Author Topic: ОУП и ПУП-ове  (Read 59052 times)

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #100 on: 05.04.2011, 23:04:32 »
Улиците са публична общинска собственост и принципно задължение на Общината е да ги поддържа. Проблемът е в контрола върху издаване на строителни разрешения, като не става въпрос само за самата сграда, ами тя повлича след себе си много други неща- от необходима инфраструктура, през повишен трафик, до липсата на планирано управление и безконтролно разрастване на градовете...

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #101 on: 05.04.2011, 23:13:42 »
http://www.btv.bg/news/bulgaria/obshtestvo/story/1846477129-Stolichani_napisaha_poema_Ide_li_asfaltat.html
Един репортаж за новите кооперации и проблемите с улиците им. То е ясно, че ако не се асфалтира от строителя, друг няма кой. Трябвало е да го притиснат преди време.

Taka де, кьорав карти не играе.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #102 on: 06.04.2011, 10:25:53 »
Улиците са публична общинска собственост и принципно задължение на Общината е да ги поддържа. Проблемът е в контрола върху издаване на строителни разрешения, като не става въпрос само за самата сграда, ами тя повлича след себе си много други неща- от необходима инфраструктура, през повишен трафик, до липсата на планирано управление и безконтролно разрастване на градовете...
Тази дискусия я водихме и ако помниш съм на твоето мнение. Реално обаче, повечето инвеститори сами си оправят прилежащата инфраструктура, така имотите стават по-примамливи, едно е да отидеш на оглед в калчищата, съвсем друго е ако има хубава улица, аранжирана градинка и т.н. Това са рисковете на покупката на зелено, сега и на папата да се жалват трудно ще се променят нещата.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #103 on: 11.04.2011, 12:48:46 »
Едва ли ще бързат толкова да го правят по регулация, след като са го направили сега така. Според мен минимум 15-20 години в този вид не му мърдат, а за това време настилката си изпява песента.
Ако до 10 години не се извърши отчуждаването то отпада. ...
Принципно бъркаш терминологията. За да се осъществи ОУП и ПУП биха били необходими отчуждения. ОУП и ПУП не отпадат след определен срок, независимо кога се осъществят. Също така собствениците на бараките не могат да правят нищо на тяхно място, защото ОУП не позовлява. Това кога ще се осъществи планираното е друг въпрос. Когато има финансиране, тогава се обявява отчуждаване. Самата заповед за отчуждаване, ако не влезе в сила със съответните обезщетявания и реализиране на общественоважния обект, заради който е обявена, може да отпадне след години. Но в момента заради липса на средства и заповед за отчуждаване няма. Така че заложеното в ОУП разширяване на булеварда няма как да отпадне, освен ако не се гласува изменение на ОУП.
Напротив чл. 208 от ЗУТ
Чл. 208. (Доп. - ДВ, бр. 65 от 2003 г., доп. - ДВ, бр. 61 от 2007 г., в сила от 27.07.2007 г.) Срокът за започване на отчуждителните процедури по Закона за държавната собственост и Закона за общинската собственост на недвижими имоти, определени по подробните устройствени планове за изграждане на обекти - публична държавна или публична общинска собственост, е пет години от влизане в сила на плановете и десет години от влизането в сила на подробните устройствени планове за изграждане на елементи на техническата инфраструктура по чл. 64 - публична собственост на държавата и общините, а за имоти, предвидени за озеленени площи по чл. 61, ал. 4 - петнадесет години от влизане в сила на плановете. След изтичане на този срок собствениците на недвижимите имоти имат правата по чл. 134, ал. 2, т. 1.
Т.е ако не се отчужди до 10 години за улица собственика може да измени устройствени я план и да премахне улицата от имота си.



Offline zulum

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #104 on: 11.04.2011, 12:56:52 »
... освен ако не бъдат гласувани нови планове, нали така ;)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #105 on: 11.04.2011, 13:56:18 »
Едва ли ще бързат толкова да го правят по регулация, след като са го направили сега така. Според мен минимум 15-20 години в този вид не му мърдат, а за това време настилката си изпява песента.
Ако до 10 години не се извърши отчуждаването то отпада. ...
Принципно бъркаш терминологията. За да се осъществи ОУП и ПУП биха били необходими отчуждения. ОУП и ПУП не отпадат след определен срок, независимо кога се осъществят. Също така собствениците на бараките не могат да правят нищо на тяхно място, защото ОУП не позовлява. Това кога ще се осъществи планираното е друг въпрос. Когато има финансиране, тогава се обявява отчуждаване. Самата заповед за отчуждаване, ако не влезе в сила със съответните обезщетявания и реализиране на общественоважния обект, заради който е обявена, може да отпадне след години. Но в момента заради липса на средства и заповед за отчуждаване няма. Така че заложеното в ОУП разширяване на булеварда няма как да отпадне, освен ако не се гласува изменение на ОУП.
Напротив чл. 208 от ЗУТ
Чл. 208. (Доп. - ДВ, бр. 65 от 2003 г., доп. - ДВ, бр. 61 от 2007 г., в сила от 27.07.2007 г.) Срокът за започване на отчуждителните процедури по Закона за държавната собственост и Закона за общинската собственост на недвижими имоти, определени по подробните устройствени планове за изграждане на обекти - публична държавна или публична общинска собственост, е пет години от влизане в сила на плановете и десет години от влизането в сила на подробните устройствени планове за изграждане на елементи на техническата инфраструктура по чл. 64 - публична собственост на държавата и общините, а за имоти, предвидени за озеленени площи по чл. 61, ал. 4 - петнадесет години от влизане в сила на плановете. След изтичане на този срок собствениците на недвижимите имоти имат правата по чл. 134, ал. 2, т. 1.
Т.е ако не се отчужди до 10 години за улица собственика може да измени устройствени я план и да премахне улицата от имота си.
Ц, бъркаш се, имат право да променят ПУП-а, но това, което коментирате е заложено в ОУП и е гласувано от Нардно събрание. Виж този текст - "Чл. 104. (1) (Изм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) Общите устройствени планове са основа за цялостното устройство на териториите на общините, на части от тях или на отделни населени места с техните землища. Предвижданията на общите устройствени планове, с които се определят общата структура и преобладаващото предназначение на териториите, видът и предназначението на техническата инфраструктура и опазването на околната среда и обектите на културно-историческото наследство, са задължителни при изготвянето на подробните устройствени планове." От това следва, че никой няма да одобри нов ПУП, който не кореспондира с ОУП! Първо ще трябва собствениците на бараките да си издействат промяна в ОУП   ;)
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #106 on: 11.04.2011, 14:04:41 »


Напротив чл. 208 от ЗУТ
Чл. 208. (Доп. - ДВ, бр. 65 от 2003 г., доп. - ДВ, бр. 61 от 2007 г., в сила от 27.07.2007 г.) Срокът за започване на отчуждителните процедури по Закона за държавната собственост и Закона за общинската собственост на недвижими имоти, определени по подробните устройствени планове за изграждане на обекти - публична държавна или публична общинска собственост, е пет години от влизане в сила на плановете и десет години от влизането в сила на подробните устройствени планове за изграждане на елементи на техническата инфраструктура по чл. 64 - публична собственост на държавата и общините, а за имоти, предвидени за озеленени площи по чл. 61, ал. 4 - петнадесет години от влизане в сила на плановете. След изтичане на този срок собствениците на недвижимите имоти имат правата по чл. 134, ал. 2, т. 1.
Т.е ако не се отчужди до 10 години за улица собственика може да измени устройствени я план и да премахне улицата от имота си.

Кои планове се има предвид, ОУП ли?
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #107 on: 11.04.2011, 14:12:02 »


