Author Topic: Пътна инфраструктура - обща тема  (Read 391972 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #140 on: 01.10.2007, 17:37:01 »
Quote from: Арх. Петър Диков
ЖП линията към гара "Пионер" става градска улица, премостват Централната жп гара
28 Септември 2007 | 16:48
 
Специализираният експертен съвет по устройство на територията към Дирекция "Архитектура и градоустройство" одобри предложенията за промени в Общия устройствен план на Столичната община. В понеделник те ще бъдат представени и на столичните общински съветници. Това обяви днес главният архитект на София Петър Диков по време на общинската сесия, представяйки за окончателно одобрение проекта за ПУП на Западното направление на столицата и на Специфичните правила и нормативи за застрояване. Без забележки, общинските съветници приеха проекта, добре известен от многократни представяния.

Много голям интерес предизвика съобщението на арх. Диков, че е готов проектът за промени на ОУП на Столичната община, и че окончателно на сесия на 11 октомври той ще бъде внесен за разглеждане и одобрение.

Сред най-фрапантните промени са възприети идеи за промяна на някои от промишлените зони в смесени многофункционални зони, каквато е примерно и територията на металургичния комбинат “Кремиковци”. ДАГ и експертите на ЕОСУТ одобряват актуализацията на плана и провеждане на нова градоустройствена процедура през следващите месеци при следните показатели: Смесена многофункционална зона с КИНТ 3,5 и плътност на застрояване 60 %. Там има предложение от Столичната община на мястото на металургичния комбинат да бъде изграден сателитен град с офисни и жилищни сгради под името “Източно-европейски делови център”. "До 2-3 месеца процедурите трябва да се задвижат, за да не изгуби през следващите 15 години градът възможността си за екологично прочистване и разширение в северна посока", подчерта арх. Диков. Площите са около 12-14 хил. дка, като се подготви и проект за кандидатстване пред Европейския съюз за преустройство и рехабилитация на зоната и почистване на хвостохранилището. Зоната може да поеме население от 15 000 души. Само теренът под комбината днес струва 250 млн. евро, подчерта преди дни Диков, според когото ще се намерят достатъчно средства за превръщането на старата промишлена зона в съвременен финансов център. “Има индикации, че проектът може да бъде приет, съобщи днес на журналисти арх. Диков, според когото това е изгодно и за собственика на “Кремиковци”.

Там примерно общината купи терен за площадка за събиране и пречистване на отпадъците с големина от 150 хил. кв. м. “При това го кухиме за 39 евро на кв. м, а сега вече струва 50”, обяви зам.-кметът Минко Герджиков. Според него мястото е подходящо за преработката на отпадъците на София, като през следващите месеци ще се закрие и площадката на гара Искър. София обаче все още има нужда от изнасянето на балите към сметището в Цалапица.

Най-радикалната идея за новия ОУП на Столичната община е свързана с факта, че инвеститор може да получи разешение за строеж чрез изготвяне на ПУП на територията в зона с далекоперспективно развитие  само при условие, че поеме строителството на инженерната и пътна инфраструктура.

Промените на ОУП са свързани също, все още като идея, която ще бъде уточнявана с държавните органи, развитието на Държавен и институционален център по бул. “Цариградско шосе” между 4-6 км. Развитие очаква и зоната на настоящата гара “Пионер”. ЖП линията към нея ще се превърне в градска улица, част от общата улична мрежа на столицата.

Северните територии ще търпят много голямо развитие не само по отношение на комуникациите, но и като зониране и промяна на предназначението на промишлените територии в смесени многофункционални зони.

Възможностите за пътната инфраструктура там позволява добро проектиране и планиране с оглед съществуващите по-свободни пространства без да се засягат пътните трасета. Над Централната жп гара ще има сериозно премостване, а Северната тангента ще се превърне в градска магистрала. Днес предложението за нея бе одобрено от СОС.

Тя е успоредна на Северния околовръстен път, по-близо до центъра, и ще поеме временно в една първа фаза ролята му на връзка на коридорите № 4, 8 и 10. В последствие тук ще се развие и далечният северен обход. Още през 2008 г. ще се кандидатства за проектиране и финансиране от фондовете на Европейския съюз.

