Author Topic: Проектирането на МД3  (Read 139643 times)

Offline gnushev

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
    • View Profile
    • Email
Проектирането на МД3
« on: 27.04.2010, 07:54:17 »
Quote
"Метрополитен" удължи срока за предаване на оферти за трети метродиаметър

Крайният срок за получаване на оферти за участие в търга за изпълнител на консултантски услуги за прединвестиционните проучвания и подготовката на проекта за изграждането на трета линия на метрото в София е удължен до 12.00 часа на 10 май 2010 г. Първоначалната дата бе 26 април. Отварянето на офертите е насрочено за 14.00 часа на 10 май. Обявлението на "Метрополитен" е публикувано на електронната страница на Държавен вестник от 20 април.

Източник
« Last Edit: 27.04.2010, 17:14:22 by LG_ »

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #1 on: 17.05.2010, 12:53:44 »
 :) Отварям нова тема, в която да можем отделно да проследим развитието на нещата около проектирането на третия метродиаметър. В досегашната обща такава сме коментирали по-скоро общи постановки около МД3.

Quote
Три фирми и три обединения в търга за проект на "леко метро"
Други три компании и сдружения бяха отстранени заради закъснение и лошо опакована документация

Автор: Строителство Градът

След удължаване на срока за отваряне на оферти за проект на "леко метро" от 26 април на 10 май до процедурата  бяха допуснати  шест фирми и обединения. Техните оферти бяха прегледани за около два часа, след което бяха обявени дисквалифицираните кандидати. Крайният срок за работа на комисията е  30 юни
Фотограф Мария Съботинова

 Преглед на оригинала

Предишна снимка 1 2Следваща снимка
След продължителна интернет дискусия "за" и "против" лекото метро на столицата в 14 часа на 10 май бяха отворени офертите на участниците в търга за "Подготовка на инвестиционен проект за трети метродиаметър на метрото в София - кв. Княжево" - Централна градска част - бул. "Ботевградско шосе" за реализация като тип "леко метро".
Срокът за подаване на оферти беше удължен с 15 дни, предишната дата за отваряне на предложенията беше 26 април. Отворени бяха само техническите оферти. Ценовите бяха представени в запечатани и непрозрачни пликове. Те ще бъдат отворени след одобряване на техническите.

До 30 юни деветчленната комисия с председател Вартануш Задикян трябва да предложи изпълнител на проекта. Дейността на избрания кандидат ще продължи 30 месеца.
В тръжната процедура участваха три фирми и три обединения. Техните оферти бяха отварени по реда на получаването им в "Метрополитен" ЕАД. Всички участници представиха банкови гаранции в размер на 40 хил. лева.

Първата оферта е на "Пойри Инфра", Германия. Фирмата е известна в България с участието си в процедури за водни и железопътни обекти. В страната ни тя е изпълнител на три проекта за техническата помощ за модернизация на железопътни линии: София - Пловдив, София - Драгоман, София - Перник - Радомир. В документацията си компанията е записала, че няма да наема подизпълнители.

Вторият участник е "Метропроект Прага" АД. Това е дебютът на чешката фирма  в България. Автор е на проектите на цялото пражко метро. Не е играла в обществени поръчки и в останалите страни на Балканите. В търга за "лекото метро" участва с подизпълнител - "Судоп Прага", автор на техническата помощ за обновяване на железницата от Пловдив до Бургас.

Третият кандидат е обединение по ЗЗД "Метро консултант Иберинса - Евротранспроект (МКИЕ)", съставен от "Иберинса", Испания (водещ съдружник) и "Евротранспроект" ООД, България. В България испанската "Иберинса" се свързва с проекта за Дунав мост 2 и техническата помощ за модернизация на жп линията Видин - София. Обединението няма да ползва подизпълнители. "Евротранспроект" е изпълнител на много обекти в българските железници, последният от които е жп възелът София (чрез "Евротранспроект груп"), и западния дял на коридор VІІІ на територията на Македония, което представлява 66-километрово жп трасе от железопътната гара Кичево до границата с Албания.

"Мот Макдоналд", Великобритания, е четвъртият участник. Той е избрал за подизпълнител българското дружество "Метропроект" с управител инж. Светозар Филипов, който е ръководител на идейния проект за подземната железница в нейния първи и втори метродиаметър, както и на техническия проект за участъка от пътен възел "Надежда" до жк "Обеля".

Пето е обединение "Проекно", състоящо се от "Текнолаб Инженеринг"ООД, Италия (водещ съдружник), и "Екопро консулт"ЕООД, София.

