Точно така, инфраструктурата е държавна/общинска, но тя се строи там, където има нужда от обществено благо - път,алея,тротоар и т.н. Няма логика в това някой да си направи магазин и общината да прокара път/подлез/пътека, за да е по-лесен достъпа до търговския обект. Това няма нищо общо с инвестиционния климат и по същество си е пряка субсидия на инвеститора. Инвеститорът би следвало да си изгради прилежащата инфраструктура, т.е тази, която без съществуването на неговия обект не би била нужна на обеството. В България "инвеститорите" искат да печелят, но не искат да вложат и 1 лев, за да направят нещата както трябва - еми не става! Както е писано по-горе аман от перачници!
Абсолютно невярно твърдение! Смея да твърдя, че над 50% от новите улици/чки са финансирани и изградени от частни инвеститори. За какво говоря, ако отвориш ОУП или ПУП за развиващ се район, ще видиш трасирани общински улици, това са стотици километри неизградени улици. В момента, в който собственик на имот от втора/трета/десета линия започне да изгражда нещо - кооперация/мол/склад/магазин... му се налага
да си направи сам и общинската улича ОТ... ДО... (разб. проект, разрешително за строеж, строителство, удостоверение за въвеждане в експлоатация). Друго, което е неизбежно - водопровод, канализация и ел.захранване от Х метра/километра + много вероятно трафопост, пречиствателна станция и т.н и т.н., което след това се превръща в актив за съответните дружества, който уж са ангажирани да го изкупят, обаче по правило "изкупуването" се случва след Х години и N брой писма и разправии и на максимум 75% от реалната стойност на съоражението. Последното е отделна тема, но го давам като пример, как да си инвеститор не е лека работа, друг е въпросът, че въпросните дружества си "веят байрака" с държавна подкрепа и
вероятно има защо.
Така се изгражда инфраструктурата в момента, на принципа - І-вия инвеститор в карето е най-прецакан, ІІ-рия по-малко, ІІІ-тия малко и т.н.,
накрая идва кмета и реже лентата на някаква градинка в района и се бие в гърдите какъв прекрасен квартал е станало!?!Та по темата - изглежда, че според общината НИКЪДЕ ОСВЕН В ЦЕНТРАЛНАТА ГРАДСКА ЧАСТ НЯМА СЪОТВЕТНАТА НУЖДА ОТ "ОБЩЕСТВЕНО БЛАГО" - както си го написал ти. Няма как да ме убедиш, че инвеститора трябва да разшири и ремонтира Сребърна и Ч.връх, защото ако го направи, тогава би трябвало да има правото
да наложи и такси за преминаване през този участък. Така, с едно изречение, след като
общината прибира един чувал с пари ежегодно от всяка такава сграда, то поне част от тези пари трябва да се вложи в съответния район, защото тези улици са общински, използват се свободно от всички граждани, а
не само от посетителите на търговските центрове и не на последно място от там се движат и маршрути на градския транспорт.