Author Topic: Т6М-400(София-100)  (Read 168751 times)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17747
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #20 on: 03.02.2007, 18:43:57 »
Quote from: София 70
445 - Предница от 454 (бивш 465) Задница от 467(437)


Сигурен ли си за това?
Аз мисля, че 445 е изцяло 437, който беше 467.
Не може ли да се провери чрез лампите? Въпреки че и двата, които посочваш са с луми.

452 - 461. Затова съм 100% сигурен.
Понастоящем 461, бившият 452 е бракуван, нали така. Заедно с 453, 459 и още един - мариан май ги беше снимал точно тогава.
мур

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8264
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #21 on: 03.02.2007, 19:16:30 »
Quote from: emo
Сигурен ли си за това?
Аз мисля, че 445 е изцяло 437, който беше 467.
Не може ли да се провери чрез лампите? Въпреки че и двата, които посочваш са с луми.

452 - 461. За това съм 100% сигурен.
Понастоящем 461, бившият 452 е бракуван, нали така. Заедно с 453, 459 и още един - мариан май ги беше снимал точно тогава.
Предницата на 467 е бракувана поради някакъв придобит дефект . Задницата на 467 + предницата на 454 прави 445.
за 452 си напълно прав - това доказва луминесцентното осветление в салона.

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 737
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #22 on: 04.02.2007, 13:58:15 »
Не съм сигурен дали 444 все още съществува, но преди е бил 404. Даже си спомням, че зад кабината
си стоеше малката желязна табелка, на която също пишеше 404

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15669
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #23 on: 04.02.2007, 15:09:05 »
Сега се сесещам и за любимите ни Т6М-1000.Някой са с изписани инв.номера започващи с 10ХХ, а други с 40ХХ.Търсех логика само първите да са с 1000, но например и 4027 е бил с номер 1027.Само частично ли са ги преномерирали?В момента май само пенделните са със стари номера, но пък те май никога не са излизали на линия.

 БТВ, въпросните пендели имат интересни автосцепки.Откъе са ги взели?Напомнят тези на ЧКД-тата(и на всички по-модерни, къдет не се използва един прът отзад и място за закачане отпред...)

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6166
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #24 on: 06.02.2007, 20:47:36 »
Quote from: CKD
Малка поправка - 900 си излезе така от завода. Следователно броенето трябва да започне от 901.
927 също е оригинален по случай 100 години трамваен транспорт, произведен през ноември 2000 г.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15669
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #25 on: 06.02.2007, 22:01:31 »
Quote from: tiristor
927 също е оригинален по случай 100 години трамваен транспорт, произведен през ноември 2000 г.
Оригинален като какво!?Произвели са го от най-малкият болт или просто е малко по-различен в някой детайли.Отзад отдолу стъклото е вълнообразно, а стоповете са обърнати по дължина нагоре.Страничните стъкла при кабината на ватмана пак отдолу са скосени, а не са хоризонтални, има метална кутия, която прикрива куката за закачане за друг трамвай, лампичките като светлоотразителните по автобусите по цялата дължина отстрани.Както и оцветяването, отбелязващо юбилея, което беше много стилно и красиво.с това е оригинален!
 Но да не забарявме, че трамвайте 726-728-->938,933,932 имат различия отпред и при тях видимо предницата е много по-скосена.Тези незнайно защо се различават от останалите от серията.729 пък въобще не знам на какво прилича...

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6166
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #26 on: 06.02.2007, 22:14:56 »
Quote from: difian
Оригинален като какво!?Произвели са го от най-малкият болт или просто е малко по-различен в някой детайли.
Произведен е от нулата, той и 900 са единствените оригинални трамвай от тази серия. А защо са му по-различни стъклата и интериора нямам идея.
Нека да допълня, че 909, 916, 917 и 918 имат различно разположение на стълбицата в средната част, като при тях тя е по средата по широчината на секцията. В последствие при останалите вагони местоположението й се промени заради потенциални проблеми при инцидент и тя се намира от дясната част, откъм вратата.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15669
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #27 on: 06.02.2007, 22:28:26 »
Quote from: tiristor
Произведен е от нулата, той и 900 са единствените оригинални трамвай от тази серия. А защо са му по-различни стъклата и интериора нямам идея.
Нека да допълня, че 909, 916, 917 и 918 имат различно разположение на стълбицата в средната част, като при тях тя е по средата по широчината на секцията. В последствие при останалите вагони местоположението й се промени заради потенциални проблеми при инцидент и тя се намира от дясната част, откъм вратата.
И кога са го направили от нулата?Аз знам, че 900 е единственият оригинален и е пройзведен май през март 90 год.
Именно защото е юбилеен го направиха малко по-различен.и наистина при разликите забравих да спомена за тази важна промяна в салона при ниската секция.При първите четири направени от двете страни има само по два извити пръта, които са доста неподходящи.С цялостното преграждане и страничните стълби е доста по-добре!
« Last Edit: 06.02.2007, 22:29:35 by difian »

