Няма инициатива, това е истинският проблем. Оправданието, че в столица на държава членка на ЕС от 15 години няма пари е абсурдно, също каквото е и състоянието на тунела при НДК като цяло, да не говорим за двете специфични обстоятелства там, че единичният коловоз на трамваите беше временно решение, което към момента си остана вече повече от 11 години, а през 2017 г. след инцидента на автомагистрала „Хемус“ с откъртилата се лампа в единия от тунелите и паднала върху кола в движение, АПИ въведе актуализирани стандарти за безопасност в тунелите и задължи общините да ги приложат, което значи, че към момента Столична община би следвало да търпи глоби, а от 2017 г. насам е предостатъчно време ремонтът отдавна да беше извършен, а всички виждаме, че не е. Основната пречка пред осъществяването на основния ремонт на тунела под НДК е необходимостта от двупосочно движение по „Патриарх Евтимий“, което означава, че трябва да се намери временен заместител на паркоместата там, които не са малко. Като евентуално решение би било спирането на движението по „Фритьоф Нансен“ между „Васил Левски“ и „Патриарх Евтимий“, за да го ползват като паркинг или спиране на едната посока на булевард „Витоша“ между „Скобелев“ и „Патриарх Евтимий“, както и отваряне на повече общодостъпни паркоместа в подземните паркинги около НДК, в които предполагам в момента има доста служебни места, които не са непременно нужни.