По думите на арх. Диков трябва да се промени трасето на магистрала "Тракия", което да не преминава по Северната дъга на Околовръстния път, а по Северната тангента. Тя ще свързва кварталите "Обеля" и "Надежда" и дължината й е 8,2 км.

Много сериозни са плановете по отношение на градските комуникации и възможностите за кандидатстване и усвояване на средства от еврофондовете по програма “Транспорт”. Предвижда се и превръщането на Гара Искър и на Гара Връбница в градски изходни спирки за превоз съответно в посока Западна България и към Пловдив и Южна България.

Днес общинският съвет разгледа и програма за изграждането на ромски квартали в столицата, предвидени според стратегията за ромите на Столичната община.
1. Това с Кремиковци звучи ефектно! Сигурно всички софиянци, без работещите в Кремиковци, са съгласни, че мястото на голяма металургична база не е в Софийското поле. Но за да тръгнат нещата, трябва собсдтвуникът му да е съгласен, а това като че ли е непостижимо, поне на този етап.

2. Държавната администрация на 4-ти километър! Звучи също ефектно, почти като преместване на столицата. Но не милиони, а милиарди ще отидат там, те от 10 години сграда на данъчните не могат да построят, а какво остава на сума министерства.

3. Недоумявам от опитите транзитната магистрала - северно околовръстно шосе да се приближи към София. Нали там щяха да стават китни предградия! Какво е мястото на международна магистрала през тези китни предградия? А също през Обеля и Надежда???

4. Гара Пионер е оживено място. Нали уж щяха да я приватизират? Това е завой на 180 градуса - кой ще я купи, за да я изравни със земята? Иначе не е зле да се ликвидират останалите там фабрики, които замърсяват кварталите наоколо, не е зле и магазините за строителни материали да са по-квалитетни. А улица от Симеоновско шосе до Автогара юг може да се изгради и без да се посяга на коловозите. Ако отиваме към ликвидация на жп линията, то поне трасето от басейн Червено знаме до автогара Юг може да послужи по-добре за трамвай, отколкото проектираното по Г.М.Димитров - под Цариградско може да си остане едноколовозно.

Offline Делян

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 72
    • Yahoo Instant Messenger - d_kovachev
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #141 on: 03.10.2007, 02:43:40 »
Quote from: Repcho
стоварили са в двата края на бъдещия мост тръби за канализация и дъждовни води, разорали са 10 м. и това е, там не се работи
Виж обновените снимки на Google Earth. Вижда се от къде ще минава естакадата.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #142 on: 04.10.2007, 17:40:10 »
относно строителството/реконструкцията на ломско шосе, която е заложена за следващата година. на 99% трасето ще минава от дясната страна на булеварда, посока обеля. няма планове за затревяване, по-скоро ще се използват панели. електротранспорта се е "кооперирал" с една фирма, та те ще са избрани за изпълнител, като отсега се стремят да наложат и закупуването на техен подвижен състав. съвсем възможно е, трасето да го изградят за нормалнорелсов трамвай. преходите между двете платна ще се осъществяват с пасарелки. тази информация е неофициална и може след време да се измени, но засега това са рамките...
« Last Edit: 04.10.2007, 17:40:37 by maniak »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #143 on: 04.10.2007, 20:25:22 »
Quote from: maniak
относно строителството/реконструкцията на ломско шосе, която е заложена за следващата година. на 99% трасето ще минава от дясната страна на булеварда, посока обеля
Това е в противоречие с обявените преди броени дни планове през 2009 да започне строежът на МД2-отсечката Обеля-Надежда, паралелно с надлез Надежда-Лозенец.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #144 on: 04.10.2007, 22:04:55 »
ами...... строителството на 2-ия метродияметър с новата концепция е доста противоречиво. още има много! неизвестни. ще видим кой от плановете за строителство ще се осъществи, от къде ще дойдат пари и при кого ще отидат...