Напротив чл. 208 от ЗУТ
Чл. 208. (Доп. - ДВ, бр. 65 от 2003 г., доп. - ДВ, бр. 61 от 2007 г., в сила от 27.07.2007 г.) Срокът за започване на отчуждителните процедури по Закона за държавната собственост и Закона за общинската собственост на недвижими имоти, определени по подробните устройствени планове за изграждане на обекти - публична държавна или публична общинска собственост, е пет години от влизане в сила на плановете и десет години от влизането в сила на подробните устройствени планове за изграждане на елементи на техническата инфраструктура по чл. 64 - публична собственост на държавата и общините, а за имоти, предвидени за озеленени площи по чл. 61, ал. 4 - петнадесет години от влизане в сила на плановете. След изтичане на този срок собствениците на недвижимите имоти имат правата по чл. 134, ал. 2, т. 1.
Т.е ако не се отчужди до 10 години за улица собственика може да измени устройствени я план и да премахне улицата от имота си.
Кои планове се има предвид, ОУП ли?
Текстът касае само ПУП, написах го вече, не че го няма и в съдържанието му.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #108 on: 11.04.2011, 14:51:31 »
giorev, сега вижам отговора ти над моя! Прочетох още веднъж пуснатото от вас дватата с elbi и горе долу ми се поиясниха нещата. Първо се прави ОУП и се гласува от Парламента. Това е направено. Следват ПУП! Ако до 5 години след приемането на тези подробни устройствени планове не започне процедура по отчуждаването на имота то той не може да бъде отчужден вече по този план. Т.е се прави нов ПУП и тогава. Лошото за собствениците на такива имоти, че реално те не могат да ги ползват пълноценно!
Остава да проверим и какво пише в чл. 134, ал. 2, т. 1.! Аз се порових но не можах да открия, но мисля че е право на изграждане на временна постройка!?
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #109 on: 11.04.2011, 14:54:20 »
Забравяте, че измененията на ПУП пак се приемат от общинския съвет. Т.е. собственикът на имота не може сам да си прави изменения, дори и когато е минал предвидения законов срок за отчуждаване.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #110 on: 11.04.2011, 15:40:45 »
Остава да проверим и какво пише в чл. 134, ал. 2, т. 1.! Аз се порових но не можах да открия, но мисля че е право на изграждане на временна постройка!?
Не точно:
Quote
Раздел IV. Условия и ред за изменение на устройствените планове
Чл. 134.(2) Влезлите в сила подробни устройствени планове могат да се изменят, освен на основание по ал. 1,
и когато:
1. (изм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) в 5-годишен срок от влизането в сила на плана не е започнала
процедура за отчуждаване на урегулираните поземлени имоти, предвидени за обекти - публична
собственост, а за поземлените имоти, отредени за елементи на техническата инфраструктура по чл. 64
- в 10-годишен срок не е започнала процедура за отчуждаване;
Забравяте, че измененията на ПУП пак се приемат от общинския съвет. Т.е. собственикът на имота не може сам да си прави изменения, дори и когато е минал предвидения законов срок за отчуждаване.
Да де, не го забравяме, но на това ниво (СОС) по-лесно се прокарват частни интереси...
« Last Edit: 11.04.2011, 15:50:18 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #111 on: 11.04.2011, 19:11:25 »
Първо ОУП задава тенденции не ги конкретизира. През точно кой имот минава един булевард и колко се отчуждава се решава с ПУП.  Примерно трамвая по Стамболийски трябва да отпадне според ОУП, защо тогава там вървят трамваи в момента. Незаконни ли са? А колкото до изменението на ПУП общината е длъжна да го приеме ако то отговаря на техническите норми. Тези промени бяха приети за да може да се защити частната собственост. Не е коректно да сте собственик на имот и да не можете да го ползвате с десителетия. Като имате имот е нормално да искате да го застроите. Ако това пречи на разширението на булевард общината ви обещетява и вие с обезщетението отивате другаде. А не хем общината нищо не прави върху вашия имот, но и не дава да си ползвате имота в пълното си право. Виновен е в случая не собственика, а общината че не отчуждава(обезщетява) имоти за изграждане на техническа инфраструктура.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #112 on: 11.04.2011, 20:48:30 »
Със заключенията ти съм напълно съгласен.
В конкретния случай, а и по принцип ОУП дава много точна представа, както за засегнатите УПИ-та и сгради, така и за сервитута на бъдещия булевард.  Примерът ти със Стамболийски не е особено удачен, държавата/общината винаги е била "специален играч" и като такъв има юридически лостове да осъществи инвестиционните си намерения, когато има възможност (финансиране, желание и т.н.). Например виж:
Quote
Чл.70.(3). (Нова - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) При наличие на съществуващи проводи или съоръжения - публична държавна или публична общинска собственост, които по технически причини е невъзможно да бъдат изместени, се допуска те да бъдат запазени чрез съответното им отреждане с подробен устройствен план.
Не ми е ясно за кои промени споменаваш, но общо взето правата на такива собственици се изчерпват там някъде:
Quote
Раздел VIII. Временни строежи
Чл. 49. (1) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) Собствениците на поземлени имоти, за които с
подробните устройствени планове е предвидено изграждане на обекти - публична собственост на
държавата и общините, имат право да изградят временни строежи, ако държавата или общината:
1. откаже да измени подробния устройствен план поради липса на условията по чл. 134, ал. 2;
2. (изм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) откаже да изкупи имота при условията на чл. 199, ал. 2 или в
тримесечен срок не отговори на направеното предложение за продажба.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) Освен в случаите по ал. 1 временни строежи могат да се разрешават
по реда на този раздел в поземлени имоти, за които е установен нов начин или характер на
застрояване или е наложена строителна забрана, с изключение на свлачищни райони.
(3) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) Строежите по ал. 1 се разрешават при условие, че не се
предвижда новото строителство или другите мероприятия да започнат през следващата една година.
Отчуждаването на временни строежи се извършва при условията и по реда на Закона за държавната
собственост и на Закона за общинската собственост.
Чл. 50. В случаите по чл. 49 лицата могат да изградят следните временни строежи:
1. (изм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) в застроени поземлени имоти:
а) едноетажна пристройка към законно изградена сграда със застроена площ до 40 кв. м; ако
пристройката е двуетажна, тя може да бъде до 30 кв. м на всеки етаж;
б) (изм. - ДВ, бр. 41 от 2001 г.) преустройство на таванско помещение, вместо пристрояване по буква
