Author Topic: Пътна инфраструктура - обща тема  (Read 391909 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #60 on: 27.01.2007, 12:22:28 »
Quote from: burtan
Общо 1.400 млн. лв. ще струва новата транспортна програма на столицата
26.1.2007 г.
...
Общо взето повтарят познати неща, но ми прави впечатление забавянето по роектите с пробивите.Тази година само Каблешков, а после Славейков и Николаев.Това е пълна идиотщина    .За Цариградско също слушаме вече 3-4 години.Какви са тези пари за метрото?Редовни плащания по кредита и към изпълнителите?А за новите автобуси също сме го чували....
« Last Edit: 27.01.2007, 12:23:06 by difian »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #61 on: 27.01.2007, 13:48:03 »
Нещо взеха да отлагат амбициозните си проекти май, а? А да не забравяме, че тази година изтича мандатът на бате Бойко!

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #62 on: 27.01.2007, 14:56:17 »
А защо няма пари за ТМ? Всички знаят, че трамваите могат да понасят най-големи пътникопотоци след метрото. Защо не предприемат развитие на мрежата. Какво става с идеята за ТМ трасе по Симеоновско шосе и след него към МС 11?
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #63 on: 27.01.2007, 16:30:13 »
и бай Велизар каза "бла бла бла"

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #64 on: 30.01.2007, 00:54:01 »
Подземният паркинг на булевард „Македония“ в София ще е на две нива

Капацитетът на обекта е 1100 автомобила

Гергана ДИМИТРОВА

Брой: 4 / 2007-01-29

Подробен транспортно-комуникационен план на подземeн паркинг, разположен под площад „Руски паметник“ и бул. „Македония“, прие специализираният експертен съвет по устройство на територията към Столичната община.
Транспортно-комуникационният план за обекта е възложен от Столичната община. Това е един от обектите, които ще бъдат предложени на концесия с цел реализацията на подземни паркинги в централната част на София.
Проектът е разработен от общинското предприятие „Софпроект-ОГП“.
Подземният паркинг е предвиден на две нива за 1100 автомобила, или по 550 места на всеки етаж.
Проектът предлага ситуиране на обекта по начин, който осигурява минимално засягане на съществуващата дървесна растителност по кръга на площад „Руски паметник“. Запазват се и дърветата по тротоарите към застройката по бул. „Македония“.
Предвижда се паркингът да се обслужва от две еднопосочни рампи - входяща и изходяща, разположени в северната част на площад  „Руски паметник“, и една входяща рампа от бул. „Христо Ботев“. Първите са с наклон съответно 12%, а втората - 12.80%.
На кота -4.60 м се намира първото подземно ниво, а второто е на кота -7.70 м. Дължината на рампите при площад „Руски паметник“ е 38 м, а при бул. „Христо Ботев“ - 36 м. Според броя на автомобилите (1100) паркингът отговаря на противопожарните норми за една рампа при капацитет 400 автомобила.
Радиусът на вътрешния кръг под площад „Руски паметник“ е 25.50 м, а външният е променлив, като достига до 53 м в южната част.
Габаритът под бул. „Македония“ е с ширина 27 м и дължина 413 м. Растерът на колоните в правия участък е 5.00/8.00/5.00/8.00 м в напречна посока и 8.00 м в надлъжна. В кръговата част растерът на колоните е приблизително същият. При изграждане на паркинга между шлиц стената и първия ред колони в северната част подовата конструкция на първо подземно ниво трябва да бъде изпълнена от сглобяеми елементи, така че да бъде възможно демонтирането им в етап, при който се предвижда там да преминава трамвайното трасе.
Рампите за второто подземно ниво са на същите места, но наклоните са от порядъка на 8.0%. Всяко от двете подземни нива е разделено на клетки с ширина 2.50 м и дълбочина 5.50 м.
Предвижда се ситуирането на четири стълби с асансьори за пешеходци - в западната и източната част на площад „Руски паметник, в северната част на бул. „Македония“ - близо до кръстовището с ул. „20 април“ и при бул. „Хр. Ботев“.
При първоетапното решение съществуващото трамвайно движение ще остане на ниво терен в средата на булеварда, като има възможност да се направи зелено трасе по приложените детайли. Автомобилното движение остава в двата локала на булеварда, както досега.
В по-късен етап, когато ще бъде изградено новото подземно трамвайното трасе от кв. „Княжево“ към центъра, ще е необходимо редуциране на паркинга. Ще се демонтира подът на първо подземно ниво между северната шлиц стена и първия ред колони. Образува се коридор за трамвайното трасе с ширина 8 м и височина 5.60 м, напълно достатъчен за обособено трамвайно трасе. Броят на колите се редуцира до 430 на етаж, или общо паркингът става за 860 коли.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #65 on: 30.01.2007, 01:32:00 »
Quote from: burtan
В по-късен етап, когато ще бъде изградено новото подземно трамвайното трасе от кв. „Княжево“ към центъра, ще е необходимо редуциране на паркинга.
Хмм! Да не би общината да се е отказала случайно от 3тия метрорадиус и да е решила да има подземен трамвай    

