Ползван е този при СУ. Ще се ползва и този при НДК.
Освен разликите при трасетата от ул. Кюстендил на югозапад, с Диков имаме и различие, относно преминаването през Медицинска академия. Диков предлага да има станция на Гешов и България, която да използва съществуващия подлез, а над него да се изгради кръгово за левите завои. Отдолу да останат само за направо и надясно, плюс трамвая. Така обаче се създава голям транспортен възел, който ще се задръства, тъй като спирките на транспорта трябва да са на него и огромния пътникопоток от метрото да се качва там, което ще намали пропускливостта му. Ние предлагаме станцията да се разположи при площад Ручей, където също има готов подлез, вярно, малко по-малък. Оттам трасето да излезе при ВМА - на ул. Г. Софийски - в близост до кръстовището с Гешов. Там да се прави връзка с транспорта идваш по П.Ю.Тодоров и Гешов. Ползите са, че се създават три сравнително равномерно натоварени възела (Ручей, Гешов и България с кръстовището на две нива и Гешов и Софийски с метрото и кръстовището на две нива), а не един колосален при Гешов и България, който ще е претоварен още с пускането на диаметъра. Ако се построи този колосален възел се губи и прекия достъп на хората, живеещи около ВМА и източната част на Лагера. При създаването на три възела, метрото ще е организирано основно с градския транспорт, а не с колите, помежду които да се навира и градския транспорт. Наличието на изграден подлез в никакъв случай не е предпоставка за изграждането на метро под него.