Author Topic: Проектирането на МД3  (Read 218818 times)

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #840 on: 13.12.2011, 15:51:54 »
След като казваш, че ще се строи за 100-150 години напред, защо тогава недоволстваш в по-горният пост, че и внуците ми щели да гледат как се строи метро?  :angry:
Както и да е, само накрая ще добавя, че заедно със сегашното заложено отклонение по Дойран, МД3 ще излезе и като сума и като срок, както при варианта от Овча Купел към Никола Петков и България!


Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 631
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #842 on: 16.12.2011, 22:31:20 »
http://www.bnews.bg/article-40600 - от днес за окончателното трасе на МД3 - "Третият лъч на софийското метро ще тръгва от Ботевградско шосе, ще продължава над земята по булевард "Владимир Вазов", където ще бъде и първата му метростанция.
След това маршрутът  ще се движи отново под земята към центъра на София по линията на булевард "Мадрид".
 
Следват Военна академия "Г.С. Раковски", Софийския университет "Свети Климент Охридски", кръстовището на бул. "Патриарх Евтимий" и "Васил Левски", на "Патриарх Евтимий" и НДК, кръстовището на улиците "Георги Софийски" и "Пенчо Славейков", булевард "Иван Гешов", улица "Кюстендил" и ще продължава към улица "Житница".
 
Там ще започва следващият открит участък, който ще минава по улица "Обиколна", през бул. "Овча Купел" и ще завършва близо до жп линията София-Перник."

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #843 on: 16.12.2011, 22:37:53 »
Моля не цитирайте 2 пъти материали с идентично съдържание!
Забелязвам, че пак имаме ход назад от трасето, минаващо покрай НБУ, до това по източния крй на Овча купел.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #844 on: 16.12.2011, 22:43:10 »
В официалното медийно пространство Метрополитен вече презентира тази схема:


Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #845 on: 17.12.2011, 09:19:36 »
Между 5 и 6 станция на МД-3 в ж.к. Славия това знак за влизане на трасето в тунел ли е? И ако е така, са му объркали посоката... ;)  :P

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #846 on: 17.12.2011, 12:59:39 »
След това няма знак за излизане от тунел, значи няма да е това.

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #847 on: 17.12.2011, 13:14:03 »
Между станция 15 и 14 също има има подобен знак върху надписа Света Неделя, вероятно за влизането на трасето в тунел, а между 6-та и 5-та станция знакът указва качването му на естакада, в обратен ред спрямо номерата на станциите.

Offline gtfen

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 92
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #848 on: 17.12.2011, 14:16:23 »
Здравейте. От доста време следя форума и май е време и аз да се включа.
Горната схема, представена от метрополитен, е доста "схематична" и няма как да я смятаме за достоверна. Най-вероятно е правена от някой не съвсем наясно с трасетата. Най-много ме удивлява местоположението на станция 17 от МД1, която по проект е пред кино Арена в Младост 4 и за която има разработени проекти и ПУП. Не ми се вярва Икеа и Ринг Мол да са обърнали завоя в Младост 4. Странното е, че и Братоев използва подобна схема на презентациите по вариантите за МД3.
Относно отлконенията на МД3 към Ботевградско/Слатина и Дойран. Те са сложени за замазване на положението и са невъзможни от чисто технологична гледна точка. Двете отклонения, особено това при Дойран, са свързани с минаване под доста високи сгради, което ще наложи изпълнението им на голяма дълбочина с ТПБ. Това трябва да стане при строителството на основното трасе с допълнителна къртица, тъй като главното трасе също ще бъде с къртица, което го прави невъзможно за изпълнение в този момент. Немислимо е и при вече построен МД3 в един момент да се разкопава (и то върху река) до дълбочина 30-40 метра, да се разбива направения тунел, да се прави котлован за ТПБ и да се прокопава новото трасе, а за разклонение на две нива като това в Младост 1 няма да говоря изобщо. Илюзии за подобни трасета не трябва да имаме дори и след 100 години. Възможните донякъде отклонения са това по Борис III на Красно Село вместо по Дойран, и отклонение от Евлоги Георгиев под Военна Академия към Шипченски проход/Гео Милев вместо към гара Подуяне.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #849 on: 17.12.2011, 15:45:26 »
Немислимо е и при вече построен МД3 в един момент да се разкопава (и то върху река) до дълбочина 30-40 метра, да се разбива направения тунел, да се прави котлован за ТПБ и да се прокопава новото трасе, а за разклонение на две нива като това в Младост 1 няма да говоря изобщо.
Пропускаш момента, че мястото на разклонението е планувано още преди изпълнението на първия клон, т.е. разклонението към Дойран ще бъде изготвено в етапа на строеж на отсечката Ручей-Красно село. Така е оставено разклонение към Илиенци и към Младост-4, което спомена.
Дойран е 4-лентова + тротоари и изкопаването на котлован с размерите на този на Витошка е напълно реално.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #850 on: 17.12.2011, 16:14:08 »
Трасето по Дойран е отлично, но единственият шанс то да се осъществи е да се изпълни от къртицата, като тя, идвайки от Ручей по Кюстендил трябва първо да завие по Дойран и да бъде извадена на кръстовището на Г.Делчев и Дойран. Оттам, къртицата трябва да бъде върната на ул. Кюстендил, част от построеният тунел трябва да бъде разрушен и къртицата да продължи направо по Кюстендил. За разклонение на две нива и дума не може да става. Ако се направи сметка, сигурно парите за самото разклоняване и отсечката по Дойран от Кюстендил до Гоце Делчев ще струва колкото останалата част по Дойран и Тошев до Каблешков. Тоест - не виждам как ще се осъществи това разклоняване в "изключително оскъдния бюджет", според Диков, за трасето. Трасето беше най-функционално, ако се продължи първо по Дойран и Каблешков. Аз съм на мнение, че на трети диаметър не му трябват разклонения (естествено, обаче с трасе по Дойран и Каблешков), а е редно той да бъде оставен за да обслужи бъдещи нови индустриални или жилищни зони в далечното бъдеще. Останалите необслужени от метрото територии в града могат да се обслужат от друг вид транспорт като добър пример за това е предложеният скоростен нормалнорелсов трамвай от Бокар по България, Евл. Георгиев, Иван Асен ІІ, Шипченски проход и ул. Слатинска до жп линиите.

