Author Topic: Витоша  (Read 182126 times)

Offline Danchoti

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 271
    • View Profile
Re: Витоша
« Reply #800 on: 23.02.2020, 20:02:17 »
Quote
"Витоша ски" внесе план за реконструкция на лифта Княжево – Копитото
...

Да и от началото на април тази година, започва строителството на релсов път по бул. Черни Връх и възстановяването на трамвайна линия номер 9!
« Last Edit: 24.02.2020, 16:08:49 by Dragon »

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 904
    • View Profile
Re: Витоша
« Reply #801 on: 27.02.2020, 18:16:19 »
Да и от началото на април тази година, започва строителството на релсов път по бул. Черни Връх и възстановяването на трамвайна линия номер 9!

Възстановяване на трамвайната линия 9 ли искаш? :)

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1541
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Витоша
« Reply #802 on: 29.04.2020, 22:19:36 »

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2911
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Витоша
« Reply #803 on: 24.06.2020, 13:37:55 »
1.Драгалевският лифт през 70 -те години.
2. Романският лифт през 70 - те години.


Източник
« Last Edit: 25.06.2020, 11:25:44 by Magirus deutz »

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6339
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Витоша
« Reply #804 on: 24.06.2020, 16:03:16 »
Така като гледам нищо "Драгалевско" няма във втората снимка на този лифт. На табелата пише Франция.

Първата прилича на Драгалевския лифт при Бай Кръстьо. Явно е диапозитив, който е сканиран неправилно огледално.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3332
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Витоша
« Reply #805 on: 24.06.2020, 16:10:48 »
Второто е Романският.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2723
    • View Profile
Re: Витоша
« Reply #806 on: 24.06.2020, 16:29:09 »
Мда

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1183
  • Ikarus 280.92T Ganz elektrotechnische werke
    • View Profile
Re: Витоша
« Reply #807 on: 24.06.2020, 16:42:13 »
На първата снимка е Драгалевски, но е огледална. И двете му части не са с тази посока на въртене, а долната снимка си е Романски в най - долната част, до пътя където минава 66.
Никога няма да се измисли по - добро нещо от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3332
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Витоша
« Reply #808 on: 24.06.2020, 16:53:18 »
На първата не съм много убеден, че е Драгалевският. Къщичката е от правилната страна, което изключва огледална снимка, а и последният стълб там е различен, и гората е широколистна. Много разлики станаха.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2599
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #809 on: 25.06.2020, 17:09:07 »
На първата не съм много убеден, че е Драгалевският. Къщичката е от правилната страна, което изключва огледална снимка, а и последният стълб там е различен, и гората е широколистна. Много разлики станаха.

Първата снимка е най-горната станция на Голи връх малко след откриването на втората отсечка, но снимката е наистина завъртяна. Ето я правилна.

В споменатия източник има и други интересни снимки на трамваи и автобуси, някои според мен не са качвани тук.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2723
    • View Profile
Re: Витоша
« Reply #810 on: 25.06.2020, 21:22:38 »
От онази поредица го има сниман и Княжевския лифт. Интересно е да се види каква хубава площадка е имало преди да построят кулата на Копитото. Долу няма и помен от застроена София.


Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3332
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Витоша
« Reply #811 on: 25.06.2020, 21:40:03 »
Първата снимка е най-горната станция на Голи връх малко след откриването на втората отсечка, но снимката е наистина завъртяна. Ето я правилна.
За там съвсем не се сетих... Мястото сега е съвсем различно.

За долната част на лифта е интересно, че е изграден със стълбове, предназначени за контактната мрежа на електротранспорта, доколкото знам от 1938 г и останали неизползвани. По тази причина, въпреки че има и много други лифтове от този тип у нас, само този е с кръгли стълбове, и то идентични с тези по улиците.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2599
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #812 on: 25.06.2020, 21:54:24 »
За долната част на лифта е интересно, че е изграден със стълбове, предназначени за контактната мрежа на електротранспорта, доколкото знам от 1938 г и останали неизползвани.

Това и аз не го знаех. Но явно не всички стълбове са издържали, защото този стълб на снимката сега го няма, първите два след началната станция са заменени с арки от бетон неизвестно кога.

« Last Edit: 25.06.2020, 21:57:12 by fafan »


Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4690
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Витоша
« Reply #814 on: 15.07.2020, 22:47:01 »
Преди дни са пуснали “Романски” да върти, за да му свалят столчетата. По коментарите, които четох под видеото, се разбира, че е тръгнал от раз, единствено е трябвало да бъде качено въжето върху ролките на местата, на които беше изпаднало.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1183
  • Ikarus 280.92T Ganz elektrotechnische werke
    • View Profile
Re: Витоша
« Reply #815 on: 16.07.2020, 00:12:49 »
Преди дни са пуснали “Романски” да върти, за да му свалят столчетата. По коментарите, които четох под видеото, се разбира, че е тръгнал от раз, единствено е трябвало да бъде качено въжето върху ролките на местата, на които беше изпаднало.
На никое от съораженията в тази част на планината му няма нищо. Нито на Романски, нито на Боби или Спас и останалите... само Заека не е в ред и то не е станало от само себе си, ако ме разбирате. Просто схемите на Цеко нямат край.
Никога няма да се измисли по - добро нещо от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3091
    • View Profile
Re: Витоша
« Reply #816 on: 02.09.2020, 00:27:15 »
Каква е историята на ски влек Конярника? Защо е в това окаяно състояние? :/ :neznam: И той ли е собственост на Витоша ски, които нарочно са го оставили на произвола?

Като цяло използвал ли се е много, когато е работел, като се има предвид отдалечеността му от инфраструктурата и от хижи/хотели?

Благодаря!
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4690
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Витоша
« Reply #817 on: 02.09.2020, 16:58:05 »
Работи до 2002-ра някъде, доколкото си спомням. Горната му станция се вижда от Резньовете и имам ясен спомен, че през зима 2001-2002г. все още имаше живот там. Доста хубава писта, особено за начинаещи скиори. Жалко за него.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14581
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #818 on: 03.09.2020, 19:32:34 »
Каква е историята на ски влек Конярника? Защо е в това окаяно състояние? :/ :neznam: И той ли е собственост на Витоша ски, които нарочно са го оставили на произвола?

Като цяло използвал ли се е много, когато е работел, като се има предвид отдалечеността му от инфраструктурата и от хижи/хотели?

Благодаря!
По онова време притежаването на ски екипировка беше доста недостъпно удоволствие - една заплата на висшист за ски, една - за ски обувки и една - за автомати. Затова обикновено се вземаха ски под наем. Конярникът беше лека "зелена" писта, т.е. - за начинаещи скиори, които надали ще инвестират 3 заплати за екипировка. Като така, за тях беше приемливо да качат пеша пътеката от Зпатните мостове до Конярника и там да си вземат екипировка.
Сега нещата са различни, достъпът до влековата станция за хора на ски е труден даже от Кумата, а дотам с кола се стига за същото време, колкото до Боровец. Затова при наличната инфраструктура и забраната да се изгражда нова на Витоша пистата и влекът нямат никаква перспектива.