Author Topic: ОУП и ПУП-ове  (Read 59037 times)

Offline bobsunbobsun

  • Писател
  • **
  • Posts: 43
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #60 on: 17.01.2011, 23:33:36 »
1. Добре ти нали каза, че във връзка с работата си имаш наблюдение над бранша? Наистина ли считаш, че ще са намерят купувачи на новопостроените жилища, защото от това, което се пише по пресата цените не падат драстично и се обявяват някакви бройки жилища, незаети повече от година след завършването им. Не се заяждам просто питам.
2. Не казвам, че трябва всички да сме заети ва БАН, но да се твърди, че образованието е ненужно е най-малкото смехотворно. Макар че от друга страна е истина, че в България няма истинско търсене на високо квалифицирани кадри( не се предлага адекватно заплащане на подготвени кадри) и докато това е така тези хора масово ще отиват по чужбината ,където хората са осъзнали кой труд колко струва. Пък ние тук ще се опитваме да сме конкурентноспособни - това няма как да се получи без образование!
3. Очевидно има дадена нормативна уредба, която на мен лично не ми се струва логична. Естествено, в случая това е без значение.

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #61 on: 18.01.2011, 00:13:11 »
Какви висококвалифицирани кадри в България? Това чудо е на изчезване. Всички масово искат да стават мениджъри на фирми или юристи и нивото е толкова паднало, че даже успяват в това си начинание. А колко от тях стават за такива и получават знания? Доста малък процент.
На България не и трябват много на брой висококвалифицирани специалисти, а такива, които да знаят какво правят. Сега една диплома не значи нищо с вариантите А) купуване и Б) дотикване до държавните изпити и там каквото стане. Изискванията трябва да се вдигнат и то рязко нагоре, иначе общото ниво ще продължава да потъва надолу. Отделно има разминаване между това какво излиза от образователната система и какво трябва на икономиката.
И другият проблем е с адекватното заплащане. Ако има такова и този, който слага гипсокартон взема достатъчно пари да изхранва семейството си, няма да мисли тъпотии.
Не е мизерно да работиш нискоквалифицирана работа; мизерно е, когато ти плащат като на човек 3-та ръка (500 лв./месечно примерно).
Не знам колко от вас са се сблъсквали с трудността да намерят подходящи служители, но ви уверявам, че става все по-трудно.

Съжалявам за спама.

П.С. И за да не остане някой с погрешно впечатление - от първата група съм, но това не ми пречи да мисля.
« Last Edit: 18.01.2011, 00:20:36 by GTUser »

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #62 on: 18.01.2011, 09:33:24 »
За образованието, мога да кажа само едно, докато не се изкорени поговорката "учи мама, да не работиш" тая държава няма да се оправи!
Относно жилищното строителство, мисля вече го споменавах, но ще разясня. Убеден съм, че в София няма обект, при който да са наляти основи преди 2009-та год. без да са капарирани поне 10% от апартаментите. Инвеститорите са обвързани с договори с купувачи, а често и с банки кредитиращи строителството. Така се получава омагьосан кръг, купувачите си търсят апартаментите, банките парите, инвеститорите влагат каквито пари намерят, свалят цените за да могат с напредване на строителството да получават приходи и от продажби, затова макар и с бавни темпове и дълги прекъсвания повечето обекти продължават да напредват. Не е вярно, че цените не са паднали. В зависимост от района и конкретния обект болшинството цени са се сринали между 20 и 40 %, е ако примерно през 2008-ма на акт 15 си бил продал 45 от общо 50 апартамента и ти остават още 5 и ако не ти трябват спешно пари за нещо не си склонен на големи отстъпки и в такива кооперации все още цените са високи. Пак ще повторя, че в тази ситуация най-хубавото ще бъде ако всички сгради се довършат, защо?, защото има много хора теглили кредити за да си закупят жилище. Масовата схема беше следната, семейство живее под наем и плаща по 400 лв. месечно, тегли кредит (обикновено с 12 мес. гратисен период и около 500 лв. погасителна вноска месечно) и купува жилище в строеж, като си прави сметката, че след 12 мес. ще влезе в собственото си жилище и с освободените пари от наема ще си плаща към банката. Сега какво се получава, след 12 мес. кооперацията не е готова и семейството трябва да остане под наем, но вече с 900 лв. месечни разходи за жилища, това не е планирано и част от хората нямат възможност за такива разходи, така са разпънати между това кои разходи да погасяват приоритетно, обикновено завличат наемодателя си с няколко наема и още куп пари за парно, вода, телефон... Това е вече порочен кръг, остават на улицата, разделят се семейства, дори бих казал, че се провалят човешки съдби. Така проблемът се превръща в социален, нещо, което ти, от твоята камбанария @bobsunbobsun, май не го виждаш...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #63 on: 18.01.2011, 11:38:47 »
Пропуснахте най-важната част от закона и това е класификацията на инвеститора.

