Author Topic: Пътна инфраструктура - обща тема  (Read 391886 times)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #40 on: 19.01.2007, 15:04:33 »
При Юнак ще има паркинг, при това скоро. Проблема е, че Драган Цанков няма да го разширявт в участъка от радиото до графа. Така че за да паркираш ще трябва да се прави ляв завой (посока радиото), което ще увеличи риска от катастрофи, а за задръстванията няма да споменавам.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #41 on: 19.01.2007, 18:34:16 »
Quote from: Велизар Стоилов
Искам обаче да отбележа, че софиянци не паркират в подземните паркинги. Например на паркинга до Булбанк, с капацитет около 200 места, дори и в пиковите часове остават незаети поне 50-60. Просто
 софиянци не обичат да плащат това е истината.
Да - при 3 лв на час и безплатни места наблизо - не може! Синята зона трябва да обхване 100% от зона Ц, но таксите трябва да са приемливи - до 1 лв/час. По този начин ще са събираеми и в крайна сметка общината ще спечели.

Quote
Проблема е, че Драган Цанков няма да го разширяват в участъка от радиото до графа
 А трябва!
Трябва и ул. цанко Церковски да се отпуши откъм Драган Цанков или пък Кирил видински да стане двупосочен в долната част. В момента всички от Лозенец, които искат да пътуват към ТВ кула и оттатък баира, задължително трябва да минат през невралгичното кръстовище на Евлоги Георгоиев и Драган Цанков.
Неудачното някогашно запушване на Милин камък през канала принуждава пък всички от Лозенец, пътуващи към НДК, южните и югозападните квартали, също да минат през горното кръстовище. Всъщност от Долни Лозенец, накъдето и да тръгнеш, трябва неминуемо да минеш през тази точка!
« Last Edit: 19.01.2007, 18:41:40 by blagun »

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #42 on: 20.01.2007, 14:15:48 »
Трябва всякакво паркиране по цялата дължина на Раковска да се забрани. Ще се отпуши доста...
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #43 on: 20.01.2007, 18:20:19 »
Quote from: NiGhtPiSH
Трябва всякакво паркиране по цялата дължина на Раковска да се забрани. Ще се отпуши доста...
Всъщност по Раковска повечето са спрели с човек в колата или са бакшиши.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #44 on: 20.01.2007, 18:52:32 »
Quote from: blagun
Всъщност по Раковска повечето са спрели с човек в колата или са бакшиши.
Зависи за коя част от улицата говорим.На места има и микробуси за доставка по магазините(на спирка Искър често спират на самата спирка), а между Левски и Патриарха са предимно паркирали.Освен колите проблеми създава  и дългите фази на сфитофара при Военния клуб.Дондуков, Гурко и Раковска създават по-малко проблеми и губиш по-малко минути.

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #45 on: 22.01.2007, 10:42:12 »
Северната скоростна тангента ще има пет връзки с градски булеварди

