Author Topic: Skoda RTO 706  (Read 48600 times)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Skoda RTO 706
« Reply #120 on: 30.11.2021, 17:10:46 »
Една Шкода 706 РО в Истанбул.
По рейс и по жена не се тича!

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1246
    • View Profile
    • Email
Re: Skoda RTO 706
« Reply #121 on: 05.12.2021, 18:50:05 »
Колеги имам един въпрос нали скоро на ретро парада в София се появи една реставрирана Шкода РТО 706 със софийска регистрация СВ 1465 АР? Та въпросът ми е възможно ли е това да е Малашевската аварийна 10 с ДК.номер АП 2998,и която до преди някъде около 1997 г.изчезна.Или греша и е купена от някъде другаде.Извинявам се ако греша и не съм познал от къде е.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Skoda RTO 706
« Reply #122 on: 05.12.2021, 19:31:43 »
Здравей, не е малашевската аварийна. Както знаете нищо не може да се купи от СО.
The Grand Tour

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Skoda RTO 706
« Reply #123 on: 21.12.2021, 22:27:44 »
Втората е от кубинската спесификация.....
По рейс и по жена не се тича!

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Skoda RTO 706
« Reply #124 on: 28.12.2021, 16:06:37 »
Една хубава снимка на инв. номер 7 с рег номер Сф 5557. По коментарите може да се предполага, че това е ул. "Дамян Груев", на която са нощували много автобуси през 60-те години преди пускането на новите гаражи. Преди време беше качвана снимка на същия автобус, но с друг номер - петцифрен, направен от шаблон и може би временен.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: Skoda RTO 706
« Reply #125 on: 28.12.2021, 19:44:12 »
Много качествена снимка :)
Там е.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Skoda RTO 706
« Reply #126 on: 25.05.2022, 22:58:05 »
От днес във Форум Аспирин - Шкода 706 РТО от тропическата спецификация с плъзгащи се долни части на прозорците. Оставям на вас идентифицирането на линията и мястото - линиите на спиркознака са все до Гара Искър, а на маршрутна табела, която се подава зад хората, сякаш се вижда част от цифра "5" или "9".

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Skoda RTO 706
« Reply #127 on: 26.05.2022, 11:32:17 »
Линиите на спиркознака са 4, 9 и 11, а конкретният автобус е по 9. Спирката най-вероятно е последната  - човекът си стои спокойно на задната врата. Снимката е преди 1976, тъй като липсва А88, а и спиркознаците са преди сините.
« Last Edit: 26.05.2022, 11:41:59 by blagun »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Skoda RTO 706
« Reply #128 on: 07.06.2022, 11:23:08 »
Интересни работи излязоха относно оригиналните Шкоди 706РТО. При доставянето им по ДАП-овете абсолютно всички са регистрирани като Шкода 706РТО, независимо дали са били произведени в Чехословакия като Шкода (Кароса в Кароса или Шкода 706 по другите заводи) или в Полша като Йелч, а персоналът на всички им казва Кароси. Освен надписа Кароса на чешките (независимо от кой завод са излезли) и Йелч на полските, има разлика във фаровете - чешките вътре са с овална форма, а полските - изцяло кръгли - рационализация. У нас са внесени много повече бройки от крайградския и междуградския вариант, отколкото от градския - съотношението междуградски - градски е три към едно. Вървят масово до 1975-та -76та, след което, въпреки че не са били за брак, остават по ДАП-овете само единични бройки (в Пловдив последната е спряна от линия 9 в края на 70-те, в Смолян последната е бракувана чак 86та, а в Разград - 89та). Причината е недостатъчен брой шасита за производство на автобуси в Ботевград през втората половина на 70те. Тогава масово оригиналните Шкоди са иззети от ДАП-овете, включително от софийския градски транспорт, извършен им е основен ремонт на двигателя в АРЗ Ямбол, след което са изпратени в Ботевград за нови каросерии 11М3/11Г5. Което не може да не се счете за глупост - оригиналните Шкоди са с около тон и половина по-леки от Чавдарите, и са 50 местни за междуградската версия (Чавдарът е 42). Разликата в движението и динамиката при Чавдара е била много осезаема в негативна посока.
Между другото, двигателят на прословутата аварийна в Пловдив е бил сменен с нов още през 80те, понеже оригиналният е заминал.
След началото на 70те внасяните автобуси от модела са били изцяло полски, не чешки. Такива са и последните бройки, оцелели по ДАП-овете до изчезването на модела. През втората половина на 70те спира и вноса от Полша.
« Last Edit: 07.06.2022, 15:49:54 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Skoda RTO 706
« Reply #129 on: 08.06.2022, 16:21:03 »
Една в Монголия.
По рейс и по жена не се тича!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Skoda RTO 706
« Reply #130 on: 03.07.2022, 16:39:41 »
Някъде около София, вероятно, но къде?
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Skoda RTO 706
« Reply #131 on: 04.07.2022, 23:18:53 »
Възможно ли е да е тук - ориентир ми е къщата в дъното - ако е тя, доста е видоизменена - кръглото прозорче на таванското помещение е разширено като правоъгълно, балконът е станал лоджия, отпред има търговска пристройка. Въпреки това запазена е стрехата с дървените конзоли, мястото на комина, асиметричното разположение на таваския прозорец, въпреки, че е разширен... Общо взето по този тертип (с аналогично кръгло таванско прозорче, декоративни дървени конзоли на стрехите и т. н.) има доста вили в полите на Витоша. В района на бул. "Братя Бъкстон" също има множество подобни къщи/вили, някои видимо типови, част от единно застрояване, може би малко преди войната.
« Last Edit: 04.07.2022, 23:21:52 by Balkanton »

