Някой интересувал ли се е от разликите между Шкода 706 РТО и Йелч ? Видимо почти еднакви, при заглеждане има доста разлики. Ще се радвам някой с по-набито око ако успее да открие всичките и да ги опише тук.
По принцип Йелч са произвеждали също туристическата, междуградската и градската версия, но в България, изглежда, са внасяни само от междуградската. Ако става дума за внесените в България, доколкото съм сравнявал снимки, основната разлика са предните фарове - изпъкнали напред в отделно тяло, за разлика от вградените и следващите овала на каросерията при оригинала. Прозорците са били отваряеми 1/3 през един (това не е нещо особено, понеже и при произведените в Чехия различните партиди са били с различна конфигурация, може би не без връзка с конкретния завод, в който са сглобени). При Йелч осветителните тела над поставките за външните маршрутни табели отпред над десния фар и отстрани преди вратата са били по-прости от при Шкода - вместо вретеновидно хромирано тяло - нещо като ламаринен профил, боядисан в цвета на каросерията, завиващ лампата. Сега като разгледах снимки и на Шкоди от по-късните години, гледам, че и при тях са започнали да слагат от същия тип оосветителни тела за маршрутните табели. Сякаш имат и допълнителна водосточна лайстна над и около предните и задните прозорци, но не съм сигурен, дали този елемент не се появява и при чешката сглобка в последните години (не личи добре от наличните снимки). За интериора нямам представа какви са разликите.
Тук бях правил нещо като преглед на спецификите на базата на снимки от България. Иначе производството в Полша продължава до към средата на 80-те и постепенно може би са заместили повече оригинални детайли с местни такива. Нямам представа България докога е внасяла, може би до началото на производството на Чавдар 11М3 и 11Г5, а може би и до малко по-рано.