Разработен е подробен транспортно-комуникационен проект за обекта

Гергана ДИМИТРОВА

Брой: 3 / 2007-01-22

Подробен транспортно-комуникационен проект за трасето на Северната скоростна тангента прие специализираният експертен съвет по устройство на територията към Столичната община, дирекция „Архитектура и градоустройство“. Това е едно от най-важните трасета на столицата, което има голямо комуникационно значение за осъществяване на връзката на западните с източните части. Съветът реши още да се възложи разработване на трасето без локални платна, да има две по две ленти в посока с разделителна ивица, както и да се резервира възможност за бъдещото му разширение при необходимост. Подробният транспортно-комуникационен проект е разработен от общинското предприятие „Софпроект - ОГП“.
Трасето на Северната скоростна тангента започва от възела на Околовръстния път на София с приетото трасе на Трансевропейска магистрала (ТЕМ), минава северно на застроените територии на града и се включва в „Ботевградско шосе“ при пътния възел на Околовръстно шосе на изток. Предвижда се тангентата да има и пет връзки с градски булеварди при урбанизирани територии.
След кв. „Илиенци“ пътят минава северно от квартала, после прави възел със Западната скоростна тангента тип „диамант“. Предвижда се връзка с Източната скоростна тангента тип „тромпет“. В участъка на кв. „Илиенци“ е запазен действащият регулационен план, като в частта от Западната тангента до ул. „Хоризонт“ минава на тип „естакада“. Обслужването на прилежащите територии е предвидено чрез връзки към естакадата. При бул. „Рожен“ също се предвижда свързване тип „диамант“.
След ул. „Хоризонт“ трасето с една плавна крива с радиус 3500 м се насочва на югоизток. Използвайки рязкото падане на терена, се предвижда премостване на ул. „Христо Манов“, идваща от кв. „Бенковски“ към кв. „Кубратово“.
При „Чепинско шосе“ Северната тангента минава на ниво терен, а „Чепинско шосе“ потъва отдолу, като локалните платна на „Чепинско шосе“ с локалите на Северната тангента правят кръстовища и така се осъществяват всички транспортно-комуникационни връзки.
Предвидена е връзка на пътя за район „Кремиковци“, която е също от тип „диамант“, като пътят за „Кремиковци“ потъва на долно ниво. Връзката на тангентата с „Ботевградско шосе“ става с влизане в него преди Околовръстния път, като северното платно премоства „Ботевградско шосе“ и се влива в него от юг.
Габаритът на тангентата от Трансевропейската магистрала до кв. „Илиенци“ е 28.50 м. Тя е с две платна по 11.25 м, разделителна ивица 3 м и банкети по 1.50 м.
В нивелетно отношение трасето на Северната скоростна тангента минава по много равнинен терен. За да се осигури отводняване, нивелетата е начупена вълнообразно с наклони 0.5%. Изработени са и нивелети по отделните напречни връзки.
Тази година се предвижда да бъде разработен и подробен транспортно-комуникационен план за Източната тангента от „Искърско шосе“ до Северната скоростна тангента с дължина 5.5 км. Ново трасе на бул. „Рожен“ с дължина 3.2 км от Северната скоростна тангента до Околовръстния път ще бъде проектирано през 2008 г., а строителството се планира едва за 2010 г.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #46 on: 22.01.2007, 10:58:13 »
е значи тази тенгента се явява безплатна алтернатива на бъдещия платен околовръстен път ?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #47 on: 22.01.2007, 18:08:22 »
Северната тангента в този и вид е доста отдалечена от същинските части на града. Едва ли някой от Надежда към Хаджи Димитър ще пътува на север от Илиенци. Вярно, че в далечна перспектива градът може да се развива оттатък северната индустриална зона, но това едва ли ще е преди 2020 г. Все още продължавам да считам, че една северна тангента, базирана на ул.202 или на Първа българска армия ще е по-полезна.

По-скоро Южна дъга по Т.Каблешков трябва да е с по-голям приоритет, защото върви през бързоразвиващи се райони, а рингът по Сребърна и Вапцаров е пренаселен.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #48 on: 22.01.2007, 20:32:30 »
Quote from: blagun
Северната тангента в този и вид е доста отдалечена от същинските части на града. Едва ли някой от Надежда към Хаджи Димитър ще пътува на север от Илиенци. Вярно, че в далечна перспектива градът може да се развива оттатък северната индустриална зона, но това едва ли ще е преди 2020 г. Все още продължавам да считам, че една северна тангента, базирана на ул.202 или на Първа българска армия ще е по-полезна.

По-скоро Южна дъга по Т.Каблешков трябва да е с по-голям приоритет, защото върви през бързоразвиващи се райони, а рингът по Сребърна и Вапцаров е пренаселен.
Ще има и още една по-малка тангентална улица по трасето на околовръстната ЖП линия.Северната тагента наистина ще е по-скоро транзитна,а  и с мисъл за по-далечното бъдеще.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #49 on: 22.01.2007, 21:00:42 »
Ако 40% от програмата се реализира ще е огромен успех.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #50 on: 24.01.2007, 10:49:57 »
Три подземни паркинга до края на годината
24.1.2007 г.
    Три подземни паркинга ще бъдат изкопани в столицата до края на годината, обяви главният архитект Петър Диков.
   Гаражите ще бъдат отдадени на концесия, а за какви пари столичани ще оставят колите си в тях ще решат самите концесионери. Подземни паркинги ще има първо под бул. "Витоша" от улица "Алабин до бул. "Патриарх Евтимий", под пл. "Батенберг" и под НДК. Паркингът под площада е за 380 места, под "Витоша" - за 490 места и на НДК - за 900 места.
   Общо 10 проекта за подземни паркинги готви Столична община. Те вече са минали през експертен съвет и предстои да бъдат одобрени от общинарите. Най-големи са
   гаражите при метростанциите 16 и 17, които са с между 1000 и 1400 места, уточни Диков пред Дарик радио. Голям ще бъде и Голям ще бъде подземният паркинг при ЦУМ, където ще има 850 места.

