Author Topic: Т6М-400(София-100)  (Read 340917 times)

Online 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2374
  • 506
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #740 on: 05.04.2011, 11:46:09 »
Ако не ме лъже паметта, 462 беше с лампи от София 70?  :rolleyes:
Да. Някои не светят, но другите светят доста силно.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #741 on: 05.04.2011, 11:48:21 »
Ясно е, че е с лампи от София 70, но въпросът ми е защо. Защото аз имам спомен още от 1986 г. някъде, че е с такива.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Storm

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 98
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #742 on: 05.04.2011, 11:49:07 »
 Осветлението на София 100 и България 1300 е сбирщайн,колкото да закрепят положението,че има някакво
осветление...
Човек вярва на това,което му се иска!

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #743 on: 05.04.2011, 11:50:06 »
И аз го помня открай време така - бутиково производство е явно. :D
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #744 on: 05.04.2011, 12:57:33 »
Да Т4 са изключителни трамваи,но в момента те са горе-долу на нивото на София 100  :angry:

 Е не са - за пътниците са в пъти по-добре от София 100/България 1300.
Вози се в 8-цата и слушай бабите какво говорят за трамваите. За последен път ще го кажа в този форум - България-1300 и Т4 са еднакво зле откъм поддръжка и експлоатационно ниво, но Българията е за предпочитане по следните причини:
- 3-секционен трамвай, за разлика от консервата Т4
- По-светло е в салона заради по-големите прозорци
- Салонът на банишорските 3хх е по-поддържан от салона на Т4
- Т4 има много занижен комфорт на пътуване, оттам и за безопасността на правостоящите - рязко превключване на контактора при натискане на газта и "забиване" при натискане на спирачката. При Българията главният проблем е нивото на шума от двигателите и примитивното окачване. Но при вероятността да падна и да се пребия на първата спирачка в Т4 - предпочитам да ми е шумно, мерси.
- Вратите на поддържана България са в пъти по-добре затварящи се от вратите на 10хх. Оттам и по-добре уплътнен салон, по-завишен комфорт.
- Т4 горят като факли (спомнете си 1014), ако ги оставиш включени. Българията няма да изгори (но може да тръгне :D )
Сигурно има и още, но вече ще са изсмукани от пръстите ми, затова дотук. И няма повече да се разправям кой вагон по-добър, кой по-малко, да докарат онея бараки от Хале да ги видим - белким знаят как да се отнесат с тях подобаващо в Дъскорезницата и втори парк.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #745 on: 05.04.2011, 13:13:27 »
Вози се в 8-цата и слушай бабите какво говорят за трамваите. За последен път ще го кажа в този форум - България-1300 и Т4 са еднакво зле откъм поддръжка и експлоатационно ниво, но Българията е за предпочитане по следните причини:
- 3-секционен трамвай, за разлика от консервата Т4
- По-светло е в салона заради по-големите прозорци
- Салонът на банишорските 3хх е по-поддържан от салона на Т4
- Т4 има много занижен комфорт на пътуване, оттам и за безопасността на правостоящите - рязко превключване на контактора при натискане на газта и "забиване" при натискане на спирачката. При Българията главният проблем е нивото на шума от двигателите и примитивното окачване. Но при вероятността да падна и да се пребия на първата спирачка в Т4 - предпочитам да ми е шумно, мерси.
- Вратите на поддържана България са в пъти по-добре затварящи се от вратите на 10хх. Оттам и по-добре уплътнен салон, по-завишен комфорт.
- Т4 горят като факли (спомнете си 1014), ако ги оставиш включени. Българията няма да изгори (но може да тръгне :D )
Сигурно има и още, но вече ще са изсмукани от пръстите ми, затова дотук. И няма повече да се разправям кой вагон по-добър, кой по-малко, да докарат онея бараки от Хале да ги видим - белким знаят как да се отнесат с тях подобаващо в Дъскорезницата и втори парк.
Ти бабичките ли слушаш ? Аз ако трябва тях да слушам - сега трябва още да е Тошово време.
 1. Т4 могат (можеха) да бъдат скачени по 3 - тъй, че този проблем е решен
 2. От возенето ми в Т4 никога не съм установил да е тъмно - нито през деня, нито през нощта - ако страдаш от някаква констрофобия - тогава може би ще ти е проблем, но колко хора страдат от констрофобия ?
 3. Смях на парцали.
 4. Много пъти при спиране на Т6М-400 и Т8М-300 съм залитал напред - та това си зависи от карането на ватмана, а не от трамвая - всеки трамвай при неправилно експлоатиране може да спира по ужасен начин. За тръгването - нормално Т4 се изтрелва, докато България 1300 буксува 5 мин докато ускори.
 5. Смях на парцали. По-уплътнен салон на Т8М-300 от на Т4Д ?!  :D
 6. От всичките доставени е изгорял 1014. А колко пъти са изпускани и са отказвали спирачките на български трамваи ?
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #746 on: 05.04.2011, 13:27:01 »
За съжаление Тиристор е прав за голяма част от нещата.
Не само бабичките, случайни хора на всякаква възраст са ми посочвали Т4 за най-скапаните трамваи в София. Едното нещо го уточних - ниския таван. В следствие на лоша пддръжка и тъп престъпен ватмански инат, трамваите бяха съсипани тотално - забиват при тръгване, спират на МРС изключително рязко, няма равномерно движение, само ги сецат тръгни-спри, вратите им не се затварят напълно на почти всички. Ако си работеха скачени на 5 по двойки и ватманите ги биеха през краката да не натискат само педалите през 2 сек. щяха да са си в перфектно състояние и сега с един козметичен ремонт на салона и боя отвън, щяха да са сред най-добрите трамваи.
И още нещо - като пуснаха 1021 и 1075 поединично на 14 се включваха и изключваха през баира на Хемус. Представете си колко надеждни са били. И това беше 2000 г.
А защо 1014 изгоря нямам ясна представа - обаче отново човешкият фактор е водещ - лоша поддръжка или излишно оставане на трамвая включен с работещо парно. При първата версия е недопустимо да остане цяла нощ с включено парно.

