Author Topic: Пътна инфраструктура - обща тема  (Read 391947 times)

Online tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #180 on: 23.07.2008, 21:19:01 »
Е да, но днес Диков и компания разправяха за разрастване на града на север. Този трамвай по-добре да залегне в плана отколкто въобще да го няма.
The Grand Tour

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #181 on: 23.07.2008, 21:29:28 »
Е да, но днес Диков и компания разправяха за разрастване на града на север. Този трамвай по-добре да залегне в плана отколкто въобще да го няма.
Добре, нека се разраства градът на север. Но от надлез Надежда та чак до Орландовци са индустриални зони, гробища, жп линии, после до Вл.Вазов от едната страна са складове. Надали ще ги ликвидират, особено ТЕЦ София. Този трамвай ще се използва само в Надежда за довозване до метрото, нататък ще е пълен колкото ТМ12 след надлез Надежда.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #182 on: 15.10.2008, 14:07:33 »
Ето една реплика от старо списание, намерена от Комитата: http://komitata.blogspot.com/
За сведение на по-младите форумисти, списание "Космос" беше едно от малкото, които беше трудно да купиш или да се абонираш.

Quote from: списание "Космос" - брой 1/1979 г.
СОФИЯ — ГОДИНА 2000
арх. Б. Павлов

Нашата столица навлезе в своята 100-годишнина. Улисани в ежедневието, като че ли не забелязваме промените, които стават с нея през последните десетилетия, не забелязваме онзи огромен път, който извървя от няколко хилядно селище до милионен град. Ето какво четем за София в енциклопедията на братя Данчови от 1936 г.; „София — столица на България, 267 976 жители, модерен град, възобновен изцяло, има широки и прави улици, електрическо осветление, електрически трамвай, канализация, голям водопровод. Има многобройни фабрики за брашно, макарони, бира, захар, оцет. сапун, кожи и др. Шест гимназии, търговско и техническо училище."

Днес София е милионен град. Електрическото осветление едва ли би направило впечатление на някого.

Въпрос на близко бъдеще е изграждането на атомна електроцентрала за нуждите на столицата. А от някогашните фабрики няма и следа. София е най-крупният промишлен център в страната. Тук са съсредоточени и по-голямата част от научните и висши учебни заведения.

А каква ще бъде през 2000 година? Ще успее ли да промени коренно своя облик за този кратък период от 20 години?

Какво е основното, което ще характеризира нейното развитие през този етап? Преди всичко намаляване на териториалния растеж за сметка на реконструкцията на износените жилищни и обществени фондове, намаляване механичния прираст на населението. (Към 2000 година София ще има 1 250 ООО жители.)

Нека да направим заедно една разходка до София на 2000 година.

Ако пристигнем със самолет, ще ни приеме нова просторна аерогара, разположена недалеч от село Долни Богров. Гарата ще приема пет пъти повече пътници от сегашната (3 млн. д. годишно) Освен вътрешни и международни линии, тя ще обслужва и въздушния товарен транспорт. До града ще стигнем със специални скоростни автобуси или с електровлака, кореспондиращ с централния гаров комплекс. В перспектива се предвижда и продължение на метроклона до аерогарата.

Пристигнем ли с влак, ще можем да ползуваме услугите на 4 жп гари. Редом с Централната гара скоро ще започне изграждането на модерна автогара. Още три такива (в ж. к. .Люлин", ж. к. „Манастирски ливади" и срещу Студентския град) ще отворят врати за пътници. И накрая, ако сме със собствен автомобил, ще пристигнем по двете скоростни шестлентови магистрали Е5 и Е20. Светофари няма да препятствуват нашия път. Кръстовища на нива ще осигурят достъпа до центъра. В централната част ще се влиза предимно с масов градски транспорт.

За автомобилите на няколко основни транспортни съсредоточия ще бъдат изградени обширни паркинг депа с пълен спектър на услуги както за автомобила, така и за пътника (гаражи, сервизи, бензиностанции, хотели, търговия).

При този период 80—90% от пътник-потоците ще бъдат обслужвани от метрополитен и трамвай. Софийският метрополитен ще има вече 80 км транспортно трасе. Три основни диаметъра ще се пресичат в триъгълник в централната градска част и ще свързват шест района на столицата — ж.к. „Люлин" — "Гара Искър"; "Илиянци" - "Младост"; "Враждебна" - "Княжево".

