Author Topic: Казанлък  (Read 37808 times)

Offline p5yo

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 84
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #100 on: 31.05.2016, 02:39:28 »
Точно затова питам -- за да се потвърди или отхвърли един такъв слух.

Online Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3896
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #101 on: 09.06.2016, 13:52:30 »
До там ли стигнахме, да коментираме слухове тип ЕДЖ - една жена каза?
Явно не са точно слухове тип "една жена каза". Дай Боже Казанлък да стане първият град с възстановен тролейбусен транспорт.

От 2:45 се говори за тролейбусния транспорт.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Казанлък
« Reply #102 on: 09.06.2016, 14:08:38 »
Така е определено. Лошото е че чакат до колкото виждам на евросредства, а с тях няма нито да могат да купят старата мрежа, нито пък да закупят стари тролейбуси от друг град. Дано да имат и други механизми с които да възстановят ел. транспорта в града.

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 702
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #103 on: 12.06.2016, 16:55:37 »
Кой е собственик на мрежата? Депото и ТИС продадени ли са или и те са общинска собственост?

Offline gt_stz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 302
  • 127 - (1993-2016)
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #104 on: 12.06.2016, 20:24:33 »
Кой е собственик на мрежата? Депото и ТИС продадени ли са или и те са общинска собственост?
Депото отдавна е продадено - сега е автосервиз или нещо такова...Следи от КМ има само на входа. А за ТИС-овете вече не знам.
127 - почивай в мир! :(

За закупуването на повече съчленени автобуси за Стара Загора!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Казанлък
« Reply #105 on: 12.06.2016, 22:43:58 »
Би трябвало да са на собственика на ККМ.

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 702
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #106 on: 12.06.2016, 22:45:32 »
Не е задължително.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2352
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #107 on: 18.09.2016, 22:56:53 »
Въпроси и отговори от началото на 2016 г.:
Quote
Въпроси
Здравейте,
Въпросите  ми  относно  инвестиционен  приоритет "Интегриран градски транспорт" са:
1.Допустим разход ли са:
1.1.  Закупуване  на  нов  подвижен  състав  за  нуждите  на
градския транспорт (автобуси и/или тролейбуси) в случай, че частна компания е превозвач по всички градски линии?
1.2.Изграждане  на  транспортна  инфраструктура  (депо  за тролейбусен транспорт) върху имот частна собственост?
1.3.Обновяване на контактна мрежа,частна собственост?
2.При  какви  условия  са  допустими  всеки  един  от  трите разхода от въпрос 1?
3.Как са относими разходите от въпрос 1 към държавната
помощ?
4.Изисква  ли  се  партньорство  с  превозвач  в  проект,  в който са включени единствено мерки за въздействие върху
инфраструктура  общинска  собственост  (изграждане  на велотрасета, реконструкция на спирки, подлези, надлези и
други  обекти),  без  включени  мерки,  относими  към подвижния състав и собствеността на превозвача? Такъв
проект допустим ли е без партньорство с превозвач?

