Author Topic: Проектирането на МД3  (Read 146496 times)

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2017
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #860 on: 20.09.2012, 10:34:24 »
Преди месец писах на Метрополитен относно МД3 и ето какво ми отговориха те:

Quote
- Метростанциите на трети метродиаметър са 19. Последната метростанция не е между станциите в Левски и Герена, а е разположена до ухото на трамвая на бул. Ботевградско шосе за да може да се направи връзка както с трамвая, така и с бул. Ботевградско шосе, чрез предвиден буферен паркинг. Предвижда се и изграждането на автогара в непосредствена близост до тази станция.
- Влаковете ще са с високи подове, но по-ниски от сегашните, като се предвижда пероните да са високи 90 см.
- Относно решенията за разположението на пероните в метростанциите, те са съобразени с това да бъдат максимално функционални и удобни на пътниците, но са съобразени и с възможностите за реализацията. При наличието на открити участъци, станции с островни перони не са приложими.
- За сега, на етап Идеен проект не се предвиждат метростанции,  които да бъдат изграждани по тунелен метод ( както бе изградена МС Сердика 2)
- Метростанцията при НДК ще бъде разположена западно (под бул. Патриарх Евтимий) от изградената МС при НДК от втори метродиаметър. Да предвидена е връзка между двете метростанции.
- Метростанцията при бул. Ботевградско шосе и последната МС в Овча купел ще бъдат надземни на естакада.
- Предвидени са отклонения в посока ж.к. Борово на ул. Дойран и посока гара Подуене, при пресичането на трасето с бул. Мадрид.

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2222
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #861 on: 20.09.2012, 13:45:36 »
90 см - това е бая ниско
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #862 on: 20.09.2012, 14:32:59 »
90 см - това е бая ниско

Пероните по МД-1 и МД-2 са високи 1,10.

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2222
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #863 on: 20.09.2012, 17:57:06 »
Чисто субективно изглеждат по-високи. Всъщност, тази височина се мереше от горния ръб на релсата, нали?
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #864 on: 20.09.2012, 18:33:58 »
Чисто субективно изглеждат по-високи. Всъщност, тази височина се мереше от горния ръб на релсата, нали?

Да. Така че тези 20 сантиметра разлика реално ще се ползват са пантографа: всичко останало като габарити би следвало да е идентично...

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2017
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #865 on: 11.10.2012, 08:58:21 »
http://www.metroprojekt.cz/files/casopis/metroprojekt_03_2012_web.pdf
Тук пише и за МД3, само че на чешки. Попреведох си някой неща с google translate и от написаното разбирам, че влаковете ще са с по 3 вагона, дълги 33 м. всеки един или общо 99 м., като ще са с горно токоснемане и ще са без машинист.
Ако бъркам някой да ме поправи :)

Offline Oracle

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 55
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #866 on: 11.10.2012, 10:50:42 »
Тук пише и за МД3, само че на чешки. Попреведох си някой неща с google translate и от написаното разбирам, че влаковете ще са с по 3 вагона, дълги 33 м. всеки един или общо 99 м., като ще са с горно токоснемане и ще са без машинист.
Ако бъркам някой да ме поправи :)
Мерси за линка.
Това видяхте ли го: Rmin = 250 m, Vmax = 65km/h?
Вагон с дължина 33 м не си представям как се вписва в крива с радиус 250 м. Има да стърже реборди. Може би предвиждат двусекционни вагони?

Мене пък не ми харесва 3-ти диаметър да се проектира с Vmax = 65km/h (то е като трамвай) с малки радиуси на кривите. И мотрисите по-добре да са преходни по цялата си дължина. Дължина 99 м звучи добре - това означава, че пероните на станциите ще ги проектират да са над 100 м, надявам се.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3211
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #867 on: 11.10.2012, 10:56:46 »
Като искаме с трици маймуни да ловим така ще е ! Крив , бавен в стил обиколи София за да я опознаеш . Е , ще го преглътнем . Аз вече успях . Щом ползата ще е за мнозинството останалите сме длъжни да се съобразим .  :neznam:

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7117
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #868 on: 11.10.2012, 11:35:05 »
Пише че ще може да се куплират по 3 мотриси което значи 99 м.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #869 on: 11.10.2012, 11:43:00 »
Пише че ще може да се куплират по 3 мотриси което значи 99 м.

