Author Topic: Пътна инфраструктура - обща тема  (Read 391935 times)

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #260 on: 15.09.2009, 20:34:07 »
Ма има си вход от основното платно на Цариградско за Карфур

 Къде го бре? Аз се кьоравчих и е видях да може да се влиза или излиза от Цариградско. Ще настане едно голямо въртене там :)
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline brank

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 63
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #261 on: 16.09.2009, 12:09:08 »
Тука се вижда горе/долу.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #262 on: 16.09.2009, 23:09:57 »
 Ей супер снимка. Друго си е да снимаш от едни от най-високите сгради в София. тези блокове там по колко етажа бяха. Май са от най-високите в София.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #263 on: 16.09.2009, 23:41:02 »
Най-високият май беше 24.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline brank

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 63
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #264 on: 17.09.2009, 00:18:56 »
Ей супер снимка. Друго си е да снимаш от едни от най-високите сгради в София. тези блокове там по колко етажа бяха. Май са от най-високите в София.
Тази специално е от двайстият етаж, 19 с асансьора и един пеша. Но съседният блок е 3-4 етажа повече и според мен е най-високата сграда в БГ.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #265 on: 17.09.2009, 01:18:24 »
Най-високата сграда в България е Хотел Родина. А въпросният блок 1В (който междувпрочем потъва) е... най-високият блок в България с 24-те си етажа  :D

Offline brank

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 63
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #266 on: 17.09.2009, 02:01:20 »
Най-високата сграда в България е Хотел Родина. А въпросният блок 1В (който междувпрочем потъва) е... най-високият блок в България с 24-те си етажа  :D

Е да,разбира се, това е общоприетото схващане според официалната статистика,обаче току що открих че това е доста интересна полемика. В крайна сметка никой не знае колко точно е висока всяка една от тези две сгради, има доста спорове по въпросът. А аз изхождам от мерната единица "окомер"  ;)

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #267 on: 17.09.2009, 13:27:31 »
Най-високата сграда в България е Хотел Родина. А въпросният блок 1В (който междувпрочем потъва) е... най-високият блок в България с 24-те си етажа  :D
Мисля си, че проблемният блок е един от другите три, а не точно най-високият.
Да, на 24 етажа е плюс малък 25-ти, както другите три са на 20 и малък 21-ви.
Височината на сградите се мери в метри, а не в етажи. Затова и хотел Родина е най-висока сграда. Естествено обаче Японския изглежда по-висок, защото е във високата част на Лозенец.
Други високи жилищни блокове са петте в най-високата част на Младост-2. Май имат по 22 етажа плюс малък 23-ти (не съм сигурен дали петте са еднакви). И тъй като тази част на Младост-2 е на над 630 м надморска височина изглеждат внушително.
Ох, май се отклонихме от пътните проекти..........

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #268 on: 17.09.2009, 19:12:51 »
 В Слатина точно до жп линията има също кандидати. И все пак аз съм също на мнение, че този в Младост е най-високият жилищен блок в БГ. А за потъващият не се ли вземат мерки, защото потъващ блок не звучи добре, ако ще и с милиметър на година да потъва.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline murmorko

  • Писател
  • **
  • Posts: 49
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #269 on: 19.09.2009, 12:33:23 »
Аз си мислех, че блоковете в "Света Троица" и по точно около Сливница със своите над 22 етажа са най-високите.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #270 on: 22.10.2009, 23:36:35 »
Преди няколко дни четох във Вести.бг, че е взет заем от Европейската банка за построяване на 6 пресичания на булеварди на 2 нива. Едно от тези пресичания ще бъде между Сахаров и Ляпчев. Аз все още не разбирам кой от двата ще се удължава. Щом ще се пресичат явно и двата ще се удължават, но не ми е ясно на къде. Някой знае ли нещо по въпроса?
По-нагоре в тази тема има инфо. В бъдеще преглеждай внимателно и после пиши!