Със сигурност инвестиция от рода - фабрика със 1000 работни места се счита за много по-висок клас отколкото инвестиция в 5 блока в комплекс от затворен тип. 5те блока не генерират никакви данъци, докато 1000 работника с по 1000 лева заплата внасят (те и работодателя им) по 500 лева на месец данъци. Това прави 500000 на месец или 6000000 на година. От местни данъци за къщи няма да искараш и 6000. За това жилищните блокове се считат за инвестиции от нисък клас. Разбира се, ако терените са в регулация, общината е длъжна да построи инфраструктура.

И към темата, това е причината да се построи връзка към мола. Замислете се дневно колко ДДС се генерира от него. Да не говорим за другите данъци и лицензи които се плащат.

П.П. пише се дУвар.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #64 on: 18.01.2011, 12:06:27 »
А колкото до самите улици никъде не се изграждат от инвеститора. Покажи ми поне една улица изградена от частен инвеститор защото аз не знам такава.
Веднага ще ти покажа - връзката между Г.М.Димитров и Дианабад - след автобусната спирка срещу автокъща Софавто. Тук не говоря за уличката пред новите блокове, а за тази, която свързва целия квартал.

Напълно съм съгласен с тезата на г-н Гьорев. Именно абдикацията на СО от задълженията за изграждане на инфраструктура е един от факторите за презастрояване. Кой ще тръгне да строи на зелена поляна, след като СО отказва да изгради улици, Софийска вода - улична канализация, ЧЕЗ - подстанции и квартални трафопостове. Драстичен пример - Малинова долина. Други - Кръстова вада, Манастирски ливади и т.н. Друго си е да пльоснеш кооперация на мястото на някоя детска площадка в Младост, където комуникациите ти са в кърпа вързани с цената на 30-40 метра канал и топлопровод. Как няма да бутнеш подкуп, където трябва?

А тъй като форумът е за МГТ - какъв транспорт има до новите квартали? С триста зора г-н Гьорев и съседите му се сдобиха с нещо що годе прилично - А102. А някой да ме ориентира, как да стигна до Манастирски ливади, Кръстова вада, ... ? На фона на това кой знае как се появи безумната "теза", че ТМ23 се строи под натиска на инвеститорите в жк Цариградски, за да им осигури лелеяния транспорт (до циганските махали на гара Искър, вероятно).

Не знам, защо в българския народ битува сиромахомилското наивно схващане за лошите инвеститори дето перат мръсните си пари и трябва да изграждат за своя сметка път до българската граница. Отчитате ли, се София се разрастна почти с 50% в последните 20 години, а дефицитът на жилища се влачи още от соца? Отчитате ли ненормалното положение офиси на сериозни компании да са в апартаменти на ен-тия етаж в кооперация на центъра с нулев шанс за паркиране на контрагентите и клиентите им? Апартамент е подходящо място за адвокатска кантора, лекарски кабинет или малко представителство с 5-6 служителя. Но от личен опит знам, какъв цирк беше нашата фирма с 40 служителя при подобни условия (3 апаратмента в 2 съседни блока).