T.e. 3 състава по 33 метра. Идеята им е явно да почнат с 2 състава от 66 метра...

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 686
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #870 on: 11.10.2012, 12:09:50 »
Май ще стане като Виенската U6. Ако направят линията качествено, според мен няма повод за притеснение, но ако е пак скалъпената и недомислена българска работа...
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4624
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #871 on: 11.10.2012, 12:10:08 »
Пише че ще може да се куплират по 3 мотриси което значи 99 м.

T.e. 3 състава по 33 метра. Идеята им е явно да почнат с 2 състава от 66 метра...

Прилича на развитието на DLR в Лондон.

Offline Oracle

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 55
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #872 on: 11.10.2012, 13:15:37 »
Какво налага проектиране на трасе с такива малки радиуси - 250 м.? И защо такава ниска максимална скорост?
Ако не се лъжа, дори сегашните мотриси по линия 20 (чешките, на които пише CKD) вдигат могат да вдигнат толкова. В крайна сметка излиза, че наистина проектират трамвай с подземни участъци. Кампанията "Спаси метрото"  не се ли пребори линията да бъде с параметри на метро (Rmin = 300 m, Vmax = 80-90km/h)?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6493
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #873 on: 11.10.2012, 19:39:55 »
Заради пълното мнозинство на ГЕРБ навсякъде в общината, гласувано от софианци на последните избори, не можем да пробием никъде и много често знаем в пъти повече от съветниците от опозицията в общината. Техни въпроси не се разглеждат и не може да се получи гласност. Диков не ни бръсне вече за нищо!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4624
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #874 on: 11.10.2012, 20:55:04 »
Просто се гответе от най-евтино построено метро нашето да стане най-скъпо за експлоатация. Различни и несъвместими мотриси вече се движат по фльонгата. Сега ще си поръчаме още някакви, при това за 1500V... Направо ми иде да ида и да кастрирам всички от общината и метрополитен, защото ако и поколението им е такова плоскомозъчно по-добре да го няма съвсем.

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #875 on: 16.12.2012, 14:55:58 »
Като чета статията оставам с впечатлението, че влаковете ще бъдат без машинист, което много ме съмнява да се случи в България. Цената на тези влакове и оборудването не е ли прекалено висока за нашите възможности?

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2017
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #876 on: 17.12.2012, 07:51:30 »
Говори се за влакове без машинист, но още нищо не се знае.
Не знам дали подожно влакове са е по-евтини или по-скъпи, но като цяло след това се оказват по-евтини, защото няма нужда да се плаща заплати на машинисти и прочие, защото всичло се управлява от компютър.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #877 on: 17.12.2012, 10:38:40 »
Говори се за влакове без машинист, но още нищо не се знае.
Не знам дали подожно влакове са е по-евтини или по-скъпи, но като цяло след това се оказват по-евтини, защото няма нужда да се плаща заплати на машинисти и прочие, защото всичло се управлява от компютър.

Да, и част от ресурсите за заплати на машинистите ще трябва да иде за наемане на специалисти, които да се оправят с компютъра и на диспечери за контрол на действията на компютъра.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2017
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #878 on: 17.12.2012, 11:19:11 »
Така е - парите ще отидат за диспечъри и т.н., но определено те ще са по-малко на брой отколкото необходимите машинисти.
Въпреки, че си има и плюсове, и минуси да има или няма машинисти.
Аз до момента съм се возил на 2 метрополитена с влакове без машинист и беше доста приятно изживяване - в Лондон и Дубай.
Определено бих се радвал един ден в София да има такива влакове :)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #879 on: 17.12.2012, 12:49:55 »
Така е - парите ще отидат за диспечъри и т.н., но определено те ще са по-малко на брой отколкото необходимите машинисти.
Въпреки, че си има и плюсове, и минуси да има или няма машинисти.
Аз до момента съм се возил на 2 метрополитена с влакове без машинист и беше доста приятно изживяване - в Лондон и Дубай.
Определено бих се радвал един ден в София да има такива влакове :)

Съмнявам се, че ще оставят линията автоматизирана: нали говорят, че я правят с горно токоснемане, за да не я покриват, т.е. по МД-3 има фактор "идиоти, прескачащи стените"...