Author Topic: Проектирането на МД3  (Read 218829 times)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #900 on: 11.02.2013, 17:33:03 »
В момента около The Mall има освен мола и голям брой офиси, така че мястото си е ключово. Иначе подкрепям след това метрото да слиза към Дружба и да движи по протежението на Цв. Лазаров. Така ще прави връзка още веднъж с МД1 и ще улеснява придвижването към летището. Теренът под булевада изглежда много подходящ за лесно строителство на метро.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #901 on: 12.02.2013, 09:31:57 »
Този МД се разхожда из София като пиян моряк. Криволичи за да събере пътници , които едва ли ще може да обслужи после адекватно . То сегашното класическо метро се задъхва преди още да е построено напълно , а какво да говорим за тежкия трамвай обслужващ МД 3 !

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #902 on: 12.02.2013, 12:33:57 »
Този МД се разхожда из София като пиян моряк. Криволичи за да събере пътници , които едва ли ще може да обслужи после адекватно . То сегашното класическо метро се задъхва преди още да е построено напълно , а какво да говорим за тежкия трамвай обслужващ МД 3 !

Ако се изпълни като класическо метро и с разумни интервали, ще върши работа перфектно, защото обикаля важните точки. Ако не беше "пиян моряк" щеше да обслужва кварталите с по-слаб пътникопоток. В началото на 70-те ж.к. Хаджи Димитър, Стефан Караджа са все още слабо застроени, Овча купел, Левски-В и Г още ги няма. Този МД определено имаше нужда от актуализация. Вярно че много криволичи и като че ли е най-трудният и най-оспорваният МД досега.

И какво ще обслужва на Окръжна болница? Според мен каквото и да е метро около Цариградско шосе е излишно, още повече на Окръжна, където пътникопотикът е по-разреден в сравнение с другите две ключови спирки по булеварда- Орлов мост и Плиска. Всички връзки със селски автобуси, към Дружба и Младост се правят още на Орлов мост или при изложбения център, а с пуска на двете разклонения на Мд-1, транспортните потоци ще са още по-променени. Продължавам да си мисля, че след Армеец/Техно парка, МД-3 има бъдеще към Дружба 1 и Дружба 2, а на Окръжна се забива в нищото и се приближава излишно към МД-1. В началото си, трасето трябва да обслужва максимално Редута/Гео Милев, така че съм за двете по-североизточни предложения.

100% подкрепям! По Цариградско с бързите автобуси се пътува по-бързо отколкото ако беше с метрото, а ако дестинацията е Полиграфията, началото на жк.Изток или 4км пак ще стигнеш бързо от Орлов мост с тролеите.
Естествено, от Окръжната до Орлов мост никой няма да пътува с МД3 през Слатинския редут, ще предпочетат от спирката да хванат автобус или тролей. Освен ако някой който живее до ХМС-то и иска да пътува до Слатина, може да се възползва от евентуалната станция до бул.Брюксел.
Айде, през Слатина и Редута окей, понеже тези квартали растат, но нямат много ГТ. 

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Проектирането на МД3
« Reply #903 on: 08.03.2013, 22:55:07 »
Този МД се разхожда из София като пиян моряк. Криволичи за да събере пътници , които едва ли ще може да обслужи после адекватно .
Напълно подкрепям!
То сегашното класическо метро се задъхва преди още да е построено напълно , а какво да говорим за тежкия трамвай обслужващ МД 3 !
Задъхва се, защото при заложен интервал на движение 90 секунди, го експлоатираме на 2-3 пъти по-големи. Така 20-километрово трасе обслужва около 300000 пътници дневно (според интервю с Братоев от декември). За сравнение конвенционална трамвайна линия 6 в Будапеща e с дължина 8.5 км и обслужва 250000 дневно. Та, ефективността не опира само до "тежестта" на подвижния състав.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #904 on: 07.06.2013, 09:16:07 »
Който подкрепя идеята МС Хладилника или както искате там я наричайте да е с централен островен перон нека да подкрепи тази петиция, като след като се съберът достатъчно хора ще я внесем пред Метрополитен:
http://www.peticiq.com/ms_hladilnika_island_platfom

Предвид тази петиция, която е доста закъсняла се питам, дали сега не е момента да се организира подобна за островни перони на Орлов Мост, НДК и на площад Ручей като станции с прекачване?

