Author Topic: Т6М-400(София-100)  (Read 169906 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5385
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1320 on: 28.05.2018, 11:50:50 »
"качествен ремонт" като словосъчетание е оксиморон в български условия.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4621
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1321 on: 28.05.2018, 12:20:16 »
Качествен ремонт означава да се сменят цялото електроборудване включително тяговите двигатели, редукторите, спирачната система и т.н. най-много да останат рамите на талигите и кошът. Цената на подобно мероприятие няма да е много по-ниска от тази на нов трамвай и е много по-висока от тази на T4D и модернизации втора употреба.  :help: Такъв таралясник да развие 80km/h наистина е екстремно преживяване - човек постоянно се надява да може да спре и да не се обърне от лашкането. :help: Преди години пътувах с България 1300 по Цар Борис III, разви около 60-65km/h и ми заглъхнаха ушите от бученето и тракането и ми се зави свят от лашкането. :help: Оригиналните T4D с ускорител работиха доста време по сложните участъци между Журналист и Семинарията и в Люлин без сериозни аварии. :rolleyes:
« Last Edit: 28.05.2018, 12:27:34 by V.Peichev »

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3025
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1322 on: 28.05.2018, 15:31:38 »
Мир на тенекиите им, ако изключим шума и комфорта, за нашите примитивни (за съжаление) възможности трамваите си бяха доста добри - и като експлоатационни качества, както е писал София 70, и като здравина. Имаше екземпляри като 303, 425, 433 и 449 (465), които до последния си ден на линия вървяха и спираха като за световно, доста по-добре от някои от по-новите си или по-модерни наследници обективно погледнато. Пък и носталгията си е носталгия - с всичките си недостатъци бяха част от пейзажа на София дълги години и хора като мен винаги ще ги помнят с добро - така че според мен всеки тип возило, белязало нечие детство или спомени като цяло е ценно по своему.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2242
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1323 on: 30.05.2018, 04:30:05 »
Айде спрете се вече с тия глупости, бе хора. Едва ли през 70-те и 80-те е имало друг град в Европа, че и в света, в който да се движат хлопащи и виещи трамваи, направени в час по трудово, с луфтове и дупки навсякъде, практически без отопление и още да продължавам ли?А за по-късно да не говорим, само ние ги дъргасахме до 2015-та. Може би само в Калкута примерно. Дори румънските бяха по немски лиценз. Руснаците в този случай щяха хубаво да направят, ако ни бяха накарали да спрем производството. Навремето гледах да не се возя в трамвая, независимо с нашите или сам по-късно, въпреки че беше неизбежно - този транспорт беше основен. Едва на панаира, после от книгата "От велосипеда до метрото" и като дойдоха чешките 89-та разбрах, че можело да има и хубави трамваи. Да се прави основен ремонт на български трамвай означава да се направи практически нов трамвай на гола поляна. А динозаврите и т.н. как няма да висят по каналите, като работниците  не са виждали през живота си нормален трамвай и мислят, че "оно е кат ЗИЛ-о"......То и краставиците ще почнат да кесят основно по каналите, ако така продължава.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2242
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1324 on: 30.05.2018, 07:42:04 »
А всъщност основната причина всичко, което не може да се ремонтира с тел, арматурни клещи и с теслата да виси по каналите и непрекъснато да създава ядове е манталитетът на персонала. Това е не само при трамваите, ами навсякъде, където се прави ремонт и поддръжка на каквато се сетите техника. Обикновено, това беше и едно време, и сега нищо не се е променило, един инженер-началник проверява работата на 40-50 монтьора със средно образование и се подписва върху протоколите за ремонт. И като пробва да се оправи с монтьорската мърлявщина, като почне да обяснява "това не така, а така", отговорът отсреща е "като толкова ти разбира главата, що не вземеш да го направиш?". Освен това обикновените монтьори биват толерирани едно време от партийните секретари, а сега от директорите, получаваха големи премии, обираха картите за море и т.н. Съответно получават и по-високи заплати от инженера-отговорник. Диктатура на пролетариата в действие. И чичо ви Васко ще казва, че точно така трябва. Баща ми беше над 10 години автомонтьор в Инжстрой и много добре знам какво приказвам. Така е и по депата, гаражите, в железниците, в авторемонтните заводи, въобще навсякъде......