Пътниците ще имат възможност да се прекачват в три двойни централни станции, които ще са на две нива.

Общо 48 спирки на средно отстояние 1100 м ще обслужват столичани и гостите и.
Всяка спирка ще има свое име и ще бъде тематично оформена със съвместните усилия на архитекти, скулптори, художници.

 Да спрем на станция "Център" (СЕРДИКА). Ние сме на площад "Ленин" (СВ.НЕДЕЛЯ).

Станцията е на три нива - ниските две са кръстовище на двата метродиаметъра, а на първото, само на 4 м под площада, пред нас ще се разкрие археологическият резерват Сердика. Тук ще бъдат експонирани останките от римския град - източната и западната порти, обществените сгради, Дворецът на император Константин. Колко ли красива ще е била древна Сердика, щом сам Константин е заявил "Аз в Рим не отивам! Рим за мен е Сердика!"

От богато остъкленото фоайе на археологическото ниво с ескалатори излизаме на пл. "Ленин"(сега Св. Неделя) Тук сега липсват шумните трамваи и бързащите автомобили.

Площадът е само за пешеходци. Красиви мраморни плочници, много зеленина, водни площи. Тръгваме на запад по ул. "Найчо Цанов"(Тодор Александров)

Няма ги неугледните посивели и олющени сгради. Срещу ЦУМ се издига сградата на Музея на София. Отляво - внушителният силует на Външнотърговската банка (БУЛБАНК). Продължаваме по пешеходната зона, вдясно в алуминий и стъкло е националният културен комплекс - съсредоточие на изложбени и концертни зали, магазини на СБХ и СБК, книги. По-нататък зоната продължава, навръзвайки около себе си научни и проектантски бюра, обществени и административни сгради, минава край административния комплекс на ЦК на ДКМС, прехвърля бул. Сливница, с пасарел и спира пред бялата каменна сграда на новия "Народен Театър - филиал".

В противоположна посока между "Цум" и х-л "Балкан" (Шератон) започва пл. 9 септември.



 Тук е събран административно-деловият и политически център. За тази част има няколко вариантни решения. Ето идеята на народния архитект Никола Николов за организиране на централната градска част: Площад „9 септември"(Ал. Батенберг) като че ли е същият — Мавзолеят. Партийният дом, бившият дворец, хотел „България" са на местата си, но в дъното на ул. „Московска" се издига сградата на Министерския съвет, на ЦК на БКП, на Националния съвет на ОФ. До тях е внушителната сграда на Държавния съвет. Пред него светят кубетата на Руската църква. Запазва се и ЦДНА (Военният клуб).

Пространството около „Александър Невски" е оформено от сградите на новата Национална художествена галерия, новия Археологически музей, новия президиум на БАН, Народното събрание.

Интересно ще бъде решена и оста "север - юг" на обществения център по бул. "Георги Димитров"(Витошка). С открити партерни части, обогатени с нови просторни магазини, той ще бъде освободен за пешеходците. Пазарът "Г. Кирков"(Женският пазар) ще бъде едно от най-живописните и оживени места на столицата.

Изцяло реконструиран и обвързан с околната застройка, той ще стане и център на старите занаяти. Малки работилници и дюкянчета ще предлагат на столичани и гости произведения на старите майстори. Тук ще намерите архивна книга, ще вкусите национално ястие.

В началото на „Южния парк" ще се издига красивата сграда на „Конгресно-концертния център"(НДК, ще бъде построено след 2 години). Тук на път до жк Младост" ще има спирка първият подпаважен трамвай в страната. (Тунелът за подпаважния трамвай ще се използва за метрото, поради импотентност на властта)

Такъв ще бъде главният столичен център, но той няма да бъде единствен.
За да бъде предотвратена прекомерна концентрация на елементите на обществено оживление в главния градски център и свързаните с това транспортни, функционални, и екологични отрицателни последствия, генералният план на София предвижда изграждането на три столични центъра. Те ще имат средищно разположение в градския масив - между зоните за живеене и труд и ще поемат част от обществено-политическите функции на Главния столичен център.

Те ще бъдат: Столичен подцентър по бул. „Ленин"(Цариградско шосе), съсредоточил научни институти, адиинистра-тивно-делови обекти, обекти на печата и информацията, изложбени центрове. Около Столичния подцентър по бул. „Баба Парашкева"(Европа, Сливница) се обособяват ядра на наука и научно-приложни дейности. А по бул. „9-ти септември"(Цар Борис III) ще се развиват стопанско-отрасловите дейности.

За по-пълноценно и хармонично задоволяване нуждите на обитателите ще бъдат вградени и два вторични градски центъра, които пък ще поемат културно-битовите и административни функции, спорт и отдих.
— Вторичен градски център в комплекс „Младост" и Югоизточен район;
— Вторичен градски център в комплекс „Манастирски ливади" — за Югозападен район.

Особено голямо внимание проектантите са отделили за решаването на проблемите на трите основни градски функции — обитаване, труд и отдих.

Териториите, северно от ЖП ареала се характеризират с високо развитие на промишления комплекс. Тук са събрани най-крупните и основни промишлени предприятия на столицата. Част от тях с несъответстваща характеристика ще бъдат изнесени извън столицата или страната.(Дисидентска мечта за разкарване на Кремиковци?) Други ще бъдат реконструирани изцяло. Ще се даде преимущество на радиоелектронната и съобщителната промишленост. Замърсяването на околната среда с твърди отпадъци, вредни газове и шум ще бъде сведено до минимум. Бързи и удобни ще бъдат транспортните напречни връзки със следващата ивица, южно от ЖП ареала.

Жилищната зона, развита на юг до околовръстния път, ще бъде групирана в няколко крупни жилищни масива:
— Югоизточен град — 270 000 жители („Младост" — I, II, Ш, IV„експериментален жилищен район", ж. к. „Дружба");
— Югозападен град — 220 000 жители („Овча купел", „Княжево", „Манастирски ливади");
— Стар град — 440 000 жители;
— „Модерно предградие" — 120 000 жители;
— „Североизточен район" — 100 000 жители;

Уедреното обособяване на жилищни комплекси не е самоцел. В така наречените „окрупнени макроструктурни единици" ще може да се развие пълен спектър на обслужващи дейности от най-високи нива — търговия, здравеопазване, образование, детски заведения, култура, отдих и спорт.




 Какъв ще изглежда един жилищен микрорайон през 2000 година? Да влезем в ж. к. „Манастирски ливади" — един от новите жилищни комплекси, чието строителство ще започне следващата петилетка. По широкия озеленен булевард „България" ще отклоним по тиха улица, навлизаща по рампа в приземни етажи на жилищни сгради — покрита комуникация. Оттук вляво и дясно са гаражи за всяко семейство. Тук са и складовете на търговската част. Отгоре е само за пешеходци. Между 4—6-етажни блокове минава богато озеленена пешеходна улица. От двете страни — магазини, клубове, сладкарници и ресторанти. Няма превозни средства, няма шум. Пред жилищните блокове — детски площадки, спортни ядра, водни площи и, разбира се, много зеленина. Детският комбинат и училището са съвсем близо, без пресичане на опасни транспортни артерии.

Нещо повече и за самите жилища. Най-голямо впечатление прави количественият скок. От 270 хил. апартамента сега — на 400 хил. апартамента през 2000 година (докато населението ще нарастне минимално). Увеличена е значително и площта на жилищата— 88 кв. м. на апартамент. Или всеки столичанин ще разполага с над 28 кв.м. жилищна площ. Съществени ще бъдат различията в качеството, функцията и вида на новите жилища. Разлети стъпаловидно към Витоша, с широки озеленени „тераси-градини", богато ослънчени, изпълнени с нови строителни технологии (стомвнвни конструкции, едри обемни елементи).

Нови са и функционалните възможности, които ще дава жилището. Известно е, че едно жилище се износва за около 100 години, докато съставът на семейството се променя средно на 20 години. Значи, ако то като ново е удобно в четиричленно семейство, след 20 години ще бъде или много тясно, или много широко. Налагат се функционални промени — намаляване или увеличаване на стаите. Тази възможност ще дават новите конструктивни системи „пулсираща жилищна клетка", които сега се експериментират.

