Author Topic: Т6М-400(София-100)  (Read 340918 times)

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #720 on: 04.04.2011, 14:08:10 »
Ако 4хх и 3хх не бяха толкова шумни, щяха да са за предпочитане от повечето пътници пред Т4.
Защо ? Защото е много студено вътре през зимата и много топло през лятото ли ? А освен, че са шумни - и стените им се клатят доста заплашително настрани. Да не говориме, че вратите се отварят с гръм и трясък и, че духа от всякъде.  :rolleyes:
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #721 on: 04.04.2011, 14:26:53 »
Защото имат по-приветлив салон. Откакто дойдоха Т4 в София се намираха мои познати, които да ги ругаят заради ниския таван и малките пластмасови седалки. Като изключа студа през зимата във всички БГ трамваи, вкл. и карданните, то като салон превъзхождат Т4, освен ако не работят в състав. А нап ляките също вратите им не се затварят добре и остават луфтове от по 2-3 см. Още един минус е и много шумният мотор-генератор.
Външният вид е много важен, аз съм говорил с десетки хора и това е нещото, което привлича обикновения пътник, наскоро пак го и писах. Не е случаен и фактът, че по единичния коловоз на Скобелев пуснаха именно реновираните 7хх и 8хх.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Chato

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 199
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #722 on: 04.04.2011, 14:45:36 »
Друго предимство на българските е, че има по-широка пътека (за сметка на един ред седалки), което прави разминаването много по-лесно.

Offline Стаменов

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 777
  • <Ikarus 280> 3412... 1986-2009
    • View Profile
    • http://www.2tpower.com/forum/index.php
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #723 on: 04.04.2011, 14:48:37 »
Ако 4хх и 3хх не бяха толкова шумни, щяха да са за предпочитане от повечето пътници пред Т4.
Защо ? Защото е много студено вътре през зимата и много топло през лятото ли ? А освен, че са шумни - и стените им се клатят доста заплашително настрани. Да не говориме, че вратите се отварят с гръм и трясък и, че духа от всякъде.  :rolleyes:

Защо ли? заради схлупения таван, почти колкото нормален човешки ръст, а оттам и липсата на пространство и чувството за задух, от което страдат междувпрочем и новите искърски пляки, дори заради това някой предпочитат Дювазите.
А старите пляки са под всякаква критика, доколкото помня нито мие било кой знае колко по-топло от БГ трамваите, нито по уютно, заради супер тесния салон и липса на пространство. Да не говирим за техническото състояние на великите Т4. То пък вече такъв нихилизъм, предполагам че дори някой казакстанско-монголски таралясник да докарат пак ще го изкарате по-добър от БГ-трамваите.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #724 on: 04.04.2011, 14:58:06 »
Лично за себе си бих казал, че почти по всеки един параграф предпочитам пляките, пред Софиите и Българиите. Единствените неща, които ми харесват повече в БГ гробниците е, че са по-големи - смисъл по 8 не е все едно дали ще то дойдеше пляка или 402. В Софията има много повече места. И другото е ако пляката се кара от някой некадърник на принципа тръгни-спри с нон стоп плякане.
Обаче съм говорил с мои познати, които само като видеха някоя пляка бягаха надалеч. какви ли не определения съм чувал - че тия трамваи са като танкове за война, че са пълни обори и т.н.
действително си мисля, че салонът им изобщо не подохожда на модел произвеждан 1980 г. С въщата тази година, мисля, че ние българите на салон сме докарали доста по-добро нещо.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Chato

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 199
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #725 on: 04.04.2011, 15:14:22 »
Мен пък като пътник хич не ме интересува техниката им (въпреки, че съм любител на ГТ), аз гледам външния вид. И пляките и София 100 и Българиите са грозни, само че Т4 са ми по-грозни от Софиите и Българиите. Като цяло София 65 и 70 изглеждат много по-добре от София 100 и Българиите. По-новите татри също изглеждат по-добре от Т4.
« Last Edit: 04.04.2011, 15:16:18 by Chato »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #726 on: 04.04.2011, 15:17:15 »
Т4 са си много хубави трамваи, салона е наистина по-малък от на Софийте, но самия кош не се клати постоянно, както при София 100 и България 1300. Почти всички ватмани, които бяха на Т4Д караха по начина тръгни-спри. От което се разваляха много често самите трамваи. Когато дойдоха Т4Д в София, салоните им бяха много хубави, седалките имаха тапицерия и бяха доста удобни. Но след пълното им занемаряване салоните заприличаха на обори, да не говорим за задънването на кабините със лепенки, кашони и талашит. Иначе са произвеждани и Т6, КТ4 със подобни седалки и не мисля, че не са удобни.
Quote
А старите пляки са под всякаква критика, доколкото помня нито мие било кой знае колко по-топло от БГ трамваите, нито по уютно, заради супер тесния салон и липса на пространство. Да не говирим за техническото състояние на великите Т4
Явно не си пътувал зимата в Т4Д, под всяка седалка има печка и в салона е страшно топло. Дори зимата с дебелите дрехи ти става горещо. В българските трамваи е страшно студено, почти всяка зима стъклата са замръзнали и отвън и отвътре. Т4 дойдоха в добро техническо състояние, но нашата поддръжка вероятно ги съсипа.
Друго предимство на българските е, че има по-широка пътека (за сметка на един ред седалки), което прави разминаването много по-лесно.
Ако си ги бяхме поръчвали нови можеше и да определяме с какви и колко седалки ще са, като сме ги взели втора ръка ще търпим предпочитанията на другите. :)
Quote
И пляките и София 100 и Българиите са грозни, само че Т4 са ми по-грозни от Софиите и Българиите.
А защо изглеждат така? Виж снимки когато пристигнаха в София и ги сравни със сегашното им състояние.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #727 on: 04.04.2011, 17:45:43 »
T4 са няколко класи над БГ кошниците - нямат шумна пневматика, вратите са електрически и се отварят и затварят много по-плавно без трясък, механичните спирачки са с обратно действие и гарантират спиране, МРС работи реално, тръгването и спирането е много по-плавно особено при T4D-M с тиристорно управление.Също така са топли за разлика от БГ хладилници, проблема с вместимостта се решава лесно със СМЕ и/или безмоторни ремаркета. Осветлението е луминисцентно, не мижави лампи с нажежаема жичка.  :) Жалко, че прекрасните T4 бяха съсипани от пияниците в Трамкар и Красна Поляна.  :angry:
« Last Edit: 04.04.2011, 17:55:31 by V.Peichev »