"а", като се изгради надзид до 1,5 м и се направят капандури, независимо от етажността на сградата;
в) (изм. и доп. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) ателие или обект с обслужващо предназначение при спазване на
ограниченията по буква "а", за застроена площ и височина;
г) (изм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) постройки на допълващо застрояване при условията на чл. 46;
д) (изм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) гараж;
е) (доп. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) лека ограда, съобразена с изискванията по чл. 48, ал. 2;
2. (изм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) в незастроени поземлени имоти:
а) (доп. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) жилищна сграда със застроена площ до 60 кв.м на два етажа или
жилищна сграда на един етаж до 80 кв.м;
б) (отм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.)
в) строежи по т. 1, букви "в", "г", "д" и "е".
Чл. 51. (Изм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) (1) Временните строежи по чл. 50 се разрешават само еднократно
в един поземлен имот въз основа на виза за проектиране с указан начин на застрояване, издадена от
главния архитект на общината, и строителни книжа, издадени по общия ред. В случаите по чл. 50, т. 1
може да се допусне намаляване на нормативно установените разстояния до имотните граници със
съгласието на заинтересуваните лица, изразено в заявление до кмета на общината с нотариално
заверени подписи.
(2) При съсобственост на имота постройки по чл. 50 могат да се разрешават на всеки от
съсобствениците при спазване на изискванията на чл. 183. Общата застроена площ на разрешените
постройки по чл. 50 не може да превишава 30 на сто от площта на поземления имот.
Чл. 52. (1) Условията, при които се разрешават постройките, се вписват в одобрения инвестиционен
проект и в разрешението за строеж.
(2) Временните строежи се свързват със съществуващите мрежи и съоръжения на техническата
инфраструктура с временни връзки.
Чл. 53. (Изм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) Заварени сгради в поземлени имоти по чл. 49 могат при спазване
на изискванията на този закон да се преустройват вътрешно, да се променя предназначението им и да
се ремонтират, без да се изменя външното им очертание, в хоризонтално и вертикално отношение и
без да се правят нови или да се укрепят съществено носещите конструкции.
Чл. 53а. (Нов - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) Заварените строежи, невключени в режима на застрояване на
урегулирания поземлен имот, се премахват от възложителя най-късно до завършване на разрешения
строеж. Ако възложителят не изпълни това, строежът не се въвежда в експлоатация, а завареният
строеж се премахва за сметка на възложителя въз основа на заповед на началника на Дирекцията за
национален строителен контрол или на упълномощено от него длъжностно лице по реда на наредбата
по чл. 225, ал. 4.
Чл. 54. (1) (Изм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) Временни строежи могат да се правят и за нужди, свързани с
организация и механизация на строителството, с разрешение на органа, който издава разрешението за
строеж. Временните строежи се премахват при завършване на строителството. Ако възложителят не
изпълни това, строежът не се въвежда в експлоатация и временните строежи се премахват за негова
сметка въз основа на заповед на началника на Дирекцията за национален строителен контрол или на
упълномощено от него длъжностно лице по реда на наредбата по чл. 225, ал. 4.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) Ако строителството не започне в срока, до който разрешението за
строеж е в сила, временните строежи се премахват по реда на ал. 1.
(3) (Отм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.)
(4) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) Временни строежи се разрешават и за нужди, свързани с
осъществяване на мероприятия по възстановяване и рекултивация на нарушени територии, от органа,
който е издал разрешението за строеж.
(5) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) Ако мероприятията по възстановяване и рекултивация на нарушени
територии не започнат в срок една година от разрешаване на временните строежи по ал. 2, издаденото
за тях разрешение за строеж се обезсилва по право, а изградените постройки и съоръжения се
премахват по реда на ал. 1.
Чл. 55. (Доп. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) До реализирането на подробния устройствен план незастроени
поземлени имоти могат да се използват за временни открити паркинги, пазари за сергийна търговия,
детски и спортни площадки и други подобни открити обекти въз основа на разрешение за строеж,
съответно разрешение за поставяне, при условия и по ред, определени с наредба на общинския съвет.
Хайде стига толкова, че материята е специфична и не е за тази тема.
« Last Edit: 11.04.2011, 21:10:32 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #113 on: 11.04.2011, 21:28:21 »
Гьорев изрично пише в чл.208 че собствениниците имат право да изменят устройствените планове т.като за техническа инфраструктура 10 години не са ги отчуждили. За временни строежи няма нужда от изменение на устройствените планове. Това че докато е в сила устройствения план могат да правят временни строежи в съвсем различен въпрос.
Примера с трамвая е само за онагледяване на приложение на ОУП, не е сързан с конкретния пример.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #114 on: 11.04.2011, 21:35:21 »
За последен път по въпроса. В чл.208 изрично пише ПУП, който по същество е план приложение към ОУП и не може да е в конфликт с него. Всеки собственик има право да иска промяна в плана, но ако исканото е в противоречие с ОУП такава няма да бъде разрешена, няма да получи виза за нещо повече от временен строеж.. Твоята хипотеза, че след 10 години ще изникнат кооперации в сервитута на уличното платно няма как да се състои, защото е в огромно противоречие с ОУП.
« Last Edit: 11.04.2011, 22:00:36 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #115 on: 11.04.2011, 21:53:59 »
За последен път по въпроса. В чл.208 изрично пише ПУП, който по същество е план приложение към ОУП и не може да е в конфликт с него. Всеки собственик има право да иска промяна в плана, но ако исканото е в противоречие с ОУП такава няма да бъде разрешена, няма да получи виза за нещо повече от временен строеж..
Т.като не искам да ставам наръчник на някой който иска да променя регулационните и застроителните планове на уличната регулация спирам дотук. Виза за временен строеж може да получи всеки и без да изменя регулацията и застрояването. И сега има много автомивки, автосервизи,павилиони и подобни обекти в рамките на бъдеща улица без някой да я изменял устройствените планове. Какво точно имат право да изменят в един регулационен и застроителен план за улица си отговори сам, явно не е нищо.

