Author Topic: Пътна инфраструктура - обща тема  (Read 391971 times)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1240 on: 23.07.2021, 17:02:12 »
Те зорлем направиха едното платно по времето на Янчулев и Беров, понеже общината щеше вече да бъде линчувана заради вечно спуснатата бариера на Бакърена фабрика. Даже имаше някакви разправии между Мостстрой и кметството. Електричките за Банкя на половин час двупосочно, плюс влаковете за Калотина/Станянци горе-долу на час, плюс тези за Будапеща, Берлин и Мюнхен, плюс за Перник/Кюстендил/Кулата през Волуяк (пътническите минаваха от там, понеже през Владая електричките за Перник бяха заели трасетата), плюс многото товарни. Опашката започваше от пресечката с Хан Кубрат, имало е случаи да се чака по един час, когато се натрупат 3-4 влака в малък интервал и дежурният не дава на прелезопазача да вдигне бариерата поне за малко....Много пъти лично съм се пържил един час в 83 и 108. 83 въпреки, че за разлика от на 108, имаше предостатъчно рейсове, също се чакаше по половин час, отделно пътят му е дълъг. Същата цигания беше и на Обеля, докато включително шофьорите на 51 не се научиха да минават през другия, неохраняемия прелез. Веднъж три рейса се бяха събрали на прелеза, смятайте като беше на 20 минути колко време не е имало рейс. Но отварянето на моста обезсмисли съществуването на 383 - първо от целодневен го направиха само в пикови часове, мина на единични автобуси, после го спряха.
« Last Edit: 23.07.2021, 17:07:38 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1241 on: 23.07.2021, 17:05:10 »
Довършването има смисъл само ако има реконструкция на Адам Мицкевич в същия формат (3х3), както и пробив (поне) до Ломско шосе.


Ами те тогава направиха някаква канализация по пробива до Ломско, но както винаги, не си довършиха нещата.
« Last Edit: 23.07.2021, 20:20:05 by monte carlo »
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1242 on: 25.07.2021, 17:37:49 »
Това е през 2009 и е отчуждени източното платно

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1243 on: 25.07.2021, 22:27:19 »
Те зорлем направиха едното платно по времето на Янчулев и Беров, понеже общината щеше вече да бъде линчувана заради вечно спуснатата бариера на Бакърена фабрика. Даже имаше някакви разправии между Мостстрой и кметството. Електричките за Банкя на половин час двупосочно, плюс влаковете за Калотина/Станянци горе-долу на час, плюс тези за Будапеща, Берлин и Мюнхен, плюс за Перник/Кюстендил/Кулата през Волуяк (пътническите минаваха от там, понеже през Владая електричките за Перник бяха заели трасетата), плюс многото товарни. Опашката започваше от пресечката с Хан Кубрат, имало е случаи да се чака по един час, когато се натрупат 3-4 влака в малък интервал и дежурният не дава на прелезопазача да вдигне бариерата поне за малко....Много пъти лично съм се пържил един час в 83 и 108. 83 въпреки, че за разлика от на 108, имаше предостатъчно рейсове, също се чакаше по половин час, отделно пътят му е дълъг. Същата цигания беше и на Обеля, докато включително шофьорите на 51 не се научиха да минават през другия, неохраняемия прелез. Веднъж три рейса се бяха събрали на прелеза, смятайте като беше на 20 минути колко време не е имало рейс. Но отварянето на моста обезсмисли съществуването на 383 - първо от целодневен го направиха само в пикови часове, мина на единични автобуси, после го спряха.
Така и не разбрах защо не го възстановиха сега за напряко през Гешов за връзка с трите метродиаметра, след като върнаха 83 през Кр.село, а от К.Величков няма пряка линия към Гешов.

