позволява завидни скорости, както с новите, така и със старите трамваи, пък и гледките пак са интересни. Има обаче и още 2-3 линии, които вършат работа за запознанство с местните трамваи, също с хубави маршрути и с ретро трамваи и без чак толкова хора - 12, 24 и 25, от които 12 е най-разумния hint, тъй като ходи по супер интересни места из центъра, макар че е по-къс от 28, но е много по-празен и дори минава по отклонение, по които претоварения 28 не се завира.

Untitled

Untitled

Untitled

Untitled

Untitled

Untitled

Untitled

Untitled



« Last Edit: 03.05.2020, 22:42:58 by The Freshmaker »
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Нещо интересно - в сканирана англоезичнастатия за състоянието на транспорта в Албания през 1986 г. , публикувана в руски транспортен сайт, се вижда Шкода 706 РТО с ремаркe, което заради по-ниско стигащите странични прозорци, в сравнение с челните, ме съмнява, че може и да е българско (а не чешко).
Също намирам още една снимка на бракувания Чавдар - Преслав (в коментара дори са го назовали Preslav)
При по-задълбочено търсене на снимки от Албания от 60-те-80-те години се вижда, че твърденията за пословичната икономическа изолация от източноевропейските страни са в известна степен пресилени - това личи от автопарка (разбира се основно товарен и обществен пътнически). Наистина автомобили и техника съветско производство не се срещат, но за сметка на това излизат всякакви представители на източноевропейските социалистически страни - ИФА, Робур, Баркас, Жук, Ниса, Полски ФИАТ 125п (със сигурност държавен), Шкода 706 РТ, РТО, ЛИАЗ, Кароса, АРО, микробуси TV (Тудор Владимиреску). Две редки снимки и на Икарус 620 също излизат. Фактически Албания е член на СИВ до 1987 г., въпреки, че след разрива със Съветския съюз през 1962 г. тя престава да участва в работата на Съвета, а едва през 1987 г. напуска официално. Това обаче явно е било заради разбирането, че тази организация е инициатива на СССР и затова демонстративно спира участието в сесиите. Въпреки всичко явно двустранни договори за търговия с другите членки на Съвета явно са текли в голяма част от това време.
Няма да прилагам снимки на техните автобуси Шкодра (също произвеждани на шаси Шкода 706 РТО), тъй като сме ги коментирали, вече има и доста снимки в мрежата.

Добавям и още една снимка с видимо същия модел ремарке, където се вижда малко по-ясно.
« Last Edit: 24.08.2021, 21:03:02 by Balkanton »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
https://trafikurban-pr.com/2022/orari-dhe-linjat/#1647832681025-b1daecaf-f216

https://www.sap-rks.com/en/stacioni-i-autobuseve-prishtine-4/

Оказва се, че в Прищина ситуацията с автобусите е по-нормална, отколкото в София. Вижте им само разписанията - няколко линии, но начесто и до 12 вечерта. Събота и неделя няма голяма разлика. Градът също не е голям. Автобусите до един са жълти чешки каросаджийски Ивекота, нови, 50тина броя, но им стигат...

От автогарата пък през половин час до която искаш точка в Косово, за Скопие имат на всеки час, имат и страшно много международни линии, до Белград, Загреб, Любляна, Германия, Швейцария, Австрия....Цените за вътрешните и "югославските" превози са направо смешни в сравнение с българските.

А после ходи доказвай как България не е най-големия бардак в Европа и как албанците не излязоха по-читави от нас.....

Самолетите им също са по-евтини от тези до София отчасти и заради това, че нашите хакат "европейски" летищни такси.

« Last Edit: 19.12.2023, 07:00:20 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Е, много по-лесно е да поддържат 50 автобуса отколкото 500, както и в район с висока безработица да намериш шофьори за 50 автобуса с добра заплата, отколкото в регион с липса на работна ръка да намериш персонал за 500 автобуса.

И как са със железопътния транспорт? До къде са с ремонт и модернизация на ж.п. линии и подвижен състав, колко международни влака имат? Защото пък на немалко места пишат, че в сравнение с Албания, Сърбия, Гърция, Косово, Хърватия, Македония, Черна Гора и др в нашия регион България и Румъния са направо като Швейцария на Балканите със ж.п. транспорта.

Не знаех че само допреди 10-тина години е имало директни вагони Скопие-Бургас през Белград и са прикачани на подбалканските влакове.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Редки снимки от завода производител на автобусите "Шкодра" - Албания. Най-вероятно шаситата им са Шкода 706 РТО, доставяни от Чехословакия, но интересно дали албанците сами не са си правили шасито на ремаркето за съчленените Шкодра А6, което да са снаждали към стандартното Шкода 706 РТО, например, чрез автосцепката? Интересно е, че в двора на завода се виждат и кабини на камиони Шкода-ЛИАЗ 706 РТ без стъкла. Дали това са кабини в процес на основен ремонт или така са пристигали новите камиони в полуготов вид, след което са досглобявани в същия завод? Може би ще има още коментари под поста във Фейсбук, които ще добавят спомени за произвоството на тези автобуси.
Източник
« Last Edit: 10.04.2024, 23:36:00 by Balkanton »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Тирана и Берат през 80те.
По рейс и по жена не се тича!