Author Topic: Пътна инфраструктура - обща тема  (Read 391941 times)

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #300 on: 29.09.2010, 03:49:44 »
- плътно вдясно по локалното и обратен завой, където излизат бистришките автобуси - там е по-лесно, защото светофарът периодично спира потока.

Няма ли да е по-лесно веднага след моста по Пловдивско поле или следващата пряка и направо излизане на локалното?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #301 on: 29.09.2010, 11:02:51 »
Няма ли да е по-лесно веднага след моста по Пловдивско поле или следващата пряка и направо излизане на локалното?
И това става, само че ул.Софийско поле - от черквата до обръщалото е с много дупчеста проводимост. Поне беше, докато живеех там, напоследък нямам наблюдения.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #302 on: 29.09.2010, 12:56:13 »
Няма ли да е по-лесно веднага след моста по Пловдивско поле или следващата пряка и направо излизане на локалното?
И това става, само че ул.Софийско поле - от черквата до обръщалото е с много дупчеста проводимост. Поне беше, докато живеех там, напоследък нямам наблюдения.
Сега е добре, но на самата автостанция от години е къдраво/пропаднало и надупчено, като след бомбардировка.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #303 on: 30.09.2010, 00:07:52 »
София: Откриват ремонтирания Панорамен път
28 септември 2010 | 15:59 | Агенция "Фокус"

Ремонтираният Панорамен път в участъка от бул. ”Цар Борис ІІІ” до ул.”Беловодски път” ще бъде открит утре в 13 часа, съобщиха от Столична община. След проведена процедура по Закона за обществените поръчки на 24.08.2009г. е сключен договор с избрания изпълнител с „Пътностроителна техника” ЕАД за инженеринг. Проектът за ремонт е изготвен въз основа на техническо задание от Столична община.
Обектът беше с настилка от среден гранитен паваж в много лошо състояние, на места напълно разрушена, което наложи цялостната й подмяна. Съществуващите бордюри и тротоари бяха също в лошо състояние.
Ремонтът бе изпълнен по съществуващо положение на уличното платно. Изградена е пътна основа по цялата дължина на улиците и е положена асфалтова настилка за тежко движение.
Дължината на обекта заедно с прилежащите улици е около 2600 м. Габаритът на пътното платно е 6 м. Тротоарите са 3500 кв.м. Бордюрите са 2500 м.
Извършен е ремонт на отводнителните съоръжения, включително изграждането на нови 4 напречни отводнители и 16 дъждоприемни шахти.
Изградени са 50 нови стълба за улично осветление и са подменени всички осветителни тела.
Извършени са ремонт и подмяна на водопровод и сградни отклонения. Изпълнени са нови пресичания за ел.кабели и улично осветление. Положена е нова хоризонтална маркировка и пътна сигнализация.
Панорамният път ще бъде открит от столичния кмет Йорданка Фандъкова.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #304 on: 02.10.2010, 06:30:13 »
София: Откриват ремонтирания Панорамен път
28 септември 2010 | 15:59 | Агенция "Фокус"

Ремонтираният Панорамен път в участъка от бул. ”Цар Борис ІІІ” до ул.”Беловодски път” ще бъде открит утре в 13 часа, съобщиха от Столична община. След проведена процедура по Закона за обществените поръчки на 24.08.2009г. е сключен договор с избрания изпълнител с „Пътностроителна техника” ЕАД за инженеринг. Проектът за ремонт е изготвен въз основа на техническо задание от Столична община.
Обектът беше с настилка от среден гранитен паваж в много лошо състояние, на места напълно разрушена, което наложи цялостната й подмяна. Съществуващите бордюри и тротоари бяха също в лошо състояние.
Ремонтът бе изпълнен по съществуващо положение на уличното платно. Изградена е пътна основа по цялата дължина на улиците и е положена асфалтова настилка за тежко движение.
Дължината на обекта заедно с прилежащите улици е около 2600 м. Габаритът на пътното платно е 6 м. Тротоарите са 3500 кв.м. Бордюрите са 2500 м.
Извършен е ремонт на отводнителните съоръжения, включително изграждането на нови 4 напречни отводнители и 16 дъждоприемни шахти.
Изградени са 50 нови стълба за улично осветление и са подменени всички осветителни тела.
Извършени са ремонт и подмяна на водопровод и сградни отклонения. Изпълнени са нови пресичания за ел.кабели и улично осветление. Положена е нова хоризонтална маркировка и пътна сигнализация.
Панорамният път ще бъде открит от столичния кмет Йорданка Фандъкова.