Online maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #66 on: 30.01.2007, 11:29:48 »
3-ти метрорадиус НЕ минава под пл Македония и въобще под бул Македония!
А плямпаниците за какви ли не проекти вече омръзват. Не е нужно много усилие за да се обърнате и да видите че в София нищо не  е почнато, а се изписа толкова хартия, колкото да се покрият всички неосъществени проекти   Така че, надежда на този паркинг не възлагайте.

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #67 on: 05.02.2007, 22:02:14 »
София

Възстановяват и моста на езерото „Ариана“ в първоначалния му вид

Гергана ЖЕЛЯЗКОВА

Брой: 5 / 2007-02-05

Предвижда се като част от проекта за възстановяване на езерото „Ариана“ - един от символите на София, който започна по инициатива на Столичната община, да бъде реконструиран и възстановен и мостът. Той свързва езерото и прилежащото пространство на Борисовата градина. Автор на архитектурния проект за възстановяване на съоръжението е арх. Станислав Константинов. В него е предвидено да бъдат възстановени и четирите бетонови вази, красили някога обекта, информираха от Столичната община.
Мостът е от стоманобетонова конструкция и е подпрян на две стоманобетонови греди в крива. Видимите пукнатини по преценка на конструктора не нарушават статичната му устойчивост. Бетонът на много места, главно по парапетите, е отчупен и се вижда оголена и корозирала арматура. Силно напукана е настилката от циментов разтвор, която е била положена върху първоначалната бетонова повърхност, а на някои от места е напълно разрушен, показва направеното проучване. Металните елементи в отворите на моста са частично деформирани и силно корозирали, а боята е захабена.
За да бъде запазен мостът в първоначалния му вид, е необходимо да се извърши неговото укрепване с торкрет бетон. Това според предписанията на конструктивния проект ще бъде направено от долната му страна и по наклона на устоите, както и от двете страни на парапетите. Дебелината на торкрет бетона от долната страна на моста е променлива, като в частта на билото на гърбицата е 10 см и постепенно се увеличава до 20 см в двата края. Предложеното решение с проекта на арх. Станислав Константинов е много благоприятно за запазване на първоначалния облик на моста, защото по този начин се позволява новата повърхност изцяло да следва автентичната с нейната декоративна пластика и орнаменти. Удебеляването се овладява с допълнително измазване и не променя видимо очертанията и пластиката на моста по четирите фасади. Всички дефектирали бетонови повърхности трябва да бъдат отстранени. Върху почистената повърхност получените неравности, вдлъбнатини и оголени арматурни части се извършва допълване до първоначалното ниво със силен циментов разтвор.
Характерната първоначална пластика на моста се възстановява чрез измазване върху армировъчна мрежа, след което се полага минерална мазилка със ситни мраморни камъчета в светлосив цвят. Четирите вази ще се изпълнят от полимер бетон по детайл, след което ще бъдат монтирани и обработени. Настилките ще са изпълнени така, че в максимална степен да наподобяват съществуващите. Металните части също се възстановяват по първоначалната им геометрия.
През май миналата година бе подписан договор за възстановяване на езерото „Ариана“ от кмета на София Бойко Борисов и управителя на „Профудс“ ЕООД Пламен Иванов. Документът бе утвърден от областния управител Тодор Модев. Езерото „Ариана“ е публична държавна собственост и е прехвърлено с протокол за управление и съпътстващи дейности на Столичната община за пет години от областния управител. Амбициите на общината бяха обектът да е възстановен до два месеца, но необходимостта от сериозни строително-монтажи работи забави изпълнението.

