Малеее що пътуване с влак и с автобус съм видял през ония години. Това за курсовете и цените наистина е така. Някъде в края на 70-те години излиза едно постановление, което нарежда цените за автобусен транспорт, успореден на железопътен и лифт да бъдат за обикновен автобус с 30% по-високи от тези за най-високата категория влак първа класа, пътуващ в съответното направление, а за бърз автобус - с 60%. А самолетите - и те не бяха нещо за предпочитане, просто тогавашните самолети бяха много далеч от сегашните. Говоря и като шум, и като друсане. Спомням си, през 1988-а, когато отидох на море за първи път - на 9 години, защото родителите ми преди това не можеха да се доредят до карти, точно тогава при излитане от летище София един ЯК-40 се самозапалва и изгаря напълно, заедно с всички пътници на борда задади изключителна дивотия от страна на авиодиспечерите, останала в последствие абсолютно безнаказана. Ние трябваше да пътуваме точно с този самолет, но билетите бяха свършили двама души пред майка ми. По-добре, защото сега нямаше да пиша в този форум. То това лято със самолетите имаше огромни проблеми, защото почти 80% от редовните полети бяха отменени заради чартърни превози, свързани с международната детска асамблея "Знаме на мира".
Но несъмнено имаше и положителни неща - автобусите за селата бяха доста по-начесто, отколкото сега. Е вярно, че от ДАП-овете бяха особено негъвкави. Пример - влакът пристигне на Кулата, състоящ се само от един вагон, който возеше пътниците и за селата в района, и за Гърция, съответно пращеше по шевовете. Успокоението беше, че този вагон беше на гръцките железници и изглеждаше по-добре от дряновските барутарници на БДЖ. И баш когато имаше най-много хора, от ДАП Сандански пускаха ПАЗ-че, а като има двама души - съчленен автобус. Тогава Икарусите и Чавдарите В14-20 от градските превози редовно обслужваха селата в цяла България, в това число на разстояния до 30-40 километра, дори и по планински пътища. Да пуснат междуградски автобус по тези курсове беше рядко щастие. А това за линията до Търново, обслужвана от туристически Икаруси чувам за първи път - вероятно са били командировани от Балкантурист - ДАП-овете нямаха такива. Но явно тази линия е била с протекцията на въпросното бивше пишман величие.