ОТГОВОРИ


1.1 Съгласно насоките  за  кандидатстване  по  процедура Допустими партньори за инвестиционен приоритет за градски транспорт са:  Общински  компании  за  обществен  градски транспорт. Поради тази причина не е допустимо участието на
оператора  (частно  предприятие)  в  проекта  под  формата  на партньорство и закупуването чрез БФП на нов подвижен състав от  страна  на  оператора.  Общината  би  могла  да  закупи превозните средства, които да останат нейна собственост и да ги отдаде за възмездно или безвъзмездно ползване на оператора, като съблюдава спазването на правилата за държавни помощи и Регламент  (ЕО)  1370/2007  относно  обществените  услуги  за пътнически превоз с железопътен и автомобилен транспорт.
1.2
Съгласно  насоките  за  кандидатстване:  Дейности  за изграждане/    реконструкция/    рехабилитация    трябва
задължително да бъдат извършвани върху общинска/държавна недвижима собственост или върху терени с учредено право на
строеж в полза на общината.
1.3
Съгласно  насоките  за  кандидатстване:  Дейности  за изграждане/    реконструкция/    рехабилитация    трябва задължително да бъдат извършвани върху общинска/държавна недвижима собственост или върху терени с учредено право на
строеж в полза на общината. Предвид изложеното дейностите по обновяването на контактна мрежа, частна собственост не са
допустими за финансиране по ОПРР 2014-2020 г.
2.
Гореописаните  разходи  могат  да  бъдат  допустими  за финансиране по ОПРР 2014-2020 ако същите съответстват на
изискванията  в  Насоките  за  кандидатстване  по  процедура  на директно  предоставяне  на  безвъзмездна  финансова  помощ,  а именно  партньорът  по  договора  за  обществена  услуга  да  е общинско  предприятие  и  всички  интервенции по  изграждане/ реконструкция/  рехабилитация  да  бъдат  извършвани  върху общинска/държавна недвижима собственост или върху терени с учредено право на строеж в полза на общината.
3.
УО на ОПРР не може да се произнася за разходи, които не са допустими за финансиране по ОПРР 2014-2020.
4.
Съгласно  насоките  за  кандидатстване  по  процедура  на директно  предоставяне  на  безвъзмездна  финансова  помощ  по
приоритетна ос 1: „Устойчиво и интегрирано градско развитие“, Инвестиционен  приоритет:  „Интегриран  градски  транспорт“:
пред-проектното проучване   (ППП)   следва   да   отчита въздействието на всички мерки, предприети на територията на
общината  за  управление  на  транспорта,  включително  такива, които се изпълняват със средства на бенефициента или частни нвестиции. ППП трябва да съдържа достатъчна обосновка за вида  на  маршрутите  предвидените  транспортни  средства  и съоръжения, като представи настоящата ситуация, включително и наличните  маршрути,  вело и  пешеходни  алеи,  транспортни средства и съоръжения, представи оценка на необходимостта и дефинира обхвата на проекта. Предвид изложеното, посочените от  Вас  обекти  за  интервенция  (изграждане  на  велотрасета, реконструкция  на  спирки,  подлези,  надлези  и  други  обекти) следва  да  бъдат  изрично  изведени  от  ППП,  като  част  от избрания  за  изпълнение  алтернативен  вариант,  вследствие  на извършен мултикритериен анализ.

P.S. Вадени са от PDF файл и съм ги оправял на ръка, така че може да има нещо объркано

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5418
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #108 on: 19.09.2016, 01:19:16 »
Току що свърши работа на поне три "експертки", наети на заплата в община Казанлък, за да "движат" европроектите...  :hammer:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2352
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #109 on: 19.09.2016, 09:29:20 »
Току що свърши работа на поне три "експертки", наети на заплата в община Казанлък, за да "движат" европроектите...  :hammer:

Не, не. Това е от сайта на bgregio.eu. Тоест това е една госпожа, която не се е представила откъде е и е задала тези въпроси и са и върнали тези отговори. Задала е въпросите на 26 януари пък кога са и отговорили не знам. Иначе я намерих в linkedin , че е експерт в Община Казанлък.
Не съм я вършил аз работата на министерството. Просто това бяха единствените въпроси свързани с тролейбуси и затова ги намерих лесно. Просто ги сложих да се види каква е хавата.

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 858
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #110 on: 06.10.2016, 15:32:53 »
6 нови електробуса и нови спирки ще придобие Община Казанлък

Така е написано, все едно утре са там, а доколкото разбрах има идея да кандидатстват за проект. Но пък официално са обявили, че тролеите (логично) няма да ги бъде. Трябва да се разровя на кого е мрежата и защо не е свалена за скрап още.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2352
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #111 on: 06.10.2016, 16:46:04 »
6 нови електробуса и нови спирки ще придобие Община Казанлък

Така е написано, все едно утре са там, а доколкото разбрах има идея да кандидатстват за проект. Но пък официално са обявили, че тролеите (логично) няма да ги бъде. Трябва да се разровя на кого е мрежата и защо не е свалена за скрап още.

Пораженческо решение на Община Казанлък! Наистина продиктувано от логика, но пораженческо предвид пълната капитулация пред проблемите при появяването им.
Писмото, което бях пейстнал малко по-горе от януари месец ги е накарало да го приемат буквално и въпросът е приключил.
Всичките разсъждения на Община Казанлък са типично по женски върху 20 изречения, които общо взето са подразбиращи се.
Разбира се, че няма МРРБ да разреши дейности по "Региони в растеж" върху частен терен! Ама това, че са частни не мога да разбера смисъла на собственика да иска да си ги държи за красота. Все за нещо ще се навие да ги трампи с Общината. И депото и мрежата! Не може да няма нищо ценно при положение, че явно тролейбуси няма да пуска! Електробусите са си чисто туристическо решение без практическо решение в еин голям град като Казанлък. Колкото да си начешем крастата тук във форума.
Освен това не може да се гледат милионите на големите градове, защото те са прахосани за глупости. Например за тонове асфалт, за машини за билети по автобуси и тролейбуси и спирки както и инфо табели. Много малък процент от висчки тези милиони отиват като актив на трнаспортната фирма.
За Варна това са 70 автобуса и нищо повече! 30 тролейбуса са по ОПОС 2007-2013. Всъщност и ремонта на депото за тролейбуси е в активите на трнаспортната фирма, но него го извършиха със парите от самоучастието на Общината.
Бас хващам, че ако отида на място ще измисля вариант нещата да станат, особено ако ми хареса града.
Ако този стопанин на ВКМ иска просто да я продаде са скрап нека му се дадат парите. Ако не иска заменка за депото да му се купи със заем от търговска банка! За бога това е бизнес и няма да потекат пари от него без някой да се позимъчи и да се поизцапа!
Моля да ми обясни някой на КОЙ е ВКМ-а и депото в Казанлък и защо ги е купил и защо ги държи?