Историята на езерото „Ариана“Езерото „Ариана“ е изградено по времето на кмета Димитър Петков през 1879 г. По проект на инж. Марков окончателно е завършено през 1904 г. При това преустройство Столичната община замисля изграждането на павилион-ресторант на островната част на езерото по проект на арх. Янаки Шамарджиев. По неизвестни причини, вероятно липса на средства, проектът не е реализиран и е построен по-малък павилион. По това време е и изпълнението на кривия мост, който свързва градината с острова. Нова сграда на мястото на първия павилион е построена през 1928 г. по времето на кмета Владимир Вазов. По запазени архивни снимки от този период се вижда, че мостът е съхранил първоначалния си вид без съществени изменения. По неизвестни причини са били премахнати фланкиращите парапета четири декоративни вази. С направеното проучване на днешните проектанти се предполага, че вероятно при преустройството на градината и новата настилка, която е повдигната чувствително, петте оригинални стъпала са били преработени и сега са останали три.

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 631
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #68 on: 06.02.2007, 18:18:47 »
От толкова години все съм чел такива публикации, отначало вярвах, сега не храня надежди за проектите, някои от които са смешни. Добре, че поне няколко тролейбуса ни докараха...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #69 on: 06.02.2007, 20:08:34 »
Quote from: Dimitar Dragnev
От толкова години все съм чел такива публикации, отначало вярвах, сега не храня надежди за проектите, някои от които са смешни. Добре, че поне няколко тролейбуса ни докараха...
Като не вярваш на приказки отиди и виж с очите си как в момента оправят езерото Ариана.Много празни приказки се изговориха, но напоследък тенденцията е и да се върши работа!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #70 on: 06.02.2007, 21:26:56 »
Quote from: difian
Като не вярваш на приказки отиди и виж с очите си как в момента оправят езерото Ариана.Много празни приказки се изговориха, но напоследък тенденцията е и да се върши работа!
факт е че езерото се прави но ми е интересно дали ще построят моста м/у тротоара на бул.Е.Георгиев и островчето който беше съборен от предишната фирма започнала ремонт на езерото на впоследствие фалирала

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #71 on: 06.02.2007, 21:49:41 »
Quote from: Repcho
факт е че езерото се прави но ми е интересно дали ще построят моста м/у тротоара на бул.Е.Георгиев и островчето който беше съборен от предишната фирма започнала ремонт на езерото на впоследствие фалирала
Вероятно!И искам да си уточня нещо.Едно време мостовете са били два.От острова към Е.Георгиев и към парка.Тук в статията пише за този към парка, който е доста по-голям и явно е имал по-голяма архитектурна стойност.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #72 on: 06.02.2007, 22:05:38 »
Quote from: difian
Вероятно!И искам да си уточня нещо.Едно време мостовете са били два.От острова към Е.Георгиев и към парка.Тук в статията пише за този към парка, който е доста по-голям и явно е имал по-голяма архитектурна стойност.
така е, този откъм парка можете и сега да го видите, а този съборения не беше нищо особено-прав мост (на фона на сводестия) с бели масивни бетонни парапети, но го бутнаха

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #73 on: 06.02.2007, 23:40:00 »
Еми дано го оправят наистина, то има и още няколко езера в Борисовата, които са за ремонт и трябва да ги напълнят с вода, ама ще видим

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #74 on: 07.02.2007, 11:34:07 »
Quote
134 млн. лв. - над 2 пъти повече от м.г., са предвидени за капиталови разходи на Столична община. Ръстът е благодарение на повишените собствени приходи и ще даде възможност за реализиране на много широка инвестиционна програма, обясни зам.-кметът Минко Герджиков.
   По-сериозно финансиране - около 6 млн. лв., е предвидено за изграждане на 10 нови детски градини. От много години местата в забавачниците не достигат. Други около 6 млн. ще бъдат дадени за основни ремонти на съществуващи градини и училища.
   18 трамвая ще бъдат закупени тази година, предвижда още програмата. Финансирането от около 21 млн. лв. обаче идва от заем от ЕБВР. 48 млн. лв. от японския заем ще се усвояват за удължаването на метрото.
   Сериозен ремонт ще има по бул. "Шипченски проход" - втори етап, като с 4 млн. лв. ще се реконструира и релсовият път, и пътните платна. Реконструкция предстои и на площад "Журналист". 6 млн. лв. пък ще струва продължението на бул. "Андрей Сахаров" в отсечката от бул. "А. Ляпчев" до ул. "Св. Киприян".
те за Шипченски проход пари си предвиждат всяка година-нали парите за ремонта му до Гео Милев са от миналогодишния заем който теглиха, същото е и с южното платно на Вапцаров. Иначе за продължението на Сахаров към Мл.2 малко се съмнявам, но дано стане (това ще е края на района около манстира ама ... )

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #75 on: 07.02.2007, 11:46:06 »
Quote from: Repcho
...
А има детски градини, който са изоставени или са се настанили други.При леля ми в Младост-1 бившето училище Сент Екзюпери е изоставено, в една детска градина май имаше Данъчна служба...Пак ще станат някакви далавери.Сега се сетиха по спешност да правят градини и в бързината някои доста ще намажат.
 Това за трамвайте как са го написали...А на журналист какво точно ще му правят.Изцяло релсите ли ще оправят, градинката в средата?

