Author Topic: Пътен възел Подуяне  (Read 23550 times)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Пътен възел Подуяне
« Reply #60 on: 17.05.2018, 18:46:23 »
...
Някъде из темите от раздела имаше линк на Дифиан към една аерофотоснимка с наложени съвременен и стар слой. Тя би дала отговор на много въпроси, но ми е трудно да я намеря.

Снимката
Вижда се и удължаването на моста на Черковна - и сега ясно си личи старата и новата му част.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2187
    • View Profile
Re: Пътен възел Подуяне
« Reply #61 on: 17.05.2018, 19:07:37 »
На петата снимка се вижда Чавдар B13-20
The Grand Tour

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Пътен възел Подуяне
« Reply #62 on: 25.03.2023, 23:21:18 »
Здравейте, знам че имаше коментари по тази тема някъде из форума, но бих искал да отворя специално темата, за да се отдели информация за развитието и реконструкцията на пътен възел Подуяне - имам предвид тунела на Ботевградско шосе. Живея в Сухата река и съм се наслушал на всевъзможни митологични идеи и представи за района на площад Пирдоп, който днес се е превърнал в буренясала полянка зад Ромпетрол.
Първото ми питане е - има ли или няма строеж на метростанция Подуяне в района - бях попадал на схема с нарисувана схематично такава, но не е ясно дали е изградена?
Второто днес съществуващия тунел в ляво от текущия на Ботевградско шосе - за метро ли е бил предвиден или?
Недоизградените стълбища отстрани на този тунел посока жп линията нова гара ли е трябвало да има или само пътна връзка?
И защо площад Пирдоп е бил не само зарязан, а така запуснат и превърнат в бунище?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътен възел Подуяне
« Reply #63 on: 26.03.2023, 04:36:58 »
Обикновено ПВ Подуяне се счита това пред гара Подуяне, а въпросът ти е за пресичането Ботевградско шосе  - Александър Екзарх оттатък релсите. На пл. Пирдоп имаше две автогари. Междуградската по северните направления плюс Елин Пелин се помещаваше в мизерна постройка - там, където е магазинът за плочки. До нея беше началната станция на кремиковските линии. И двете се преместиха - съответно при Герена и Автогара Изток. Затова Александър Екзарх беше огъната на север за ново кръстовище с разширеното Ботевградско шосе. Другите улички са затапени. Сега може да са бунище, но като гледам бурния темп на застрояване в квартала, няма да е задълго.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Пътен възел Подуяне
« Reply #64 on: 26.03.2023, 23:01:33 »
По-скоро пробивът на Ботевградско шосе под жп линията и съпътстващата инфраструктура имам предвид - да. Като цяло някъде бях попаднал на материали които го причисляват към големия ремонт на пътен възел Подуяне случил се 90-те години (реално преди раждането ми). От коментара Ви разбирам, че Ал Екзарх е бил по-встрани като разположение преди. Нещо съм чувал, че сега съществуващия "тъмен подлез" до Сико плочките е бил стария маршрут на Ботевградско - то там как при такъв смотан габарит са вървели тролеи? Също въпроса за митичния проект за метро по Ботевградско или под Ботевградско така и не мога да разбера до каква степен е бил измислен

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътен възел Подуяне
« Reply #65 on: 27.03.2023, 01:34:10 »
Ал. Екзарх беше права улица  - продължение на Река Велека.
Почти съм сигурен, че старият мост на жп линиите беше метален, така че при изграждането на пътния възел е построен нов мост.

