Author Topic: Витоша  (Read 133411 times)

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1799
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #700 on: 09.11.2018, 00:30:26 »
Лифтовете могат да се използват и за средство за придвижване в градски условия и по равно, например над паркове:


Не е съвсем така. Ако лифтът е частен обект, тогава собствениците на имоти могат да блокират неговото удължаване. Няма как да отчуждиш принудително частни имоти за строеж на частна инфраструктура.

Еми не знам тогава главния архитект какво се пъне. Като се погледне между лифтовата станция и Декатлон е пълно с къщи. Няма как трасе на лифт да мине от там.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13612
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #701 on: 09.11.2018, 06:23:46 »
И какво? Не сте ли виждали лифтове, минаващи над къщи? Както си пише - няма да се прави удължение, а чисто нов лифт. Само за стъпките има да се отчуждава, за снижението в края, за станцията и за паркинга. Поначало насочването натам на Метролиния 1 вместо 2 не го одобрявам. По някакви причини (примерно лобиране на ИКЕА+Ринг) не искат да правят последната му станция около сегашния паркинг на лифта.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2246
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #702 on: 09.11.2018, 09:03:13 »
Благо, логически е така, но в действителност лифтът е инфраструктурен обект, линеен при това, и като такъв подлежи на учредяване на сервитут и право на строеж/експлоатация, ако ще и нито един стълб да няма, което е физически невъзможно. Същата работа е и с метрото, когато се строи с къртица или ако е подземен газопровод (те се строят по открит способ, копае се тунелно само в случаи, когато трябва да се байпасира река или друга инфраструктура). В тези случаи имотите не се отчуждават, но им се налагат някакви ограничения (примерно не може да сееш дървета и лозя, които пускат дълбока коренова система, също къща върху газопровод не може и т.н.), заради което на собствиниците им се полага някаква компенсация. При всички случаи, ако бъдещият лифт е на Цеко, той няма начин да мине без съгласието на собствениците по трасето. Ако е държавен или общински, тогава бай Петко и да се запъва, все тая.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13612
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #703 on: 09.11.2018, 09:41:31 »
Не съм юрист, както и никой от форума и не мога да обсъждам подобна материя.
Но една колежка, живееща в Драгалевци, ми каза, че в квартала им се е обсъждал проект, по който бъдещият кабинков лифт, заменящ Бай Кръстьо, ще тръгва някъде недалеч от СОП и ще върви високо над сградите в Драгалевци. Ограничения за парцелите няма, доколкото допустимата височина на сградите под лифта не е по-малка от допустимата за района. Разбира се, идиотизми са винаги възможни - на някого кабинките ще засенчват слънцето, друг ще го е страх, да не му падне на главата някоя щека от пътниците в кабинката, трети ще трябва да направи щори в банята си да не го виждат пътниците като се къпе и т.н.
Не ми се рови за картинки в нета, на първо четене се сещам за Кицбюел и за Капрун, където подсилващият втори лифт е НАД първия, което решава въпроса с необходимост от нова просека.
« Last Edit: 09.11.2018, 09:47:11 by blagun »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12245
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #704 on: 09.11.2018, 10:14:29 »
И така да е аз пак не виждам смисъл. И двата лифта нямат проблем в момента да се обслужват с транспорт и то редовен. Защо е нужно да слизат чак под околовръстното и да минават над сгради? И да е допустимо нито е праткично, нито е приятно за живущите, а недай боже да се наложи евакуация по някаква причина от кабинките. Не съм чул от някой да има проблеми с местоположението на сегашните им долни станции.

Единствено на Княжевския лифт ако ще се пуска отново може да му се мисли някаква нова долна станция, защото само той не може да се обслужва от транспорт в момента. При тези тесни улици там няма как.

Едва ли ще се случи и скъсяването на кабинковия лифт до междинната станция. Това означава да фалират. Скиьорите надали представляват и 50% от пътникопотока на лифта. А и надали някой би допуснал подобна глупост. То тогава 66 трябва да се движи на 5 минути интервал един след друг както времето преди да пуснат лифтовете :)
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1799
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #705 on: 09.11.2018, 10:29:08 »
И какво? Не сте ли виждали лифтове, минаващи над къщи? Както си пише - няма да се прави удължение, а чисто нов лифт. Само за стъпките има да се отчуждава, за снижението в края, за станцията и за паркинга.

Не може да се отчуждава за частен лифт. Може собственика да си купи терените над които иска да мине, или да сключи споразумение със собствениците на земята за право на ползване. Мен ми е странно защо изведнъж лифта зави към първата метростанция. На скиците, които качих две страници назад ясно се вижда, че завоя е директно към Ринг Мол. Май на никой в общината не му е съвсем ясно какъв и къде точно трябва да бъде този лифт и всичко се случва стихийно по пусната заповед отгоре. Напоследък много се активизираха разни медии да рекламират за кандидатури на София за спортни мероприятия.

Единствено на Княжевския лифт ако ще се пуска отново може да му се мисли някаква нова долна станция, защото само той не може да се обслужва от транспорт в момента. При тези тесни улици там няма как.

Княжевския лифт би могъл да тръгва и директно от Горна баня и да премоства целия квартал без стълбове, теренът го позволява. Но пак възниква въпроса горе, след като минава над застроени територии всеки собственик поотделно трябва да си даде съгласието.
Иначе модерни лифтове имат системи за евакуация без да се налага да се спускат хората с въжета от кабинките.
Друг въпрос е, че по-смислено е да има лифт ж.п. гара Владая-Златни мостове вместо Княжево-Телевизионна кула. Така и Перник ще има облекчен достъп до планината.
« Last Edit: 09.11.2018, 10:38:47 by fafan »

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 311
    • View Profile
Re: Витоша
« Reply #706 on: 09.11.2018, 11:39:53 »
Може би идеята е лифта да не минава през частни имоти каквато е сегашната ситуация? Маршрута в долната част се променя, а по-нагоре където почват междинните станции - като преди.
Общо взето, станцията след БП може да се превърне в нов транспортен хъб - имаше идея там да се изгради нова автогара откъдето да тръгват автобуси за Самоков, Велинград, Сандански и др. Идеята не е лоша - по този начин автобусите дефакто не влизат в града и не правят излишен трафик.
Идеята за възстановяване на Княжевския лифт трябва да върви ръка за ръка с интермодалността - да се осигури адекватно транспортно обслужване.
« Last Edit: 09.11.2018, 12:01:50 by New_Passenger »

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1799
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #707 on: 09.11.2018, 15:01:50 »
Може би идеята е лифта да не минава през частни имоти каквато е сегашната ситуация? Маршрута в долната част се променя, а по-нагоре където почват междинните станции - като преди.

Еми няма как да стане. Освен ако лифта не върви на мястото на ул. 198 и долната станция е на Бистришко шосе няма как да се използват само общински терени за да се разположи. Според мен в статията която си пуснал просто има грешка. Последното изречение:

Quote
Първата станция на Симеоновския лифт ще "кацне" върху първата метростанция от продължението на метрото след МС "Бизнес парк София" на запад към ИКЕА, наречена от експертите междинна, защото след нея има още една станция.

е фактически грешно. То е в пряко противоречие с предишната статия по темата:  https://infrastructure.bg/news/2018/05/04/3172807_proektut_za_metro_kum_ikea_otnovo_v_ochakvane/

Тогава съвсем ясно същата авторка беше писала:

Quote
Втората метростанция подминава кръговото при "Бистришко шосе" и бул. "Св. Климент Охридски" и се появява на повече от километър след първата, на км 19.902, като единият от входовете стъпва точно между ИКЕА и "Ринг Мол". На това място се очаква да слезе и лифтът.

И това отговаря и на схемите които съм качил две страници назад в темата.

Идеята за възстановяване на Княжевския лифт трябва да върви ръка за ръка с интермодалността - да се осигури адекватно транспортно обслужване.

Нещо такова. С една спирка на жп линията от която хората директно да се прехвърлят на лифта. Теренът позволява да се реализира с 2 или 3 много високи стълба и гарантирано много хубави гледки към града:
« Last Edit: 09.11.2018, 15:10:27 by fafan »

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2246
    • View Profile
    • Email
Re: Витоша
« Reply #708 on: 09.11.2018, 19:53:32 »
Не съм юрист, както и никой от форума и не мога да обсъждам подобна материя.
Но една колежка, живееща в Драгалевци, ми каза, че в квартала им се е обсъждал проект, по който бъдещият кабинков лифт, заменящ Бай Кръстьо, ще тръгва някъде недалеч от СОП и ще върви високо над сградите в Драгалевци. Ограничения за парцелите няма, доколкото допустимата височина на сградите под лифта не е по-малка от допустимата за района. Разбира се, идиотизми са винаги възможни - на някого кабинките ще засенчват слънцето, друг ще го е страх, да не му падне на главата някоя щека от пътниците в кабинката, трети ще трябва да направи щори в банята си да не го виждат пътниците като се къпе и т.н.
Не ми се рови за картинки в нета, на първо четене се сещам за Кицбюел и за Капрун, където подсилващият втори лифт е НАД първия, което решава въпроса с необходимост от нова просека.
И аз не съм, но седем години ядох ла*на точно по този повод, понеже Набуко дефакто си беше частна компания, нищо че в нея дялово участие имаше Булгарртрансгаз. И се мина през всякакви перипетии, докато успеят да дефинират държавна нужда, та собствениците по трасето да не могат да блокират проекта. А в Кицбюел и Карпун нали се сещаш защо са направили втория лифт над първия - нали ако се ориентират към втора просека, еколозите ще им разкатаят майката. В Карпун между другото има и друга интересна история - наложило се е да изградят втори лифт заради премахнатия фуникулер в тунел ("Въжено метро Карпун"), с който преди е станала голяма авария със загинали и е взето решение да бъде закрит.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.