В името на шестия участник са изписани и основните партньори и подизпълнителя: "Ептиса" - "Сенер" - "Старт инженеринг". Обединението се състои от испанските "Ептиса" (водещ партньор) и "Сенер", "Старт инженеринг"АД, България, е подизпълнител. Името на българския участник се свързва и със строителството на софийското метро, много хидротехнически и енергийни обекти като ПАВЕЦ "Чаира", ТЕЦ "Марица-изток", ТЕЦ "Бобов дол", МК "Кремиковци", язовирна стена "Цанков камък", "Лукойл Нефтохим", Бургас, ТЕЦ "Русе", МК "Стомана Перник", АЕЦ "Козлодуй", ВЕЦ "Батак", ВЕЦ "Пещера". Испанската "Ептиса" е изпълнител на 5 проекта в Албания, 12 в Босна и Херцеговина, 11 в Косово, три в Македония, четири в Черна гора, 12 в Сърбия. В България участва в търгове и за водни проекти.

От тръжната процедура отпаднаха трима участници. Consultoria e Engenha de Proyectos y obras, Испания, "Юропиън метрополитен консултинг" и италианската фирма D'appolonia.
Причината за отстраняване на първата компания е пакетиране на документацията не в кашон, а в запечатан найлонов плик. Другите двама участници не бяха допуснати до отваряне на офертите, защото са ги представили след определения срок.

Варианти на трасето на трети метродиаметър през центъра
Първи: тунел от бул. "Пенчо Славейков", бул. "Патриарх Евтимий" и бул. "Васил Левски". Подвариант е тунел от бул. "Пенчо Славейков" до бул. "Ботевградско шосе".
Втори: тунел от бул. "Пенчо Славейков", бул. "Ген. Гурко" и бул. "Васил Левски" до паметник "Васил Левски".
Трети: тунел от бул. "Македония", площад "Александър Батенберг" до паметника "Васил Левски".
Според предварителното остойностяване на вариантите за леко и класическо метро най-ниска е цената на третия вариант.
Трети вариант: 260 млн. евро за леко метро и 780 млн. евро за класическо.
Втори: 290 млн. евро за леко метро и  810 млн. евро за класическо.
Първи: 310 млн. евро за леко и  850 млн. евро за класическо метро.
 
Какво трябва да извърши спечелилият кандидат
Ще бъде извършено проучване на пътническите потоци и транспортните натоварвания по направлението на третия метродиаметър и изготвен идеен проект за тип "леко метро" по трасето на третия диаметър съгласно приложено задание.
Ще бъде изготвен и регулационен план за трасето.
Изпълнителят ще трябва да подготви и тръжна документация по Закона за обществените поръчки (ЗОП) за избор на изпълнител на оценка на въздействието върху околната среда, да направи и анализ на ползите и разходите от реализацията на инвестиционния проект.
Предвижда се и финансов анализ, подготовка на тръжна документация по ЗОП за избор на изпълнители за проектиране и строителство на участъка.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 433
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #2 on: 17.05.2010, 13:29:22 »
еми... нямат право да съсипят схемата на софия за да спестят 50-70 милиона...
ся в края на краищата от милион софиянци да съберат по 100 лева допълнително и да го направят като хората.

иначе това ме убива:
Причината за отстраняване на първата компания е пакетиране на документацията не в кашон, а в запечатан найлонов плик

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 674
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Проектирането на МД3
« Reply #3 on: 17.05.2010, 17:56:43 »
Ако е бил прозрачен, това е безспорно основание за отстраняване.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14639
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #4 on: 17.05.2010, 20:15:08 »
Варианти на трасето на трети метродиаметър през центъра
Първи: тунел от бул. "Пенчо Славейков", бул. "Патриарх Евтимий" и бул. "Васил Левски". Подвариант е тунел от бул. "Пенчо Славейков" до бул. "Ботевградско шосе".
Втори: тунел от бул. "Пенчо Славейков", бул. "Ген. Гурко" и бул. "Васил Левски" до паметник "Васил Левски".
Трети: тунел от бул. "Македония", площад "Александър Батенберг" до паметника "Васил Левски".
Според предварителното остойностяване на вариантите за леко и класическо метро най-ниска е цената на третия вариант.
Трети вариант: 260 млн. евро за леко метро и 780 млн. евро за класическо.
Втори: 290 млн. евро за леко метро и  810 млн. евро за класическо.
Първи: 310 млн. евро за леко и  850 млн. евро за класическо метро.
... и четвърти вариант - ТМ5 и 22 си остават, както са си в момента. Стойност - нула евро и се чакат по-добри времена и по-читава общинска управа, за да направи нещо от полза за София.  :angry: :angry: :angry:

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #5 on: 17.05.2010, 22:52:13 »
Това е тъпото на тази ситуация. Есента обявиха, че варианта с преминаването на МД3 през пл. Александър I (бивш Батемберг) е окончателно отпаднала, а сега тя отново се появява и се отбелязва че този вариант е най-евтин.  :angry:
« Last Edit: 17.05.2010, 22:55:14 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #6 on: 17.05.2010, 23:46:35 »
Е да:
Наистина е тъпо как ни правеха на наивници, защото в крайна сметка точно трасето през Батенберг влезна в окончателния ОУП.
Още по-тъпото е, че явно нещата са предрешени отдавна и всичките тези "проучвания за пътникопотоци", уж дискусии и т.н. целят единствено обработката и манипулиране на общественото мнение, колкото да се създаде привидност от необходими проучвания, за да се приеме техния вариант.
Нещата, май, заприличаха на македонския израз: "Виж да си помислиш... и отговора да е: ДА"
А най-слабият момент в техните "анализи" е: дават най-евтиния само като строителство вариант (и това в крайна сметка ще е критерият), но всички премълчават правени ли са проучвания кой е най-ефективният при експлоатация вариант?
Защото тук влиза и цена на закупуване на подвижен състав, цена на поддръжка  при експлоатация, ще има ли нужната икономия , при положение, че ще се използват част от уличните трасета (и реално стесняване платната) и т.н.
С една дума цялостната ефективност далеч не се ограничава до първоначалното (евтино) строителство.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 381
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #7 on: 18.05.2010, 09:48:09 »
Терго, прав си, но манипулацията тука е по-важна. Още повече, че разни фенове на трамваите го вярват това. Как ще излезе "много по-евтино" едно безконфликтно трасе по Тотлебен и надолу към Княжево, като това не са едно и две кръстовища. Да ги нарпавят на две нива всичките - колко по-евтино ще е. Предполагам, за стойността - разликата няма да е чувствителна. Или пък има и друго решение - две, три кръстовища на две нива, останалото - пешеходни подлези/надлези. Което ще влуши обстановката на автомобилния транспорт, но като почнат да псуват, вече ще е иградено и късно. Дано се (ги) вразумят, че едно класическо метро ще бъде по-ефективно и в дългосрочен план по-евтино.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1173
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #8 on: 18.05.2010, 11:58:32 »
Това е тъпото на тази ситуация. Есента обявиха, че варианта с преминаването на МД3 през пл. Александър I (бивш Батемберг) е окончателно отпаднала, а сега тя отново се появява и се отбелязва че този вариант е най-евтин.  :angry:
Все пак има шанс да не се приеме. Какво като излиза най-евтино?
И да помислим защо така го изчисляват - сигурно защото тунелът така е най-къс и имаше доколкото си спомням само една подземна станция в центъра. Да се надяваме, че има хора, които ще преосмислят и другите преимущества и недостатъци на съответните варианти.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #9 on: 18.05.2010, 13:31:39 »
Срока за проучаанията е 30 месеца. За 30 месеца можем да удавим Метрополитен, СО и Министерство на Транспорта с протестни писма и отворени писма, така че не виждам защо се отчайвате...
Това лято, докато управниците се чешат по банските на морето, може да се направят достатъчно подготовки за кампании, с които да разясним какво аджеба се случва...

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2017
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #10 on: 18.05.2010, 14:27:12 »
Ако имете желание може да пуснете и жалба до кметицата от сайта на СО чрез Виртуално деловодство. Аз вчера пуснах една! Нищо не пречи да се пише и там :)

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #11 on: 18.05.2010, 15:35:50 »
Хе-хе, това е идея : хайде да я задръстим във фейсбук с коментари и предложения за трасето. :D
Едва ли лично тя си чете и пише в профила, но ще й докладват за многото мнения.
Аз даже смятам да я "поканя" и в двете кампании (за 3 диаметър и за археологията) :P
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #12 on: 18.05.2010, 15:40:18 »
Хе-хе, това е идея : хайде да я задръстим във фейсбук с коментари и предложения за трасето. :D
Едва ли лично тя си чете и пише в профила, но ще й докладват за многото мнения.
Аз даже смятам да я "поканя" и в двете кампании (за 3 диаметър и за археологията) :P

Покани я - аз издирвах на Диков страницата, за да я оспамя с едни поздравителни картички от групите, ама нейсе! :D

spasimetroto.org е с нов текст, описващ каузата ни, копие от което бяха пратени при ресорните редактори на списание "Активен потребител" и вестник СЕГА.

