Author Topic: Проектирането на МД3  (Read 218845 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #780 on: 15.11.2011, 18:01:42 »
Обсъждаше се дори автоматично метро. Лаик съм да се изказвам по въпроса, доколко е икономичедски съобразно да се продължи със същите технологии на автоматиката.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #781 on: 15.11.2011, 19:11:04 »
Мотрисите с горно токоснемане на някои от западните метрополитени са на 750 V. Трамваите от своя страна са на 600 V. Има една тънкост обаче. Не е задължително волтажът да е 750 V, тъй като има работен диапазон, който е около + - 100 V ако не се лъжа. Тоест въпреки това, няма да може да се движи на собствен ход. Интересно е обаче, че ако на мотриса от третия метродиаметър се сложи плъзгач за трета релса - ще може да се движи по другите два диаметъра, където напрежението е 825 V, което влиза в допустимия диапазон. Тоест - добре е мотрисите от третия метродиаметър да се поръчат и с такива плъзгачи, за да може евентуално при нужда да се изпращат към другите два диаметъра през жп мрежата. За прехода обаче трябва да има някаква дрезина, която да придвижва състава.
Интересно ще е да се попита Братоев на колко волта мисли да се поръчат влаковете, тъй като на по-мощните влакове за по-натоварени метролинии от западни метрополитени се ползва 1500 V.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #782 on: 16.11.2011, 10:16:12 »
Викторе, всчики тези плъзгачи няма да имат значение, ако височината на вратите/пероните е различна. До колкото разбрах замисълът за МД3 е да се пуснат по-скоро трамвайни мотриси, отколкото метровлакове
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #783 on: 16.11.2011, 10:33:34 »
Е защо трябва отново да се връщаме на въпроса "скоростен трамвай или метровлакове", с изявления като "аз мисля", "на мен ми се струва", "доколкото разбрах" и прочие, като той вече е ясен - Братоев каза че автоматика ще има, следователно няма да е трамвай!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #784 on: 04.12.2011, 00:24:51 »
Ето и моето виждане за разположението на станциите по МД3:
ПС: Ако някой иска файла с по-голяма резолюция, мога да му пратя лично оригинала, защото тук има ограничение до 2 MB.  ;)
Edit: Изместих станция Стадион "Георги Аспарухов" малко по на изток.
« Last Edit: 07.12.2011, 22:14:39 by eugenio »

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #785 on: 04.12.2011, 08:44:45 »
Толкова много криви няма ли да свалят прекалено много скоростта?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #786 on: 04.12.2011, 08:53:03 »
Толкова много криви няма ли да свалят прекалено много скоростта?
Това е, общо взето, приетото в момента трасе (следа). Въпросът е по-скоро за разположението на МС. Според мен МС трябва да е при всички случаи свързана с пешеходния подлез България/Гешов. Може да има входове откъм Ручей и Гешов, а ако гу ударят на пестене на средства - може да има само централно разположен вход (като МС Станиода и Жолио Кюри) към подлеза.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #787 on: 04.12.2011, 10:15:02 »
Станцията на България безспорно трябва да е между пл. Ручей и България/Гешов. През кръстовището минават в пъти повече народ, отколкото през площада.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #788 on: 04.12.2011, 10:52:51 »
Разстоянието между Гешов-България и пл. Ручей е 350 метра. Няма как да имате метростанция разпъната с изходи на двете кръстовища, още по малко две метростнции. Аз и не вярвам в реализацията на това трасе но да не се повтарям.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #789 on: 04.12.2011, 11:44:59 »
Станцията според мен трябва да се реализира между Ручей и кръстовището, защото площад Ручей предоставя възможност да стане терминална спирка за преход от квартален транспот към метро - да се реализира колело за тролеите от Бъкстон и Борово (метрото ще обезсмисли слизането и на двата до центъра) , като може да се разшири транспорта на района с още една линия, минаваща покрай стадиона на Славия
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #790 on: 04.12.2011, 11:55:03 »
В Овча купел нямаше ли станция и до НБУ?

Offline bg_pop

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 65
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #791 on: 04.12.2011, 12:16:36 »
Така както си ги разположил дали мислиш за врзка с две от станциите, а именно НДК и СУ или просто ще се близко една до друга :)?

Иначе местата на останалите изглеждат много разумно... :)
Надежата умира последна........... Люлин - никога :)

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #792 on: 04.12.2011, 15:14:01 »
Браво на тебе че си ги кръстил метростанциите. Допадат ми като имена. Ако можеш, прати ми на ЛС с по-голяма резолюция.

