Author Topic: Проектирането на МД3  (Read 218814 times)

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #880 on: 17.12.2012, 12:57:15 »
Това няма нищо общо - на доста места по света метрото е с влакове без машинисти и са над земята - и в Лондон DLR-а е над земята, и в Дубай беше над земята и нямаше такива проблеми. Ако линията е добре обесопасена и се направят необходимите заграждения на трасето не би следвало да има проблем.
От чисто експлоатационна гледна точка този подвижен състав излиза доста по-евтин, защото няма да се дават заплати за машинисти и самите влакове ще имат по-голяма вместимост на пътници, защото няма да е необходима кабина за ватмана.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #881 on: 17.12.2012, 22:11:51 »
Това няма нищо общо - на доста места по света метрото е с влакове без машинисти и са над земята - и в Лондон DLR-а е над земята, и в Дубай беше над земята и нямаше такива проблеми. Ако линията е добре обесопасена и се направят необходимите заграждения на трасето не би следвало да има проблем.
От чисто експлоатационна гледна точка този подвижен състав излиза доста по-евтин, защото няма да се дават заплати за машинисти и самите влакове ще имат по-голяма вместимост на пътници, защото няма да е необходима кабина за ватмана.

Съгласен съм. Въпросът е дали ще можем да използваме активно подобна система (под активно имам предвид работещ цикъл експлоатация-поддръжка-реновация) или ще стане българска работа и на седмата година ще се люшнат какви ли не кърпени изпълнения...

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #882 on: 20.12.2012, 10:45:32 »
Метрото стига околовръстното и “Горна баня
20.12.2012 г.
    ДАРИ ИЛКОВА

   Третата линия на метрото ще стига до околовръстния път, за да обслужва част от кв. „Горна баня". Промяната на трасето беше разгледана от експертния съвет по устройство на територията към главния архитект на София Петър Диков.
   Линията минава през бул. „Ботевградско шосе" и „Вл. Вазов", централната градска част и „Овча купел". В квартала трасето бе по бул. „Монтевидео", ул. „Президент Линкълн" и станция на 120 м от жп линията София - Перник. Сега влакчетата ще минават под ул. „Централна", която ще се удължи с 1 км. Така ще има спирка до бензиностанцията на OMV на околовръстното и паркинг за 800 коли.

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #883 on: 20.12.2012, 12:15:48 »
Нищо не разбирам. Ул.Централна е една малка уличка в Овча купел 2. Значи крайната част на трасето в Овча купел все пак ще бъде подземна.

Offline gtfen

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 92
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #884 on: 20.12.2012, 14:13:52 »
Нищо не разбирам. Ул.Централна е една малка уличка в Овча купел 2. Значи крайната част на трасето в Овча купел все пак ще бъде подземна.

Може би трасето ще минава така:

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #885 on: 20.12.2012, 15:22:47 »
Схемата на Болерото ми се вижда по-правдоподобна, така лесно се осигурява връзката с жп мрежата...


Източник - Спаси Метрото
« Last Edit: 20.12.2012, 15:24:35 by difian »

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #886 on: 20.12.2012, 20:56:51 »
Така директно Горна Баня ще има връзка с М3.

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #887 on: 20.12.2012, 22:03:23 »
много пъти съм мислил за нещо подобно, като за по- удачно от завой на север.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #888 on: 21.12.2012, 09:53:04 »
Нещо не си го представям много добре как ще мине през къщите на хората при последната станция !

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #889 on: 21.12.2012, 10:48:38 »
Нещо не си го представям много добре как ще мине през къщите на хората при последната станция !
Е то там трасето може да е подземно, като станцията да се изгради по закрит способ предвид къщите и сложността на терена.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #890 on: 21.12.2012, 10:54:45 »
Нещо не си го представям много добре как ще мине през къщите на хората при последната станция !
Там няма къщи:
(ИЗВИНЯВАМ СЕ, че е на Paint. Още не са ми инсталирали Photoshop :D )

Така, естествено трасето ще трбява да е подземно до пресичането на СОП, след това си излиза на терен и се изравнява успоредно с жп. линията. Станцията е едноперонна с широк перон, който води директно към гаровото сдание и с една лека преграда отделя перона на метрото от перона на гарата. Влаковете спират, качват/свалят народа, а разминаването им ще трябва да е или на Горна баня, или на успореден втори коловоз.