Offline boris

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 114
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #116 on: 11.04.2011, 22:36:22 »
Благодаря за снимките Citizen  :fan:
Иначе писанията за ПУП, ОУП и МУП ме изтощиха :rolleyes:
« Last Edit: 11.04.2011, 22:38:26 by boris »

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #117 on: 11.04.2011, 23:44:57 »
ОУП не борави с конкретни имоти. А МУП какво е?  :rolleyes:

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #118 on: 12.04.2011, 00:00:28 »
ОУП не борави с конкретни имоти.
Естествено, в противен случай всяка делба в София-град ще трябва да се гласува от Народното събрание. Обаче като наложиш кадастъра в ОУП и ако една улица минава в средата на УПИ-то как ще я извадиш с ПУП от парцела? 
едит: Първият няколкоденонощен диспут/спор, който водех тук беше с няколко човека във връзка с временното трамвайно трасе по Скобелев. Аз твърдях, че ако трябва още 20 години ще се движат мотриси там, те - незаконно било. СО може и знае как да си го направи законно, като опре ножа до кокала и населението започне да роптае. Така че, не се притеснявайте за Ломско шосе, иначе признавам, че да не го направят сега е хипертъпо!
« Last Edit: 12.04.2011, 00:06:51 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18069
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #119 on: 12.04.2011, 03:05:14 »
Естествено, в противен случай всяка делба в София-град ще трябва да се гласува от Народното събрание. Обаче като наложиш кадастъра в ОУП и ако една улица минава в средата на УПИ-то как ще я извадиш с ПУП от парцела?
При по-малки имоти към по-благоприятната откъм параметри за застрояване зона. Но за 10-15 дка може и в две зони да са, иначе големи далавери могат да се получат.  :rolleyes:
« Last Edit: 13.04.2011, 00:20:42 by difian »