Author Topic: Проектирането на МД3  (Read 218841 times)

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #720 on: 06.11.2011, 08:34:41 »
Пак искам да повторя, че метрото трябва да предлага алтирнативни на съществуващите маршрути. Не може да се пусне трамвай по Кюстендил, но метро - може. За трамвая съм си правил личен експеримент: тръгвам успоредно с него по велоалеята на Борис и чак до Никола Петков. Резултатът беше, че бях горе с около минута преди трамвая - не че съм толкова голям колоездач - трамвая наистина не е достатъчно бърз
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #721 on: 06.11.2011, 08:49:27 »
Като казвам за необходимостта от метро под Цар Борис III имам предвид преустройството на сегашния булевард и това че трамвайното трасе блокира напречните връзки на булеварда. Една входноизходна артерия има нужда от автомобилния поток да се разпръсква по околните улици а не да ги води към Центъра, затова както трамвай по Цариградско няма, така и по Цар Борис  III е по скоро вреден. Наличието на огромен брой светофари, малки перони непобиращи пътниците няма как да се преодолеят с оптимизация.  Като казвам бакалски сметки имам предвид връзката на МД3 с трамвай 7. От посочените варианти има два варианта връзка на НДК и връзка на стадион Раковски. Какво точно се печели като имаме връзка на Стадион Раковски? Вкарването на трасето по Кюстендил би оскъпило много трасето без съществено да получаваме нещо повече. Едва ли живеещите при ВМА са по малко от живеещите при  стадион Раковски. Ако говорим за метро под Дойран по правилно е да се направи връзка между Георги Софийски и Дойран по права линия минавайки евентуално под някой блок, вместо предложеното трасе под десетки сгради минавайки по диагонал на Медицинска академия и след това движейки се по коритото на река.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #722 on: 06.11.2011, 09:20:02 »
Като казвам за необходимостта от метро под Цар Борис III имам предвид преустройството на сегашния булевард и това че трамвайното трасе блокира напречните връзки на булеварда. Една входноизходна артерия има нужда от автомобилния поток да се разпръсква по околните улици а не да ги води към Центъра, затова както трамвай по Цариградско няма, така и по Цар Борис  III е по скоро вреден. Наличието на огромен брой светофари, малки перони непобиращи пътниците няма как да се преодолеят с оптимизация.  Като казвам бакалски сметки имам предвид връзката на МД3 с трамвай 7. От посочените варианти има два варианта връзка на НДК и връзка на стадион Раковски. Какво точно се печели като имаме връзка на Стадион Раковски? Вкарването на трасето по Кюстендил би оскъпило много трасето без съществено да получаваме нещо повече. Едва ли живеещите при ВМА са по малко от живеещите при  стадион Раковски. Ако говорим за метро под Дойран по правилно е да се направи връзка между Георги Софийски и Дойран по права линия минавайки евентуално под някой блок, вместо предложеното трасе под десетки сгради минавайки по диагонал на Медицинска академия и след това движейки се по коритото на река.

Да, този вариант съм го забелязал, но едва ли ще може да се премахне метрото от България - лобито и доводите за пл. Ручей са много силни, въпреки че не са доказуеми. На този етап няма начин да направим психолгична оценка в такъв мащаб за това кой маршрут ще изберат гражданите при горе-долу еднакво време за пътуване. Това, че трамвая е над земята и хората виждат слънцето според мен ще е преимущество при сходни времена за пътуване до НДК
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #723 on: 06.11.2011, 09:35:43 »
Какво точно се печели като имаме връзка на Стадион Раковски? Вкарването на трасето по Кюстендил би оскъпило много трасето без съществено да получаваме нещо повече. Едва ли живеещите при ВМА са по малко от живеещите при  стадион Раковски.
Никой не включва един неработещ стадион в сметките. Освен ако Батков не го срине и построи молове там. Но жителите около Гешов/Бълария не са повече - те са МНОГО повече от тези около Гешов/Георги Софийски. Да не говорим за обществените сгради наоколо, пазара Иван Вазов. А и връзките с наземния транспорт за Стрелбище/Г.Делчев/Белите брези и т.н. са далеч по-добри от тези на другото място. Да, по-дългото трасе е по-скъпо, но като сложим на кантара вписване на метростанция в наличен пешеходен подлез с изходи от 4-те страни на кръстовището vs строеж на метростанция от нулата под кръстовище на 2 нива (този проект ще се осъществи до година-две) - бакалските сметки се променят. Почти всички нови метростанции са подтискащо малки - особено стълбищата им. В режим на перманентни икономии такава би била и МС при ВМА. А в другия вариант си имаме готов подлез с изходи, през които може да се прекара стадо слонове. За да не кажеш, че си фантазирам - сравни метростанциите на СУ и Г.М.димитров или Младост-1.