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #51 on: 25.01.2007, 09:52:28 »
Байпас край Погребите спасяват центъра от трафика
25.1.2007 г.
    Предлагат удължаване на ул. Сребърна
   
   Трафикът в центъра на столицата ще намалее чувствително, ако ул. Сребърна бъде продължена в двукилометровия участък между бул. Черни връх и бул. Симеоновско шосе. Това сочи мониторингово проучване на автопотока на възлови кръстовища, направено от архитектурно бюро АРХ.БГ. Идеята за Сребърна е от преди две години и е на арх. Георги Бачев. Натоварването по булевардите България, Евлоги Георгиев, Черни връх, Драган Цанков и Цариградско шосе е включено в изследването.
   По една кола завива на всяка 1,6 секунда от бул. Евлоги Георгиев по бул. Цариградско шосе в посока Младост, сочат резултатите. Към Военната академия обаче потокът е наполовина.
   Общите данни сочат, че в посока от северните райони на града към южните и източните квартали 80 на сто от колите използват центъра и няма откъде да заобиколят", коментира Бачев.
   Ако ул. Сребърна се удължи покрай болница Токуда върху жп трасето в Погребите, ще се затвори един от основните рингове за пътуване извън централната част на града, обяснява архитектът. Според него изграждането на отсечката ще замести липсващата част от бул. Тодор Каблешков, за строителството на която общината от години има затруднения. Проектът за Сребърна е евтин и ще спести грандиозните и сложни планове на общината за естакади над бул. Евлоги Георгиев, тъй като автомобилите ще избягват задръстения център, убеден е Бачев. Изграждането на пътя ще струва около 4 млн. лв. Идеята е внесена при зам.-кмета по транспорта Велизар Стоилов.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #52 on: 25.01.2007, 11:33:25 »
Ж.П линията в никакъв случай не трябва да бъде премахвана. Може да направят улицата успоредно на нея но не върху нея. Освен това 1 двулентова улица не вярвам да промени кой знае колко нещата но все пак има резон в идеята

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #53 on: 25.01.2007, 12:09:46 »
Защо всички мислят за РУШЕНЕ на ЖП  А не за изграждане? Аз съм абослютно против да се руши трасе!
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #54 on: 25.01.2007, 12:27:18 »
Quote from: NiGhtPiSH
Защо всички мислят за РУШЕНЕ на ЖП  А не за изграждане? Аз съм абослютно против да се руши трасе!
Е да, но това трасе не се използва от години, така че по-добре да построят булевард!

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #55 on: 25.01.2007, 13:33:17 »
Quote from: ozzy
Е да, но това трасе не се използва от години, така че по-добре да построят булевард!
А нямаше ли трасето да се използва от бъдещата градска железница? Изобщо подобен проект ми се вижда здрава безсмислица, освен за пренасочване на трафика, който сега се мушка зад зоопарка, но не е много.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #56 on: 25.01.2007, 17:46:47 »
Е нали сега ще го почват Каблешков.А навлезе ли се веднъж в гората...Спомнете си района при София Ленд преди 2-3 години и го погледнете сега.Изроди нещастни корумпирани!      
А това архитектурно бюро не беше ли бившето на Диков или се бъркам?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #57 on: 25.01.2007, 17:47:52 »
Quote from: burtan
Ако ул. Сребърна се удължи покрай болница Токуда върху жп трасето в Погребите, ще се затвори един от основните рингове за пътуване извън централната част на града, обяснява архитектът. Според него изграждането на отсечката ще замести липсващата част от бул. Тодор Каблешков, за строителството на която общината от години има затруднения. Проектът за Сребърна е евтин и ще спести грандиозните и сложни планове на общината за естакади над бул. Евлоги Георгиев, тъй като автомобилите ще избягват задръстения център, убеден е Бачев. Изграждането на пътя ще струва около 4 млн. лв. Идеята е внесена при зам.-кмета по транспорта Велизар Стоилов.
Да бе, съвсем ще разкажат играта на парка! Как върху едноколовозна линия ще израстне 6-лентов булевард?! Пък и част от жп отсечката до гара Пионер се ползва за маневри. А на всичкото отгоре пробивът ще се забие в гара Пионер! А забилите се там коли ще отидат ... отново на светофара на Семинарията. Абсолютно ялова и тъпа идея!
Рингът-продължение на Т.Каблешков трябва да мине южно от Зоопарка. А може би общинарите са изпораздавали разрешителни за строеж около ул. Могилата (подобно на Околовръстното преди години) и сега ще плачат, че няма откъде да прекарат един булевард като хората.
Ако вече не е късно, трябва да се обмисли това трасе (НО В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ В ПАРКА) и да влезе в отчуждителен режим. Само така могат да се блокират прехвърляния, строежи и т.н. Предполагам, че следващата "гениална" иедя на гузните общинари ще е ... тунел под Зоопарка!