« Last Edit: 30.05.2018, 07:44:36 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6168
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1325 on: 30.05.2018, 09:13:51 »
Айде спрете се вече с тия глупости, бе хора. Едва ли през 70-те и 80-те е имало друг град в Европа, че и в света, в който да се движат хлопащи и виещи трамваи, направени в час по трудово, с луфтове и дупки навсякъде, практически без отопление и още да продължавам ли?
Колега, тоя спор съм го водил преди 7, 6, 5, 4, 3 години, сега не ми се води пак. Нито ти, нито Пейчев, нито аз ще си променим мнението. Имат недостатъци, но това не ги прави незначителни като машини. От гледна точка на пътник ти казвам че имаше трамваи от тях които превъзхождаха боклуците 15 употреба от Западна Европа. + това поддръжката им е елементарна, защото няма какво да им се развали, съответно не се губят курсове, за разлика от каруците по 11 доскоро.
Колкото за отоплението, в 311 по 5 през зимата съм си събличал якето - толкова жега беше. За съжаление нямах техника, с която да го документирам тогава.
« Last Edit: 30.05.2018, 09:18:14 by tiristor »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5385
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1326 on: 30.05.2018, 10:01:52 »
В нормалните предприятия се прави анализ за експлоатационните разходи за целия планиран живот на тези мотриси, включително и прогноза за аварийността. На базата на това се спират определени мотриси и се купуват нови трамваи. Планирано. Този анализ се актуализира ежегодно, съобразно цените на консумативите и резервните части.
Докато нямаме такъв анализ - не можем да твърдим със сигурност нищо.
Единствено можем да твърдим базово, че София 100 ще харчи повече ток от динозаврите заради конструкцията и управленията им, от където е възможно експлоатационните разходи да са по-високи в частта "потребление на електроенергия". Комплексните експлоатационни разходи обаче няма как да знаем. Аз се съмнявам и от "Столичен Електротранспорт" ЕАД да знаят това.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2242
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1327 on: 30.05.2018, 10:36:18 »
Айде спрете се вече с тия глупости, бе хора. Едва ли през 70-те и 80-те е имало друг град в Европа, че и в света, в който да се движат хлопащи и виещи трамваи, направени в час по трудово, с луфтове и дупки навсякъде, практически без отопление и още да продължавам ли?
Колега, тоя спор съм го водил преди 7, 6, 5, 4, 3 години, сега не ми се води пак. Нито ти, нито Пейчев, нито аз ще си променим мнението. Имат недостатъци, но това не ги прави незначителни като машини. От гледна точка на пътник ти казвам че имаше трамваи от тях които превъзхождаха боклуците 15 употреба от Западна Европа. + това поддръжката им е елементарна, защото няма какво да им се развали, съответно не се губят курсове, за разлика от каруците по 11 доскоро.
Колкото за отоплението, в 311 по 5 през зимата съм си събличал якето - толкова жега беше. За съжаление нямах техника, с която да го документирам тогава.
Прочети още веднъж внимателно какво съм написал и ще ти стане ясно за т.нар. боклуци. Творбите на манифактурката в Красно Село трудно биха могли да се нарекат трамвай в истинския смисъл на това понятие.
« Last Edit: 30.05.2018, 10:43:18 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12238
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1328 on: 30.05.2018, 11:48:02 »
На мен Българските трамваи са ми любими по сантиментални причини, с такива сме израснали, бяха си символ на София. Като дизайн според мен си бяха много хубави за времето си с големите панорамни прозорци и ръбат дизайн. И аз се кефих колко  пъргави бяха и какъв гръм се носеше от тях.