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6166
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #28 on: 06.02.2007, 22:57:07 »
Quote from: difian
И кога са го направили от нулата?Аз знам, че 900 е единственият оригинален и е пройзведен май през март 90 год.
Няма как да не е оригинален, най-малкото сметките не излизат. При 34 вагона Т6М-700М и 3 вагона 726, 727 и 728. А 901-938 са 38 бройки. Даже си спомням, че след 926 чакахме дълго време да излезе 927 (около 3-4 месеца преди да излезе на линия), така че през това време са го правили.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15669
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #29 on: 06.02.2007, 23:34:00 »
Quote from: tiristor
Няма как да не е оригинален, най-малкото сметките не излизат. При 34 вагона Т6М-700М и 3 вагона 726, 727 и 728. А 901-938 са 38 бройки. Даже си спомням, че след 926 чакахме дълго време да излезе 927 (около 3-4 месеца преди да излезе на линия), така че през това време са го правили.
Е аз по-нагоре вече всичко съм сметнал:
726-728    3
             +
826-827    2
             +
832-863   31
             +
900           1
             +
909(504)   1
              ------
 =              38

За 927 са чакали юбилея.Ти как ги виждаш в Трамкар да построят трамвай за 3-4 месеца?Това е по приемвли срок да направят промените в детайлите за които вече говорихме.Те са им отнели 3-4 месеца    
« Last Edit: 06.02.2007, 23:34:51 by difian »

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6166
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #30 on: 07.02.2007, 10:05:13 »
909 не е 504. От 503 и 504 е направен сегашния 503.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2341
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #31 on: 07.02.2007, 15:46:05 »
Ех и сега ще запея: Искам Пенделните 1002 и 1003 да ги изремотират и да ги пуснат на линия... само два са ама са си красота  А дали няма да може да си откраднем от депото и дали ще зацепят да се движат.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8264
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #32 on: 07.02.2007, 19:00:39 »
Quote from: tiristor
909 не е 504. От 503 и 504 е направен сегашния 503.
НАПЪЛНО ПОДКРЕПЯМ!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6855
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #33 on: 07.02.2007, 19:38:29 »
Quote from: tiristor
909 не е 504. От 503 и 504 е направен сегашния 503.
Абсолютно не вярно. 504 е 909 а 503 си е 503 с добавено средно купе.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4526
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #34 on: 07.02.2007, 20:46:30 »
503 е правен от два трамвая, а не от един
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1654
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #35 on: 07.02.2007, 22:59:13 »
Quote from: CKD
Абсолютно не вярно. 504 е 909 а 503 си е 503 с добавено средно купе.

Ники, аз също мисля, че грешиш. 503+504 дават сегашния пенделен 503.
виж тази снимка, макар да я знаеш: http://club.m-b0x.com/vehicle.php?s=t&t=g&id=1

нито на 503, нито на почти напълно скрития до него 504 може да се види пантограф в задната част. това означава, че ватмана няма как да го сваля по време на движение... което означава че в другият край най-вероятно няма и пулт за управление. без да имам някакви конкретни сведения, но напълно логичмно заклучавам: пулт и цялото управление са взети от 504. но защо да се режат само те като могат спокойно да го обърнат в обратана посока, да сложат междинна секция и... 503+504=503.

освен ако нямаш някаква документация по случая, която да адде по-логично обяснение на дваат проблема по горе - липсата на пулт и управлението ан 503/504 щов нямат пантографната уредба

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6855
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #36 on: 07.02.2007, 23:17:55 »
Обяснението е ясно - двата трамвая по отделно не могат да осъществяват пенделно движение. Същото важи и за 4002-4005 - при всичките е необходимо двата вагона да бъдат зацепени гръб с гръб. Защо не ми се вярва от 503 и 504 да са направили един трамвай - ами остават две задни части които дефакто няма за какво да се използват. Но във всички случаи ще си запиша въпроса за домашно и ще го проуча в детайли.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6166
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #37 on: 08.02.2007, 13:57:52 »
503 и 504 са сглобени в 503. Колкото и да ми е неофициална информацията, така ми казаха инженери от Трамкар и ватмани от 3 парк.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6855
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #38 on: 08.02.2007, 14:34:55 »
Добре - и тогава къде са двете задници на 503 и 504 и от какво е направен 909?

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8264
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #39 on: 08.02.2007, 19:13:40 »
Quote from: CKD
Добре - и тогава къде са двете задници на 503 и 504 и от какво е направен 909?
Едната задница си е задница на 909 а другата задница е предница на 909 .Средната секция е нова.
Никой няма да седне да преправя пендел на нормален , при положение , че му трябва друга предница за пендел.