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #58 on: 25.01.2007, 20:35:21 »
Аз викам че ако правят тунел, то той трябва да се направи изцяло подземно и да не се докосва парка отгоре, а другия вариант да направят детелини при Вапцаров и при Сребърна за да минава бързо трафика без чакане на светкащ фар.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #59 on: 27.01.2007, 09:52:50 »
Общо 1.400 млн. лв. ще струва новата транспортна програма на столицата
26.1.2007 г.
    Основни ремонти заменят кърпежите, спешно започват реконструкция на остарелите мостове
   
   Общо 1 милиард и 400 милиона лева са необходими на Столичната община, за да реализира амбициозната си четиригодишна програма за инвестиции в транспортната и ВиК инфаструктурата. Документът обхваща периода 2007-2010 г. и тепърва ще се обсъжда в комисиите на Столичния общински съвет.
   
   Александра Джандева
   
   Заместник-кметът по транспорта Велизар Стоилов е категоричен, че работата на парче без ясна стратегия не бива повече да продължава. Програмата съдържа анализ на слабостите, списък на спешните мерки и разчет на инвестициите. За 2007 г. кметството ще направи ремонти за 145 млн.лв. От тях най-много са парите за строителство - 108 500 хил.лв., и за отчуждаване - 30 000 хил.лв. Освен от общинския бюджет пари ще се търсят и от еврофондовете, за които, както КЕШ съобщи в миналия си брой, на "Московска" 33 вече пишат проектите.
   През 2007 г. кметството предвижда
   основни ремонти
   на 15 улици
   Рехабилитация на "Цариградско шосе" също се подготвя, но от общината признават, че ще разчитат на средства от държавата, защото булевардът се води правителствено трасе. Привеждането му в нормален вид ще коства на данъкоплатците около 9-10 млн.лв. Друг приоритет ще бъде полагането на хоризонталната маркировка. Предвижда се и спешен ремонт на 8 моста за близо 20 млн.лв. Според Стоилов някои от тях са направо опасни, защото не са ремонтирани повече от 20, че даже 40 и 50 години.
   Метрото
   В момента на ден то превозва 90 хил. пътници. Ако до края на 2008 г. стигне жк "Младост", скоростният влак ще вози над 250 хил. души дневно. Едно от европейските изисквания е метрото да прави връзка с аерогарата. От общината вече готвят проекта, чиято реализация ще започне след две години. През 2007 г. разширението ще струва на столичани общо 53 млн.лв. От тях 8 млн.лв. са за отсечката пл. "Св. Неделя" - "Интерпред", а 45 млн.лв. за тази от "Интерпред" до жк "Младост". И двете трябва да бъдат готови до края на 2008 г. Програмата предвижда и изграждане на пробиви, които да олекотят трафика. От трите по-важни обекта през 2007 г. ще започне работата само по пробива при бул. "Т. Каблешков". Предвидени са 3 млн.лв. за отчуждителни процедури, целият проект, който трябва да завърши догодина изцяло със средства от общинския бюджет, е на стойност 24.2 млн. лв. Пробивът при бул. "Ген. Данаил Николаев" ще струва 15.299 млн. лв. От тях над 13 млн.лв. се очакват от ЕС. Строителството ще стартира през 2008 г. Отчуждителните процедури за пробива при бул. "Пенчо Славейков" са за 5 млн.лв., цялото изграждане на обекта е за 35.276 млн.лв. и ще продължи през 2008-2009 г. На еврофондовете се разчита за 30 млн.лв.
   През 2007 г. общината ще работи и над идеята за звено, което да следи трафика. От около месец се прави изследване на автомобилните потоци на по-невралгичните места в София, които са над 15. Резултатите ще са готови до две-три седмици, а срокът за самия проект е до март. Целта е регулирането на основните кръстовища да става от разтояние, досега са набелязани 22 конфликтни точки. Наблюдението ще става с видеокамери. В специална зала на видео стена в реално време ще излизат фрагменти от тези кръстовища и операторите ще могат да пренасочват колите дистанционно. Сега това се прави по телефона.
   Синя зона
   В момента според Стоилов паркоместата са около 6500, но трябва да станат 15-16 хил. Идеята е целият център да бъде синя зона. Пак през март е срокът, в който трябва да се внедри и SMS системата за плащане. Общинарите не са се отказали и от идеята за транзитна такса през центъра, но това няма да се случи в този мандат на СОС, защото съветниците нямат готовност. Пак през 2007 г. общината смята да направи и конкурс за около 130 нови автобуса.