Но след всичко това, сега аком има пляка на линия, то тя ще се сеца нон стоп, ще плака по 10 пъти между спирките, ще спира изведнъж, няма да й се затварят вратите напълно. Е как искате СЕГА хората да ги харесват?
Но аз винаги бих предпочел да се возя в пляка, отколкото в някоя София или българия ако са оптимално натоварени.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #747 on: 05.04.2011, 14:11:57 »
Въпроса е, че Т6М-400 и Т8М-300 са си такива по начало - още като са излезнали от завода, докато Т4Д са съсипани от малоумния експлоатационен и ремонтен персонал в последствие. Това е разликата.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #748 on: 05.04.2011, 14:14:04 »
Проблема е в занемаряването на T4. При нормална настройка на ускорителя и правилно управление- максимално каране по инерция и колкото може по-рядко тръгване и спиране T4 тръгват и спират много по-плавно от БГ кошниците, вратите се затварят по-добре все пак са с електрозадвижване изисква се само добра настройка на двигател и редуктор на вратата. Проблема с вместимостта се решава със СМЕ и/или безмоторни ремаркета. Оригиналните луминисцентни лампи осветяват много по-добре от крушките на БГ кошниците. БГ кошниците не могат да тръгват и спират плавно - контролера е с твърде малко позиции и не е автоматичен, ускорителя е автоматичен с над 90 позиции. Единствено тиристорните и транзисторните системи за управление осигуряват по-плавно тръгване и спиране от ускорителя. Ускорителят е голямо постижение за времето когато е създаден за разлика от калпавия контролер на БГ кошниците.  :)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #749 on: 05.04.2011, 14:14:26 »
По производство, единственото нещо, с което българиите превъзхождат Т4 е външния вид - салон, таван и т.н. Но това е мое мнение.