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #145 on: 05.10.2007, 08:17:50 »
Ще бъде интересно, ако има конкуренция между трамваите и метрото, защото всеки ще гледа да върви напред за да има повече пътници. Не ми се струва нереалистично, ако се отдаде някоя линия на концесия. Или се пусне концесия за построяването на нова такава до извънградските региони.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #146 on: 05.10.2007, 10:41:54 »
Трудно ще намериш кой да ти инвестира в трамвай или метро.Там инвестициите са огромни.Конкуренцията частниците ти я осигурчват с евтини автобуси и с тях се ръгат навсякъде.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #147 on: 05.10.2007, 10:43:58 »
Quote from: NiGhtPiSH
Ще бъде интересно, ако има конкуренция между трамваите и метрото
Това е по-скоро безсмислено, отколкото интересно. Пък и парите в столичния общински бюджет не са като в Кувейт, за да се харчат безсмислено.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #148 on: 05.10.2007, 13:40:33 »
реална възможност при строителството на 2-ия метродияметър е той да бъде построен и даден за някакъв срок на концесионер, след което да се прехвърли на общината... но това едва ли ще стане

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #149 on: 07.10.2007, 20:13:23 »
Незнам дали тук е мястото да спомена-започнали са да ремонтират пробламният участък между селата Бистрица и Железница,където пътят се свлича към пропастта. На мястото,където се ремонтира е изграден около 300м.временен път по интересен начин-отбивка влево посока с.Железница, рязко спускане към пропаста и после изкачване обратно до главният път, като временният път е асфалтиран. Особено интересно е усещането ако си в ремаркето на съчленен автобус и пътуваш посока с.Жлезница-изведнъж много рязко спускане за около 15 метра, все едно литваш в пропастта, после равно и рязко изкачване до главният път. Особено интересно е ако рейса го мине с по-висока скорост(около 40 км/час) а те там си карат бързо.
А пък посока село Бисрица и София има табела на която пише "заобиколи".
« Last Edit: 07.10.2007, 20:14:23 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #150 on: 07.10.2007, 20:20:00 »
Quote from: Ivo
Незнам дали тук е мястото да спомена-започнали са да ремонтират пробламният участък между селата Бистрица и Железница,където пътят се свлича към пропастта. На мястото,където се ремонтира е изграден около 300м.временен път по интересен начин-отбивка влево посока с.Железница, рязко спускане към пропаста и после изкачване обратно до главният път, като временният път е асфалтиран. Особено интересно е усещането ако си в ремаркето на съчленен автобус и пътуваш посока с.Жлезница-изведнъж много рязко спускане за около 15 метра, все едно литваш в пропастта, после равно и рязко изкачване до главният път. Особено интересно е ако рейса го мине с по-висока скорост(около 40 км/час) а те там си карат бързо.
А пък посока село Бисрица и София има табела на която пише "заобиколи".
Да, аз даже се чудя дали тази отбивка няма да остане за постоянно. Дано оправят и останалата част от пътя.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #151 on: 07.10.2007, 20:53:53 »
Съмняваме в този си вид да остане постоянно. Обаче наистина нещо се случва с живописният път до с.Железница.  4-5 километра след Бистрица започват едни пропадания, размествания на пътното платно. И това в продължение на няколко километра, като на най-проблемният участък в момента е в ремонт и е изградена отбивката за която писъх. Нагоре пропадания има през около половин километър. Много странно, до преди около 2 години нищо му нямаше, като че ли всичко това стана за не повече от месец. Само не ми се мисли какво ще стане ако някъде пропадне част от пътното платно и стане невъзможно преминаването-сигурно ще трябва да отклонят 69,70 и 98 през Самоков,както направиха с автобус 3, когато на пътя имаше свачище. Ще падне едно обикаляне 2 часа.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Пешеходец

  • Писател
  • **
  • Posts: 49
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #152 on: 11.10.2007, 21:11:28 »
Quote from: Пешеходец
Готвят реконструкция на пътния възел "бул. Цариградско шосе - Софийски околовръстен път".   Габаритите на съществуващия пътен възел тип "детелина" ще бъдат редуцирани. Пътният възел ще бъде превърнат в полукръстовище-полудетелина.
От известно време гениалното решение е изтрито от онлайн базата на ГИС-София. Не е ясно обаче дали се обмисля ново решение или авторът на старото свенливо го е прикрил.  