Единственото, което ще трябва да се бута е един порутен паркинг и някакви бараки, нито една обитаема сграда.

Станцията в жк. Овча купел се премества пред бл. 42 с иедин изход на ДОверие и другия пред бл. 13
« Last Edit: 21.12.2012, 10:59:24 by boleroto »

Online maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #891 on: 21.12.2012, 11:02:16 »
Нещо не си го представям много добре как ще мине през къщите на хората при последната станция !
Там няма къщи:
(ИЗВИНЯВАМ СЕ, че е на Paint. Още не са ми инсталирали Photoshop :D )

Така, естествено трасето ще трбява да е подземно до пресичането на СОП, след това си излиза на терен и се изравнява успоредно с жп. линията. Станцията е едноперонна с широк перон, който води директно към гаровото сдание и с една лека преграда отделя перона на метрото от перона на гарата. Влаковете спират, качват/свалят народа, а разминаването им ще трябва да е или на Горна баня, или на успореден втори коловоз.

Единственото, което ще трябва да се бута е един порутен паркинг и някакви бараки, нито една обитаема сграда.

Станцията в жк. Овча купел се премества пред бл. 42 с иедин изход на ДОверие и другия пред бл. 13

Гарата е на доста по-високо от околовръстното. Не ми е ясно как ще минава подземно на околовръстното и след има-няма 100 м ще се изравни/доближи с/до височината на гарата :help: :?

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #892 on: 21.12.2012, 11:06:43 »
Гарата е на доста по-високо от околовръстното. Не ми е ясно как ще минава подземно на околовръстното и след има-няма 100 м ще се изравни/доближи с/до височината на гарата :help: :?

Не говоря за гарата, а за линията. Погледни схемата

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #893 on: 21.12.2012, 11:27:23 »
От предишните схеми се заблудих ,че ще е по близо до гара Горна баня . Не е ли по-добре вместо на север да завива на юг към гарата ?

Offline kamennikolov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 80
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #894 on: 21.12.2012, 11:28:19 »
Някой от вас бил ли е на този експертен съвет, за който се говори в статията или това, което показвате на схемите са само догадки. Понеже принципно се говори за метростанция до OMV, a показаното на схемата е малко по далеч от OMV-то.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #895 on: 21.12.2012, 11:40:50 »
Някой от вас бил ли е на този експертен съвет, за който се говори в статията или това, което показвате на схемите са само догадки. Понеже принципно се говори за метростанция до OMV, a показаното на схемата е малко по далеч от OMV-то.
Всичко е само догадки, защото никъде нищо не е показано като схеми и т.н. Докато не се представи завършеният проект и докато не тръгне строителството не може да сме сигурни на 100% за нищо!
Лично според мен е добре последната станция да е под околовръсното и да има топла връзка с ж.п. линията, като е хубави последните 2 станции да са подземни, но като знаем че ще се гледа евтиното едва ли ...

Offline kamennikolov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 80
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #896 on: 21.12.2012, 11:49:42 »
Според мен също ще е добре последната станция да е под околовръстното и паркинга да се изгради по подобие на този под цариградско. Даже ако се направи така, че да може да има и подземна автобусна спирка при паркинга ще е още по-добре, за да може да се организира и довозващ транспорт до тази спирка за Горна Баня, Суходол, Владая, Княжево.

P.S.: Дори ако наистина последната спирка е на това място, на което е дадена по схемата може да не се строи нова гара, а да се използва новопостроената в Овча Купел 2, която все още не работи. Разстоянието е около 400м и ако се направи една улица между метростанцията и гарата съвсем спокойно ще се преминава пеш. Изобщо идеите за този трети метродиаметър стават все по-добри.
« Last Edit: 26.12.2012, 18:11:44 by kamennikolov »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #897 on: 11.02.2013, 12:20:24 »
http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=2000408

Quote
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Разклонението към "Слатина" на трети метродиамeтър ще достигне Окръжна болница
Автор: Милена ВАСИЛЕВА

Възможно е трети метродиаметър да се разклони така, че неговото разширение за "Слатина" да достигне до бул. "Цариградско шосе" и Окръжна болница. Това каза за в. "Строителство Градът" инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД.