Online maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #76 on: 07.02.2007, 14:23:06 »
абе от къде извъднъж бат бойко намери пари бре? нали все нема та нема. или за миг е напълнил джобовете с пари и е решил малко да остави и за ремонти   . то не спря да приказва за Генерална промяна ама до сега да са го понижили ако беше в армията. с толкова приказки предлагам да стане старшина на промяната. само да не става страшна промяна    

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #77 on: 07.02.2007, 16:30:01 »
Че те Журналист нали миналата година в края го оправяха.Аз живея там и като цяло ужасно изпълнение..Само замазаха положението. Дано тази година най-сетне облагородят и оправят целия райно,защото е дупки,разкъртени плочки на тротоарите и огромна мръсотия.

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #78 on: 07.02.2007, 21:17:02 »
Дават 1500 спирки в София на частници
7.2.2007 г.
    1500 спирки на градския транспорт в София ще бъдат отдадени за стопанисване от частни фирми до края на годината. Това заяви столичният зам.-кмет по транспорта Велизар Стоилов пред Дарик радио вчера.
   Повечето от тези спирки се намират в крайните квартали на столицата.Тяхното състояние е много окаяно. Според столичани дори нямало къде да се скриеш, когато завали. Жители на тези квартали пък твърдят, че било опасно да чакаш автобуси там вечер.
   Целта на частното стопанисване е спирките да бъдат ремонтирани в най -скоро време, обясни още зам.- кметът Стоилов. В замяна на средствата, които се влагат в поддържането им, частниците ще получат правото да рекламират по спирките.
   Очаква се частните фирмите да започнат да стопанисват спирките след провеждане на процедура по концесиониране до края на 2007 г.
   Преди това обаче предложението за концесия трябва да бъде разгледано в общински комисии и одобрено от Столичния общински съвет.
   Според шефа на транспортната комисия към общината Радослав Тошев още не е ясно по какъв начин и дали частни фирми ще получат правото да стопанисват 1500 - те спирки.
   От общината пък съобщиха, че засега няма внесен проект за концесиониране на въпросните спирки.
   Досега са подновени концесионните договори за стопанисване на спирки на над 200 фирми. Според зам.-кмета по транспорта Велизар Стоилов повечето от тях са сключени отпреди повече от 6 години.
   Той уточни, че тези фирми имат право и вече рекламират по отдадените спирки. Това е в замяна на средствата, които те харчат за поддържането им. По думите му стана ясно, че общината не е харчила пари за ремонтирането им.

София инвестира 2 пъти повече в ремонти и сгради
7.2.2007 г.
    134 млн. лв. - над 2 пъти повече от м.г., са предвидени за капиталови разходи на Столична община. Ръстът е благодарение на повишените собствени приходи и ще даде възможност за реализиране на много широка инвестиционна програма, обясни зам.-кметът Минко Герджиков .
   По-сериозно финансиране - около 6 млн. лв., е предвидено за изграждане на 10 нови детски градини. От много години местата в забавачниците не достигат. Други около 6 млн. ще бъдат дадени за основни ремонти на съществуващи градини и училища.
   18 трамвая ще бъдат закупени тази година, предвижда още програмата. Финансирането от около 21 млн. лв. обаче идва от заем от ЕБВР. 48 млн. лв. от японския заем ще се усвояват за удължаването на метрото.
   Сериозен ремонт ще има по бул. "Шипченски проход" - втори етап, като с 4 млн. лв. ще се реконструира и релсовият път, и пътните платна. Реконструкция предстои и на площад "Журналист". 6 млн. лв. пък ще струва продължението на бул. "Андрей Сахаров" в отсечката от бул. "А. Ляпчев" до ул. "Св. Киприян".

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 631
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #79 on: 07.02.2007, 22:12:18 »
Пак ще спират трамвая по "Шипченски проход" значи.