Author Topic: Проектирането на МД3  (Read 146539 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14792
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #820 on: 13.12.2011, 13:49:48 »
Що за обслужване би било от Околовръстното до НДК?
Да, точно това е обслужването. До неформалния център и началото на основната пешеходна зона на София, до връзката с 2 метродиаметъра. Времето на трансградските трамваи със средна скорост 5 км/ч и с курсове 120-130 минути отдавна е отминало. А четвърти метродиаметър, пробождащ сравнително малката централна част на София, едва ли ще види бял свят даже в дългосрочен план.
Така че е по-справедливо в района да имаме два читави транспорта - метро по Дойран и скоростен трамвай по България, отколкото само метро по България. По същата причина вместо ъпгрейд на трамвая по Борис ІІІ беше избрано съвсем ново трасе и запазване на трамвая. Също и по Ботевградско шосе. Между другото - ТМ5 забива до една точка в идеалния център, не знам защо ТМ7 (или който номер и да е) трябва да има трансградски статут.

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 538
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #821 on: 13.12.2011, 13:53:10 »
Останала традиция от преди да има метро. Но сега вече наистина не е необходимо всички линии да се пресичат в центъра или да ста трансградски. Все пак идеята вече на транспорта е да е довеждащ до метрото и който иска да влезе в центъра да ползва метро, а по обходните кръгове да се позлва друг транспорт.
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14792
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #822 on: 13.12.2011, 13:55:41 »
OK, ще видим тогава дали ще получи финансиране сегашния статут към проекта за МД3!
Точно твоето предложение, колкото и да е добро, няма шанс за финансиране, тъй като има негласна горна граница за финансиране от около 750-780 млн евро.
Освен удължаването, режеш всякакъв шанс за разширение в Манастирски ливади, докато вариантът по Дойран може да се развие в посока СОП, изток (България) или запад (Павлово).

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #823 on: 13.12.2011, 14:01:31 »
Така е, първоначално да го построим от Овча Купел до СУ, като депото му определим друго местонахождение и ще се вместим до максималните 700-800 млн Евро. Важното е да мислим в перспектива за да не допуснем Грешка, от която след години да съжаляваме!
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 538
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #824 on: 13.12.2011, 14:02:48 »
Депото вече е определено, че ще е в Левски/Враждебна.
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14792
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #825 on: 13.12.2011, 14:04:24 »
Депо в Овча купел не може да има. Иначе 700-те милиона ще отидат само за отчуждаване.

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #826 on: 13.12.2011, 14:07:46 »
В такъв случай ще кажа само едно - жалко за МД3. :(
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 538
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #827 on: 13.12.2011, 14:14:30 »
Жалко или не това е. Гадно е, но все пак е по-добре отколкото без. То е ясно, че ще се изгражда от Левски към центъра и Овча Купел. Ясно е, че ще се прави на лотове. За съжаление и основната следа е в общи линии ясна и трудно може да се промени, като изключим изненадите, които г-н Диков ни прави, но трасето е определено.
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #828 on: 13.12.2011, 14:17:21 »
Много бързо може да се промени, като получи отказ от Брюксел, но не искам да се повтарям!
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 538
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #829 on: 13.12.2011, 14:18:30 »
Е нали затова не минава през най-идеалното трасе, за да не го откажат от Брюксел. Нали затова няма да ходи до Славия и ще минава по реките, а няма да се строи подземно метро.
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6494
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #830 on: 13.12.2011, 14:28:48 »
Е нали затова не минава през най-идеалното трасе, за да не го откажат от Брюксел. Нали затова няма да ходи до Славия и ще минава по реките, а няма да се строи подземно метро.
Това е само в главата на Диков, от Европа няма никави такива сигнали. ЕК иска само то да е максимално евтино, но и да обслужва много повече хора. С избраното трасе на експертния съвет се изпълнява първото, но за сметка на второто. Умишлено Диков не ни дава информация от чехите за реално неговото предложение, което ние приехме (трасе по Дойран-Каблешков-Овча Купел), защото на базата на сравнение с приетото трасе стойността ще му е подобна, но няма да минава покрай и през точно определени терени. Според вас защо тихомълком смениха ул. Централна с ул. Промишлена в Овча Купел?
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #831 on: 13.12.2011, 14:32:54 »
ЕК иска само то да е максимално евтино, но и да обслужва много повече хора. С избраното трасе на експертния съвет се изпълнява първото, но за сметка на второто.

Именно! Тогава питам - Какъв ще е ефектът от това метро?
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 538
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #832 on: 13.12.2011, 14:34:51 »
Еми няма да е съвсем търсеният, но дали е по-добре без него?
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #833 on: 13.12.2011, 14:36:58 »
Никой не ни е задължил да го направим цялото за 4 години. Защо не и за по-дълъг срок.
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 538
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #834 on: 13.12.2011, 14:37:44 »
Искаш още един като МД1? Че да има и внуците ти да гледат как се строи метро?
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6494
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #835 on: 13.12.2011, 14:38:36 »
Еми няма да е съвсем търсеният, но дали е по-добре без него?
Ти си евтин на брашното и скъп на триците!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #836 on: 13.12.2011, 14:40:24 »
Искаш още един като МД1? Че да има и внуците ти да гледат как се строи метро?

Да защо не, щом ще го правим правилно!
PS - Все пак сме в Европа, която го финансира и няма да бъде точно с темповете при строежа на МД1 от Обеля до Сердика.
« Last Edit: 13.12.2011, 14:49:53 by eugenio »
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 538
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #837 on: 13.12.2011, 14:48:46 »
Еми няма да е съвсем търсеният, но дали е по-добре без него?
Ти си евтин на брашното и скъп на триците!
какво искаш да кажеш с това?
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6494
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #838 on: 13.12.2011, 14:59:42 »
Смисълът е, че не търсиш ефективност на всяка цена. Специално за метрото май си на Мечопуховият принцип: Колкото повече, толкова повече..., независимо откъде ще се преминава и кого ще вози. Много е важно трасето да обслужва и прави връзка с бъдещи натоварени направления. Например, визирам ринговите булеварди. Рингът по Гоце Делчев и Вапцаров, дори не е предвиден за завършване, за сметка на трите ленти в посока по Йорданов-Г.М.Димитров-Кутев-Каблешков-Овча Купел-Мушанов.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 538
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #839 on: 13.12.2011, 15:10:15 »
Бих казал, че просто не ме познаваш щом така мислиш за мен. аз бях твърд поддръжник на Вариант 3. Според мен метрото не трябва да минава до България. Според мен трябва да минава от ВМА нагоре по Борис до Славия и от там към Овча купел. моето мнение е, че така щеше да превозва много повече пътници отколкото в този си вариант. Но след като е очевидно, че няма да стане по-най добрият и качествен начин и че неможе да се направи нищо по въпроса ще се задоволя с каквото има. Ако питаш мен Метрото трябва да преминава и под Паметника Левски, а не по реката, но както вече казах мен никой не ме пита и ме поставят пред свършен факт.
Ти, който ходи на обсъжданията и даде предложението си би трябвало да знаеш най-добре, че питането е формално и реално нищо не се е подобрило.
Аз съм съгласен да се сасат повече пари за метрото, защото тъо се строи за 100-150 години напред при правилна поддръжка. Но след като съм изправен пред тези факти, които са налични се радвам, че и толкова ще има
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary