Единствено в затворените комплекси има частни улици, но те са в рамките на УПИ-тата за комплексно застрояване и са си частни. Както и паркингите на хипермаркети и т.н., които пак са в границите на частната собственост.
И ЩЕ ПОЧИСТЯ ТЕМАТА, АМА СЛЕД ЧАС СЪМ НА ИЗПИТ ПО УРБАНИЗЪМ И ЗАКОНОДАТЕЛСТВО!!!
Моля те, да я "почистиш" към "Софийска инфраструктура", "Молове" или някъде на подходящо място, благодаря предварително!
По офтопика.Понеже ви дадох конкретен пример и недоумявам защо
...А колкото до самите улици никъде не се изграждат от инвеститора. Покажи ми поне една улица изградена от частен инвеститор защото аз не знам такава. Най много да са някакъв подход от улицата към имота...
- прилагам два файла с конкретните улици. В снимката от google съм трасирал, кръга се прави през 2008-ма год., а правата линия през 2010-та год. Тези улици са на 100% изградени от частни инвеститори, в т.ч. и канализацията под тях. Както виждате в ОУП по правата, част от земята е общинска, а друга е част от околните УПИ-та, тук възниква още един въпрос, който досега не е коментиран - Защо общината не е отчуждила тези земи? Видно е, че тези парцели нямат достъп, т.е. парадокса е още по-голям, веднъж СО бяга от задължението си да отчужди и обезщети собствениците на тези земи и втори път с нищо необлагородява района. Друг въпрос - защо дори по общинската земя улицата от както я знам (още преди да започне строителството на тези кооперации) приличаше на обор? Това е "ул." 21-ви век, успоредната и на запад ("ул." Проф. Георги Златарски) е отбелязана в ОУП като изключително общинска собственост, бих ви препоръчал едно преминаване по нея, за да проверите в какво състояние, там където има нови кооперации контрастира очебийно с останалата и част. Т.е. там където строителя е облагородил района (около собствената си сграда) улица има, там където има къщи (обитаеми или не) и празни парцели улица няма, има кална просека между УПИ-тата.
Нататък
giorev силно преувеличаваш нещата. Водопровод, канализация, електричество и другите комуникации наистина се изграждат от инвеститора но рядко са на големи разстояния. В конкретния случай мола е близо до всички комуникации нито ще има трафопост на няколко километра,нито ще прави магистрален водопровод...
- този мол със 100,00% ще прави трафопост, можем да се обзаложим. ИКЕА пък ще правят и канализация и то съм убеден, че не само за собствения си обект, а тръбите ще бъдат съобразени с дебита от още десетки УПИ-та в южна посока, така че когато там започне строителство съответните инвеститори да могат да се вържат с изграденото от ИКЕА. В личната ми практика мога да дам фрапиращи примери, като например, че за за един склад "Софийска" вода искаше да се върже към водопровод на 400 метра, при положение, че пред имота имаше друг водопровод, при това параметрите на новия водопровод (по задание от монополиста) бяха такива, че изграждането му струваше ни повече, ни по-малко от 1000 лв. на линеен метър! Е къде е изгодата от това да строиш на "зелена поляна" в необлагороден район? Затова се застрояват градинките в старите комплекси, защото да строиш в нов комплекс си крие куп рискове, част от които са много скрити когато си правиш бюджета на проекта!
Относно
Истина е че таксите за проектиране и строителство са много малки в сравнение с другите европейски странии и въобще не покриват примерно разбиването на улици което се случва от строителството на такива обекти, да не говорим за средства за изграждане на нова инфраструктура.
- аз конкретно за моловете попитах - къде отиват парите от такса смет и данък сгради (който действително са един чувал ежегодно), при положение, че общината има разходи само по администрирането им - никаква насрещтна услуга?
Продължавам
Изпаднахме в офтопик, но заключително да си кажа... Като цяло опитите да се събуди съжаление по видите ли добрите инвеститори, които се опитват да направят нещо добро са абсурдни и нелепи. Явно условията не са толкова неблагоприятни щом има толкова "желаещи" да си построят мол. И това на фона на ежедневните статии по медиите, че има еди колко си неотдадени под наем търговски площи в никнещите като гъби след дъжд молове в страната. Търсенето на такива площи, а вледствие на кризата също и на жилищните такива, е силно свито и въпреки това се строи и строи и строи. Извод - някой пере някакви пари. Ако тези пари бяха чисти никой рационален човек не би ги вложил в нерентабилно предприятие, което не обещава определена възвращаемост. За съжаление освен престъплението пране на пари подобни "инвестиции" са съпътствани от издигането на бетонни гиганти на не особено подходящи за целта места, които о***ат пейзажа за дестки години напред. Мерси, но от подобни инвеститори аз лично като гражданин на тоя град нужда нямам!
- Първо, вероятно има и случаи с пране на пари, но има далеч по-лесни схеми от това да построиш копие на Пентагона, така че 99,99% от проектите, независимо за какво строителство става въпрос се започват с ясната представа, че в переспектива до 10 години ще си върнат инвестицията. Второ, в тези сгради работим и живеем, строителството им също поражда заетост и като цяло "върти икономиката", като помислиш глобално върху картинката, току виж си достигнал до извода, че ползите са значително повече от вредите. А вредите какви са и кой ги причинява? Очевидно, че бездействието на администрацията, която от време оно е доказала, че най-ефективно може да самоизяжда приходите си, но не и да ги управлява качествено и в полза на гражданите. ВЪПРОС - КАКВО СТАВА С "ПРОБИВА КАБЛЕШКОВ", да не питам за още много неща, че този специално касае онзи мол, КАКВО СТАВА? САМО ПРИКАЗКИ НА КИЛО И НИЩО НА ПРАКТИКА ВЕЧЕ 5-6 ГОДИНИ! ДО КОГА?