Ето го, няколоко часа преди откриването:
http://www.youtube.com/watch?v=tlRlmuAdxMY
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #305 on: 10.10.2010, 17:28:10 »
От мен до Столичен Инспекторат:
Quote
Уважаема г-жо Директор,
като жител на столицата и потребител на инфраструктурните и дадености, вече повече от месец наблюдавам състоянието на пътната настилка на бул. Г.М.Димитров и конкретно западното платно, на 30-ина метра преди светофара на НСЛ. На гореописаното място асфалта вече повече от месец е фрезован в участък с ширина около 150 см. и дължина около 400 см., в дясното платно до тротоара. Така от две платна използваемо е само едно. Препятствието е обозначено с преносима ограда и знаци, но питам се какъв грандиозен ремонт се извършва на мястото, след като при ежедневното ми преминаване не съм забелязал нито някаква ремонтна дейност, нито техника/работници, нито каквато и да било промяна в състоянието. Напомням Ви, че и без това препятствие този булевард не е съобразен с трафика и капацитета му е крайно недостатъчен, за да изпълнява функциите си. Чудя се какво трябва да се случи, за да се предприемат мерки, тежко ПТП с жертви, референдум или поредната Велика революция...?
Надявам се на бързата Ви реакция спрямо отстраняване на проблема, както и че виновните ще бъдат санкционирани сурово в границите на нормативната уредба. Благодаря за вниманието
.
ще видим какви действия ще последват...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline becs

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #306 on: 11.10.2010, 10:30:28 »
Ето го, няколоко часа преди откриването:
http://www.youtube.com/watch?v=tlRlmuAdxMY
Коя е песента?  :rolleyes:

Offline marto193

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 607
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #307 on: 25.11.2010, 19:26:44 »
Догодина ще се реконструира кръстовището на четвърти километър в София и ще се разширят платната в района на изграждащата се спортна зала. Това каза зам.-кметът по транспорта Любомир Христов по повод статистиката, която изнесоха от фирма Мот Макдоналд, че именно това е районът, на който стават най-много катастрофи с фатален изход в столицата.

Изследването представя генерален план за управление на трафика в София. Няма да се приеме предложението на експертите за увеличаване на времето на "Синя зона" до събота в 14.00 часа, заяви още Любомир Христов. Той обаче одобри идеята да се изгради транспортен коридор по бул. "Сливница" - от Околовръстен път до Сточна гара. Тя е част от посочени решения, засягащи основни кръстовища в София.

Ще се изпълни и предложената мярка на 20 столични кръстовища да има електронни табла, които да съобщават препоръчителната скорост. В доклада се предвиждат мерки за осигуряване на безопасността на пешеходци, велосипедисти, градския транспорт и паркирането.

По темата с платеното паркиране, експертите съветват и да се прилагат радикални мерки за решаване на проблема с недостига на места. Предлагат още и цената за паркиране да осигурява 85 на сто заетост на местата, както и да се въведе променливо почасово заплащане, например първият час да е с цена 1лв. а всеки следващ половин час да струва също 1 лев или общо за два часа –3 лева. Христов пък обясни, че засега се знае само, че зоните ще бъдат две - синя и по-скъпа за центъра на София и зелена и по-евтина, за по-дълъг престой за периферните райони.

Мартин Заимов пък заяви, че основна цел е да се облекчи мобилността на хората и в рамките на 5 години това ще стане. Проектът е възлязъл на 2 млн. лв. от общинския бюджет, трябва да е готов до края на годината, а изпълнението му е за срок от 5 години.

dariknews.bg

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #308 on: 25.11.2010, 19:36:57 »
Тревожни новини от виртуалния пресцентър на СО от днес относно някои възлови и натоварени софийски кръстовища:

Quote
Кръстовищата на 4-ти км. и Орлов мост - най-опасни

Предлагат за „Синя зона" да плащаме 1 лев на час и два за всеки следващ

Вангелина Михайлова

Кръстовищата на 4-ти километър, при Орлов мост, надлез „Надежда" и Лъвов мост са най-опасните в София. Това показват данните от анализите на трафика, заложени в Генералния план за организация на движението в столицата. Планът е на наетия от общината консултант „Мотт Макдоналд" и ще бъде представен днес.