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #153 on: 23.10.2007, 14:21:08 »
Нова е и магистралната връзка между Чепинци (северна дъга околовръстен път) и гара Яна (АМ Хемус). По този начин преминаващите транзитно ще могат да се любуват "от една ръка разстояние" на кремиковските комини.

Любопитно също е, че северната половина е накичена като коледна елха с пътни надлези, а в невралгичната южна половина са значително по-малко. Даже на такива места като сегашният южен ринг Вапцаров и бъдещият южен ринг Т.Каблешков няма надлези, докато на северните тангенти са едва ли не през 200 метра.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #154 on: 23.10.2007, 14:41:42 »
Quote from: blagun
Нова е и магистралната връзка между Чепинци (северна дъга околовръстен път) и гара Яна (АМ Хемус). По този начин преминаващите транзитно ще могат да се любуват "от една ръка разстояние" на кремиковските комини.

Любопитно също е, че северната половина е накичена като коледна елха с пътни надлези, а в невралгичната южна половина са значително по-малко. Даже на такива места като сегашният южен ринг Вапцаров и бъдещият южен ринг Т.Каблешков няма надлези, докато на северните тангенти са едва ли не през 200 метра.
Щом сме тръгнали да преоткриваме Америка, да добавим, че освен минаването покрай Кремиковци, магистралата минава на изток покрай Равно поле се влива в Тракия, там, където се отделя стария път... И всичкото това, въпреки че си имаме четирилентов, почти изцяло завършен Околовръстен път (имам предвид липсващия мост край Казичене).  

Все стари неща, които нито са от Бойково време, нито ще бъдат направени при него.Не виждам какво си тръгнал да ревнуваш, че на юг нищо няма да се прави.  

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #155 on: 11.12.2007, 15:37:50 »
Quote from: ozzy
Искам да видя какво ще бутнат. Дано да срутят магазина с килимите до нас (малко вероятно). Мисля, че другите сгради, които ще си заминат, са Шел, Макдоналдс, бензиностанциите на Темпо и Топливо, първите няколко магазинчета на пътеките. Не ми е ясно обаче какво ще стане с търговския център, който се строи до бл. 55, той също ще пречи...

Еее чак толкова много - надали... И да бутат нещо - ще е само от едната страна - по вериятно от западната на Малинов.

Offline Пешеходец

  • Писател
  • **
  • Posts: 49
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #156 on: 22.12.2007, 20:46:07 »
Готов е ЗРП на бул. “Цар Борис III”
28-03-2002 в раздел Градоустройство   •   Източник: imoti.net

Около 350 имота ще бъдат засегнати от окончателния застроителен и регулационен план на бул. “Цар Борис III” - 3 и 4 част. Планът е одобрен от Дирекция “Архитектура и градоустройство”. Отразени са постъпилите възражения на собствениците, отнасящи се за ненанесени имоти в кадастъра, за изграждане на самостоятелни сгради вместо предлаганото сключено застрояване и др. Предстои обнародване в Държавен вестник.

Новият градоустройствен план обхваща 100 квартала, разположени от двете страни на бул. “Цар Борис III” - от ул. “В. Гаршин” до местността Черния кос. Дължината на булеварда в този участък е близо 2 километра. Реконструкцията обхваща три зони. От Черния кос до трамвайното ухо в Княжево платното на булеварда ще бъде с ширина 19 м и ще включва по 2 седемметрови платна във всяка посока и два тротоара с ширина 2,50 м. От трамвайното ухо до ул. “Шипка” платното на булеварда ще е с ширина 16,50 м.

Промените в градоустройствения план засягат 5 ха общински и 1,8 ха частни терени, няколко стари промишлени обекта, складови постройки и минералната баня. Отчуждават се около 20 къщи, тъй като сградите в Княжево са строени на уличната регулация.

Планът е разработен за територия, защитена от Закона за минералните води, чиито разпоредби предвиждат ограничения за височината на сградите, за начина на застрояване, изграждането на надземни и подземни съоръжения.

Теренът на цялата зона няма необходимата носимоспособност за високоетажно строителство. Геоложките проучвания показват наличието на свлачища в местността Мала курия и в северните територии покрай жп линията. Според кадастъра свлачищата попадат в частна собственост, поради което във вилната зона на Княжево е предвидено двуетажно застрояване.
Общественото обслужване на района ще се развива по бул. “Цар Борис III”. Предлага се изграждане на сгради до 3 етажа с магазини и надстройки. Сградите на пощата, кметството и полицията, намиращи се в центъра на Княжево, ще бъдат отремонтирани и разширени.