Като изключим НДК, и в парка на съветската армия, и на Ручей има достатъчно място по открит способ да се направят станции, предвидени за голям пътникопоток.

Добавям и още една идея: има ли смисъл според вас станцията на Орлов Мост да бъде с два перона и три коловоза, за да поема евентуалното бъдещо разширение към Арена Армеец? Преди въвеждането в експлоатация на новото отклонение може временно средния коловоз да бъде покрит и перона да е общ. Визирам схема като на картинката:
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #905 on: 07.06.2013, 09:41:33 »
Предвид тази петиция, която е доста закъсняла се питам, дали сега не е момента да се организира подобна за островни перони на Орлов Мост, НДК и на площад Ручей като станции с прекачване?
На Орлов мост и НДК прекачването е на друго ниво, така че - островен или странични - все тая.
Островният има смисъл при прехвърляне на У-разклонение на едно ниво: примерно ако МС Младост 1 беше островна, пътуващите от Младост-4 към летището и обратно биха били улеснени.
В случая с Линия 3: На Дойран е съмнително, че ще има значим поток от Овча купел към Борово/Манастирски ливади. Но на Подуене би могъл да се очаква пътникопоток от Левски към Арена Армеец и обратно, особено при събития на Арена Армеец и стадион Герена.

Други кандидати за островни перони са места в перифериите на линиите със значим пътникопоток за моменти. Такива са гарата в Овча купел-2 и стадион Герена. На Герена трасето ще е естакадно и надали ще се обсъжда островен перон, но трансферната станция с жп-линията София-Перник е добър островен кандидат.
« Last Edit: 07.06.2013, 09:46:49 by blagun »

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #906 on: 07.06.2013, 10:25:19 »
Както знаем последната в ОК до СОП ще е с островен перон. Други такива станции по МД3 трябва да са задължително тези, след които ще има разклонение - преди Красно село, на СУ или станцията след която ще е разклонението за Слатина, предпоследната станция в Овча купе (подземната), тази на Стадион Герена, даже за нея предложих да е с 2 островни перона и 4 коловоза преди време, както и последната станция на Ботевградско шосе.

Offline Крюшо

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #907 on: 07.06.2013, 16:04:05 »
Предвид тази петиция, която е доста закъсняла се питам, дали сега не е момента да се организира подобна за островни перони на Орлов Мост, НДК и на площад Ручей като станции с прекачване?

Като изключим НДК, и в парка на съветската армия, и на Ручей има достатъчно място по открит способ да се направят станции, предвидени за голям пътникопоток.

Добавям и още една идея: има ли смисъл според вас станцията на Орлов Мост да бъде с два перона и три коловоза, за да поема евентуалното бъдещо разширение към Арена Армеец? Преди въвеждането в експлоатация на новото отклонение може временно средния коловоз да бъде покрит и перона да е общ. Визирам схема като на картинката:

Поздравления за предложението! Аз също съм го обмислял, но в по-различен аспект: отсечката Орлов мост-Арена Армеец/Окръжна болница да не е разклонение на МД3, а източната част от нов МД4; южната да е Орлов мост-Евлоги Георгиев-бул.България. Така МД3 и този нов МД4 могат да имат обща станция на едно ниво.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #908 on: 07.06.2013, 17:22:19 »
Писахме за МС Гешов да е с островен перон, но никой не ни обърна внимание...
Сега след изказването на МИнистъра днес, смятам, че е време да се мобилизираме ВСИЧКИ и от името на Спаси метрото и от името на ГТИ и от името на метрофеновете да се нападнат всички институции и да бъдат заляти с писма, настояващи за корекции по МД-3, защото сега новото правителство още ще е склонно да се прави на добро (особено с пари, които вече са договорени) и ще е по-лесно да бъдат склонени... Така че сега е момента да действаме!

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #909 on: 07.06.2013, 18:20:11 »

Добавям и още една идея: има ли смисъл според вас станцията на Орлов Мост да бъде с два перона и три коловоза, за да поема евентуалното бъдещо разширение към Арена Армеец? Преди въвеждането в експлоатация на новото отклонение може временно средния коловоз да бъде покрит и перона да е общ. Визирам схема като на картинката:

Нещо не схващам идеята зад такова коловозно развитие? Искаш да създадеш прекачване на един перон от Левски към Армеец? За това жертваш безконфликност на 2 трасета и създаваш невероятна каша с разписания и едно потенциално място за аварии. На средния коловоз ще се създаде такава тапа, която може да доведе до спиране на движението по целия метродиаметър (то на другите два не че няма такива тапи, ама това е друга тема) и трупане на закъснения.