На 4-ти километър годишно при катастрофи са пострадали 10 човека, а 7 са били ранени на Орлов мост. На надлез „Надежда" жертвите са 5, а на Лъвов мост - 4. Консултантите предлагат мерки за намаляване на опасността. На 4-ти километър например рискът щял да намалее, ако се поставят светофари на кръговото, оформи се бус-лента и се монтират парапети за ограничаване на пешеходците.

Според анализите в София броят на катастрофите с фатален край са над 72 на милион жители. В Копенхаген този показател е 56, във Варшава - 44, в Букурещ - 37, в Прага -13, а във Виена -13. Като мерки за сигурност се предлагат и подмяна на настилките, подобряване на уличното осветление, поставяне на по-устойчива улична маркировка, монтиране на камери за контрол на скоростта. Анализите на „Мотт Макдоналд" показват, че само 15% от шофьорите не надвишават ограничение на скоростта до 60 км/ч, а 60% се съобразяват с изискване за 80 км/ч. С ограничение от 80 до 90 км/ч се съобразяват 85% от шофьорите.

За облекчаване на паркирането се предлага различна тарифа на час - първият час да струва 1 лв., а всеки следващ половин час да е пак 1 лв. Различните цени на паркиране по часови пояси също щяло да осигури повече свободни места. Предлага се и да се удължи „синята" зона, като там спирането се плаща и в събота до 14 ч.

25.11.2010 г., вестник "Дневен Труд"

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #309 on: 25.11.2010, 20:49:19 »
Анализите на „Мотт Макдоналд" показват, че само 15% от шофьорите не надвишават ограничение на скоростта до 60 км/ч, а 60% се съобразяват с изискване за 80 км/ч. С ограничение от 80 до 90 км/ч се съобразяват 85% от шофьорите.
Чудесно - това само показва нуждата за повече на брой скоростни булеварди като Цариградско и България.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #310 on: 25.11.2010, 21:03:22 »
Пренасям цитирания в новините линк от Емо-1968 към всички материали на Мот Макдоналд:
http://www.publics.bg/bg/news/2856/

Какво ми направи впечатление:
1. Всичко е проектирано с кръстовища на 1 ниво. За мен е голямо огорчение отказът от изграждане на естакада Д.Николаев-Сливница над кръговото на Сточна гара. Иначе идеята потоците в кръга да се насочат с физически препятствия е добра - в момента една от причините за забавяне е, че всички карат като на Луна парк. Но каквото и да направят, докато кръстовището е на едно ниво, радикално подобрение едва ли ше настъпи.
2. Към реорганизацията на Винарово колело съм негативно настроен. Считам, че светофарно регулиране ще влоши ситуацията. А самоубийственото двойно преминаване през кръговото на пешеходци и велосипедисти е абсолютно безумие. За толкова години преминаване оттам нямам спомени някога да е имало мощен пешеходен и велосипеден поток.
3. За кръстовището България-Гешов идеите са добри. Визирам еднопосочното излизане от Хиподрума по Начович и обратно влизане по локалната тролейна улица. Известна колизия ще има около площад Ручей, където двете посоки ще се кръстосат, но все пак там трафикът е значително по-малок от този на голямото кръстовище. Поставянето на светофара по Гешов посока Хигиена-Ив.Вазов пред Начович също е добра идея.
Между другото същата идея може да се приложи по бул.България-южно платно/Драган Цанков - светофхарът в посока Орлов мост да е не пред Драган Цанков, а пред Христо Смирненски.
Сега се сещам и за друг вариант около България-Гешов - тролейната улица да се отвори за коли в посока Ручей-Гешов, а Начович да е еднопосочна Гешов-Ручей. Така се избягва кръстосването на посоките, а светофарът на кърстовището ще си остане там, където е.
4. Не видях схема на Петте кьошета и мисля, че проектът е при сегашното разположение на трамвайното трасе, което знаем, че няма да се запази. Не виждам, как ще им се реализира идеята ТБ спирка в посока тунела на НДК да не е на Скобелев. Това означава:
- ТБ1/5 и 2/8/9 да спират на различни места, а това ще създаде дискомфорт на тези, които искат да отидат примерно на СУ или по Цариградско - или трябва да си заплюят една от девте линии, или да търчат през кръстовището.
- не виждам, как по Скобелев през казиното (бивше кино Ив.Вазов) и по Прага ще се спретнат джобове за ТБ спирки.
« Last Edit: 26.11.2010, 00:42:42 by blagun »