P.S. А иначе не трябва изобщо да стои въпроса за частна фирма, на която общината да и купува подвижен състав, освен ако това не е собственика на депото и ВКМ и това не е апортната вноска в смесено дружество с общината. Така би отпаднала нуждата от заем с цел закупуване на активи, за сметка на бъдещата печалба на дружеството.
Но и този вариант не е добър, даже напротив е по-лош от "гадния" заем с лихвите, защото после като дойде светлото бъдеще павят ония номер с вдигане на капитала на фирмата и изведнъж  Общината се оказва миноритарен собственик. Особено лесно се прави с изтеглени пари от касата на същото дружество от управител, който симпатизира на едната страна. Така фирмата "инвестира" "сама" вдигането на собствения си капитал в полза на едната страна, която после често довежда до фалит самата фирма поради некадърност, крив интерес или в най-добрия случай я получава цялата за без пари.
Така, че заем за закупуването на депото и мрежата е най-добре. А най-добре е да се изтегли такъв заем от ЕБВР!

P.S2. Такъв феномен като българския светът не е виждал! Хората като млади членове на ЕС имат проблеми с изготвянето на проекти за усвояването на европрограмите и съответно не усвояват голям процент. Нашите правят друг феномен - 100% усвояване с 10% изменение на градската среда от усвоените милиони.
Просто нашите политици масово не знаят какво да правят парите! успяват някак си да ги изхарчат без да се промени нищо в града!
За мен постигнатото в Бургас е минимума, който всеки град трябва да постигне, а то при нашите условия това е недостижим пример!
« Last Edit: 06.10.2016, 17:24:37 by ooleg »

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1088
    • View Profile
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #112 on: 06.10.2016, 22:11:32 »
Пред текст: Предлагам да не си изкривяваме представите тук за други градове – да речем за постигнатото в Бургас – което според повечето съфорумци тук, пък е максимума на пилеене на средства с минимум ефект. А го споменавам, защото е било пред очите ни. Но от цялата тази работа, можеше този ''максимум'' да се разпредели другаде, където наистина щеше да е далеч по- ефективно.


Кой е собственик на мрежата? Депото и ТИС продадени ли са или и те са общинска собственост?
Приватизирани са само линиите от ГТ с подвижния състав, но в това число и като част от тях попадат и самите тролейбуси. Така мрежата и ТИС остават общинска собственост. Иначе как мислите, в противен случай дали отдавна нямаше да заминат! За Депото е споменато, то е продадено по- късно.
Малко след приватизацията, на въпрос дали ще тръгнат отново някога тролеите, приватизаторът споменава, че не толкова броят на пътниците е бил решаващ в случая, колкото нелегалните таксита по маршрутите. И добавя, че ако някои успее да се справи с този проблем, то той отново ще ги върне. Само че това е някъде преди 17 години, което като инфо съм го ''запазил'' от пресата. Оттогава положението се е променило драстично, точно по отношение на броя пътници – дори вече няма съчленени автобуси.

Някъде от година тече обновяване на автопарка, съвсем наскоро е закупено чисто бяло МВ Интуро, преди него две Сетри С315 и две МВ О405. Те пък са интересни, че ауспуха им е изнесен на тавана.
« Last Edit: 06.10.2016, 22:16:46 by zirka »

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2352
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #113 on: 06.10.2016, 22:27:39 »
Да, но горе във въпросите,, които задават от общината питат за мрежа частна собственост , а мисля, че и в статията се споменава "частна мрежа".
Ама това как да е, не разбирам за какво му е на частник мрежа, която нямя да използва. Защо не я продаде на Общината на цена каквато би и взел ако не се използва по предзназначение.
Ама има нещо и гнило! Хем се стопанисва доста добре, като за неработеша, хем пък не иска да я продаде за да се използва.
Понякога да си призная напоследък поглеждам към Казанлък и после към родния си град и се чудя дали щеше да е по-добре, ако бяха успели да построят мрежата преди 90-та като в Казанлък или е по-добре, че не са я построили.
Стигам до извода, че почти е еднакво зле за града и да я е имало и да я е нямало, ако се мине през онези години.