« Last Edit: 27.03.2023, 21:17:59 by blagun »

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Пътен възел Подуяне
« Reply #66 on: 27.03.2023, 09:55:22 »
Първо за моста стария мост още стои или по точно западния му устой се намира западно от сегашния мост. Стария мост беше перпендикулярно на релсовия път докато новия е кос  и от страната на Ботевградско е по на изток. Може би наистина връхната конструкция на стария мост беше метална, мостовете на релсовите пътища масово са метални, но е демонтиран и сега е стоманобетонен. Стария мост беше и много по тесен, на новия е направено разширение на коловозното развиите на гара Подуене.Сега в остатъка от стария мост, във формата на триъгълник е склад на плочки. Относно Александър Екзарх,западно от кръстовището се намираше автограра София Изток, сградата на автогарата още седи. Мястото на старата автогара е площад Пирдоп , който го няма вече. Кремиковските автобуси през седемдесетте години правеха една триъгълна обиколка по тогавашните улички северно от площад Пирдоп. През осемдесетте беше направена автогара за кремиковските автобуси успоредно на самото Ботевградско шосе пред блок 17, като сега въргу нея е трамвая и северното платно на Ботевградско. Старото Ботевграско се намираше под южното платно и беше паваж. Относно меторстанцията такава не е строена а при строителството на пътен възел Подуене са набивани пилоти на такава дълбочина така че когато се изгради бъдещото метротрасе да станат колони на метрото. По същия начин при строителството на подлеза на Софийски университет бяха направени пилоти с идеята на минус четвърто ниво на подлеза да мине метро, но метростанцията беше построена 21 век.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Пътен възел Подуяне
« Reply #67 on: 27.03.2023, 18:11:31 »
Явно този район на Ботевградско и района около моста много се е променил с времето. Чисто тематично пишеш, че автогарата до Пирдоп я има - коя сграда днес е това? Значи информацията за метростанцията е само мит и е била до ниво проект - разбирам. За софийски знаех че е подготвяно, но явно и там само са подпочнали донякъде.
Интересно с това решение новото на Ботевградско какво точно се е постигнало - завоя към Подуяне в доста остър

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Пътен възел Подуяне
« Reply #68 on: 27.03.2023, 19:12:32 »
Старият мост на Подуене.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Пътен възел Подуяне
« Reply #69 on: 27.03.2023, 21:01:23 »
Колко по-естествено и природно е изглеждало - иначе и височина и пешеходни алеи има

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: Пътен възел Подуяне
« Reply #70 on: 27.03.2023, 22:32:53 »
Естествена мизерия виждам аз. Добре, че са го направили в сегашния му вид, че иначе имаше да страдаме в днешни дни. Щяхме да се радваме на положен асфалт върху павето и да си чакаме по 40 минути на излизане от София.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Пътен възел Подуяне
« Reply #71 on: 27.03.2023, 23:35:47 »
Ремонтираният вид на Ботевградско шосе е повече от добър. Единствено бихме могли да се надяваме да се направи без пресичания на едно ниво някой ден, но и така е един от най-бързите варианти за излизане от града

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11378
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Пътен възел Подуяне
« Reply #72 on: 28.03.2023, 00:47:52 »
На нито един светофар по Ботевградако шосе не се образува тапа, за да има нужда от кръстовище на две нива.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътен възел Подуяне
« Reply #73 on: 28.03.2023, 00:51:24 »
Колко по-естествено и природно е изглеждало - иначе и височина и пешеходни алеи има
Да, беше истински рай за пешеходците. Като минаваш, ще те окапят я масло, я нафта, я съдържание на тоалетна от композициите,  преминаващи или престояващи горе. Най-весело беше да слезеш на някоя от автогарите на пл. Пирдоп и да направиш връзка с трамвай 3.
« Last Edit: 28.03.2023, 00:53:21 by blagun »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Пътен възел Подуяне
« Reply #74 on: 28.03.2023, 10:43:34 »
Като проблем в района все още е безопасното и трудно пресичане за пешеходците. Също така асфалтът е в лошо състояние, както и маркировката. Задръстванията за левия завой откъм Данаил Николаев и откъм Мадрид също са неприятни, особено в пиковите часове.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2337
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Пътен възел Подуяне
« Reply #75 on: 28.03.2023, 11:22:53 »
Според една легенда там има тунел за метростанция, която както знаем, е отпаднала. Най-близката станция ще е тази на Ситняково. Самият ТМ22 си е кажи-речи скоростен в отсечката от Подуяне до Автостанция Изток.
Според Васко Кръпката Подуяне е на края на града, но това твърдение е остаряло дори за началото на 90-те. Кварталът е доста близо до центъра, а гара Подуяне има потенциал за една от ключовите гари за евентуалната скоростна железница на София и областта.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Пътен възел Подуяне
« Reply #76 on: 28.03.2023, 11:27:37 »
Метростанция там би била прекалено близо до Театрална и Хаджи Димитър - разстоянието е под 600 m и до двете, също ще да се получи крива с малък радиус и няма как да се осигури читаво довозване на Хаджи Димитър и Сухата река. Определено пътникопотокът по Владимир Вазов е по-голям отколкото по Ботевградско шосе и трасето на МД3 е избрано удачно.  :rolleyes:

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2337
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Пътен възел Подуяне
« Reply #77 on: 28.03.2023, 11:43:29 »
О, никой не говори че не е удачно. Дори бих казал, по-удачно не би могло да бъде. Първоначалното трасе е планирано за Кремиковци. След като жк.Левски е построен за служителите на Кремиковци, трябваше да пренасочат трасето към Вазов още тогава. Някои си приписват тази заслуга, но единственото за което са се борили е М3 като класическо метро. Трасето към Вазов е измислено не от активисти, а от СО и Метрополитен ЕАД.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Пътен възел Подуяне
« Reply #78 on: 28.03.2023, 13:15:36 »
Метростанция там би била прекалено близо до Театрална и Хаджи Димитър - разстоянието е под 600 m и до двете, също ще да се получи крива с малък радиус и няма как да се осигури читаво довозване на Хаджи Димитър и Сухата река. Определено пътникопотокът по Владимир Вазов е по-голям отколкото по Ботевградско шосе и трасето на МД3 е избрано удачно.  :rolleyes:
Реално това е единствената метростанция в метродиаметър 3 която би имала реален смисъл заради връзката с жп гарата като ако бъде изтеглена по-централно под подлеза може да има изход към квартала и от страната на гарата, което при изграждане на пешеходен преход или спирка подобно на Искърско шосе би било адски удобно на пътуващите от Бургас/Варна, които се прибират към Овча купел - доколкото знам този квартал няма удобен транспорт и към Централна гара.
А ако толкова се държи на метро под Вл Вазов може да се изпълни един завой който да го изкара до Стадиона и от там да мине към Левски макар че под Ботевградско е по-встрани от всичкия друг транспорт а не мисля че метрото има идея да дублира 3 други линии които са по-удобни от него. А и под Ботевградско може да направи завод накрая и да иде до летището където да се свърже с М1 при по-смислено изпълнение с еднакъв стандарт на съставите

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Пътен възел Подуяне
« Reply #79 on: 28.03.2023, 16:31:25 »
Реално това е единствената метростанция в метродиаметър 3 която би имала реален смисъл заради връзката с жп гарата като ако бъде изтеглена по-централно под подлеза може да има изход към квартала и от страната на гарата, което при изграждане на пешеходен преход или спирка подобно на Искърско шосе би било адски удобно на пътуващите от Бургас/Варна, които се прибират към Овча купел - доколкото знам този квартал няма удобен транспорт и към Централна гара.
А ако толкова се държи на метро под Вл Вазов може да се изпълни един завой който да го изкара до Стадиона и от там да мине към Левски макар че под Ботевградско е по-встрани от всичкия друг транспорт а не мисля че метрото има идея да дублира 3 други линии които са по-удобни от него. А и под Ботевградско може да направи завод накрая и да иде до летището където да се свърже с М1 при по-смислено изпълнение с еднакъв стандарт на съставите

Редно е да пишеш неща, които реално могат да станат, а не неща, които не са се случили и не могат да се случат. Тук не е форум за мокри фантазии от миналия век - метростанция Гара Подуяне, трамвай по бул. Левски и т.н. Оставам с впечатление, че си някъде в чужбина и не си бил в София през последните 20 гадини. Всички влакове, които спират на гара Подуяне, спират и на Искърско шосе, така че интермодалността на това направление е вече налична. Може да се мисли за осветена пешеходна алея от гара Подуяне до Черковна, това ще е удобно и за хората от Сухата река, а до МС Хаджи Димитър е към 500 метра.