Още един пример - съдружникът ми, далеч не стратегически инвеститор, мултимилионер и т.н. си строи семейна къща във Владая. Софийска вода открито го рекетира да и построи и после ПОДАРИ водопровод. Далеч не става дума дума за връзка до най-близкия уличен водопровод.
« Last Edit: 18.01.2011, 12:38:52 by blagun »

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2271
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #65 on: 18.01.2011, 12:36:57 »
Мисля че тези които твърдят че общината абдикира от задълженията си и по принцип трябва да асфалтира пътищата водещи към новите кооперации са прави.Но все пак със съжаление констаритрам че ние сме евтини на просото скъпи на триците...Колко за бога струва асффалтирането на 200 метра улица та това е задача така непосилна за инвеститора??Като се има представа колко пари са вложени в кооперацията строена от него мисля че това не би било проблем.Имам много показателен пример за това - новите кооперации в Студентски град построени зад Фантастико са без каквато и да е прилежаща интраструктура,а е необходимо асвалтирането на цифром и словом 200 (двеста) метра път широк 3 метра.... Същата цигания като с транспортните оператори като Карат да речем които дават милиони за нови автобуси но се стискат за има няма 5000 лева на автобус за тапицерия на седалките....

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #66 on: 18.01.2011, 13:14:44 »
Друго си е да пльоснеш кооперация на мястото на някоя детска площадка в Младост, където комуникациите ти са в кърпа вързани с цената на 30-40 метра канал и топлопровод. Как няма да бутнеш подкуп, където трябва?
Благодарение на описаното от теб, нашият блок примерно редовно има проблеми с тока заради претоварване на мрежата - причината: KFC блокчето отсреща го свързаха към същия трафопост. 

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #67 on: 18.01.2011, 13:49:30 »
Моите уважения, но нали точно за това общината събира местни данъци и точно за това данъците на един апартамент на година са 150лв. а не 1500. Още малко да ги отменим във всичко, ми тогава за какво ни е Община?

По-скоро да вземем да питаме къде отиват парите от местни данъци и защо улиците не са асфалтирани. Всъщност много лесно може да се спечели дело за това. Има не малко такива.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #68 on: 18.01.2011, 15:34:30 »
Друго си е да пльоснеш кооперация на мястото на някоя детска площадка в Младост, където комуникациите ти са в кърпа вързани с цената на 30-40 метра канал и топлопровод. Как няма да бутнеш подкуп, където трябва?
Благодарение на описаното от теб, нашият блок примерно редовно има проблеми с тока заради претоварване на мрежата - причината: KFC блокчето отсреща го свързаха към същия трафопост. 
Странно! Обикновено Енергото дава на всеки нов блок предписание за трафопост, който да захранва синхрофазотрони.
Има нещо друго - мощността в топлофицираните квартали е разчетена при ползване на ТЕЦ-парно. Ако по една или друга причина новият блок закъснее с присъединяването към ТЕЦ-а, всички се топлят с ток и фазите гърмят.

Offline Earendil

  • Писател
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #69 on: 18.01.2011, 16:41:58 »
.... ние сме евтини на просото скъпи на триците...Колко за бога струва асффалтирането на 200 метра улица та това е задача така непосилна за инвеститора??Като се има представа колко пари са вложени в кооперацията строена от него мисля че това не би било проблем...
Имам си някаква идея за цените.
Имам обект, който е на главен път и който има вкарана в проекта на пътя и одобрена отстрани него отбивка от главния път към бъдещия квартал в който е обекта ми (засега само той). Така, фирмата изградила скоро наново пътя (имаше отпуснати бюджетни средства за модернизирането на отсечката и отбивката е част от проекта, който изпълнява) поиска да ми фактурира 30 000 лв за 30тина метра на 2.5м намалителен шлюз (джоб на пътя) и още 50 000 лв за улицата граничеща отстрани на обекта ми (25м на 4 м.). Аз отказах да ги платя, тъй като улицата не е моя, а на квартала и след време някой като построи до мен, от другата страна на улицата и назад, ще я ползва също. Отсечката, въпреки, че в момента обслужва само мен, не е моя собственост и не мога да се разпореждам с нея и с улицата. Изградена е с уплътнена баластра и 2 пласта груб асфалт (без запечатващ).
В момента въпросната пътна фирма има наглостта да ме съди, а отделно съм заплатил за 1400 м2 паркинг с бордюри - още 60 000 лв.
Така , че парите не са никак малко "за един асфалт" .. еле пък 200 и повече м.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #70 on: 18.01.2011, 17:12:26 »
Малко са се уляли, няма да ти давам акъл за делото, това ще направят добри адвокати, но ми е интересно дали са ти предоставили количествено-стойностна, защото ми се струва, че и цената е надута, предполагам че искат да си "избият" някаква удръжка от общината или АПИ по проекта.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Earendil

