Author Topic: Проектирането на МД3  (Read 218827 times)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #800 on: 06.12.2011, 09:43:46 »
Това с улица Промишлена е абсолютна глупост и моля ви се не позволявайте да се одобри в този вид. Първо кривата е остра и ще намали скоростта на метрото, второ това с отчуждаването на земята, за което ти спомена, освен това много блокове остават на голямо разстояние от метрото и не на последно място при старото преминаване по централна можеше да се използва вече изградената спирка на влака - просто трябваше да се направи една алея, по която да се повърви 400-500 метра. Изобщо аз никаква полза не виждам от тази промяна и не мога да си обясня как те са я мотивирали.

За целта... аз предлагам архитектите от форума да ударят едно рамо и да ни помогнат да разработим техническия проект за трасето от Монтевидео до жп. линията по нашето трасе, за да можем да имаме някаква позиция пред Диков.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #801 on: 06.12.2011, 11:25:35 »
Всички тези задкулисни игри, която станаха, стават и ще стават ............. :namasa:
Всички преди месец се радваха и т.н., но представям си как Диков се е радвал и злорадствал, че за пореден път е заблудил някой !!!
Като цяло това е меко казано безумие - та там направиха толкова нови блокове - представям си какво трасе ще е ........ мини-макси влакче на ужасите  :rev:

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #802 on: 06.12.2011, 17:44:43 »
WOW! Нов дизайн за форума...
Та, Диков дали е злорадствал не е важно. Важното е, че с конкретни данни можем да убедим и най-върлия противник така че трябва да имаме такива. По последните им идеи сега... ще слагат трамвай в жк. Овча купел 2, който да върши същата работа, която ще върши и нашето трасе... Така че трябва да се захванем сериозно и да натиснем за правилно трасиране. Явно имат желание да отчуждяват терени...

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #803 on: 06.12.2011, 18:25:23 »
Явно наистина имат желание и интерес да отчуждаване на терени, така че те ако са си направили сметката вече и ако наистина имат някакъв интерес забрави да ги "убедиш" в каквото и да е  :neznam:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #804 on: 06.12.2011, 22:51:05 »
Искат да отчуждават точно определени терени, а за две къщи и малко дворно място нямаха средства и се оказа, че "това е непреодолима пречка" за нашето предложение през Дойран, Каблешков и бул. Овча Купел, а стойността на проекта за трети метродиаметър, както знаем, е 730 млн. евро (1,44 млрд. лева!!!!). Тука нещо сериозно намирисва! До този момент - вече четири седмици, Диков не се е свързал с нас (само ние му се обаждаме да го питаме дали има информация), за да даде изчислена от чехите стойност на нашето предложение, а за експертния съвет успяха от днеска за утре!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #805 on: 07.12.2011, 11:52:05 »
Звъннете му пак и му споделете горните факти. Да видим как ще излезе от ситуацията :)
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline kamennikolov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 80
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #806 on: 07.12.2011, 14:01:01 »
Особено ми е интересно как мислят при този вариант да реализират толкова широко анонсираната връзка с ЖП линията София-Перник. Надали от БДЖ ще се навият влака да спира на две спирки през 1000 метра. Другия вариант е вече изградената спирка да я зарежат просто и да изградят нова, което нищо, че не е кой знае каква инвестиция, но би било глупаво. В крайна сметка имам чувството, че ще стане нещо като сегашната връзка на МД1 със Захарна фабрика. Нямало нужда да се прави друга спирка за връзка с метрото защото щяла да е само на няколкостотин метра от Захарна фабрика, но в същото време Захарна фабрика е твърде далеч за да се ходи всеки ден пеш от нея до метрото.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Проектирането на МД3
« Reply #807 on: 09.12.2011, 00:42:36 »
Съществуващата и неизползвана спирка е с неясен статут. Тя беше построена от Hercesa, за да обслужва техния жилищен комплекс. Възможно е да има пречки за свързването й с метрото.

Offline kamennikolov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 80
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #808 on: 09.12.2011, 09:28:59 »
Доколкото знам уговорката им е Hercesa да я построи и след това да я дари на НКЖИ.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Проектирането на МД3
« Reply #809 on: 09.12.2011, 16:10:58 »
Естествено, тя не може да е частна гара на държавна земя (сервитут).  Но не знаем чия е земята около този сервитут, където трябва да е метростанцията.

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #810 on: 12.12.2011, 21:40:50 »
Въпреки, че следата на МД3 е вече начертана, някак си не мога напълно да приема факта, свързан със заложените отклонения - в посоките Овча Купел и това по ул. "Дойран" до околовръстното, по ред причини. Затова обмислих вариант, в който същите биха могли да се комбинират в едно общо трасе, обхващащо цялата ЮЗ част на столицата. Станциите 3 и 4, 14 и 15, 18 и 19 може да се обединят в общи:
« Last Edit: 01.02.2012, 23:35:17 by eugenio »