Не знам, защо толкова се запънахте за България. Отклонението дотам е един от най-големите плюсове на новите варианти на МД3. Кой знае защо никой не коментира отклонението покрай Военна академия, вместо по-изправено трасе под Пам.Левски/Сакъзов. За мен това отклонение е необяснимо.
« Last Edit: 06.11.2011, 09:39:48 by blagun »

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #724 on: 06.11.2011, 09:47:30 »
Какво точно се печели като имаме връзка на Стадион Раковски? Вкарването на трасето по Кюстендил би оскъпило много трасето без съществено да получаваме нещо повече. Едва ли живеещите при ВМА са по малко от живеещите при  стадион Раковски.
Никой не включва един неработещ стадион в сметките. Освен ако Батков не го срине и построи молове там. Но жителите около Гешов/Бълария не са повече - те са МНОГО повече от тези около Гешов/Георги Софийски. Да не говорим за обществените сгради наоколо, пазара Иван Вазов. А и връзките с наземния транспорт за Стрелбище/Г.Делчев/Белите брези и т.н. са далеч по-добри от тези на другото място. Да, по-дългото трасе е по-скъпо, но като сложим на кантара вписване на метростанция в наличен пешеходен подлез с изходи от 4-те страни на кръстовището vs строеж на метростанция от нулата под кръстовище на 2 нива (този проект ще се осъществи до година-две) - бакалските сметки се променят. Почти всички нови метростанции са подтискащо малки - особено стълбищата им. В режим на перманентни икономии такава би била и МС при ВМА. А в другия вариант си имаме готов подлез с изходи, през които може да се прекара стадо слонове. За да не кажеш, че си фантазирам - сравни метростанциите на СУ и Г.М.димитров или Младост-1.

Не знам, защо толкова се запънахте за България. Отклонението дотам е един от най-големите плюсове на новите варианти на МД3. Кой знае защо никой не коментира отклонението покрай Военна академия, вместо по-изправено трасе под Пам.Левски/Сакъзов. За мен това отклонение е необяснимо.

Като пиша стадион Раковски естествено че нямам предвид зрители на стадиона а кръстовището Гешов-България написано за по кратко. Въобще не мога да се съглася че жителите на България-Гешов са повече са повече, че даже и много повече отколкото на Гешов- Георги Софийски нарична накратко ВМА. При стадион Раковски два от ъглите на кръстовището са незастоени. А връзката с пазара с Иван Вазов не е пешеходна а с градски транспорт, но с А74 и тб8 се прави същата връзка, независимо дали е на ВМА или на стадион Раковски. А за трасето по Евлоги Георгиев наистина си прав там глупостта е по голяма.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #725 on: 06.11.2011, 12:10:54 »
Защо да е по-голяма глупост преминаването по Евлоги Георгиев, отколкото по Левски и Янко Сакъзов?
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #726 on: 06.11.2011, 12:59:07 »
Защо да е по-голяма глупост преминаването по Евлоги Георгиев, отколкото по Левски и Янко Сакъзов?
Може би все още много от нас са скептични за трасетата в близост до коритата на реките. Ако се заяви твърдо от компетентни лица - това не е никакъв проблем! Може така да се строи, няма да са по-скъпи тези тунели, няма да има трудности с водата около и под реките.... и т.н. Тогава ще повярваме, че наистина това е оптимален вариант.

