Трасето по Дойран е отлично, но единственият шанс то да се осъществи е да се изпълни от къртицата, като тя, идвайки от Ручей по Кюстендил трябва първо да завие по Дойран и да бъде извадена на кръстовището на Г.Делчев и Дойран. Оттам, къртицата трябва да бъде върната на ул. Кюстендил, част от построеният тунел трябва да бъде разрушен и къртицата да продължи направо по Кюстендил. За разклонение на две нива и дума не може да става. Ако се направи сметка, сигурно парите за самото разклоняване и отсечката по Дойран от Кюстендил до Гоце Делчев ще струва колкото останалата част по Дойран и Тошев до Каблешков. Тоест - не виждам как ще се осъществи това разклоняване в "изключително оскъдния бюджет", според Диков, за трасето. Трасето беше най-функционално, ако се продължи първо по Дойран и Каблешков. Аз съм на мнение, че на трети диаметър не му трябват разклонения (естествено, обаче с трасе по Дойран и Каблешков), а е редно той да бъде оставен за да обслужи бъдещи нови индустриални или жилищни зони в далечното бъдеще. Останалите необслужени от метрото територии в града могат да се обслужат от друг вид транспорт като добър пример за това е предложеният скоростен нормалнорелсов трамвай от Бокар по България, Евл. Георгиев, Иван Асен ІІ, Шипченски проход и ул. Слатинска до жп линиите.
С това тайно преместване на трасето от ул. Централна на ул. Промишлена в Овча Купел, окончателно се загубват шансовете за трасе с параметри на класическо метро, тъй като кривата за излизане на ул. Промишлена трябва да е по-малка от 300 метра. Да не говорим и за s-ката, която трябва да се направи от Обиколна над бъдещата Западна тангента, за да се излезе на Монтевидео. От подобни s-ки от вариантите на чехите НИТО ЕДНА не е изпълнена с 300 метров радиус. Най-често е с 250 и 220 метров радиус, което ще доведе до забавяне на скоростта.
Диков е пагубен фактор за развитието на метромрежата в София!