Offline rado84

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 135
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1244 on: 06.01.2022, 19:29:32 »
Не е в правилната тема, но аз приветствам идеята, че трябва да бъде даден шанс на новите потребители, затова ще отговоря. Промяната на маршрута на тролеите през бившото трасе на ТМ 6 в тунела на НДК се случи ако правилно си спомням в началото на 2019 г., когато за пореден път кола връхлетя тролейбусната спирка и блъсна спортен журналист и сина му, след което се разгласи в национален ефир и се реши тролейбусното движение да се пусне през панелите. А що се отнася до въпроса за тяхното съществуване въобще, да продължават съществуването си след като няма трамвайно движение там от вече почти шест години и горе долу оттогава да се отлага наистина спешния ремонт на цялостно разбития тунел, е абсурд, който може да се случи само в една такава бананова столица на бананова република като София, за съжаление, но това е друга тема.

Прав си, че не е в правилната тема и затова местя разговора тук. Тази тема ми се струва по-подходяща.

Аз не съм нов потребител, регистриран съм отдавна (толкова отдавна, че вече не помня датата), но рядко пиша тук. Откакто си изтрих акаунта във Фашистбук обаче, интересът ми към форумите като платформа се завърна.  :D

Еми тогава да бяха сложили по-високи и по-тежки колци, които да обират силата на удара при следващия джигит, който реши, че знае как да кара кола. Пак щеше да излезе по-евтино, отколкото след 2-3 години да дават нови не-знам-колко милиона за нови тролеи, защото тези ще са с изпочупено окачване, наред с други неща. После, разбира се, пак пътниците ще са виновни, че са счупени. Като няма да го ремонтират, поне да бяха "хвърлили" един асфалт отгоре, който да запълни дупките.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1245 on: 07.01.2022, 00:12:14 »
Такива колци дето да спрат тон и половина кола идваща с 50-60-кой знае колко всъщност, не съществуват. Иначе подлеза отдавна трябваше да се ремонтира, в последствие парите отидоха за ремонта на бул. Черни връх ако не бъркам. Че е безумен в момента май всички сме съгласни.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1246 on: 07.01.2022, 06:05:22 »
Ремонтът на тунела не се състои само в изваждане на панелите и асфалтиране. Основната част е оформяне на рампа за нормално двуколовозно движение на ТМ 1,  6 и 7.

Offline rado84

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 135
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1247 on: 07.01.2022, 06:54:52 »
Такива колци дето да спрат тон и половина кола идваща с 50-60-кой знае колко всъщност, не съществуват. Иначе подлеза отдавна трябваше да се ремонтира, в последствие парите отидоха за ремонта на бул. Черни връх ако не бъркам. Че е безумен в момента май всички сме съгласни.
Някога имаше такива колци на пл. "Славейков", които спряха 18-тонен трамвай ЧКД, а какво остава за кола.

Ремонтът на тунела не се състои само в изваждане на панелите и асфалтиране. Основната част е оформяне на рампа за нормално двуколовозно движение на ТМ 1,  6 и 7.
Да, де, ама като няма пари за друго, поне да закърпят положението временно.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1248 on: 07.01.2022, 09:14:41 »
Да, де, ама като няма пари за друго, поне да закърпят положението временно.

Кой е казал че няма пари?
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1249 on: 07.01.2022, 10:46:28 »
Не е само до колците. Ако става дума, една постоянна камера е по-приемливо съоръжение от предлаганите от вас противотанкови заграждения. А и такива заграждения са изключително опасни в тунел - след сблъсък с тях МПС отскача в насрещната стена, запалва се и става случаят на АМ Струма. В австрийските двупосочни тунели (като Караванкентунел примерно) между посоките има леки колчета или бутони на осевата линия вместо често използваните джърсита по наземните отсечки. Това - след ужасната верижна катастрофа с пожар и много жертви преди години в Тауернтунел.

Но бившето трамвайно трасе се ползва от движещите се към Нансен, така че е опасно пешеходците към спирката да го пресичат, още повече при съмнително осветление (днес го има, утре - наполовина или повредено след поредния дъжд). Вероятно и след ремонта спирката ще си остане там или най-малко ще поставят полегнал полицай пред нея.

По стара българска традиция там, където ще се прави основен ремонт, не се пипа за козметични. Трамвайното трасе в Княжево е в ужасно състояние и въпреки това дупките зеят от години и чакат големия ремонт.
« Last Edit: 07.01.2022, 11:02:01 by blagun »

Offline rado84

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 135
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1250 on: 08.01.2022, 01:35:19 »
Кой е казал че няма пари?

Ако имаше, отдавна щяха да го ремонтират.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1251 on: 08.01.2022, 06:38:51 »
Няма инициатива, това е истинският проблем. Оправданието, че в столица на държава членка на ЕС от 15 години няма пари е абсурдно, също каквото е и състоянието на тунела при НДК като цяло, да не говорим за двете специфични обстоятелства там, че единичният коловоз на трамваите беше временно решение, което към момента си остана вече повече от 11 години, а през 2017 г. след инцидента на автомагистрала „Хемус“ с откъртилата се лампа в единия от тунелите и паднала върху кола в движение, АПИ въведе актуализирани стандарти за безопасност в тунелите и задължи общините да ги приложат, което значи, че към момента Столична община би следвало да търпи глоби, а от 2017 г. насам е предостатъчно време ремонтът отдавна да беше извършен, а всички виждаме, че не е. Основната пречка пред осъществяването на основния ремонт на тунела под НДК е необходимостта от двупосочно движение по „Патриарх Евтимий“, което означава, че трябва да се намери временен заместител на паркоместата там, които не са малко. Като евентуално решение би било спирането на движението по „Фритьоф Нансен“ между „Васил Левски“ и „Патриарх Евтимий“, за да го ползват като паркинг или спиране на едната посока на булевард „Витоша“ между „Скобелев“ и „Патриарх Евтимий“, както и отваряне на повече общодостъпни паркоместа в подземните паркинги около НДК, в които предполагам в момента има доста служебни места, които не са непременно нужни.
« Last Edit: 08.01.2022, 06:54:26 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1252 on: 08.01.2022, 07:14:56 »
Че какво му е трудно на паркирането? Витошка от Аптека до пилоните може да стане с косо паркиране  - трамвайното трасе да се ползва за движение. Патриархът ще е двупосочен само до Нансен,  там има ККМ, остава да се потегне ККМ по Патриарха. Проблем ще е кръстовището Нансен  - В. Левски,  където се събират като във фуния потоците откъм канала и откъм Кравай. Всяка ВОД създава проблеми. Патриарха вече стоя стеснен наполовина няколко години при изграждането на метрото,  вкл. със загуба на паркоместа,  ще постои още няколко месеца.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1253 on: 08.01.2022, 07:24:58 »
Така или иначе следва основен ремонт и на „Патриарх Евтимий“, така че не може да се чака с ремонта на тунела повече, а по всички тролейбусни линии там се движат тролейбуси с автономно движение, така че това също улеснява задачата.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1254 on: 08.01.2022, 16:11:13 »
Такива колци дето да спрат тон и половина кола идваща с 50-60-кой знае колко всъщност, не съществуват. Иначе подлеза отдавна трябваше да се ремонтира, в последствие парите отидоха за ремонта на бул. Черни връх ако не бъркам. Че е безумен в момента май всички сме съгласни.

Ами всъщност има, в Западна Германия през 60-те и 70-те години е било широко разпространено да се пуска градски транспорт по вътрешноградските магистрали, някои спирки от тогава още са се запазили, ето тази например. Бетоновите блокове са направени така че да издържат удар на ТИР с 80 км/ч.

Няма инициатива, това е истинският проблем. Оправданието, че в столица на държава членка на ЕС от 15 години няма пари е абсурдно, също каквото е и състоянието на тунела при НДК като цяло, да не говорим за двете специфични обстоятелства там, че единичният коловоз на трамваите беше временно решение, което към момента си остана вече повече от 11 години, .. Основната пречка пред осъществяването на основния ремонт на тунела под НДК е необходимостта от двупосочно движение по „Патриарх Евтимий“, което означава, че трябва да се намери временен заместител на паркоместата там, които не са малко... предполагам в момента има доста служебни места, които не са непременно нужни.

Временни решения в София са седели и повече от 11 години. Сещам се за едно което е от повече от 50...Цялата работа около тунела на НДК започна със спирането и махането на трамвайното движение от бул. Витоша. А иначе паркоместата около НДК би трябвало да са последна грижа, половината подземни паркинги там са подарени на съмнителни субекти и седят празни.
« Last Edit: 08.01.2022, 16:19:45 by fafan »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1255 on: 08.01.2022, 16:41:55 »

Ами всъщност има, в Западна Германия през 60-те и 70-те години е било широко разпространено да се пуска градски транспорт по вътрешноградските магистрали, някои спирки от тогава още са се запазили, ето тази например. Бетоновите блокове са направени така че да издържат удар на ТИР с 80 км/ч.

Лелката от Пътна безопасност, която постоянно ни я дават. Ако види тези ръждиви мантинели и стари профили на магистралата, ще получи удар. И ще иска оставката на тамошното АПИ. :laugh: :laugh: :laugh:

А иначе паркоместата около НДК би трябвало да са последна грижа, половината подземни паркинги там са подарени на съмнителни субекти и седят празни.
Това със субектите е ясно. Но кои паркинги на НДК, стоят празни?


Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1257 on: 15.01.2022, 06:03:13 »

Ами всъщност има, в Западна Германия през 60-те и 70-те години е било широко разпространено да се пуска градски транспорт по вътрешноградските магистрали, някои спирки от тогава още са се запазили, ето тази например. Бетоновите блокове са направени така че да издържат удар на ТИР с 80 км/ч.
Лелката от Пътна безопасност, която постоянно ни я дават. Ако види тези ръждиви мантинели и стари профили на магистралата, ще получи удар. И ще иска оставката на тамошното АПИ. :laugh: :laugh: :laugh:

Лелката, която иначе е жена, но с мъжка структура  :laugh:, обслужва строго, само и конкретно корпоративни интереси в областите на дейност на фирмите, занимаващите се с изграждането на пътна маркировка и мантинели у нас. Не се заблуждавайте, че тя се интересува от вас и/или нечия безопасност по пътищата на България... а да се дава пример точно със Stauland по отношение на места за спиране, особено по автомагистрали, е крайно неуместно - най-малкото защото поне един живял/пътувал/минавал през тази уникална европейска държава се е сблъсквал с нейните контролни органи (митичните BAG), които вероятно и на най-безгрешния водач ще намерят причина, за да му напишат/връчат акт... затова и въобще не вярвам, че ако там има спирка в наши дни, някой изобщо ще се занимава да спира точно на това или подобно на него място - вероятно ще го причака някой, само за да му напише акт.
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1258 on: 15.01.2022, 09:38:20 »
Не я слушайте тая тетка. От къде изплува така и не разбрах, но точно корпоративни интереси обслужва. На всеки метър има кусури по българските пътища. Всички шофьори ги виждаме и усещаме.
The Grand Tour

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1259 on: 15.01.2022, 12:19:26 »
... затова и въобще не вярвам, че ако там има спирка в наши дни, някой изобщо ще се занимава да спира точно на това или подобно на него място - вероятно ще го причака някой, само за да му напише акт.

Какво точно не вярваш? Това е активна спирка на градския транспорт и там спират градски автобуси на федерална магистрала. Ако ти спреш с българска таратайка естествено че ще ти напишат акт, и за разлика от българските актове които 2/3 никога не биват плащани, то този ще си го платиш като поп и ще се научиш да не правиш така повече.