Offline donkeyhot

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 161
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #271 on: 22.10.2009, 23:49:29 »
Преди няколко дни четох във Вести.бг, че е взет заем от Европейската банка за построяване на 6 пресичания на булеварди на 2 нива. Едно от тези пресичания ще бъде между Сахаров и Ляпчев. Аз все още не разбирам кой от двата ще се удължава. Щом ще се пресичат явно и двата ще се удължават, но не ми е ясно на къде. Някой знае ли нещо по въпроса?
По-нагоре в тази тема има инфо. В бъдеще преглеждай внимателно и после пиши!

По принцип аз го бях постнал тоя пост в друга тема и след това е преместен тук та затова не съм чел предишните постове.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #272 on: 23.10.2009, 11:41:25 »
Знам, разбрах. Затова апелът ми беше първо да разглеждаш внимателно и после да пишеш! Общо взето рядко има нещо актуално, което да сме пропуснали да разискваме!  :)

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #273 on: 23.10.2009, 11:59:01 »
днес в 24 часа пише за новите проекти на оуп за София. За пореден път казаха за северната скоростна тангента че в мандата на това правителство за 4 години тя ще бъде факт. Споменаха и са западна тангента, която трябвало да свързва Люлин с Нови искър и че тя щяла да минава на запад от Филиповци и близо до Божурище и Волуяк, щяла да поема целия товарен трафик от Перник. Спомена се и за новите софийски паркове - парк полето, което да е продължение на северния парк по поземлищата до Доброславци, лечебен парк Жива Вода обединяващ част от планина Люлин, западния парк и парковете при Банкя и поземлищата при Иваняне и Суходол, воден парк Искър обединяващ цялата територия по която върви реката от Кокаляне до Курило и в нея влиза и източният парк между Младост и Горубляне.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #274 on: 23.10.2009, 16:33:12 »
Quote
Местят стадиона от пъпа на София
Публикувана: Четвъртък, 22-ри Октомври 2009, автор: Кристина Кръстева; прочитания: 5015; коментари: 5


 
Така ще изглежда новото скоростно трасе на София. Участъкът му между Требич и Казичене е известен като северна тангента.
Националният стадион “Васил Левски” да се освободи от мачове, а футболът да се изнесе в покрайнините. Така се отпушва трафикът в центъра на София, предложи вчера пред “24 часа” главният архитект Петър Диков. Инициативата му е по повод новия общ устройствен план на столицата, който СОС приема в четвъртък. В него има доста терени за спорт и атракции, измежду които трябва да се избере един за нов стадион, призова Диков. Старият ще остане за лека атлетика и други спортове. В чертежите имало и терени от по 60-70 декара за нов футболен стадион. За да не предпоставя избора, той отказа да ги посочи. Логиката му да иска преселение на футбола е, че това е спортът, който привлича много хора в България. “Представете си какво ще стане, ако затваряме всяка седмица “Евлоги Георгиев”, ако, дай боже, се играят често международни мачове у нас”, аргументира се Диков.

2 скоростни магистрали отпушват столицата

Две скоростни градски магистрали ще съкратят времето за придвижване из София.

Стартират ги, след като в четвъртък Столичният общински съвет приеме новия общ устройствен план, който залага развитието на града в идните 20 години.

Така наречената северна тангента спестява 8 километра на пътуващите от Люлин към автомагистралите “Хемус” и “Тракия”. Тя ще пътува от Ломско шосе при околовръстното и на изток - северно от Илиянци, Бенковски и Враждебна, до “Ботевградско шосе” преди околовръстното, в което ще се влива при участъка към летището. Северната тангента минава през изцяло нови, незастроени територии. Освен че е най-късият разрез между западна и източна София, без да се минава през центъра или околовръстния път, тя има и друго предимство. С нея околовръстното ще получи статут на градска магистрала, което ще осигури по-бързо придвижване и по самото околовръстно. Като магистрално трасе е категоризирана и самата северна тангента. “Това е съществено за решаването на транспортния проблем - главно на транзита и на вътрешноградските връзки. Северната тангента е напреднала и в проектирането. Това е и едно от трасетата, за които премиерът Бойко Борисов е поел ангажимент да се изгради бързо”, обясни главният архитект на София Петър Диков.

