Author Topic: Проектирането на МД3  (Read 218826 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #760 on: 10.11.2011, 12:25:44 »
Днес го разписахме с особено мнение. Утре най-вероятно ще се срещем с Диков, отново за обсъждане и преговори. Той има нашето становище от понеделник, в което описваме ситуацията с трасе по Дойран и Каблешков.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline kamennikolov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 80
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #761 on: 10.11.2011, 12:44:53 »
На мен лично това трасе ми допадна. Трасе по Дойран и Каблешков също има своите предимства и недостатъци, като ще добави пъникопоток от Борово, но пък ще остави част от Лагера (тези които са близо до красно село) без метро. В общи линии идеално трасе няма. Винаги едни ще останат без пешеходна достъпност до метрото за сметка на други. Същата е ситуацията и със северното и южното преминаване през Овча Купел. В единия случай едни имат по-близо метростанция, в другия случай други. Като цяло обаче и двата варианта имат прилично покритие на квартала.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #762 on: 10.11.2011, 14:58:59 »
В крайна сметка ще се наложи компромис - ако не отстъпим, рискуваме да загубим връзката си с ДАГ и по-нататъшно влияние от наша страна да се парира перманентно. Затова аз лично смятам, че е редно да се направи компромис и да приемем трасето през Житница и да натискаме заедно със строежа на трасето да се реализира отклонението по Дойран до Гоце Делчев, за да може да се затвърди това направление и веднага след отварянето на МД-3 за пътници да се почне строителството на отклонението към СОП.

Все пак постигнахме оптимално решение за обслужване на жк. Овча купел, за съжаление срещаме голям отпор за кв. Овча купел и явно без да накараме самото население на квартала да почне да иска... няма да стане.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #763 on: 10.11.2011, 15:15:13 »
......................
Все пак постигнахме оптимално решение за обслужване на жк. Овча купел, за съжаление срещаме голям отпор за кв. Овча купел и явно без да накараме самото население на квартала да почне да иска... няма да стане.
Браво, момчета! Важното е да започне по-скоро проектирането. Дано в 2014 г. има и започнато строителство.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #764 on: 10.11.2011, 16:25:54 »
Компромис трябва, да. Затова засега нека се работи по основното трасе, а разклоненията да се разискват на по-късен етап. Защото там има не по-малко разногласия. И междудругото вече не знам дали съм част от привържениците на Спаси метрото, понеже ако за основното трасе имате и моята подкрепа (дори в компромисния вариант по Житница вместо покрай ст. Славия), то за разклонение по Дойран (вместо по България) категорично не!
« Last Edit: 10.11.2011, 16:31:44 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #765 on: 10.11.2011, 17:09:51 »
След всичките критики, корекции, недостатъци, предимства...някак си така я виждам схемата в приличен вид и един по-далечен етап на развитие:
« Last Edit: 13.11.2011, 20:11:47 by eugenio »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #766 on: 11.11.2011, 12:34:54 »
Компромис трябва, да. Затова засега нека се работи по основното трасе, а разклоненията да се разискват на по-късен етап. Защото там има не по-малко разногласия. И междудругото вече не знам дали съм част от привържениците на Спаси метрото, понеже ако за основното трасе имате и моята подкрепа (дори в компромисния вариант по Житница вместо покрай ст. Славия), то за разклонение по Дойран (вместо по България) категорично не!

Отклонението по Дойран предлага най-компромисно решение за обслужване на Манастирски ливади, Бъкстон, Павлово и Борово, а и Диков спомена, че иска да се разгледа възможността за автотунел под канала, в който може лесно да се интегрира и трасе на скоростен трамвай и по този начин трамвая по България да се превърне в скоростен трамвай, което е добър вариант за увеличаване на пътникопроводимостта на трасето.

Отделно получихме уверение, че скоро (най-вероятно догодина) ще се разработи нова генерална схема на обществения транспорт като цяло - метро, тролейбусен, трамваен и автобусен транспорт и ще можем да настояваме за трасе, което да компенсира липсата на метро по България.