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #311 on: 25.11.2010, 22:29:17 »
Това не е проект тип "някога ще го направим", а нещо, което би трябвало уж да подобри нещата при сегашното положение. Дочух, че тия работи принципно се правят да са валидни за известен период от време - няколко години, после се прави отново.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #312 on: 25.11.2010, 23:14:04 »
Абсолютно подкрепям мнението на Благун!
Струва ми се, че пак са похарчени едни пари... Не се споменава какъв е процента жертви на пешеходци при тези 72 на 1 000 000 и как ще се решават техните проблеми. От "кумува срама" да бяха предложили няколко пешеходни над/подлеза! Като цяло, мисля че една "работна група" от нашия форум би се справила по-добре със задачата на Мот Макдоналд, дори бихме го направим безвъзмездно, ей така докато си "чешаме езиците"...

едит: опс, сега видях, че утре ще се говори за "пешеходна инфраструктура", моля за извинение, но да видим
« Last Edit: 25.11.2010, 23:24:33 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #313 on: 26.11.2010, 08:32:02 »
   На повечето кръстовища не видях някакви особени промени.
   Специално обърнах внимание на предложенията за пл. "Лълов мост" и пл. "Руски паметник" (по разбираеми причини). Смятам, че и двата проекта са добри.
   За пл. "Лълов мост"  имам едно притеснение - двете платна на бул. "Сливница", "слизащи" на нивото на реката, ако нямат добра хидрозащита откъм реката и отлична канализация за оттичане на дъждовна вода ще е много интересно при проливни или продължителни дъждове ...
   За пл. "Руски паметник" - преместването на трамвайната линия от едната страна на паметника и отделянето й от останалото движение е стара и добра идея ... При сегашното положение трамваите имат проблеми при преминаване през площада.
   За жалост не видях решение за т.нар. "пробив от Централна автогара до Сточна гара" ..., ако този пробив се реализира картината на трафика в района ще е съвсем различна и по-добра.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #314 on: 26.11.2010, 11:33:59 »
Да, за Лъвов мост и Руски паметник си ги знаем отдавна нещата, едва ли Мот Макдоналд откриват топлата вода.
Може би схемата на Руски паметник е в контекста на велоалеята-връзка между бул. Тотлебен и Македония. Освен абсолютно необходимото преместване на трамвая ще трябва да се извадят релсите от сегашното трасе и да се асфалтира (настръхвам, като си представя, как напоследък редят павета): просто гърбиците са умопомрачителни, даже за тролеите.

Не само връзката Централна-Сточна гара липсва, няма ги и другите инфраструктурни проекти, тиражирани в медийното пространство (с изключение на преминаването на Сливница под Лъвов мост). Надявам се, че това не е отказ на СО от тези проекти, а поръчката е била за решения към настоящия момент, а не в перспектива.

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #315 on: 26.11.2010, 11:38:35 »
Quote
ПОКАЗВАТ С КАКВА СКОРОСТ ДА КАРАМЕ

20 ключови кръстовища с електронни табла
Бърз коридор от Сточна гара до Околовръстното

ВАЛЕРИ РОЕВ

Електронни табла ще упътват в реално време столичните шофьори с каква скорост е най-добре да се движат с оглед на моментната обстановка на пътя.

Такива табели се планира да бъдат монтирани на 20 ключови кръстовища в София. Те трябва да съдържат постоянно обновяваща се информация за случващото се на пътя и да предупреждават водачите, когато е необходимо да намалят газта. Това е една от представените вчера препоръки на консултантската компания "Мот Маедоналд", която бе наета от Столичната община, за да изготви генерален план за организация на движението в града.

