Author Topic: Пътна инфраструктура - обща тема  (Read 392020 times)

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1400 on: 11.10.2023, 18:26:15 »
Според мен от Ректората до Ларгото трябва да се направи пешеходна зона с богато озеленяване, алейки и пейки!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1401 on: 11.10.2023, 19:24:02 »
Отдавна съм се съгласил с това. Няма по-голям абсурд от това да прокараш магистрална пътна артерия през най-идеалния център и докато се разхождаш по „Цар Освободител“ да дишаш изгорели газове и да гледаш задръствания, но подобно преустройство е недопустимо преди пълния основен ремонт на тунела при НДК и „Патриарх Евтимий“.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1402 on: 11.10.2023, 19:26:31 »
То по Тошово точно така си беше, не даваха коли между Ректората и Мавзолея, по жълтите павета. Милион пъти като дете съм се разхождал така. За почивните дни съм сигурен, през седмицата не съм обърнал внимание.
По рейс и по жена не се тича!

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1403 on: 11.10.2023, 19:37:25 »
Имало е период, в който е бил затворен, имало е и период в който е бил еднопосочен от Ларгото към Ректората, нека по-възрастните да кажат кога е било, знам че около 90-та. Много ми се щеше да се реализира онзи проект, където при двореца движението се спуска в тунел, а отгоре има градина, заедно с ремонта на Света неделя центъра би придобил коренно различен облик, но за това се изисква истински визионер начело на града, какъвто в момента няма. На първо време би било добре да се разкара най-вече паркинга пред двореца и импровизираното автосборище пред БНБ, и булевардът отново да стане еднопосочен. За пешеходна зона без завършени градски рингове е утопично да се говори, а и въпроса дали жълтите павета са подходяща настилка за пешеходна зона постоянно поражда спорове.
« Last Edit: 11.10.2023, 19:40:57 by bagercho »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1404 on: 11.10.2023, 20:37:20 »
Е, тунел при съществуващ такъв за метрото и археология е утопично. Но не е съвсем утопично, ако Московска се отвори.
« Last Edit: 11.10.2023, 20:39:00 by blagun »

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1405 on: 11.10.2023, 21:56:05 »
Е той тунела по проект беше съвсем плитък. Даже нивото на градската градина към двореца е повдигнато.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1406 on: 11.10.2023, 21:56:24 »
Има проект, според който при Ректората са три нива. Най-отдолу метрото, над него - колите, отгоре подлеза и най-отгоре само локален трафик. Ама....свърши вече. Както и японците са предлагали да изградят цялата метромрежа за няколко години, но кой е щял да разреши на чичо ви Стоян да се откаже от съветския вариант....
По рейс и по жена не се тича!

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1407 on: 11.10.2023, 22:27:36 »
Има проект, според който при Ректората са три нива. Най-отдолу метрото, над него - колите, отгоре подлеза и най-отгоре само локален трафик. Ама....свърши вече. Както и японците са предлагали да изградят цялата метромрежа за няколко години, но кой е щял да разреши на чичо ви Стоян да се откаже от съветския вариант....
Кое е "съветски" вариант? Нещо не схващам. Иначе идеята за тунел за автомобилите и на мен ми звучи прекрасен вариант - даже още от БНБ може да почва

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1408 on: 11.10.2023, 23:00:43 »
Има проект, според който при Ректората са три нива. Най-отдолу метрото, над него - колите, отгоре подлеза и най-отгоре само локален трафик. Ама....свърши вече. Както и японците са предлагали да изградят цялата метромрежа за няколко години, но кой е щял да разреши на чичо ви Стоян да се откаже от съветския вариант....
Защо приравняваш изкопен метод с руски метод, все едно московското метро е строено само изкопно или че никъде другаде по света не се е строило изкопно, това не ми прозвуча състоятелно.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1409 on: 11.10.2023, 23:38:44 »
Нищо не приравнявам, японците също щяха да го строят по този начин, но как тогава да се откаже помощта на руснаците, та да го правят японци? Отделно чичо ти Стоян е учил в Москва...Баща ми от 88а до 98а работеше в СУ Тунели към "Инжстрой". Строяха тунели безизкопно, с т.нар. щит и тюбинги - блокчета, но с малък диаметър - за канализация. Един от най-големите им обекти беше на Опълченска и Сливница, където сега е Била, също на люлинската спирка на пазара, в посока Сточна гара, както и на прелеза на ул. Добротич, зад депо Красна Поляна. Бяха и на трамвайния тунел на Драган Цанков. Но нямаха голям щит - машина за метротунели. Трябвало да докарат от СССР, но така и не докарват.
« Last Edit: 11.10.2023, 23:49:09 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1410 on: 12.10.2023, 00:28:39 »
Имало е период, в който е бил затворен, имало е и период в който е бил еднопосочен от Ларгото към Ректората, нека по-възрастните да кажат кога е било, знам че около 90-та.

Автомобилното движение го пусна Софиянски при първия си мандат, преди това беше само за автомобили на специален режим поне две десетилетия, ако не и повече.

Да припомним че от тогава не е първото пропадане, няма и да е последното докато не се направи отново пешеходна зона:
https://www.capital.bg/biznes/media_i_reklama/2000/02/11/254349_misteriia_s_jultite_paveta/

И едно мнение за това отново да си стане пешеходна зона, без тунели, рампи и магистрали през града:

https://www.segabg.com/category-observer/nyama-nishto-strashno-bul-car-osvoboditel-da-ostane-peshehoden
« Last Edit: 12.10.2023, 00:34:15 by fafan »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1411 on: 12.10.2023, 00:59:39 »
Само не мога да разбера, как си представяте пешеходна зона с жълти павета. То клинкерите на Витошка хич ги няма в лед, сняг и дъжд, какво остава за жълтите павета. Като си беше пешеходен Царя, никой не ходеше по паветата освен пред мавзолея.
Ако това е подходяща настилка за пешеходци, да направят 2 широки тротоара от жълти павета (те може да стигат до Орлов мост, както беше локалното някога), автомобилното платно - асфалтово, стеснено във формат 2х1 ленти, велоалеята от Дондуков  - преместена на Царя, а Дондуков забранен за всякакво спиране и в двете посоки.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1412 on: 12.10.2023, 01:06:44 »
Аз специално все си ходех по жълтите павета, докато бяха изцяло пешеходни, от Мавзолея та до бившото китайско посолство. Нито веднъж не съм паднал, ударил и т.н. Значи правилно си спомням, че точно свата на Черепа е пуснал колите по тях. Той и друг такъв подвиг имаше - пусна ги по Витошка по време на ремонта на Ботев между Македония и Петте кюшета, уж временно, а така си остана поне до махането и на трамвая...Иначе с две ръце съм за Царят отново да стане пешеходен, както и да възстановят някогашната градина пред двореца, с оградите...
По рейс и по жена не се тича!

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1413 on: 12.10.2023, 10:03:15 »
Пространствата около НДК също са яко хлъзгави, но са си притегателно място…

Благо, колите не се хлъзгат и за тях може, пешеходците се хлъзгат и жълтите павета не са подходящи за пешеходно!?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1414 on: 12.10.2023, 10:03:50 »
Само не мога да разбера, как си представяте пешеходна зона с жълти павета. То клинкерите на Витошка хич ги няма в лед, сняг и дъжд, какво остава за жълтите павета. Като си беше пешеходен Царя, никой не ходеше по паветата освен пред мавзолея.
Ако това е подходяща настилка за пешеходци, да направят 2 широки тротоара от жълти павета (те може да стигат до Орлов мост, както беше локалното някога), автомобилното платно - асфалтово, стеснено във формат 2х1 ленти, велоалеята от Дондуков  - преместена на Царя, а Дондуков забранен за всякакво спиране и в двете посоки.
В някои градове в Румъния има същите жълти павета на пешеходни улици, дори в паркове. Сещам се например в Сату Маре.
https://www.istockphoto.com/photo/summer-photo-from-the-park-in-the-center-of-satu-mare-showing-the-statue-of-vasile-gm1360923495-433714015
https://www.istockphoto.com/photo/photo-in-front-of-a-historic-yellow-building-in-downtown-satu-mare-gm1345371720-423467944?phrase=satu+mare&searchscope=image%2Cfilm

Никакъв проблем няма.

Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1415 on: 12.10.2023, 10:53:28 »
В някои градове в Румъния има същите жълти павета на пешеходни улици, дори в паркове. Сещам се например в Сату Маре. …
Вероятно от времето когато са били част от Австро-Унгария.
« Last Edit: 12.10.2023, 15:20:53 by difian »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1416 on: 12.10.2023, 11:11:34 »
Нямам си на идея, сигурно е така, мисълта ми беше че и в други големи градове в Европа има жълти павета като настилка за пешеходни зони и улици с трафик, така че няма да е някакъв прецедент пешеходна зона със жълти павета.

А с тия климатични промени като гледам и каква "зима" има в София напоследък, това ни е най-малкия проблем.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1417 on: 12.10.2023, 11:24:29 »
Благо, колите не се хлъзгат и за тях може, пешеходците се хлъзгат и жълтите павета не са подходящи за пешеходно!?
Идеята ми е, че повечето пешеходци (без такива като мен с наднормено тегло :) ) не им тежат и не деформират подложката. Защото като че ли е ясно, че проблемите започнаха с интензивното автомобилно движение върху тях. В Будапеща техните "братчета" са положени на тротоари ето тук. Както виждате, поставянето и фугите не са "върхът на сладоледа".

А просто ми е бедна фантазията колко кубика с храчки ще се посипят, ако дръзнат да направят тротоари с жълти павета. Може би трябва да се чуе експертна оценка на сто жени с токчета от портала BG-Mama, които да направят зимен тестов пробег от Президентството до хотел България.  :)

Другият вариант го споменах - пешеходен Цар Освободител и разблокирана Московска - е, и там има малко жълти павета, но пълно щастие няма. Само нямам представа при толкова много бетон около мавзолея дали може част от мястото да стане на градина. Там проблем е също, че карето между Царя, Раковски, Аксаков и градската градина става блокирано.
« Last Edit: 12.10.2023, 11:46:46 by blagun »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1418 on: 12.10.2023, 18:06:16 »
А с тия климатични промени като гледам и каква "зима" има в София напоследък, това ни е най-малкия проблем.

Тези нагъвания по "Царя" почнаха след като се почна изкопаването на тунела за метрото под него, така че климатичните промени сигурно са най-малкия проблем, по-скоро промяна в нивата на подпочвените води под улицата.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1419 on: 12.10.2023, 18:18:58 »
Тези нагъвания по "Царя" почнаха след като се почна изкопаването на тунела за метрото под него, така че климатичните промени сигурно са най-малкия проблем, по-скоро промяна в нивата на подпочвените води под улицата.
Това не е вярно, първото по-съществено нагъване на паветата беше през зимата 1999/2000г. Положението беше толкова тежко, че през май 2000г. затвориха целия бул. Цар Освободител за ремонт, от СУ до Ларгото. Сега ремонтираха много по-малък участък, а останалата част от булеварда така и не я пипнаха, въпреки че има и други нагънати участъци.