С това тайно преместване на трасето от ул. Централна на ул. Промишлена в Овча Купел, окончателно се загубват шансовете за трасе с параметри на класическо метро, тъй като кривата за излизане на ул. Промишлена трябва да е по-малка от 300 метра. Да не говорим и за s-ката, която трябва да се направи от Обиколна над бъдещата Западна тангента, за да се излезе на Монтевидео. От подобни s-ки от вариантите на чехите НИТО ЕДНА не е изпълнена с 300 метров радиус. Най-често е с 250 и 220 метров радиус, което ще доведе до забавяне на скоростта.
Диков е пагубен фактор за развитието на метромрежата в София!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Hank Moody

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #851 on: 17.12.2011, 16:16:46 »
Прави впечатление нехомогенното разстояние между станциите на М3, показани на схемата. Разстоянието между станции 2-3, 7-8 и 13-14 ми се струва много малко, докато при 16-17 е направо огромно.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #852 on: 17.12.2011, 16:21:49 »
И на мен ми се струва, че станциите в Овча Купел са прекалено начесто, но нямам преки впечатления от квартала, та..

Offline gtfen

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 92
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #853 on: 17.12.2011, 16:53:50 »
Тоест - не виждам как ще се осъществи това разклоняване в "изключително оскъдния бюджет", според Диков, за трасето.

И аз това исках да кажа. Загатнатите разклонения в схемата към Дойран и Слатина никога няма да бъдат реалност и присъствието им в тази схема е чисто замазване на очите.

С това тайно преместване на трасето от ул. Централна на ул. Промишлена в Овча Купел, окончателно се загубват шансовете за трасе с параметри на класическо метро, тъй като кривата за излизане на ул. Промишлена трябва да е по-малка от 300 метра. Да не говорим и за s-ката, която трябва да се направи от Обиколна над бъдещата Западна тангента, за да се излезе на Монтевидео. От подобни s-ки от вариантите на чехите НИТО ЕДНА не е изпълнена с 300 метров радиус. Най-често е с 250 и 220 метров радиус, което ще доведе до забавяне на скоростта.

Въпреки, че не се препоръчва, 250м радиус не е болка за умиране, особено при това малко разстояние между някои станции по МД3. Скоростта ще се намали с 10-15км/ч, но влаковете и без това няма да имат време за по-голямо ускорение. Да не забравяме, че и в момента по МД1 имаме две криви с радиус 250м между СУ и Стадиона. Идеята на тези малки криви е да се избегне максимално преминаването под сгради и ако аз съм проектант на трасето бих постъпил по същия начин.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #854 on: 17.12.2011, 18:47:58 »
Друго което прави впечетление е че депото е с площ около 1/3 от тази на старото депо, а трябва да поеме влакове за диаметър с 18 метростанции. Дали ще е достатъчно?

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #855 on: 17.12.2011, 18:59:29 »
Условно е показано, а депо Обеля въобще не е толкова голямо и не стига до жп линията...

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #856 on: 18.12.2011, 14:40:10 »
В тази схема се губи смисъла на станцията на Дойран. Пеша от Дойран до Красно Село/бул България е 5 минути. Не може разстоянието между две станции да се приравнява на разстоянието между две тролейбусни спирки. А на Ручей, както вече казах, може да се направи колело за тролеите, като или се използва съществуващия подлез на трамвайната спирка, или се прокопае нов за хората, които идват с тролеите.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #857 on: 18.12.2011, 15:43:26 »
Върти се нова идея за терен за националния стадион по футбол, тъй като ако се изгради край летището, ще падне категоризацията на последното. Теренът е зад поделенията на 4-ти КМ и ако там се изгради спортното съоражение, хипотетичното разклонение през Слатина вече определено не би трябвало да завива при кръстовището на "Шипченски" с "Асен Йорданов" към колелото на 4-ти КМ, а да продължи към/през Дружбите, за какъвто маршрут и преди съм споменавал катопо-разумен. Достъпността от Арена Армеец до горното кръстовище е сигурно 5 минути ходене пеша.
« Last Edit: 18.12.2011, 15:51:19 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #858 on: 18.12.2011, 18:21:07 »
Върти се нова идея за терен за националния стадион по футбол, тъй като ако се изгради край летището, ще падне категоризацията на последното.
Трябваше по-рано да се сетят, че пилоните за осветлението биха били проблем за кацащите самолети, а и ше заслепяват пилотите.
В такъв случай няма никакви причини метродепото да е подземно и накрая на града да харчим излишни милиони за окопаване.

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #859 on: 04.01.2012, 17:48:43 »
И на мен ми се струва, че станциите в Овча Купел са прекалено начесто, но нямам преки впечатления от квартала, та..

Имайки предвид че кварталът не е облагодетелстван с бързия транспорт до центъра (може да се каже че почти няма никакъв транспорт до Овча купел, особено до НБУ), станциите никак не са начесто. Всъщност, по една за всеки квартал (Овча купел 1,2), една близо до НБУ и една до бъдещата гара (как е бъдещото име на гарата?). Е, има и една станция близо до жк Славия, но и тя ще бъде от полза.