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #767 on: 11.11.2011, 13:22:24 »
Отделно получихме уверение, че скоро (най-вероятно догодина) ще се разработи нова генерална схема на обществения транспорт като цяло - метро, тролейбусен, трамваен и автобусен транспорт и ще можем да настояваме за трасе, което да компенсира липсата на метро по България.
Ето това вече е истинска новина! Някой може ли да ми каже от колко години не е правена основна ревизия на Генералната схема на градския транспорт в София?
« Last Edit: 12.11.2011, 00:14:39 by difian »
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #768 on: 13.11.2011, 21:40:38 »
Едно нещо не ми става ясно за този МД3 - защо е необходимо ново депо? Няма ли начин да се включи в мрежата на МД2 с помощта например на свързващ тунел под парка на НДК или с МД1 под паметника на Съветската армия и да се разшири съществуващото депо? И да се спестят разходите за ново депо?

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #769 on: 13.11.2011, 22:26:03 »
Най-бързият отговор е: не е желателно три линии да се обслужват от едно депо.
Дори "прикачването" на Втори диаметър е компромис, но броят на съставите не е чак толкова голям, пък и двата модела вече се използват на Първи диаметър.
2. Вярно, депото е разширено, но евентуално оставената територия зад него за бъдещи разширения (ако използват нея) е удачно да се остави за бъдещи състави, обслужващи двете линии - резерв трябва да съществува.
3. И накрая: все пак обещават, че на Трети диаметър ще се използва трети модел подвижен състав. При това коренно различен като конструкция и автоматика.
Изключително трудно ще е да се изграждат мощности в едно и също депо за обслужване и на трети модел подвижен състав. А един и същи персонал да владее и трите поддръжки и ремонт.
4. Как ще се придвижват новите влакове по трасето на старите линии - без автоматика? Но трябва и помощник-машинист във влака. Ами ако са с горно токоснемане?

Както и да го погледнем: отделно депо си е необходимо. Пък и не може от всичко да се пести... 8)
« Last Edit: 13.11.2011, 22:30:29 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #770 on: 15.11.2011, 10:54:15 »
Оффтопикът за аварийните изходи е преместен в общата тема.

За депото - покрай другите аргументи трябва да се отчете и сериозният нулев пробег, струпването на състави от трите диаметри, включващи/изключващи се от линия по едно и също време, както и това, че последният състав от Овча купел към Левски трябва да тръгне преди 23 часа, за да стигне навреме в депото.

Но трябва да се мисли за жп връзка на депото на МД3 - може би с някаква дъга около пресечната точка на Вл.Вазов и Рилска обител.

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #771 on: 15.11.2011, 11:03:42 »
Което става вече много сложно, че там трябва да се координисра с НКЖИ, в старото дешпо трябва да се изгражда контактна мрежа за евентуално различен модел влакове и т.н.
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #772 on: 15.11.2011, 11:39:45 »
Не говоря за редовна линия по жп линията, а за лашкане на нови и подлежащи на ремонт метросъстави. При това положение едно от депата може да се специализира за някой вид ремонти на подвижния състав и в двете депа. А може да се ползват и ремонтни бази на БДЖ.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #773 on: 15.11.2011, 12:45:30 »
Като стане дума за НКЖИ в този форум и всички дигат ръце. Разбирам презрението ви към ж.п. инфраструктурата, искате метро от съветски тип, ясно. Но не е задължително да се измисля топлата вода наново. Пък и разбирам метрото да имаше различно междурелсие, но при положение че ще е едно и също може да се измислят доста приложения на добрите стари релси на БДЖто. Заводът дето ги правят любимите Русичи да не ми да не е вързан за ж.п. мрежата? Като не искате градска железница, поне мотрисите за ремонт могат да се прекарват през Подуене  8)