Две разклонения на метрото има в одобрената схема на трети метродиаметър – при ул. "Дойран" (след спирката на бул. "България" и бул. "Акад. Ив.Гешов") и при "Слатина". От тях ще се развият разширенията на третия метролъч. За да се определи маршрутът на разклоненията, следва да се направят предпроектни проучвания. Средства за тях са заделени в бюджета на Столична община за 2013 г. Веднага след одобряването му могат да бъдат стартирани обществени поръчки. Дотогава се проверяват възможни трасета. Според инж. Братоев възможностите за разклонения към кв. "Слатина" са три.

о Според първата отклонението може да стартира от спирката при Малък градски театър зад канала, да се насочи към "Подуяне" по бул. "Мадрид", оттам към Слатинска река, спортната зала "Арена Армеец", бул. "Цариградско шосе" и Окръжна болница.
о Втората възможност е разширението да започне от спирката на метрото при ул. "Шипка" при Военна академия на бул. "Евлоги Георгиев", оттам по бул. "Гео Милев" да поеме към Слатинска река и отново зала "Арена Армеец", бул. "Цариградско шосе" и Окръжна болница.
о Третата възможност е от Орлов мост трасето на метрото да поеме по ул. "Иван Асен ІІ", после по "Шипченски проход" и оттам към бул. "Цариградско шосе" и Окръжна болница.

Кой от вариантите ще бъде избран зависи от самите предпроектни проучвания, в които се включват преброяване на трафика, геоложки проучвания, гъстота на жителите в съответния квалтал, възможностите за развитието му и др.

Предимствата от разширението на третия метродиаметър е осигуряване на лесен достъп до всички части на София на живеещите  в гъсто заселения квартал "Слатина", улеснена връзка с градския транспорт на спортната зала "Арена Армеец" и на бъдещия "София технопарк", бърз достъп до Окръжна болница.

Според сегашните разчети разширението на третия метролъч ще бъде осъществено след построяването на основното трасе, което започва от жк "Овча купел" при разклонението му за Горна баня, минава под кръстовището на бул. "Гешов" и бул. "България" и Медицинска академия, центъра, жк "Суха река", жк "Левски" при бул. "Владимир Вазов".

Реализирането на новото разширение на метрото ще стане, след като бъде завършен третият му лъч. Вече е одобрено окончателното му трасе - от жк "Овча купел" при разклонението за кв. "Горна баня", през центъра, жк "Суха река", жк "Левски" до бул. "Ботевградско шосе" и депото на метрото там. Третият метродиаметър е с дължина 15.5 км и с 19 метростанции.

Очаква се проектът да бъде финансиран от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на Европейския съюз през следващия програмен период 2014 - 2020. Идейният проект за неговата реализация следва да бъде завършен до края на годината.
Цената на новия метролъч е около 700 млн. евро. Щом третият метролъч бъде завършен, се очаква една трета от жителите и гостите на София да го използват.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #898 on: 11.02.2013, 13:48:59 »
И какво ще обслужва на Окръжна болница? Според мен каквото и да е метро около Цариградско шосе е излишно, още повече на Окръжна, където пътникопотикът е по-разреден в сравнение с другите две ключови спирки по булеварда- Орлов мост и Плиска. Всички връзки със селски автобуси, към Дружба и Младост се правят още на Орлов мост или при изложбения център, а с пуска на двете разклонения на Мд-1, транспортните потоци ще са още по-променени. Продължавам да си мисля, че след Армеец/Техно парка, МД-3 има бъдеще към Дружба 1 и Дружба 2, а на Окръжна се забива в нищото и се приближава излишно към МД-1. В началото си, трасето трябва да обслужва максимално Редута/Гео Милев, така че съм за двете по-североизточни предложения.
« Last Edit: 11.02.2013, 13:53:46 by difian »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #899 on: 11.02.2013, 17:26:02 »
От Ареца Армеец едното смислено направление е под Цв.Лазаров към Дружбите, а другото - под Г.М.Димитров - на юг. Това към Окръжна болница е на ъглополовящата и забива в тупик и липса на перспектива за развитие.
Да не говорим, че това са амбициозни и натоварени направления, а предвиждания подвижен състав на МД3 съвсем не изглежда толкова мощен, та да ги поеме.