Северната тангента не е изцяло нов път. В по-голямата си част трасето съществува и сега, но с изграждането му от “Ломско” до “Ботевградско шосе” и категоризирането му като магистрала трафикът ще се отприщи, вярват в общината. “Ако се пътува през северната дъга на околовръстното, ще отнема километри повече и ще се пресичат доста урбанизирани територии. Северната скоростна тангента е разработена като транзитно трасе - без квартали, без локали, и е най-бързата възможна връзка изток - запад”, уточни Диков. Отчуждаването там нямало да е проблем, защото земите са основно земеделски. Диков пресмята, че тангентата може да е факт до 4 г.

И второ “магическо” трасе обещава новият план на София. Западната тангента ще свързва Люлин с Нови Искър. Тя поема товарния трафик от Перник. Ще е продължение на автомагистрала “Люлин” - ще върви западно от Филиповци, между Божурище и гара “Волуяк”. Ще се влива в околовръстното едва след като я пресече северно. Според еколози това е по-добрият вариант пред второто възможно трасе на западната тангента, което вече отпадна. То пък щеше да пресича Овча купел, Факултета, земите между Люлин и Западния парк, при Северния парк и между Требич и Илиянци. Недостатъците на този отхвърлен вече маршрут са два - осеян е със светофари и прекъснат режим на придвижване и разсичане на едни от най-хубавите територии на София.

От общия устройствен план става ясно, че гръбнак ще е релсовият транспорт - подземен и наземен.

Нови квартали, доколкото ще има, ще са основно в северната част на София - по южните склонове на Стара планина, на които общината предрича апогей. Това обаче не е акцент на плана, защото мнението на градската управа е, че в обозримото бъдеще София ще се развива главно в сегашната си територия. А на нови места ще има по-ниско, по-луксозно жилищно строителство, т.нар. американски тип. То ще е ориентирано именно по южните склонове на Стара планина и към Лозен. Между “Цариградско шосе” и околовръстното - по поречието на Искър, ще е и новият увеселителен парк. Той ще разполага с цели 1000 дка. Една от причините за неуспеха на стария Софияленд е, че бил близо до центъра на града и се оказал недостатъчен като размери. Нямал и достатъчно места за паркиране. Сега част от терена в Погребите ще се влее в нова пътна връзка, успоредна на бул. “Н. Й. Вапцаров”, която ще отвежда трафика към “Кошарите”. Върху останалите парцели на някогашния Софияленд пък ще правят офиси и магазини, но ниски и с богато околно озеленяване.

Между 20 и 50% са намалени показателите за застрояване на цяла София с новия план, съобщи още пред “24 часа” Диков. И като плътност, и като височина щели да се свият строежите, особено на юг от околовръстното - в подвитошките квартали.

Новите карти описват и терените за детски градини и училища, като така предотвратяват застрояването им. “Промяната на общия устройствен план е по-трудна, отколкото на подробните устройствени планове. Това е гаранция, че имотите на учебните заведения няма да се пипат за друго. Тепърва предстои строителството на нови школа, продължаваме и с изграждането на детски градини, което започнахме пред последните години”, напомня архитект №1.

Новият план дава и терени за производство и логистика - този пояс ще е на север. Без такова строителство не можело да се мине, защото в очите на чужденците то повдигало статуса на града.