В центъра на жилищния комплекс „Манастирски ливади" обитателите ще могат да намерят всичко за краткотраен отдих и спорт, кина, театри, концертни зали, много клубове, ресторанти, кафе-сладкарници. Красивите обществени и административни сгради, многото специализирани магазини и обекти на обществено хранене ще се отразяват в живописните разливи на Плавателния канал. По него ще се движи и един нов в столицата обществен транспорт — водният. Няколко речни гари ще обслужват населението от под Витошкия район. Плавателният канал ще даде възмож-ност и за развитие на много водни спортове.

Това е само един от многото модерни жилищни комплекси, които ще получи столицата през следващите години.

2000 година ще завари София нова и обновена, спряла растежа си в рамката на Околовръстния път. А след това накъде?

Може би ще се разстеле по южните склонове на Стара планина или ще се разтегли в оста „изток-запад"?

Ще пробие Витоша и ще засели южния й скат. или пък ще рои нови „градове-сателити"
« Last Edit: 11.11.2008, 01:23:12 by blagun »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #183 on: 12.11.2008, 01:22:25 »
Интересна статия :) Особено ми хареса описанието на жк. Манастирски ливади.
А защо Младост 4 са го написали "експериментален жилищен район"?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #184 on: 12.11.2008, 01:42:23 »
ади.
А защо Младост 4 са го написали "експериментален жилищен район"?
Мисля, че става въпрос за онези блокчета с декоративните тухли зад Технополис. То май и на Мотописта имаше някакъв експериментален район, ама там е такъв лабиринт от стари, експериментални и нови блокове, че трудно се ориентирам.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #185 on: 12.11.2008, 06:22:13 »
Доколкото знам, в Мотописта експерименталните блокове са точно зад Билла - на по 4-5 етажа и доколкото съм чувал, им се движили някои стени вътре.
 :D
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #186 on: 12.11.2008, 12:13:28 »
Да не би да става въпрос за онези блокове с индекс "Е" ?

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #187 on: 13.11.2008, 13:20:07 »
Доста е май пропагандна статията, но де нещата да изглеждаха поне малко така дори през 2008ма :)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #188 on: 13.11.2008, 16:52:37 »
Доста е май пропагандна статията, но де нещата да изглеждаха поне малко така дори през 2008ма :)
"Космос" се водеше научно-популярно списание за младежта, затова стилът е такъв, това не е като "Строителство и архитектура".

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #189 on: 05.02.2009, 15:57:49 »
http://sg.stroitelstvo.info/show.php?storyid=666914

Някой може би ще иска да иде на това обсъждане

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #190 on: 05.02.2009, 19:35:16 »
Някой може би ще иска да иде на това обсъждане
Миналата година бях на подобно обсъждане за нашия квартал (Дианабад) и мина абсолютно формално. Районният кмет и проектантите на ПУП посрещаха на нож и най-малките предложения за изменения. Никаква конструктивност не се получи - само отбиване на номера по някакъв закон или постановление...

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #191 on: 06.02.2009, 02:37:47 »
Някой може би ще иска да иде на това обсъждане
Миналата година бях на подобно обсъждане за нашия квартал (Дианабад) и мина абсолютно формално. Районният кмет и проектантите на ПУП посрещаха на нож и най-малките предложения за изменения. Никаква конструктивност не се получи - само отбиване на номера по някакъв закон или постановление...
За Младост обаче не е било толкова формално...

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #192 on: 06.02.2009, 14:56:22 »
Някой може би ще иска да иде на това обсъждане
Миналата година бях на подобно обсъждане за нашия квартал (Дианабад) и мина абсолютно формално. Районният кмет и проектантите на ПУП посрещаха на нож и най-малките предложения за изменения. Никаква конструктивност не се получи - само отбиване на номера по някакъв закон или постановление...

Да, защото не нормално да си мислиш, че ако имаш апартамент там, това моментално ти дава някакви права над паркинга до блока, градината до съседния блок, булеварда пред блока и т.н., както повечето мислят. Нормално е да се строи в жилищните комплески, къде другаде, в полето ли? Да не говором, че в Дианабад има толкова много място за това.