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #793 on: 04.12.2011, 18:55:36 »
Така както си ги разположил дали мислиш за врзка с две от станциите, а именно НДК и СУ или просто ще се близко една до друга :)?

Иначе местата на останалите изглеждат много разумно... :)

Тук съм показал само образно станциите с техния брой по трасето (най-вече), а проектантите биха определили точните им местонахождения.  ;)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #794 on: 05.12.2011, 03:45:09 »
Така, тъй като според кристализиралата идея, разклонението ще е на Кюстендил/Дойран, станцията на Гешов според мен е по-разумно да е в градинката до кръстовището - така няма да пречи на движението при строителството, а следващата да е в Кюстендил преди Дойран, за да може след време тази станция да е трансферна, а не тая на България, тъй като ще е порнография, ако всичко се извършва на една.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #795 on: 05.12.2011, 12:39:54 »
Толкова много криви няма ли да свалят прекалено много скоростта?
Това е, общо взето, приетото в момента трасе (следа). Въпросът е по-скоро за разположението на МС. Според мен МС трябва да е при всички случаи свързана с пешеходния подлез България/Гешов. Може да има входове откъм Ручей и Гешов, а ако гу ударят на пестене на средства - може да има само централно разположен вход (като МС Станиода и Жолио Кюри) към подлеза.

Въпросът ми си остава - не е ли много бавно с толкова криви?

За станцията, предпочитам по-близко до кръстовището, а ако другите й изходи са на юг, ще е достатъчно близко до Ручей (от порядъка на 150 метра)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #796 on: 05.12.2011, 12:52:54 »
Кривите са много и затова протоколът от Експертния съвет е подписан с несъгласие за точка 1, която описва подробно следата по кои улици минава. Още повече - оказа се, че в ОК 2 самосиндикално, без да ни питат са си сменили ул. Централна с ул. Промишлена и сега ще трябва да отчуждават от терена на бутилираща компания "Горна баня", вместо да се ползва голото поле за гара след ул. Централна, както уж Диков беше се съгласил. Така отново се появяват блокове на 900 метра от трасето и метростанциите, като кривата от станцията на Монтевидео към ул. Промишлена грам не отговаря на параметрите за класическо метро и трябва задължително да е под 300 метра радиус, за да не се отчуждават терени за преминаване.

http://sofia-agk.com/protokoli_oesut/GRAD_KOM/2011/111028.pdf
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #797 on: 05.12.2011, 13:10:15 »
Как така без да ви питат, нали е подписан някакъв краен вариант?

Между другото при това трасе къде е депото? Пак ли в района на ЖП ареала? В смисъл при идеята с депо около гара Подуене беше възможно да се построи първо централният участък и после останалите два. Сега това ще бъде ли възможно?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #798 on: 05.12.2011, 13:26:44 »
Ами просто така - обадиха ни се, че трябва да подпишем протокола. Прочетохме и забелязахме това. Като добавим и фактът, че допреди 24 часа от Експертния съвет уж бяхме си оеднаквили позицията с Диков и изведнъж на Експертния съвет започна да се говори отново за вариант 4 А с малка промяна в ОК, която така или иначе щеше да се случи, тъй като Диков още по време на представянето на изчертаните варианти от чехите каза, че не е доволен от трасирането в ОК. Реално Диков се опитва да ни баламосва и ни въртя близо два месеца. Да не говорим, че приетото трасе, според Диков, е било измислено "вчера вечерта, преди Експертния съвет", но за точно за 12 часа му бяха изчислени всички параметри, включително и неговата цена! Помолихме го да изчисли трасето, за което бяхме се договорили и от тази молба вече минаха три седмици, като все като му звънна казва - чехите не са се обадили и няма резултати!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline kamennikolov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 80
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #799 on: 05.12.2011, 13:36:45 »
Това с улица Промишлена е абсолютна глупост и моля ви се не позволявайте да се одобри в този вид. Първо кривата е остра и ще намали скоростта на метрото, второ това с отчуждаването на земята, за което ти спомена, освен това много блокове остават на голямо разстояние от метрото и не на последно място при старото преминаване по централна можеше да се използва вече изградената спирка на влака - просто трябваше да се направи една алея, по която да се повърви 400-500 метра. Изобщо аз никаква полза не виждам от тази промяна и не мога да си обясня как те са я мотивирали.