Интересни работи излязоха относно оригиналните Шкоди 706РТО. При доставянето им по ДАП-овете абсолютно всички са регистрирани като Шкода 706РТО, независимо дали са били произведени в Чехословакия като Шкода (Кароса в Кароса или Шкода 706 по другите заводи) или в Полша като Йелч, а персоналът на всички им казва Кароси. Освен надписа Кароса на чешките (независимо от кой завод са излезли) и Йелч на полските, има разлика във фаровете - чешките вътре са с овална форма, а полските - изцяло кръгли - рационализация. У нас са внесени много повече бройки от крайградския и междуградския вариант, отколкото от градския - съотношението междуградски - градски е три към едно. Вървят масово до 1975-та -76та, след което, въпреки че не са били за брак, остават по ДАП-овете само единични бройки (в Пловдив последната е спряна от линия 9 в края на 70-те, в Смолян последната е бракувана чак 86та, а в Разград - 89та). Причината е недостатъчен брой шасита за производство на автобуси в Ботевград през втората половина на 70те. Тогава масово оригиналните Шкоди са иззети от ДАП-овете, включително от софийския градски транспорт, извършен им е основен ремонт на двигателя в АРЗ Ямбол, след което са изпратени в Ботевград за нови каросерии 11М3/11Г5. Което не може да не се счете за глупост - оригиналните Шкоди са с около тон и половина по-леки от Чавдарите, и са 50 местни за междуградската версия (Чавдарът е 42). Разликата в движението и динамиката при Чавдара е била много осезаема в негативна посока.
Между другото, двигателят на прословутата аварийна в Пловдив е бил сменен с нов още през 80те, понеже оригиналният е заминал.
След началото на 70те внасяните автобуси от модела са били изцяло полски, не чешки. Такива са и последните бройки, оцелели по ДАП-овете до изчезването на модела. През втората половина на 70те спира и вноса от Полша.