По „Цариградско"

От компанията препоръчват максимално допустимата скорост на бул. „Цариградско шосе" да бъде намалена от 80 на 70 км/час. От 90 на 80 км/час пък трябвало да бъде променено ограничението на бул. „Брюксел". За сметка на това експертите предлагат да се разреши по-бързо каране по Околовръстния път - до максимална скорост от 90 км/час. В момента ограничението там е от 80 км/час.

Най-опасни

В плана са посочени десетте най-опасни кръстовища в града, както и предложенията за реконструирането им. Най-голямата концентрация на катастрофи има на кръговото кръстовище на 4-ти километър. Годишно там стават 700 инцидента, което означава средно по две катастрофи на ден. Още догодина там ще бъде изградена светофарна уредба, както и бус лента, съобразно препоръките на консултантите, обясни заместник-кметът на София по транспорта Любомир Христов. Предвижда се там да бъде обособена и пешеходна зона, както и велоалея, а изпълнението на проекта ще бъде ускорено, тъй като се очаква трафикът в района да се утежни, след като отвори врати намиращата се в близост многофункционална спортна зала.

Другото най-кърваво кръстовище в града е това на булевардите "България" и "Иван Гешов. Там се предвижда въвеждане на еднопосочно движение по пряката на „Гешов" - „Григор Начович", поставяне на нов светофар и обособяване на специална лента за обратен завой.

Предлага се също трамвайната линия в района на Руски паметник да се обособи към бул. "Скобелев", за да се облекчи трафикът. Транспортен коридор пък ще бъде изграден по бул. „Сливница". Той ще свързва Сточна гара с Околовръстния път, като по този начин придвижването там ще се ускори.

Без синя зона в събота

Общината не смята да изпълни препоръките на „Мот Макдоналд" за въвеждане на платено паркиране в София и в събота до 14 часа, обясни зам.-кметът Любомир Христов. От компанията препоръчват още цената в синята зона да нараства двойно след един час престой, т.е. ако за първия час се плаща левче, то за всеки следващ да трябва да се цъка по два лева. Единственото сигурно засега обаче е, че паркирането в синята зона ще стане два лева, а левче ще струва спирането в т.нар. зелена зона, включваща по-широкия център, както и някои зони с по-голяма концентрация на автомобили като търговските комплекси, пазарите и др.

26.11.2010 г., вестник "Телеграф"

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #316 on: 26.11.2010, 11:42:35 »
При положение, че всяка година ''претоплят'' проектите, чудя се как може да не ги включат в разработката. Или както казваш ти, просто да са ги махнали.

Offline tasheff

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #317 on: 26.11.2010, 14:26:44 »
Вече са налични и останалите презентации от доклада на Мотт Макдоналд:
- Велосипедно движение
- Intelligent Transport Systems Strategy
- Оптимизиране на градския транспорт
- Пешеходно движение–oбобщение на възприетияподход
- Предложения за интегриране на ЖП транспорта в градската част
- Setting Traffic Reduction Targets for Sofia City Centre

http://www.publics.bg/bg/news/2880/

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 612
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #318 on: 26.11.2010, 18:42:57 »
Quote
Транспортен коридор пък ще бъде изграден по бул. „Сливница". Той ще свързва Сточна гара с Околовръстния път, като по този начин придвижването там ще се ускори.
Какво ще рече това? Просто зелена вълна ли, или нещо по-сериозно?

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #319 on: 27.11.2010, 01:04:05 »
На Руски паметник ще има със сигурност протести "ала еднопосочното трасе по Скобелев". Преди време това изместване беше започнало - даже има поставени бетонни заготовки по локала - паркинг, но хората протестираха, защото трамвая преминава доста близко до сградите. Не знам дали знаете, но повечето от сградите на площада са надстроявани - били са 2 - 3 етажни, а сега са 5 - 6 етажни. Трябва при евентуално изместване да се изолират релсите и шумово, и вибрационно.
Трябва да се има предвид, че изместването беше по време на ерата на София 70 по линия 5 и хората протестираха тогава най-вече заради шума
храна за мозък - http://www.banitza.net/