Offline Ryan

  • Ryan_105
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 499
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #193 on: 06.02.2009, 15:16:40 »
... Да не говором, че в Дианабад има толкова много място за това.
Това вече не е вярно - всички места поне от моята страна на Дианабад са запълнени - теренът с/у Лукойл има вече построен блок, зад 105 СОУ се построи преди година/две доста масивен нов блок, построиха се няколко блока (4 или 5) при спирката на А94, 88 и 102 при 11ОУ. Аз лично не виждам къде повече може да се строи тук  ;)

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #194 on: 06.02.2009, 15:36:39 »
... Да не говором, че в Дианабад има толкова много място за това.
Това вече не е вярно - всички места поне от моята страна на Дианабад са запълнени - теренът с/у Лукойл има вече построен блок, зад 105 СОУ се построи преди година/две доста масивен нов блок, построиха се няколко блока (4 или 5) при спирката на А94, 88 и 102 при 11ОУ. Аз лично не виждам къде повече може да се строи тук  ;)

Не го знам квартала по имената на училищата, в частта между басейна и високите блокове, т.е. между басейна и следващата спирка на 94 в посока Стдентски град, до построениете 2 блока, има място, въобще отвори новия план и ще видиш. А аз дадох пример само. За Младост важи с още по-голяма сила, там би трябвало да се предвидят поне 50 000 нови жилища. До 2030 година София ще има нужда, както пише в плана, от 300 000 нови жилища.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #195 on: 06.02.2009, 17:08:16 »
Да, защото не нормално да си мислиш, че ако имаш апартамент там, това моментално ти дава някакви права над паркинга до блока, градината до съседния блок, булеварда пред блока и т.н., както повечето мислят. Нормално е да се строи в жилищните комплески, къде другаде, в полето ли? Да не говором, че в Дианабад има толкова много място за това.
На паркинга ВЪВ вътрешния двор на нашия блок, на парцел, за идеални части от който имам нотариален акт, имам неоспорими права. Но не е там работата.

Теоретически, ако разчетем всички блокове по на 20 метра един от друг (нормативното отстояние) - тогава има място. Така става, когато се работи на парче. Логиката е ясна - собственикът на УПИ 1234-VІІ (примерен номер) го продава за 8-етажна кооперация. Но собственикът на съседния УПИ 1234-VІІІ не може да се примири, че на неговия парцел има детска площадка и прави всичко необходимо да се добере до т.нар. "частична промяна на ПУП". Резултат - местата с нови постройки са невероятно нагъчкани - Стрелбище (около здравната каса), Лозенец - между Арсеналски и Японския, Младост-2 (Св.Киприан) и т.н. Подобен начин би бил оправдан в Токио, Сингапур или Хонконг, където земята е кът. Но Софийското поле е над 70% незастроено, така че подобно сгъстяване не е най-доброто решение. Така че е нормално да се строи в полето (Малинова долина, Кръстова вада, Манастирски ливади,...), а не да се сгъстяват жилищните квартали.

Конкретно за Дианабад. Визираната от теб зона между жп линията и Пимен Зографски рано или късно ще се промени. За там претенции не се чуха. Малко е труден теренът, защото има дере. Но кметът планира китайски стени по всички главни улици - Г.М.Димитров, Н.Габровски, Драган Цанков. Покрай Г.М.-то се построиха ред 8-етажни блокове (до бензиностанцията Шел). Предишният вариант на ПУП беше пред тях да има черква и нискоетажно строителство (клиника), а зад черквата - градина към хълмчето - междинната спирка на А88. Сега там са треснати цял ред от 8-етажни блокове, а черквата е шитната под претекст, че не са извадили някакъв документ. Всички тези блокове ще са с магазини, а отпред няма място за паркиране. Което означава, че при евентуалното им построяване Г.М.-то ще стане с по една проходима лента в посока - нещо крайно недостатъчно за ІІ южен ринг, част от който трябва да стане. Както междувпрочем вече е новият булевард Сахаров Онкологията-Младост в района на МС Въртопо и на пазара в Младост-1, както и Н.Габровски.

