Author Topic: Има ли изградени участъци от МД3 от времето на СОЦа?  (Read 9159 times)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
На схемите се вижда - трудно се забелязва, като го гледаш от ниво терен, но отгоре е ясно, че тунела на Подуене има два ръкава, което неизбежно довежда до три логически извода:
- метротунела е изнесен от трасето на автотунела;
- метротунела се разделя на две направления - Ботевградско шосе и Хаджи Димитър;
- автотунела се разделя на две направления, но подобни индикации няма, тъй като детелината не предполага подобно разделение...


« Last Edit: 15.04.2010, 23:04:24 by LG_ »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16025
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3
« Reply #1 on: 08.04.2010, 20:56:21 »
За това ли говориш! От Боян Магесник се вижда и съм се чудел защо го има това и то под такъв ъгъл спрямо другото празно бетонирано място. Но то си е на нивото на плочата на моста на жп надлеза, т.е. надземно, а не подземно. Отделно, тунелът от Ботевградско към Слатина е пак там и наклонът за изкачване трябва да е голям. По ръба на жп моста има някакви коридори и рампи като за пешеходци, недоизградени разбира се. Та си мисля, че може и да е пешеходен подлез към площад Пирдоп.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3
« Reply #2 on: 08.04.2010, 21:13:22 »
Има и четвърти вариант - метротунела да се отделя от автомобилния в посока Хаджи Димитър и да свива по 'Владимир Вазов' до 'Враждебна' и бъдещата Северна тангента...    :D

Това на базик. Мисля, че наземните особености на терените зарязани от десетилетия, не са повод за изграждане на сериозна транспортна философия.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16025
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3
« Reply #3 on: 08.04.2010, 21:48:24 »
Сега не му е времето да бием път да проверим на място, но тази снимка от нета е доста показателна. Различават се двете бетонни плочи, които визира болерото. Като се вгледаме, неминуемо ще заключим, че не е таван на тунел.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3
« Reply #4 on: 08.04.2010, 22:45:13 »
Сега не му е времето да бием път да проверим на място, но тази снимка от нета е доста показателна. Различават се двете бетонни плочи, които визира болерото. Като се вгледаме, неминуемо ще заключим, че не е таван на тунел.


Само казвам какво съм видял, но не е и изключено да има предвидено подобно отклонение...

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 942
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3
« Reply #5 on: 08.04.2010, 23:21:29 »
Болеро проявил си здрава фантазия при сателитната снимка.Има два моста между площад Пирдоп и Подуене. Единия е стария другия е новия. Не мога да си спомня точно годината но някъде до 1987-1988 автомобилня полез беше 2*2 автомобилни ленти. След това се направи ремонт на Ботевградско шосе който беше със същия габарит и стана 2*3 ленти и трамвай в средата,затова беше изграден нов мост който да бъде с новия габарит. При новия беше и поизправено леко трасето.Стария мост се пада косо на новия и е запушен,в момента не се ползва за нищо. Откъм площад Пирдоп може да се види. Това е западния тунел на сателитната снимка. При строителството на кръстовището при гара Подуене е заложено подземно ниво за метро, но дотам. При моста под жп линията няма прокопани тунели с цел метро.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16025
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Метродиаметър 3
« Reply #6 on: 08.04.2010, 23:28:56 »
Общият източник, който е цитиран навсякъде казва за едва няколко ДЕСЕТКИ метра готов тунел, дори не за стотици. Явно е направено само преминаването под директните платна между Ситняково и Данаил Николаев. Иначе, подлезите ми напомнят тези по станциите на МД-1 и в Младост при ХИТ. Но явно там станция не е и започвана да се прави и едва ли има някаква връзка.

Offline gnushev

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3
« Reply #7 on: 09.04.2010, 00:04:57 »
Не съм много на ясно с нещата, но според мен ако метрото си е подземно би трябвало да мине по този маршрут. Там няма никакви сгради. Направо си е пущинак. Тогава съвсем реално е първоначално да се изгради до гарата и там някъде под коловозите да се направи депо. Трамвая 22 ще си върви докато се сметне за необходимо да се продължи метрото. А ако им се дават пари да преправят линията по Ботевградско по добре да удължат линията на 22 до враждебна с тия пари :)

Offline EuroDance

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 73
    • View Profile
    • EuroDance @ YouTube
    • Email
Re: Метродиаметър 3
« Reply #8 on: 09.04.2010, 00:10:17 »
Не съм много на ясно с нещата, но според мен ако метрото си е подземно би трябвало да мине по този маршрут. Там няма никакви сгради. Направо си е пущинак. Тогава съвсем реално е първоначално да се изгради до гарата и там някъде под коловозите да се направи депо. Трамвая 22 ще си върви докато се сметне за необходимо да се продължи метрото. А ако им се дават пари да преправят линията по Ботевградско по добре да удължат линията на 22 до враждебна с тия пари :)
От няколко дни си го мислех същото. Всеки ден пътувам с 22 от Сухата река до Подуяне и преди много време се замислих по този въпрос - наистина така би било най-правилно. Шосето и трамвайната линия преминават през крива, но не е необходимо метротрасето да е разположено под нея, при положение, че може да мине по директна права линия под стария мост.
Моята идея представлява нещо подобно:



Това са и моите предложения за станции в района на гарата. Едната станция със сигурност трябва да се разполага под кръстовището пред гарата, а другата, според мен, трябва да бъде изместена пред бл. 2 на Ботевградско шосе, като западния изход да съвпада със сегашния трамваен подлез. Следваща станция може да се изгради между канала (ул. Витиня) и жп линията.
« Last Edit: 09.04.2010, 00:19:47 by EuroDance »

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3
« Reply #9 on: 09.04.2010, 00:12:41 »
Ама полуизградената станция не е ли пред гарата, т.е. между 'Ситняково' и тунела за към 'Ботевградско'?
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline prof66

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3
« Reply #10 on: 09.04.2010, 00:15:51 »
стария мост не бе дори 2*2, при полбожение че през него минаваха тролеи,
а и малко след него бе площад Пирдоп и едната лента водеше директно за него :)

а и не забравяйте, че там все пак реки минават, чак толкова палаво не може да се праска с прави участъци....

и перловската, и тази безименната (вкараната поздемно) откъм редута, която се влива в перловската...


Offline EuroDance

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 73
    • View Profile
    • EuroDance @ YouTube
    • Email
Re: Метродиаметър 3
« Reply #11 on: 09.04.2010, 00:21:39 »
стария мост не бе дори 2*2, при полбожение че през него минаваха тролеи,
а и малко след него бе площад Пирдоп и едната лента водеше директно за него :)

а и не забравяйте, че там все пак реки минават, чак толкова палаво не може да се праска с прави участъци....

и перловската, и тази безименната (вкараната поздемно) откъм редута, която се влива в перловската...



Перловската преминава под бул. Мадрид и излиза при бул. Владимир Вазов, доколкото знам не тече в района на Подуене. А каква подземна река има откъм Редута?

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1016
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Метродиаметър 3
« Reply #12 on: 09.04.2010, 00:36:49 »
Също така имаме ли неопровержимо доказателство и информация, че има полуизградена станция и малко тунели при Подуяне?

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2017
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3
« Reply #13 on: 09.04.2010, 10:07:42 »
"При благоустрояването на площада пред гара Подуене от тази линия са изградени няколко десетки метра тунел, под други транспортни съоръжения." Това е единствената официална информация която има за изграденият участък там.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3
« Reply #14 on: 09.04.2010, 15:42:29 »
М, да - прав си.
Спомням си, тогава по интервютата постоянно повтаряха, че под реконструирания площад са изградили конструкциите за тунела и станцията.
Предполагам само тези части, които са влизали в периметъра на тогавашното строителство.
Така че, да: само определени метри тунел и може би стените на станцията, попадащи под тогавашното разкопано пространство - най-вероято това дори са само частите на вестибюла и изходите към гарата и подлеза.
Изцяло конструктивно станцията едва ли е изцяло построена, дори колкото е била тази на НДК.
Но пък и ние не  знаем точното разположение на станцията - може и да е била замислена в точно в реконструиращото се простанство...
« Last Edit: 09.04.2010, 15:50:52 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2017
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3
« Reply #15 on: 09.04.2010, 16:26:48 »
Надявам се скоро да разбера какво точно има изградено там. Според мен има само малка част от тунели и част от вестибюл при подлезите, а за част от станция - силно се съмнявам!

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
"При благоустрояването на площада пред гара Подуене от тази линия са изградени няколко десетки метра тунел, под други транспортни съоръжения." Това е единствената официална информация която има за изграденият участък там.

Това къде се е споменавало, че сега за първи път го срещам!?
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14648
    • View Profile
    • Email
"При благоустрояването на площада пред гара Подуене от тази линия са изградени няколко десетки метра тунел, под други транспортни съоръжения." Това е единствената официална информация която има за изграденият участък там.

Това къде се е споменавало, че сега за първи път го срещам!?
Във Викито: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BE%D1%84%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%BE_%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE - точка 1.2 - Строителство.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Жалко, значи няма нищо официално в това  :(
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16025
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Жалко, значи няма нищо официално в това  :(
То все от някъде тръгна това. Вече не помня, но май го имаше и в статии писано или прессъобщения. Мисля си, че е вярно и там тунели има. Другият слух с тунели под Патриарха обаче не са истина!