  • Писател
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #71 on: 18.01.2011, 17:34:58 »
..да не спамим за частен случай, но имам разбира се кол-ст. см. .. ама мога ли сега да им смятам кубиците насип, обратен такъв.. видове баластри и прочее.. както и да е то е ясно, че нямат шанс.. даже не знам с какъв акъл са тръгнали на съд.. (до колкото знам са мн. зле финансово и търсят будали)
Въпросът е, че подобна инфраструктура никак не е евтина (трафопоста ни струва 98 000 лв).. а ЕВН го изплати 2 години по-късно и то с неимоверни мъки и огромни връзки. Това са много пари ("на лошия, алчен инвеститор"), които стоят неизползвани, блокирани.. а ако трябва да платя и улицата, заминаха парите от 1 апартамент..

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #72 on: 18.01.2011, 17:54:38 »
Въпросът е, че подобна инфраструктура никак не е евтина (трафопоста ни струва 98 000 лв).. а ЕВН го изплати 2 години по-късно и то с неимоверни мъки и огромни връзки.
Доколкото знам, ЕВН са най-малкото зло от трите енергоразпределителни монополисти.
А улиците, които строиш и подаряваш на общината, трябва да си имат пълен набор документация и разрешения от общината. Пак в квартала на г-н Гьорев беше нашумял случай, където хора от новите блокове бяха събрали средства за асфалтиране на улицата и общината изпитваше неудържим мерак да я унищожи. За район Студентски всичко най-лошо, което може да се каже, просто няма да е достатъчно. :angry:
« Last Edit: 18.01.2011, 17:57:55 by blagun »

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #73 on: 18.01.2011, 18:21:42 »
На практика нито ВиК, нито енергото те връзват към мрежата си безплатно, така че не смятам, че и общината трябва да го прави. Не може да се очаква, че след като някой си построи нещо, то обищната следва да му построи път до там непременно. Според мен най-доброто решение е "такса път" която да е според разстоянието до най-близката улица и да представлява необходимите средства за изгреждането на дадена улица. Съответно тя да  задължителна за всички сгради над определена квадратура и срещу нея да се издава акт 13, като общината веднага след това проектира и прави улица в рамките да речем на 1 месец.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #74 on: 18.01.2011, 18:24:06 »
Странно! Обикновено Енергото дава на всеки нов блок предписание за трафопост, който да захранва синхрофазотрони.
Има нещо друго - мощността в топлофицираните квартали е разчетена при ползване на ТЕЦ-парно. Ако по една или друга причина новият блок закъснее с присъединяването към ТЕЦ-а, всички се топлят с ток и фазите гърмят.
Нямам идея как е навързано всичко или как се отопляват, но за 2 години положението си е такова - особено вечер и през зимата токът спира за около 3-5 мин., понякога по 2-3 пъти на вечер. Накратко - неприятно е. Хубавото е, че не е всяка вечер.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #75 on: 18.01.2011, 18:32:36 »
На практика нито ВиК, нито енергото те връзват към мрежата си безплатно, така че не смятам, че и общината трябва да го прави. Не може да се очаква, че след като някой си построи нещо, то обищната следва да му построи път до там непременно. Според мен най-доброто решение е "такса път" която да е според разстоянието до най-близката улица и да представлява необходимите средства за изгреждането на дадена улица.
Никой не говори за връзките към проводите. Става дума за ГЛАВНА улица в нов квартал, която я няма, както беше с години в Малинова долина, докато направиха някакъв сурогат, усукан като трасе за мотокрос.
Включването съвсем не е безплатно. Логично е един регулиран парцел да се различава от проста нива именно по свързаността с инфраструктурата. Като няма средства общината, нека не разширява с бесни темпове зоните за вкарване в регулация, но пък вкараното да е реално, а не на хартия. С какво поляната между бъдещия бул.Копенхаген и Практикер се различава от поляна след село Лозен? По-скоро със средствата от таксите за вкарване в регулация трябва да се изгражда общинската инфраструктура. Но при сегашното бюджетиране всичко потъва в една кофа и няма гаранция, че такива такси отиват за благоустройство, а не за детски градини примерно.
« Last Edit: 18.01.2011, 18:36:14 by blagun »

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #76 on: 18.01.2011, 21:09:11 »
На практика нито ВиК, нито енергото те връзват към мрежата си безплатно, така че не смятам, че и общината трябва да го прави. Не може да се очаква, че след като някой си построи нещо, то обищната следва да му построи път до там непременно. Според мен най-доброто решение е "такса път" която да е според разстоянието до най-близката улица и да представлява необходимите средства за изгреждането на дадена улица. Съответно тя да  задължителна за всички сгради над определена квадратура и срещу нея да се издава акт 13, като общината веднага след това проектира и прави улица в рамките да речем на 1 месец.
Хммм, айде отново... Ти предлагаш нова такса за конкретна услуга, тогава питам, каква услуга получавам аз (или ти) срещу данък сгради?
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #77 on: 19.01.2011, 00:42:33 »
Тя таксата за регулация си отива за изработването на самите ПУП-ове, айде не ми взимайте доходите от бъдещата професия! Кога да се направи необходимата инфраструктура никъде никой май не те задължава. Регулирането на нерегулираните имоти ти дават право да изготвиш проект и да извършиш застрояване. В регулацията се съобразяват адекватен достъп до инфраструктура и достъп до имота. Кога те да се осигурят и т.н. не вълнува регулацията. Наистина, при разрешителното за строителство, вече може да се помисли. Спорно е, кой трябва да плати. Улиците са обществено благо, няма да се ползват само от хората наоколо, а принципно ще са общодостъпни за всички. За да няма ощетяване, трябва да се изградят с общи пари, т.е. да си е общинска/държавна отговорност. Разбира се, общините не печатат финанси, и тук кръгът се затваря. Така че и косвено, цената трябва да бъде поделена и от инвеститорите/крайните собственици.
« Last Edit: 19.01.2011, 00:47:44 by difian »

Offline rch

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 160
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #78 on: 27.02.2011, 15:04:08 »
Това важи и за този, дето се прави на лекар, щото не е нормално тоя град да пълзи с такива темпове към планината! Просто дори като се разходи някой който е познавал Бояна преди 15г. и я види сега, може да му падне ченето как някои алчни архитектчета, инженерчета и естествено поръчителите им са съсипали пейзажа. Че и продължават с още по-високи темпове около Симеоновския лифт, Княжевския и т.н.
А иначе по темата - мисля че емо преди време беше споменавал, че в Берлин или нейде другаде из Германия ще пенсионират Татри, подобни на Т6А2. Има ли шанс да дойдат още такива тук?

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #79 on: 27.02.2011, 15:34:15 »
Абсолютно е нормално този град да се развива (нанякъде)! Развива се натам, накъдето жителите му желаят и това е най-нормалното развитие на нещата! Да ти напомня къде живееш и ако някой "дървен философ" беше забранил на предците ти да построят колибка в Княжево, защото "не е нормално да се строи в подножието на планината", сега щеше да обитаваш Обеля 5.
Направо побеснявам, когато някой ми каже, че нямам право на еди каква си облага, след като си плащам данъците, а същия този нагло я ползва!

едит:
Ще ви гледам сеира, когато дойде момента на панелките да се прави "конструктивна модернизация", тогава ще ревете общината да плати ремонта, ама няма да стане!
« Last Edit: 27.02.2011, 16:13:10 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!