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #774 on: 15.11.2011, 13:23:19 »
Пак много бързаш да съдиш. Всички разбрахме, че си защитник на БДЖ. В това няма нищо лошо. Аз казвах нещо коренно различно. Казвам, че трябва да се координират така всички преминаващи влакове, че всяка сутрин да се съобразяват с първата и последващите коли на метрото. Никой не казва нищо лошо за БДЖ. Просто организацията на едно такова движение ежедневно при натоварен трафик е сериозно начинание.
И не е случайно, че всички вдигат ръце. Просто всички са обезверени, че тази структура работи ефективно.
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #775 on: 15.11.2011, 14:02:04 »
Просто организацията на едно такова движение ежедневно при натоварен трафик е сериозно начинание.
Ежедневно е пълен абсурд. Но доставка на подвижен състав без наличие на релсов път до МД3 ще е безкрайно трудно.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #776 on: 15.11.2011, 14:17:30 »
Казвам, че трябва да се координират така всички преминаващи влакове, че всяка сутрин да се съобразяват с първата и последващите коли на метрото. Никой не казва нищо лошо за БДЖ. Просто организацията на едно такова движение ежедневно при натоварен трафик е сериозно начинание.

Е това е ужасно трудно да се координират влаковете. Има си компютърни програми за тая работа. Вкарват се параметрите на линията, такт, спирки и излиза разписание. Ако се вложат малко средства и всички 7 изходящи коридора от Централна гара се изградят с 4 коловоза (2 регионални плюс 2 транзитни) ще има място за всичко. Така е в големите столици с развити транспортни системи. И това едва ли ще струва много, със сигурност по-малко от един метродиаметър.

Сещам се за клипчетата в youtube как се разтоварват новите стари трамваи от Хале и вече си представям как с кранове се вдигат и свалят мотрисите в 3-ти диаметър поради това че някой и изпапал парите за разумна връзка с другите диаметри или с ж.п. мрежата.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #777 on: 15.11.2011, 15:08:56 »
Преминахме много във фантазиите, метродиаметърът още няма финансиране, ти казваш че Братоев вече си пие пиня коладата някъде под жаркото слънце... Излизаме вече от смисления разговор. Централизирано обслужване от едно депо е по-неефективно и рисково от инвестициите във второ. Отделно, че и технологиите по всяка вероятност няма да са съвместими. И за край, никой не е казал, че няма да има връзка с жп мрежата... Такава и в Овча Купел могат да решат да направят...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #778 on: 15.11.2011, 16:43:13 »
Диков на последната ни среща каза, че засега Новия Национален Стадион и метродепото са на един терен и се обмисля възможността депото да се строи под терените, т.е. да е подземно. Тъй като следата свършва на колелото на ТМ-22 не е далече от фантазията да се възприеме, че е възможно да се изгради връзка между трамвайното трасе и трасето на метрото и съставите да достигат до депото и до трасето през връзката, която трамвайната мрежа 1435 вече има на гара Искър - оттам с дрезина (или ако е с горно токоснемане - на собствен ход) може да се изтегли по Шипченски проход и Ботевградско шосе и колелото на трамвая да се превърне в тупик, в който да се вмъкват в депото, което е точно отсреща на подземното му тяло, така че няма да има нужда от всички тия сложности.

Аз все още смятам, че следата ще върти ъм Ботевградско временно и станцията там ще бъде временна, а когато се наложи МД-3 да расте към Враждебна, тя ще се закрие и изграденото трасе ще остане служебна връзка, но изградената вече връзка с трамвайното трасе може да се запази и да се ползва за довозване/извозване на състави от депото.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #779 on: 15.11.2011, 17:32:53 »
Отделно, че и технологиите по всяка вероятност няма да са съвместими.

Е това не мога да го разбера. Защо аджеба? Пак ще се експериментира и в крайна сметка ще плащаме двойно и тройно. Все пак при единна система ще има икономия от мащаба.