^ Всичко е нормално, разминаване няма, има само изпускане на някое и друго пояснение...
На първо време е датирането - а то може да е от полагането на първата копка, през даден стадии, до някакъв завършек.
Тук още от лятото на 1985г започват с реконструирането на някои от улиците - това е разширяването на основните, превърнати в булеварди, улици -

(първият материал) съответно сега ''23 Пехотен шипченски полк'' и ''княз А. Батенберг''... мостът на Енинска (Стара) река ... до тунелът под ж.п линията към Завод ''Кремона'', което е станало през 1987 г.
И само за сравнение - което е отделно, но ако в Плевен и Варна са нямали тогава тази готова инфраструктура по първите си маршрути... хронологията би била друга! Впрочем това е негласно изказано в един от материалите по повод неофициалното откриване...
Официалното е в последния ден на май 1986 или година по- късно от подготовката. Тогава местният в-к ''Искра''

(вторият материал) излиза с репортаж, от него също може да ни стане ясно и друго: ''Първият град, в който се внедряват, новите тролейбуси ДАК - Чавдар''
За линиите писахме – отразено в

третия: "При откриването на двете линии през 1987 г....'' тоест откриването е минало... а в споменавания период са пуснати още две линии, след разширяването на юг и построяването на другия ТИС.
Тук можем да допълним със снимката на ДАК-а (321) – където ясно се вижда маршрута. Това е завършеният вид, разказан ни във въпросното списание, и в което са пропуснали някои от поясненията поради телеграфният вид на поднесената информация... но явно и в този материал е станало така!
Но следващото разширяване вече така и не се осъществява - тоест второто в западна посока – до ''Кремона'', което е трябвало да стане след пускането на тунела под линията.
Още пояснения - в някои от материалите се говори за зимата на 1985, като се има предвид, за астрономическия сезон обхваща 1985-86г. Както и за самото изграждане на линията – 45 дни, ВКМ, което е видимото.