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #811 on: 13.12.2011, 08:55:40 »
Твърде много пъти се каза, но явно е нужно още веднъж:
Трасе под България е изключено!
Не случайно го пускат по Дойран.
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #812 on: 13.12.2011, 11:06:28 »
Досега не прочетох стабилен аргумент защо е изключено метро по/под България. Освен личните предпочитания по коя успоредна улица на булеварда да минава разклонението на МД3, друго не прочетох.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #813 on: 13.12.2011, 12:03:47 »
Досега не прочетох стабилен аргумент защо е изключено метро по/под България. Освен личните предпочитания по коя успоредна улица на булеварда да минава разклонението на МД3, друго не прочетох.
Най-малко 100 пъти се изтъкна, че по България, Цар Борис ІІІ и Ботевградско има възможности и резерви за ускоряване на трамвайните трасета, вкл. с прекарването им на второ ниво. Това няма да стане с общо взето козметичната реконструкция, предвидена за 2012, но все някога ще стане и то на цена, далеч под тази за изградане на метрорадиус.
Ако не приемаш някой аргумент, си е лично твой проблем.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #814 on: 13.12.2011, 12:15:19 »
Аз проблеми нямам, просто чета кой какво пише. А именно - ако цената изключва някъде да има метро трасе, това означава ли че трябва да предпочетем да се строят само ускорени трамвайни трасета като по-евтини? Не, нали? Така че метро под България може да има, стига да се предпочете втория по натоварване булевард като място за разполагане на диаметъра, а не съседните му улици. Всичко е до преценка къде би обслужвало повече хора, защото това е целта на метрото. Тъй че думите как е изключено метро под България са свободни съчинения. И малко по-спокойно с тона.

А да, забравих - превръщането на трамвая по България в скоростен ще е по-евтино от метро, да, така е, но нима това ще е маршрута му? Що за обслужване би било от Околовръстното до НДК? Или как беше, ще се правят и тунели под Канала, под Иван Асен Втори и т.н.? Е кой вариант е по-евтин тогава, ако гледаме изобщо скоростното обслужване на кварталите покрай България?
« Last Edit: 13.12.2011, 12:45:00 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #815 on: 13.12.2011, 12:37:32 »
KRUPA е прав!  :fan: Преди време прочетох статия, в която Братоев изтъкваше - "Метрото го правим така, че в перспектива да имаме отклонение по бул. България." Ставаше въпрос за строителството на МД2, малко след старата му. Но, сега не мога да открия това интервю в Интернет, за да ви докажа. И така щом за МД2 се е предвиждало, значи за мен си е напълно реално на практика да се направи за МД3 отклонения по България. Тук става въпрос за съвсем друго нещо, помислете си и ще ви се изясни - Как според вас един проект, който е получил финансиране от Европа за сегашната рехабилитация на трасето по бул. "България" по ОПРР, след това ще се субсидира и строителство на метродиаметър по същата отсечка по друг подобен проект, примерно за следващия програмен период 2014-2020 година?!? Или пък ако си спомняте, сега са осигурени пари за 50 нови тролейбуса, като се споменава, че те ще пътуват главно по линиите - 1, 2, 5 и 9. Да но ако метрото се построи по Вл. Вазов, линия 1 ще отпадне, явно управата разчита комисията от Европа бързо да забрави за какво са дали парите в предния програмен период!

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #816 on: 13.12.2011, 13:16:58 »
Най-малко 100 пъти се изтъкна, че по България, Цар Борис ІІІ и Ботевградско има възможности и резерви за ускоряване на трамвайните трасета, вкл. с прекарването им на второ ниво. Това няма да стане с общо взето козметичната реконструкция, предвидена за 2012, но все някога ще стане и то на цена, далеч под тази за изградане на метрорадиус.

Приоритет за Столичния градски транспорт трябва да бъде Метрото, а не "псевдо"трамваи! Така, че за мен Общината много разумно трябва да подходи в името на строителството на бъдещия трети метродиаметър!

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #817 on: 13.12.2011, 13:41:20 »
Специално за тролея ти е ясно, че колите могат да бъдат пренасочени към други линии и е смешно да се захващаме с това.
Но все пак, за да отоговоря на Крупа, който може да се е засегнал без причина, като помисли, че съм говорил със строг тон - няма такова нещо, просто общината няколко пъти показа, че метрото няма да минава под България.
Така или иначе дори отклонениетото към България се появи покрай проучванията на чехите, да не забравяме, че оригиналният план беше да си минава под ЦБIII. Няма сми да го нищим повече. Засега перспективата е метрото да не минава под България и след като бщината към момента е категорична, че няма да минава не виждам причина да продължаваме да го обсъждаме.
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #818 on: 13.12.2011, 13:44:58 »
OK, ще видим тогава дали ще получи финансиране сегашния статут към проекта за МД3!

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #819 on: 13.12.2011, 13:48:16 »
Трасета на трамваите по ЦБ3 и България са може би най-добре изградените в София от гледна точка на обособеност. А капацитетът на една добре изградена трамвайна линия (големи и бързи мотриси, безконфликтно преминаване през кръстовища и т.н.) може да се доближи до това на метро, при цена в пъти по-ниска от тази на метрото. Така че чехите са прави, и по България, и по ЦБ3 е редно да се модернизират трамваите, а метрото да минава от другаде.

Но пък и идеята за наземно метро по ж.п. линиите ми се струва глупаво. При възможността да се изгради градска железница, която да ползва коловозите и сигнализацията на БДЖ да се инвестира в затворена система, каквато е метрото на място, което отнема от капацитета на ж.п. линии е недалновидно.