Но няма какво да си кривим душата, Т4-ките които докараха като комфорт за пътниците и ватманите бяха с класи отгоре. Обезшумени, с плавна возия, хубаво отопление с калорифери в салона, климатизирана кабина, добре уплътняващи врати и прозорци, много по-леко управление от контролера. Поставете се на мястото на ватмана зимата София 100, или лятото, когато навън е 35 градуса и в кабината е толкова. С 2-3 градуса да е по-хладно само защото не пече вътре. Редовно караха с отворена врата на кабината към салона.

С чехите уж сме на едно ниво, а всички виждаме трамваите по линия 20, от 1988-89-та година, които в момента са ни едни от най-хубавите и още се движат всички от серията без да има бракувани. Като нищо ще се ползват поне още 10 години.

Трябва да се признае обаче, че талигите сме ги правили доста добре според мен, Българските трамваи имат много мека возия. Чешките возят доста по-твърдо и грубо. Едва при червените чешки този проблем е отстранен.

И при автобусите е така, 90-та година от МАН и Мерцедес са правили модели тип О 405 Г, автоматици, с двигател отзад и модерния тип съчленение, с предна нископодова част, ние още сме правили Чавдар 11Г5. Макар че там имаме повече успехи с 11М4, В14-20, М80, които са били доста модерни за времето си, но пак е куцало качеството на изработка. Хубави лоши наши са си, трябва да си пазим и уважаваме историята.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1329 on: 30.05.2018, 20:14:48 »
Има грешка в годината на бракуване на трамвай 403,защото последната му снимка е от април 2010,това видях в spirka.org.

Offline TheBulgarianRail

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 441
  • Любител на Икарус, ЗиУ (Тролза) и Шкода
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1330 on: 30.05.2018, 20:48:50 »
Има грешка в годината на бракуване на трамвай 403,защото последната му снимка е от април 2010,това видях в spirka.org.

Няма как да определиш по снимки. Примерно, последната снимка на дадено ТС може да е направена преди 10 години, а все още да не е бракувано.
Всяко мнение е важно, независимо кой го изразява.

YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7754
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1331 on: 30.05.2018, 20:49:50 »
Няма грешка. Това което си видял е друг трамвай. Попрочети темата малко и тогава давай заключения.

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1332 on: 30.05.2018, 21:02:04 »
Виж в spirka.org, и напиши трамвай 403.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7754
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1333 on: 30.05.2018, 21:17:26 »
Аз много добре знам какво пише. И всичко което пише е вярно. Пак те призовавам да прелистиш настоящата тема и тогава да пишеш.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2496
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1334 on: 31.05.2018, 00:05:23 »
Виж в spirka.org, и напиши трамвай 403.
Достатъчно е да отвориш първата страница на темата, там ще видиш, че трамвай 405 е бил преномериран на 403 и е бил бракуван 2010 г.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2496
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1335 on: 04.06.2018, 11:37:17 »
Айде спрете се вече с тия глупости, бе хора. Едва ли през 70-те и 80-те е имало друг град в Европа, че и в света, в който да се движат хлопащи и виещи трамваи, направени в час по трудово, с луфтове и дупки навсякъде, практически без отопление и още да продължавам ли?

Я гледай, в Познан са експлоатирали Konstal 4N през 1989г и то по редовни линии.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4621
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1336 on: 04.06.2018, 13:13:39 »
Konstal 4N е архаичен двуосен вагон, но е в пъти по-тих от дараците София и България освен в криви с малък радиус, където двуосната компоновка неизбежно води до по-голям шум. :rolleyes: Също производството му е прекратено още 1962г. и още преди това започва производството на окипазена местна версия на PCC. :rolleyes:

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1645
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1337 on: 15.06.2018, 22:46:11 »
Снимка на 430 по тм 10,  2005г.
"Никога нищо не изчезва! Животът е кръг. Всичко се повтаря и от всичко има нужда, когато му е време. "

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7754
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1338 on: 15.06.2018, 23:10:58 »
Интересното е че на мястото на кафезите са сложени нормални табели.

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1645
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #1339 on: 16.06.2018, 08:45:49 »
А дали това всъщност не е оригиналният 430, преди 418 да бъде преномериран в 430 ?
"Никога нищо не изчезва! Животът е кръг. Всичко се повтаря и от всичко има нужда, когато му е време. "