Проблема е в занемаряването на T4. При нормална настройка на ускорителя и правилно управление- максимално каране по инерция и колкото може по-рядко тръгване и спиране T4 тръгват и спират много по-плавно от БГ кошниците, вратите се затварят по-добре все пак са с електрозадвижване изисква се само добра настройка на двигател и редуктор на вратата. Проблема с вместимостта се решава със СМЕ и/или безмоторни ремаркета. Оригиналните луминисцентни лампи осветяват много по-добре от крушките на БГ кошниците. БГ кошниците не могат да тръгват и спират плавно - контролера е с твърде малко позиции и не е автоматичен, ускорителя е автоматичен с над 90 позиции. Единствено тиристорните и транзисторните системи за управление осигуряват по-плавно тръгване и спиране от ускорителя. Ускорителят е голямо постижение за времето когато е създаден за разлика от калпавия контролер на БГ кошниците.  :)

Тук съм съгласен напълно с всичко.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #750 on: 05.04.2011, 21:01:20 »
Въпроса е, че Т6М-400 и Т8М-300 са си такива по начало - още като са излезнали от завода, докато Т4Д са съсипани от малоумния експлоатационен и ремонтен персонал в последствие. Това е разликата.
Ето това е същината на въпроса.

Дано започваш да ме разбираш, че аз оплаквам състоянието на Т4Д СЕГА, а не по принцип. Като нови от завода, сравнение между тях и българските дърлясници просто не може да се прави. Не само това, дори единственият аргумент в защита на Българиите - за пътниковместимостта - отпада, защото Т4-ките бяха все още зацепени по два и се движеха по 5-цата. Въпросът е, че сега, в последните 6-7 години ги занемариха, и Българиите станаха за предпочитане, независимо от това, че тяхната конструкция е допотопна та дрънка.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #751 on: 05.04.2011, 21:12:57 »
Въпроса е, че Т6М-400 и Т8М-300 са си такива по начало - още като са излезнали от завода, докато Т4Д са съсипани от малоумния експлоатационен и ремонтен персонал в последствие. Това е разликата.
Ето това е същината на въпроса.

Дано започваш да ме разбираш, че аз оплаквам състоянието на Т4Д СЕГА, а не по принцип. Като нови от завода, сравнение между тях и българските дърлясници просто не може да се прави. Не само това, дори единственият аргумент в защита на Българиите - за пътниковместимостта - отпада, защото Т4-ките бяха все още зацепени по два и се движеха по 5-цата. Въпросът е, че сега, в последните 6-7 години ги занемариха, и Българиите станаха за предпочитане, независимо от това, че тяхната конструкция е допотопна та дрънка.
Ами така и аз се съгласих с тебе - но е хубаво да оплюваш не трамвайте, а ремонтния и експлоатационния персонал в Красна Поляна - както и дърводелницата в Княжево.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 614
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #752 on: 03.05.2011, 00:20:48 »
Трамвай 457 е изключително опасен за пътуване.В предната част тавана е скъсал греда,и тавана и каросерията шават наляво-надясно.Не е типичното люлеене,а нещо доста по-отвратително :annoyed: :annoyed: :annoyed:
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #753 on: 03.05.2011, 00:53:06 »
Такъв си е от години.
Но явно наистина трябва някой да се скърши на две , та да се отпуснат средства за нов парк.

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #754 on: 03.05.2011, 01:17:42 »
Споменахме ли, че Красна разкомплектвоха 5-6 Софии и ги режат в идващите дни?

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #755 on: 03.05.2011, 08:18:52 »
Мда, те от доста месеци седят до 174 и постепенно ставаха с все по-малко части. Да се надяваме, че няма да нарежат и 174 така, както е наобиколен от Софки  :D
I'll be back®

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #756 on: 03.05.2011, 10:02:43 »
Предполагам, че от тези за нарязване ще са 403,434?

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #757 on: 03.05.2011, 10:16:37 »
Има и още-424,427,428.Лично аз бих прибавил към този списък и 408,който отдавна трябваше да бъде бракуван(кошът му е с отслабена конструкция точно както на 457),но не би.От банишорските Софии новият 452 и 462 също са доста зле като състояние на коша.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #758 on: 09.05.2011, 22:05:47 »
Искам да се похваля с чисто новата си огромна синина на лявата ръка, причинена от прищипване между седалката и люлеещите се стени на 458. Още малко и щеше да ми счупи ръката.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Т6М-400(София-100)
« Reply #759 on: 09.05.2011, 22:38:45 »
Искам да се похваля с чисто новата си огромна синина на лявата ръка, причинена от прищипване между седалката и люлеещите се стени на 458. Още малко и щеше да ми счупи ръката.
Пиши жалба и си искай обещетението. Билета ти е застраховка.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!