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #196 on: 07.02.2009, 20:08:21 »
Теоретически, ако разчетем всички блокове по на 20 метра един от друг (нормативното отстояние) - тогава има място. Така става, когато се работи на парче. Логиката е ясна - собственикът на УПИ 1234-VІІ (примерен номер) го продава за 8-етажна кооперация. Но собственикът на съседния УПИ 1234-VІІІ не може да се примири, че на неговия парцел има детска площадка и прави всичко необходимо да се добере до т.нар. "частична промяна на ПУП". Резултат - местата с нови постройки са невероятно нагъчкани - Стрелбище (около здравната каса), Лозенец - между Арсеналски и Японския, Младост-2 (Св.Киприан) и т.н. Подобен начин би бил оправдан в Токио, Сингапур или Хонконг, където земята е кът. Но Софийското поле е над 70% незастроено, така че подобно сгъстяване не е най-доброто решение. Така че е нормално да се строи в полето (Малинова долина, Кръстова вада, Манастирски ливади,...), а не да се сгъстяват жилищните квартали.


Усеща се едно неразбиране на устройственото и вещното право от твоя страна. Но не искам да занимавам тук аудиторията с тези въпроси, ако приявяваш интерес, както и някой друг също, мога да ви препоръчам книгата на акад. Л. Василев Българско вещно право София 1995, както и на проф. Владимир Петров Устройство на територията София 2001.

А сега по въпросът - нормално е да се уплътняват квартали от типа на Младост или Дианабад, защотото са вложени много пари за скъпи инфрасруктурни обекти, напр. метро, което има голям превозен капацитет и щом вече са дадени пари за него, добре е този капацитет да се използва максимално, а така създадените удобства ще бъдат достъпни до повече хора, които ще пътуват 10, а не 30 минути до работа. Уплътняването на южните квартали се налага, на второ място, заради по-добрите показатели по отношение на чистота на въздуха и благоустроеност. Освен това, те са и по-близо до Витоша.

tram_lover

  • Guest
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #197 on: 07.02.2009, 20:13:26 »
Гадното е, че в САЩ и то в много по-големи градове от София има повече зеленина:

http://www.harlem-13-gigapixels.com/

Няма да се учудя ако тези ****** от СО изобщо не са включили точки за озеленяване. Затова София ще заприлича на съвсем стоманенобетонно гето.
Предтекста им "като искаш зелено ходи си на село" не е оправдан, защото някои хора не обичат да пътуват толкова много.
« Last Edit: 07.02.2009, 20:17:06 by tram_lover »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #198 on: 07.02.2009, 20:14:15 »
Quote
А сега по въпросът - нормално е да се уплътняват квартали от типа на Младост или Дианабад, защотото са вложени много пари за скъпи инфрасруктурни обекти, напр. метро, което има голям превозен капацитет и щом вече са дадени пари за него, добре е този капацитет да се използва максимално, а така създадените удобства ще бъдат достъпни до повече хора, които ще пътуват 10, а не 30 минути до работа. Уплътняването на южните квартали се налага, на второ място, заради по-добрите показатели по отношение на чистота на въздуха и благоустроеност. Освен това, те са и по-близо до Витоша.
Е точно Младост не се слави с особено чист въздух предвид Кремиковци и духащите оттам ветрове. Освен това все още в Младост метро няма (дори да пуснат станцията на пазара, 90% от квартала пак ще е без метро), наземната инфраструктура въобще липсва, един основен 2 лентов булевард, който е перманентно задръстен и в двете посоки. Уплътняването на кварталите води до влошаване качеството на живот на всички обитатели на комплекса-липса на свободни, зелени площи, липса на паркоместа (което в панелните комплекси става крещящ проблем), липса на достатъчен транспорт и т.н. Близостта до Витоша е голямо предимство, но там стоят същите проблеми + липсата на канализация. Освен това много по-перспективни са южните старопланински склонове, отколкото северните витошки :) Само Кремиковци да го махнат и развитието на града трябва да се насочи на север, югът е достатъчно застроен :)

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #199 on: 07.02.2009, 20:16:13 »
Гадното е, че в САЩ и то в много по-големи градове от София има повече зеленина:

http://www.harlem-13-gigapixels.com/

Това ми прилича на Ню Йорк, Сентръл Парк. Ако е така, не си съвзем коректен да слагаш тая снимка за пример.