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #728 on: 04.04.2011, 18:41:34 »
Краснополянските Т4 с луминесцентно осветление ли бяха? Аз защо имам спомен, че не?
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #729 on: 04.04.2011, 18:44:06 »
Не са с луминесцентно, с обикновени крушки са.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #730 on: 04.04.2011, 19:11:23 »
Фабрично са с луминисцентно, пияниците в Трамкар сложиха крушки.  :)

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #731 on: 04.04.2011, 19:21:20 »
Не всички Софии са с обикновени крушки,от 457 включително  всички серийно са с луминисцентно осветление.А T4D мисля,че в момента не са с оригиналните си плафони,а с такива от София 70 или греша?
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline Chato

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 199
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #732 on: 04.04.2011, 19:35:47 »
T4 са няколко класи над БГ кошниците - нямат шумна пневматика, вратите са електрически и се отварят и затварят много по-плавно без трясък, механичните спирачки са с обратно действие и гарантират спиране, МРС работи реално, тръгването и спирането е много по-плавно особено при T4D-M с тиристорно управление.
Добре, обаче на пътниците хич не им пука за техниката на трамвая, те гледат интериора на превозните средства, както и външността, да които са добре боядисани и да имат приличен дизайн. :)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #733 on: 04.04.2011, 19:43:27 »
Не всички Софии са с обикновени крушки,от 457 включително  всички серийно са с луминисцентно осветление.А T4D мисля,че в момента не са с оригиналните си плафони,а с такива от София 70 или греша?
Да с плафони от София 70 са.
Quote
Добре, обаче на пътниците хич не им пука за техниката на трамвая, те гледат интериора на превозните средства, както и външността, да които са добре боядисани и да имат приличен дизайн.
Това е най-лесно, може много бързо салона да се боядиса, да се поставят седалки с тапицерия да се оправи облика на кабината. Както и отвън на трамвая му трябва едно хубаво почистване от старата боя и едно ново боядисване, и трамваите външно ще изглеждат перфектно.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #734 on: 04.04.2011, 20:36:21 »
Пропуснах да спомена за силното лашкане на всички БГ кочини поради калпавите талиги, T4D(-M) имат много по-добри талиги и почти не лашкат дори на разбити трасета.  :)  Също така двигателите и редукторите на T4D са тихи, нямат бучащ компресор единственият по-сериозен източник на шум е мотор-генератора. Жалко, че не се модернизираха с тиристорно или транзисторно управление, статичен преобразувател щяха да станат изключителни трамваи. Височината на салона е напълно достатъчна, допълнителният ред седалки е предимство - повече хора пътуват седнали. Определено стъпалата са по-ниски и удобни от тези на БГ кочини - PCC талигата е по-компактна от БГ недоразумението.  :)

Offline Storm

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 98
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #735 on: 05.04.2011, 08:47:10 »
 За сравнения между София 100 и Т4Д не може да се говори,даже е обидно.Единствено може да се говори за
състоянието на двата модела трамвая,което действително е ужасно.
Човек вярва на това,което му се иска!

Offline Nicky

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 593
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #736 on: 05.04.2011, 10:36:23 »
Пляките са с оригиналните си плафони... За сравнение разгледайте плафоните на някой Дюваг гт8 или нереновиран т4 или гт6, които са с плафони от София 65 и 70.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #737 on: 05.04.2011, 10:38:25 »
Въпросът ми е: Когато тръганха пляките, всички бяха с оригинални плафони, но някои бяха с луми осветление, други с крушки. Тези с крушките така ли са дошли или тук са им го монтирали.

И какво ще кажете за осветлението на 462.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #738 on: 05.04.2011, 11:36:55 »
Мисля,че 462 е с обикновени лампи с нажежаема жичка,но не съм много сигурен.463 обаче със сигурност е с луминисцентни лампи.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #739 on: 05.04.2011, 11:40:35 »
Ако не ме лъже паметта, 462 беше с лампи от София 70?  :rolleyes:
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...