“Планът дава възможности, той не строи, нито дава пари. Но когато вече има възможности, зависи от частната инициатива”, подчерта Диков на въпрос оглеждат ли чужди гиганти София. Когато съдът се произнесе и по несъстоятелността на “Кремиковци”, такива ще се очакват и за земите под комбината. По новия устройствен план те са със статут на смесена многофункционална зона, в която може да се развиват технологични паркове, жилищни и офис зони. 7 миникампуса с огради и специален достъп са заложени пък за Студентски град. Само общежития, библиотеки, читални и заведения за хранене, но не тип луксозно и кръчмарско, а столово, щяло да има в кампусите. Веселбите - извън тях, отсече Петър Диков.

Свежата зеленина ще е с 500 декара повече

Планът се отнася с изключителен респект към зелените площи. Много от тях досега не бяха отразени в картите на София. Добрата новина не само за еколозите, но и за плана е, че с новия те са отредени само за градинки и са с много висока степен на защита. С помощта на гражданските сдружения гаранцията им е сигурна, твърди Диков.

Той изчисли, че новият план увеличава зелените площи с цели 500 декара. Основният дял се пада на сгъстяване на градинките в кварталите. Предвидено е изграждането и на нови паркове - “Жива вода”, водния “Искър”, спортния “Студентски” и историческият “Софийска Света гора”. Ще се създадат Източен парк - между Младост и Горубляне, и парк “Лозенец” - между бул. “Черни връх” и “Симеоновско шосе”, издаде Диков. Планирани са развитието на Северния парк и засаждането на “Възраждане” в Зона Б-5. Новите паркове са с по-далечна перспектива, признават от кметството.

Парк на четирите сезона обещаха на Овча купел

Всички държавни и общински имоти между жилищните комплекси Овча купел 1, Овча купел 2 и едноименния квартал да се обособят в Парк на четирите сезона. Терените между “Обиколна” и околовръстното, зелените площи при баня “Овча купел” и парк “Славия”, всички територии около бул. “Монтевидео”, тези около НБУ и около големите училища плюс няколко завзети от бетонови възела терена ще станат дробовете на София. Общината няма да планира други строителни инициативи, а градините ще се построят на принципа на публично-частно партньорство. Това обеща вчера главният архитект на София Петър Диков на гражданското сдружение “Овча купел” и инициативния комитет за създаване на парк “Кукуряк”.

Още планът “Мусман” установява, че това е най-уютната, с най-мек климат и най-закътана от ветровете част на София. За нея сдружението и комитетът планират нова устройствена схема с екологични площадки с диви животни, спортни терени и водни площи, оползотворяващи минералната вода и зоната около Горнобанска река

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #275 on: 05.01.2010, 00:16:14 »
Quote from: news.bg
Заместник-кметът по транспорта на София Любомир Христов съобщи още, че за тази година не е предвидено стартирането на големи инфраструктури проекти, свързани с транспорта
Значи Данаил Николаев, Опълченска, трамвайното трасе до Дървеница - всичко - във фризера!  :angry:
Цитатът е изваден от статия с намерения на СО да вдигне синята зона на 3 лв - в много малко европейски столици паркирането на улицата е евро и половина!

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #276 on: 05.01.2010, 15:30:48 »
Ако 5-те кръстовища на две нива успеят да направят пак ще е нещо
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #277 on: 20.01.2010, 18:53:22 »
Някаква легенда има ли към тези чертежи?

Offline Михаил

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #278 on: 27.01.2010, 10:04:28 »
Чак сега се сетих, че мнението ми е преместено, та си го намерих.
Мерси за линка към мнението ти, странно защо но по търсене с точен текст Google не го открива.

Всъщност основния ми пост е на блога ми - http://www.kenanoff.com/blog/archives/1250, там се опитах да направя актуализация на написаното от теб и ще се радвам на коментар.
И презентацията в цялост би била много полезна, ако можеш да я пратиш по скайпа, ако не, мога да се опитам да сетна ftp достъп някъде. Или я сложи на Megaupload или където и да е.

Offline Dikovec

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 175
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #279 on: 11.03.2010, 15:02:35 »
http://news.ibox.bg/news/id_1561370240

Някой има ли идея къде точно ще минава този бул. "Универсиада"?