Чакам резултат.

Модератор: Аз не съм ни най-малко фен на Диков, но все пак не употребявай обидни квалификации!
« Last Edit: 18.05.2010, 15:45:41 by blagun »

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1173
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #13 on: 18.05.2010, 15:46:01 »
Срока за проучаанията е 30 месеца. За 30 месеца можем да удавим Метрополитен, СО и Министерство на Транспорта с протестни писма и отворени писма, така че не виждам защо се отчайвате...
 
Това добре, но не е ли друга причината за този срок и тези проучвания. Може би се цели именно да се похарчат пари (вероятно милиони) за проучванията.
Защо след като и по стария проект, и по повечето сегашни предложения, и по реалната натовареност на малкия ринг от паметника Левски до Руски паметник, се виждат убедителни доказателства за разумността на това трасе е нужно 2 години и половина да се харчат пари за излишни проекти.

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1016
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Проектирането на МД3
« Reply #14 on: 18.05.2010, 18:58:56 »
Хе-хе, това е идея : хайде да я задръстим във фейсбук с коментари и предложения за трасето. :D
Едва ли лично тя си чете и пише в профила, но ще й докладват за многото мнения.
Аз даже смятам да я "поканя" и в двете кампании (за 3 диаметър и за археологията) :P

Покани я - аз издирвах на Диков страницата, за да я оспамя с едни поздравителни картички от групите, ама нейсе! :D

spasimetroto.org е с нов текст, описващ каузата ни, копие от което бяха пратени при ресорните редактори на списание "Активен потребител" и вестник СЕГА.

Чакам резултат.

Модератор: Аз не съм ни най-малко фен на Диков, но все пак не употребявай обидни квалификации!


Оооо, аз му я намерих и си изказах "ласкавото" мнение..

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2017
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #15 on: 18.05.2010, 19:10:29 »
Локуме кажи коя му е страницта :)
http://www.facebook.com/pages/Jordanka-Fandkova/191932574809?ref=search&sid=1569662574.134596684..1&v=wall#!/pages/Jordanka-Fandkova/191932574809?ref=ts
ето това на Йорданка - дайте да пишем там за МД3 :)
А ето тук може да се включим в дискусиатя :)
http://www.facebook.com/pages/Jordanka-Fandkova/191932574809?v=app_2373072738#!/topic.php?uid=191932574809&topic=16201
« Last Edit: 18.05.2010, 19:16:32 by ivan krastev »

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #16 on: 18.05.2010, 19:26:02 »
Локуме кажи коя му е страницта :)
Ето я :
http://www.facebook.com/pages/Petar-Dikov/43641983084    :P
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2017
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #17 on: 20.05.2010, 18:10:25 »
http://blog.sofia.bg/?page_id=28&cpage=1#comment-565
Ако желаете ето тук може да засегнете темата за МД3 и да видим кметицата какво ще каже :)

Offline Oracle

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 55
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #18 on: 25.05.2010, 15:20:02 »
 :angry:

Quote
След продължителна интернет дискусия "за" и "против" лекото метро на столицата

Някой може ли да ми каже кога и къде се е развила тази продължителна дискусия???

Не се заблуждавайте, че има много време за реакция, след като тромавата бюрократична машина вече се е затъркаляла за леко метро. Трошенето на пари за тази ерзац идея вече е в ход и ще става все по-трудно да се направи друго.  :angry: :angry: :angry:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13597
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #19 on: 26.05.2010, 00:32:18 »
Пътникопотока по Цар Борис ІІІ е огромен и аз съм на мнение, че по-добре да се изгради класическо метро, а пък дали ще е наземно или подземно все тая-важното е да поеме повече пътници и най-вече трасето да преминава навсякъде безконфликтно. Според мен с това "леко метро" каквото и да означава няма да може да се поеме този огромен пътникопоток, освен това районите наоколо все повече си увеличават населението. Може например метрото да е подземно някъде до към Красно Село или до Павлово след това да излиза над земята и да минава по красива естакада над околовръстното и така да продължава до Княжево. Така по горната част от трасето ще има страхотна гледка към Витоша. А подземната част според мен трябва да е поне от ул.Витиня до към Павлово. И още нещо-нали трябва все повече хора да си зарежат личните автомобили, и предвид увеличаващото се население в районите около МД3 дали едно леко метро би се справило с пътникопотока в бъдеще и какъв ще му бъде капацитета? За това по-добре да си бъде класическото метро.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР