Малко доуточнения:
- изграждането на метролинията ще се финансира от ОП Транспорт, а закупуването на влаковете - от ОП Околна среда
- ще има директна връзка между МС Орлов мост на Линия 3 и МС Св.Климент Охридски на Линия 1, отделно - изход към подлеза при Сан Стефано, където започва траволаторът
- метростанциите на Линия 2 и Линия 3 при НДК ще са като стрелките на часовника в 9:20, т.е. с краища, захранвани от подлеза при аптеката на Патриарха/Витоша.
http://btvnews.bg/article/bulgaria/tretiyat-lach-na-stolichnoto-metro-struva-680-mln-evro.html---------------------------------------------------------------------------------------------------
Разширението на столичното метро предвижда до 2015 година лот 1 да достигне до ж.к. „Дружба” и Летище „София” и лот 2 – до Бизнеспарка в кв. „Младост”, обясни изпълнителният директор на „Метрополитен” проф. д-р Стоян Братоев.
680 млн. евро е стойността за изграждането на третия метродиаметър на столичното метро, а влаковете може да бъдат платени със средства по ОП „Околна среда”. Това заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова при представяне на резултати от изпълнението на проект за подготовка на третия метродиаметър.
Ще търсим и друго финансиране, допълни министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов. По думите му столичното метро е основен приоритет на ведомството.
Около 280 хиляди души в София ползват най-удобния, екологичен и бърз транспорт – метрото, заяви кметът. По думите й около 170 000 души ще използват метрото до 2018 година след изграждането на третия лъч.
Проектът за трети метродиаметър включва 53 на сто минаване под земята и 47% на открито, коментира изпълнителният директор на „Метрополитен” проф. д-р Стоян Братоев. Той посочи, че дължината на метрото ще бъде 16 км с 19 станции, а очакваният пътнически поток е 162 000 души на ден.
„Третият метродиаметър на софийското метро ще започне на бул. „Ботевградско шосе”, където се намира колелото на трамвая, а оттам по бул. „Владимир Вазов”, стадион Герена, кв. „Васил Левски”, кв. „Хаджи Димитър”, достига до театър „Зад канала”. Оттам по канала достига до Орлов мост, където е възловата станция с първата линия на метрото. Продължава до бул. „Васил Левски” и бул. „Граф Игнатиев”. На НДК прави връзка с втората линия на метрото, подлезът е общ. Продължава по ул. „Георги Софийски”, на Медицинска академия има спирка. Входовете на подлеза на кръстовището на бул. „България” и бул. „Гешов” са входове към метростанцията там. Има спирка на „Красно село”. Там заедно с метрото ще се изгради подземното пресичане с ул. „Житница”. „Житница” ще мине под бул. „Цар Борис III”. Оттам метрото навлиза в кв. „Овча купел”.
---------------------------------------------------------------------------------------------------