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #727 on: 06.11.2011, 13:22:29 »
Защо да е по-голяма глупост преминаването по Евлоги Георгиев, отколкото по Левски и Янко Сакъзов?

1. Защото ако преминава през СУ, по бул. Васил Левски, бул. Янко Сакъзов до Театър София и там завие на север под ул. Милко Бичев към бул. Владимир Вазов, МД3 ще може перфектно да замести тролейбус ТБ1 между ж.к. Левски-Г и Петте Кьошетта и ТБ2 между ж.к Хаджи Димитър и ул. Кюстендил (стига на бул. Владимир Вазов / ул. Острово, при ул. Кракра / бул. Янко Сакъзов и на ВМА МД3 да има станции). При този маршрут практически всички спирки на ТБ1 и ТБ2 между Левски-Г и ул. Кюстендил ще са до или в пешеходна достъпност до метростанция на МД3. Същевременно при този вариант на Театър София пак ще може да си има станция на МД3, но просто ще бъде като тази на МД1 при Стадион "Васил Левски" – разположена в крива под югоизточния ъгъл на парка.

2. При преминаване на МД3 по бул. Христо и Евлоги Георгиеви покрай Военна Академия, спирките на тролеи 1 и 2 на ул. Бяло Море / бул. Александър Дондуков и тези на Паметника Левски / ул. Кракра на практика увисват, защото ще останат доста отдалечени от метрото, което е неприемливо, имайки предвид че районът около Паметника Левски и Първа Английска Езикова Гимназия е доста оживен. При маршрута на МД3 по точка 1 и станция на бул. Янко Сакъзов / ул. Кракра този проблем не би съществувал.

Просто ТБ1 и ТБ2 винаги са правели връзка на Петте Кьошетта, НДК и Попа (бул. Васил Левски / ул. Граф Игнатиев) със СУ и районите на Паметника Левски, а не с Военна Академия.
« Last Edit: 06.11.2011, 13:25:45 by Unicode »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #728 on: 06.11.2011, 14:12:51 »
Защо да е по-голяма глупост преминаването по Евлоги Георгиев, отколкото по Левски и Янко Сакъзов?
Тук въпросът трябва да се постави обратно - защо не върви по най-късия път от Спортната палата до Вл.Вазов, а прави обиколка при Военна академия?

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #729 on: 06.11.2011, 15:08:42 »
И аз не виждам адекватна причина за минаването по Евлоги Георгиев.
Според мен трябва даже да има станция между Паметника Левски и Словашкото посолство, която е едиствения шанс на североизточната част от центъра за пешеходна връзка с метрото.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #730 on: 06.11.2011, 15:12:08 »
Защо да е по-голяма глупост преминаването по Евлоги Георгиев, отколкото по Левски и Янко Сакъзов?
Тук въпросът трябва да се постави обратно - защо не върви по най-късия път от Спортната палата до Вл.Вазов, а прави обиколка при Военна академия?

Защото спестява една остра крива. Аз също не харесвам идеята за Евлоги Георгиев, но се успокоявам с идеята, че след време може по Левски да върви друга линия, свързваща Дружбите с гарата през Шипченски проход и Левски...

Иначе за тролейбусните спирки: ТБ 4 сигурно ще се запази при това положение, тъй като ще довежда Хаджи Димитър до метрото и до Дондуков, така че може трасето на ТБ-1 да се поеме от ТБ-4 (с минаването по Оряхово).

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #731 on: 06.11.2011, 15:52:18 »
Ако МД2-НДК беше на юг от НДК до бул. България, то се отваряше възможността за много по- добро трасе за МД3- от пл. Ручей право по България/Евлоги Георгиев може би чак до ген. Данаил Николаев.
Тъй, като не можем да върнем времето назад си мисля за този вариант, който да се избере в случай, че се държи толкова много на метростанция до пл. Ручей:


С това предложение отпада метростанция на Прага/Пенчо Славейков и , но се съкращава пътуването с 2-3 минути (спиране и тръгване, повече път).