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1088
    • View Profile
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #114 on: 07.10.2016, 17:38:21 »
Да, но горе във въпросите,, които задават от общината питат за мрежа частна собственост , а мисля, че и в статията се споменава "частна мрежа".
Възможно е през годините някои неща да са се променяли. Ако първоначално е било продадено всичко (и мрежата с ТИС-а) по всяка вероятност след спирането на тролейбусите, възможно е Агенцията за приватизация да ги е отнела – поради неспазване на някое от условията. Обикновено след продажбата е трябвало за определен срок да не се извършват никакви съкращения – а случаят май е точно такъв, като не е изключено да е имало и съдебни дела.
Там е работата, че след продажбата известно време тролейбусите се движат, след което вече като частни са спрени, датата е 11 Януари 1999г. Оттогава периодично се вдига шум, че мрежата се руши. Появяват се и противоречиви нападки из пресата тогава, чие е задължението да я поддържа. Приватизаторът твърди, че му излиза скъпо да я държи под напрежение, а общината, че е негово задължение и не разрешава демонтаж. От всичко това обаче не става напълно ясно кое– как е! Но си прав че има нещо гнило... вероятно то е заложено още при приватизирането!
« Last Edit: 07.10.2016, 17:48:53 by zirka »

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 702
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #115 on: 07.10.2016, 22:24:54 »
Така мрежата и ТИС остават общинска собственост. Иначе как мислите, в противен случай дали отдавна нямаше да заминат! За

Кметицата в по-горното видео спомена, че мрежата не е Общинска собственост и че Общината има идея за разговор със собственика и, за нейното закупуване.

Offline plamen_yambol

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 111
    • View Profile
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #116 on: 19.11.2016, 17:36:46 »
Автобус от градския транспорт се блъсна в ТИР

EDIT 3.12:
« Last Edit: 03.12.2016, 18:15:12 by plamen_yambol »

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 702
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #117 on: 04.12.2016, 12:59:13 »
6 електробуса...
Кой е собственик на мрежата на тролеите? Нещо въобще там ще се случва ли? Все пак не е общинска, каква е неговата гледна точка?
Защо са спрени?

Online Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3896
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Казанлък
« Reply #118 on: 13.12.2016, 20:20:26 »
Някой има ли актуална информация какъв е маршрутът на градските линии 1, 10, 11, 12 и 13? В нета информацията е доста оскъдна и неактуална. Също така стана ли ясно окончателно контактната мрежа частна или общинска собственост е?

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1088
    • View Profile
    • Email
Re: Казанлък
« Reply #119 on: 24.12.2016, 18:01:50 »
 ^ За линия №1 може да се предполага (вероятно още преди пускането на тролеите). Линии 10, 11 и 12 са тролейбусни, след спирането му, някъде в годините 11 е закрита. Маршрутът и се дублира частично от №3, който продължава до с. Копринка. Междувременно съществува, но като ведомствен превоз: Арсенал - Лъвова Чешма - ж.к. ''Запад''.
№10 е преномерирана в автобусна 13, като маршрутът и е променен в последната част: от Арсенал до севрната част на ж.к. ''Изток'', преди е била до изхода, посока Ст.З / Сливен.
№12 е запазена: ж.к ''Изток'' – ж.к. ''Запад'', където е частично удължена с обход през ж.к. В. Левски''.

Най -интересното обаче е, че тук (в рамките на крайградския транспорт) може би е единственото място където има линия, чиито начална/крайна спирка не е от, а през Казанлък. Това е №5: Бузовград - Казанлък - Крън - Енина. Тази особеност на селищната система е била залегнала навремето при проектирането на Тролейбусния транспорт в града, за съжаление остава недовършено.

Стълбовете – освен ВКМ, на тях е и уличното осветление. Последното е общинско... и самите те. Оттук би следвало по- горе споменатото изказване на кметицата, че общината иска да откупи мрежата!   
« Last Edit: 24.12.2016, 18:04:18 by zirka »