След реконструкция на трамвайното обръщателно ухо ще бъде изграден малък търговски комплекс. Център за обществено обслужване ще има на кръстовището между бул. “Цар Борис III” и ул. “10-и километър” (Александровския мост). Особеностите на терените, както и изграждането на нов мост над Владайска река ще превърнат тази територия в своеобразна транспортна артерия към градския център.

Планът предлага развиването на Княжево като зона за отдих с изграждане на водолечебен център, малко предприятие за бутилиране на минерална вода, дострояване на обществени сгради в ограничени рамки. Към основните минерални извори ще се разположат атрактивни паркови кътове.
Към зоната за отдих е включена и местността Черния кос. Там ще бъдат изградени спортни и развлекателни обекти. На собствениците на терени е предоставена възможност за изграждане на малки хотели, мотели, спортни бази.
Според автора на проекта арх. Тодор Тодоров новите улици ще се изграждат по съществуващите трасета и най-вече покрай Владайска река. За да се ограничат свлачищата, ще се коригира и укрепи коритото на реката. Улиците ще бъдат разширени, за да се прокара инженерната инфраструктура. Разширението ще засегне малки площи от частните имоти. Собствениците са запознати с това решение, тъй като в предишните версии на ЗРП в този район е било предвидено изграждане на големи пътни магистрали.

Здравко Христов

в-к"Имоти"

Offline Пешеходец

  • Писател
  • **
  • Posts: 49
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #157 on: 22.12.2007, 20:53:33 »
Quote from: Пешеходец
Готов е ЗРП на бул. “Цар Борис III”
Въпросният ЗРП отиде по дяволите, тъй като вече започнаха да строят сгради на уличната регулация и от северната страна на "булеварда".  

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 374
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #158 on: 19.01.2008, 11:00:10 »
Quote
Пускат трамваи до Цариградско и Студентски град
ЗДРАВКА АНДОНОВА
СНИМКА: БОЙКО КИЧУКОВ

Столичани ще могат да се придвижват с трамвай от следващата година и до жк "Дружба".
Столичани ще могат да се предвижват с трамваи по две нови трасета в града: "Дружба" - "Цариградско шосе" и Семинарията - "Студентски град". Първата линия ще бъде пусната още догодина, а втората - през 2010 година. Част от релсите ще бъдат положени с 4 млн. и 150 хил.лв., които са заложени в бюджета на Столична община за 2008 година.
235 млн. повече от миналата година ще харчи столичното кметство за нови строежи и поддръжка на града. Увеличението на парите идва от приходи от общински данъци и такси. Това съобщи вчера зам.-кметът по финанси Минко Герджиков, по време на семинар за бюджета в Пловдив.
С два пъти повече средства ще се борят задръстванията в София. За целта ще бъде завършено трасето до ж.к. "Младост" със 108 млн. лв.  
Дупките по булевардите пък ще се кърпят с 36 млн. лв., а 20 млн. лв. ще даде столичното кметство за строеж на нови улици и пробиви. С тези пари работниците ще изградят нови пътища около болница "Токуда" и връзки между булевардите. Част от опасните сгради в София ще бъдат съборени с 450 хил. лв. Както "Монитор" писа, повече от година след инцидента на "Алабин" 39, над 300 къщи-убийци още дебнат из града.
Приоритети на Столична община през 2008 г. са образованието и здравеопазването, съобщи още Герджиков. Затова в града ще бъдат построени 7 нови детски градини - в "Подуяне", "Красно село", "Люлин" и в други квартали на София.
Повече пари ще се отделят и за хората с увреждания.

Това да не е старото изоставено трасе в Дружба?

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #159 on: 19.01.2008, 11:10:13 »
С 4млн лева какви трамваи ще се пуснат  . Само като сравнение. Тези дни Сименс е спечелил конкурс за доставка на 10 трамвая за град Орадея Румъния. Цената на десетте е... 27млн евро!!!