Това го приемам като някакъв компромисен вариант който да запази бързината на МД3. Много по- добро би била идеята от преди 1-2 месеца с преминаване изцяло по Георги Софийски, без обиколка до България.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #732 on: 06.11.2011, 16:11:54 »
Защото спестява една остра крива.
И през ум не ми минава, че трябва да върви докрай по Левски и да завие по Дондуков при БЧК. Но на схемата на Виктор: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=3382.msg254158#msg254158 какво пречи трасето от Спортната палата до жп линиите да е праволинейно? Ориентировъчни точки - северозападният край на МС СУ от МД1, кръстовището Кракра/Сакъзов, Кукленият театър.
Някъде преди Сакъзов се оставя място за бъдещото отклонение към Слатина, а междинната метростанция е на ръба на парка Заимов и кв.Оборище - недалеч от спирката на тролеите Бяло море и Дарик радио.

Може би стремежът е да се забърше една от най-важните комуникационни точки - Орлов мост, но пък така метродиаметърът се отдалечава от основни обществени сгради като Народното събрание, СУ, библиотеката и т.н.
« Last Edit: 06.11.2011, 16:15:07 by blagun »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #733 on: 06.11.2011, 17:01:13 »
Защото спестява една остра крива.
И през ум не ми минава, че трябва да върви докрай по Левски и да завие по Дондуков при БЧК. Но на схемата на Виктор: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=3382.msg254158#msg254158 какво пречи трасето от Спортната палата до жп линиите да е праволинейно? Ориентировъчни точки - северозападният край на МС СУ от МД1, кръстовището Кракра/Сакъзов, Кукленият театър.
Някъде преди Сакъзов се оставя място за бъдещото отклонение към Слатина, а междинната метростанция е на ръба на парка Заимов и кв.Оборище - недалеч от спирката на тролеите Бяло море и Дарик радио.

Може би стремежът е да се забърше една от най-важните комуникационни точки - Орлов мост, но пък така метродиаметърът се отдалечава от основни обществени сгради като Народното събрание, СУ, библиотеката и т.н.

Това е така... и аз мисля, че станция от МД-3 на Су щеше да е по-добре, ако бъде северно от подлеза с изходи на Библиотеката, следващата да е на театър София с травалатор до Сан Стефано примерно.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #734 on: 06.11.2011, 22:12:00 »
Днес като чаках на Стадиона се сетих как преди месец и нещо имаше там мач и след като той свърши положението с извозването на хората бе доста критично и се сетих какво видях в Будапеща преди половин година и ми хрумна една идея за станцията при Стадион "Георги Аспарухов" :)



Моето виждане за нея е да е с 2 островни перона и 3 коловоза.



Първият и третият коловоз съответно ще са за съответните дестинации - Овча купел и Ботевградско шосе. Вторият (средният) коловоз ще се използва само когато има мачове.
Каква е идеята му?
Когато има мачове и хората трябва максимално бързо да се извозят от станцията този коловоз ще играе ролята нещо като крайна станция за влака и начална. По този начин ще се освобождава доста място във вагоните, защото аз ако чакам там след мач за центъра и ако има още 500 човека на станцията, то те ще се поберат в празният влак, но ако чакам влака от Левски и в него има още 300 човека, то определено извозването на хората ще е доста по-трудно (всичко това е примерно, за да се обрисува по-ясно картинката). Идеята е влака, които идва от центъра да спира на средният коловоз, след което се връща към центъра и така по време на мач те може да са през един - т.е. един влак до тази станция, а следващият си е директно за крайната дестинация.



Както се казва аз не съм измислил топлата вода - такива станции има на много места по света и успешно функционират по време на мачове. Все пак трябва от рано да се помисли и за тези неща и станцията преспокойно може да се побере в коритото на реката. То е широко около 23 м. и там преспокойно могат да се поместят 2 островни перона по 8 м. широки.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #735 on: 06.11.2011, 22:28:47 »



ivan krastev, подкрепям идеята ти, страхотна е!!! :)
« Last Edit: 06.11.2011, 22:33:56 by bonbon »

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #736 on: 06.11.2011, 22:47:02 »
При този вариант за трасе на МД3, ще са налице следните констатации:

1. Запазване на трамвайната инфраструктура по бул. "Ботевградско шосе";
2. Задължително подземно изпълнение по входно-изходната артерия - бул. "Цар Борис III";
3. Преустройство на уличното платно по бул. "Цар Борис III", включително и прилежащите към него кръстовища;
4. Обща връзка на трите метролъча около пл. "Света Неделя";
5. Изграждане на поне два буферни паркинга при станциите в кв. "Враждебна" и бул. "Никола Петков";
6. Праволинейно изпълнение, подобяващо на другите два диаметъра.

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #737 on: 07.11.2011, 00:03:14 »
При този вариант за трасе на МД3, ще са налице следните констатации:
Само че каква полза от констатациите:
Вече се направиха достатъчно обосновки за предложените трасета - защо е нужно да се връщаме към безумния вариант за преминаване през историческия център, при който няма общ трансфер с другите диаметри. Защото няма!
Късно е вече за обсъждането на такива идеи.
Следата на трасето като цяло е начертана...
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #738 on: 07.11.2011, 11:57:01 »
Ивестно е, че аз защитавам идеята за Вариант 3 с корекциите на колегите. Но искам да ви изтъкна 1 факт, който не веднъж е обсъждан, но в поседно време позабравен и все пак изключително важен за крайните резултати и сметки за натовареността, а именно:
Всички изчисления са правени на основата на предищното преброяване на населението. Според мен трябва да се направи ново обсъждане за трасето след излизането на актуалната официална статистика за населението на Софиа и по райони, което би трябвало да е основата за всички тези идеи за развитие на града.

И имам още 1 констатация от личните ми наблюдения относно ползването на съществуващи подлези. Досега не съм видял да се използва въществуващ подлез за изграждането на новите отсечки на метрото с изключение на Централна гара. Ако греша ще помоля по-запознатите да ме опровергаят. Казвам го във връзка с дискусията за подлеза на България
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #739 on: 07.11.2011, 12:17:12 »
Ползван е този при СУ. Ще се ползва и този при НДК.
Освен разликите при трасетата от ул. Кюстендил на югозапад, с Диков имаме и различие, относно преминаването през Медицинска академия. Диков предлага да има станция на Гешов и България, която да използва съществуващия подлез, а над него да се изгради кръгово за левите завои. Отдолу да останат само за направо и надясно, плюс трамвая. Така обаче се създава голям транспортен възел, който ще се задръства, тъй като спирките на транспорта трябва да са на него и огромния пътникопоток от метрото да се качва там, което ще намали пропускливостта му. Ние предлагаме станцията да се разположи при площад Ручей, където също има готов подлез, вярно, малко по-малък. Оттам трасето да излезе при ВМА - на ул. Г. Софийски - в близост до кръстовището с Гешов. Там да се прави връзка с транспорта идваш по П.Ю.Тодоров и Гешов. Ползите са, че се създават три сравнително равномерно натоварени възела (Ручей, Гешов и България с кръстовището на две нива и Гешов и Софийски с метрото и кръстовището на две нива), а не един колосален при Гешов и България, който ще е претоварен още с пускането на диаметъра. Ако се построи този колосален възел се губи и прекия достъп на хората, живеещи около ВМА и източната част на Лагера. При създаването на три възела, метрото ще е организирано основно с градския транспорт, а не с колите, помежду които да се навира и градския транспорт. Наличието на изграден подлез в никакъв случай не е предпоставка за изграждането на метро под него.
« Last Edit: 07.11.2011, 12:18:44 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/