Отпушват движението при Сточна гара, сменят релси за 19 млн. лева
Цариградско шосе става като писта
Общината чака държавна помощ за булеварда, по който влизат кортежите на властта
100 млн. лева ще отдели от бюджета си София догодина за строеж и кърпене на улици и пътни съоръжения. През тази година за капитални ремонти, в които влизат и пътищата, бяха определени само 4 млн. лева. Наложи се общината да тегли банков заем, за да може да преасфалтира 11 булеварда, по които се движи градският транспорт. Столичният бюджет за 2007 г. вече е готов. Кметът Бойко Борисов се зарече да го внесе в Министерството на финансите още през септември, за може да се съгласува навреме с държавния бюджет.
Цариградското шосе е най-натоварената пътна артерия в София
Фото "Стандарт"Зейналите дупки и жестоките задръствания по Цариградско шосе скоро ще са само кошмарен спомен, уверяват от Столичната община. Най-натовареният столичен булевард догодина ще е с нов асфалт. Основният ремонт ще погълне 9 млн. лева. От градската управа се надяват правителството също да даде своята лепта за обновяването на пътя. Кметът Бойко Борисов на последната си среща с премиера Сергей Станишев директно поиска финансова помощ. Кметството вече е определило и заложило определена сума в градския бюджет за ремонта, но очаква и държавната субсидия. Булевардът, по който влизат всички правителствени кортежи, е лице на България, обясни зам.-кметът по транспорта Велизар Стоилов.
Другият голям проект, който готвят в общината за догодина, е пробивът на бул. "Данаил Николаев". Идеята е с давност няколко години, но реализирането й се проточи заради отчуждителните процедури на частни имоти. Разширяването на булеварда ще има голям транспортен ефект, обясняват от общината. "Данаил Николаев" е част от първия градски ринг. А ринговете са улици, свързани в кръгове, които обикалят града и отделят трафика от центъра на столицата. Такъв е и пробивът на ул. "Скопие", който до края на годината ще е готов.
В инвестиционната програма на общината е включен и бул. "Тодор Каблешков". Предвижда се реконструкция на северното платно на улицата от бул. "България" до "Костенски водопад". В момента трасето е в изключително лошо състояние, защото не се отводнява. Вече е проведен търг за изпълнител. Булевардът ще се ремонтира за 1 млн. лева. 1,7 млн. лева пък са предвидени за цялостната реконструкция на "Опълченска" от "Стамболийски" до "Сливница". Част от разширението на "Опълченска" вече е направено, подновяването ще засегне само другата част на улицата. Кметът Борисов искаше ремонтът на "Сливница" да почне още тази година за сметка на някои от малките квартални улици. Съветниците обаче не разрешиха да се прехвърлят пари за нея с мотив, че не била спешна.
Пътна връзка, която ще е продължение на бул. "Андрей Сахаров" в жк "Младост 2", също е включена в инфраструктурните планове на общината. Предложението е тази година да започнат отчуждителните процедури, които отнемат много време. За тях ще са необходими около 2 млн. лева. Догодина ще се заложат парите за строителство на улицата, които са пресметнати за 2,5 млн. лева.
Нова светофарна уредба ще има на площад "Македония". За нея са предвидени 50 хил. лева. По едноименния булевард вече се изграждат места за паркиране, които ще поемат над 50 автомобила.
5,3 млн. лева ще отдели градската управа за ремонт на бул. "Рожен". Реконструкцията на пътното платно, което сега е потънало в дупки, ще е от надлеза "Надежда" до кв. "Илиянци".
До дни започва смяната на релсите по бул. "Шипченски проход". За следващата година са предвидени 19 млн. лева, с които ще се подмени изцяло релсовият път по пет улици. Ремонтите на трамвайните трасета са скъпи, защото се сменя и контактната мрежа, обясни зам.-кметът Стоилов. С 2,3 млн. лева ще се ремонтира пътят на мотрисите по бул. "Христо Ботев" от "Сливница" до "Мария Луиза". Смяна на релси ще има също по булевардите "Стамболийски", "Витоша", "Цар Симеон" и "Черни връх".
Сияна Севова
Осем мостови съоръжения ще бъдат укрепени през следващата година. Всички те не са "пипани" от построяването им и се нуждаят от спешен ремонт, обясниха от общината. През тази година беше позакърпен само надлез "Надежда". Догодина обаче в общинския бюджет са отделени 680 хил. лева. Строителни екипи ще влязат и на надлеза на ул. "Черковна". Мостът над Владайската река при кръстовището на булевардите "Раковски" и "Сливница" също е включен в общинската програма. Укрепителни ремонти и подмяна на настилката ще има и на моста "Чавдар", като заделената сума е 600 хил. лева. Основна реконструкция ще се прави на надлеза по бул. "Цариградско шосе" над бул. "Александър Малинов". За него още тази година кметът Борисов покани конструкторите, които са го правили навремето, да участват в изготвянето на проект. Пак на Цариградското ремонти се предвиждат и по надлеза при отклонението за кв. Горубляне.
Обект на бъдещите планове на общината е и надлезът в Бакърена фабрика над жп линията.
1 млн. лева ще се изхарчат догодина за лъскане на подлези. Най-голяма реконструкция се предвижда за подлеза пред гара Подуяне. В момента той е почти в руини, напълно необитаем, а хората пресичат над него. Ще има магазини и ново осветление, изобщо цялостен ремонт, обеща зам.-кметът Велизар Стоилов. Проектите вече са готови, остава само изпълнението.
Плановете за нови улици през следващата година са вече сметнати и залегнали в бюджета. 3,2 млн. лева ще отдели градската управа обаче за бъдещо проектиране. В сумата влиза и изследването на пътните съоръжения в столицата, за да се оптимизира транспортната схема. Тя не може да е много различна от сегашната, обясни шефът на общинската комисия по транспорт в общината Станимир Зашев. Според него единствената алтернатива за движението е да се разширяват улиците и да се строят нови. Когато се решава бъдещето на софийската инфраструктура, съветниците от тази комисия вече ще заседават заедно с колегите си от архитектурната. Те ще обсъждат и съвместно предложенията на кмета и общинската администрация. Досега работехме на парче и понякога се получаваха изключителни недоразумения, смята Зашев.
Стандарт