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Skoda RTO 706
« Reply #132 on: 05.07.2022, 11:24:05 »
Доста прилики има с къщата, но има и доста разлики и ме съмнява, чак такива преустройства да са правили, които променят толкова неща, без да дават някаква практическа полза, като формата на всеки прозорец, входна врата, местене на комини и т.н. Според мен най-вероятно е друга къща. Обаче и аз искам да знам точно къде е снимано това.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Skoda RTO 706
« Reply #133 on: 05.07.2022, 13:06:00 »
Не е ясно точно откога е снимката, но по-вероятно е да е от първата половина на 60-те години. Никъде по превозното средство не се виждат маршрутни табели. И инвентарният номер не е ясно дали е 265 или 765 (по-вероятно е да е 265). Къщата на заден план (която наистина е правена по типов проект и такива се срещат на много места) може изобщо да не съществува към днешна дата или да изглежда коренно различно.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Skoda RTO 706
« Reply #134 on: 05.07.2022, 14:51:16 »
Къщата наистина е типова къща. По-скоро подпорната стена до обръщалото (поне на мен ми прилича на обръщало) е специфична. Подобна има около обръщалото на А67, но на Street View къщите са зашумени и не се виждат.
« Last Edit: 05.07.2022, 15:02:20 by blagun »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Skoda RTO 706
« Reply #135 on: 05.07.2022, 15:12:20 »
Мисля, че Благун е прав. Булевардът е бил доста по-тесен тогава. Къщата е тази, ако приемем, че горният етаж е преустрояван и префасониран, за което навяват скосените прозорци. Ето стрийт вю от март 2012 г. (върнете го ако не ви излиза автоматично през 2012). Тогава няма листа и се вижда ясно. Парапетът на основния балкон е същия, както и прозорците на долния етаж. Отзад къщата е тотално променена - с пристройка.
https://goo.gl/maps/tYeVS3qpapevsv8d8
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Skoda RTO 706
« Reply #136 on: 05.07.2022, 16:20:23 »
Да, мястото трябва да е това, а линията трябва да е 20 по тогавашната номерация.

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Skoda RTO 706
« Reply #137 on: 17.09.2022, 18:56:15 »
По линия 80 с "тропическа" Шкода.
Източник

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Skoda RTO 706
« Reply #138 on: 30.10.2022, 18:37:20 »
Шкода 706 РТО в Слънчев бряг на пощенска картичка, отпечатана през 1984г., но снимката разбира се е от много по-рано.
На следващите снимки младежи на фона на тези автобуси, предполагам при училищни екскурзии.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline IvanBerbatov

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Re: Skoda RTO 706
« Reply #139 on: 25.11.2022, 11:43:48 »
И в нашата младост тези автобуси бяха много хубави.