Класическият начин за това, което искаш е двуетажна станция с перони един над друг, има го в много метрополитени на запад. Разклоянването и разпределянето на нивата става преди станцията, така се запазва капацитета и предназначението на всяко едно направление.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #910 on: 07.06.2013, 18:26:12 »
Писахме за МС Гешов да е с островен перон, но никой не ни обърна внимание...
Сега след изказването на МИнистъра днес, смятам, че е време да се мобилизираме ВСИЧКИ и от името на Спаси метрото и от името на ГТИ и от името на метрофеновете да се нападнат всички институции и да бъдат заляти с писма, настояващи за корекции по МД-3, защото сега новото правителство още ще е склонно да се прави на добро (особено с пари, които вече са договорени) и ще е по-лесно да бъдат склонени... Така че сега е момента да действаме!
Аз съм ЗА!!! Като начало може да атакуваме и за станцията при Хладилника.
Хубаво ще е да се определят целите, за които ще се натискат институциите и най-вече да се определят и институциите, които ще се атакуват.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #911 on: 08.06.2013, 10:08:39 »

Добавям и още една идея: има ли смисъл според вас станцията на Орлов Мост да бъде с два перона и три коловоза, за да поема евентуалното бъдещо разширение към Арена Армеец? Преди въвеждането в експлоатация на новото отклонение може временно средния коловоз да бъде покрит и перона да е общ. Визирам схема като на картинката:

Нещо не схващам идеята зад такова коловозно развитие? Искаш да създадеш прекачване на един перон от Левски към Армеец? За това жертваш безконфликност на 2 трасета и създаваш невероятна каша с разписания и едно потенциално място за аварии. На средния коловоз ще се създаде такава тапа, която може да доведе до спиране на движението по целия метродиаметър (то на другите два не че няма такива тапи, ама това е друга тема) и трупане на закъснения.

Класическият начин за това, което искаш е двуетажна станция с перони един над друг, има го в много метрополитени на запад. Разклоянването и разпределянето на нивата става преди станцията, така се запазва капацитета и предназначението на всяко едно направление.

Извинявам се, че не съм се изразил правилно вчера.

Идеята е Орлов Мост - Арена Армеец да не е разклонение на МД3, а отделен радиус. Влакчетата просто ще стоварват хората на Орлов мост и след това обръщат обратно към арената. Надявам се, че с тези цветове става по-ясно
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #912 on: 08.06.2013, 10:16:48 »
Подобни схеми забелязах в брюкселското метро, само че там бретелът след станцията води до два допълнителни вътрешни коловоза за по-голяма сигурност и спокойствие, а не към основните.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Проектирането на МД3
« Reply #913 on: 08.06.2013, 13:59:39 »
Да, по този начин организацията е смислена. Подобна организация e имало в Берлин на Витенбергплац за късата тогава линия U3, която се е състояла от 3 спирки и е разклонение на друга основна линия. Друго място за което се сещам е неосъщественото разклонение на линия U2 на станция Клостерщрасе от 1913 г. Виж тук и тук. Средният коловоз е затворен от тогава, а на негово място е сложен музеен влак, разклонението е реализирано по-късно като отделна линия U5. Това е и всъщност по-добрия вариант от разклоненията, които се строят сега за Младост 4 и бъдещото за Илиенци (което не е ясно дали и кога ще го бъде). Създава се по-гъст такт по основната линия, а разклонението може да се обслужва с независим от основното трасе такт, което е и далеч по-смислено от редуващи се влакове по двете направления, освен това клоновете са независими и при авария по основното трасе разклониението продължава да функционира.

Дали може да се види такова нещо в София се съмнявам. Хората, които проектират метрополитена тук са явно любители на твърдолинейната съветска школа, където царят други парадигми. Например тези разклонения в краищата при нас са си таралеж в гащите. Подобни X-образни схеми са подходящи за RER системи, където има резервни коловози и връзки между коловозите много по-начесто и един самоубиец на една станция не води например до няколкочасово спиране на целия диаметър заедно с разклоненията му. При нас кажи-речи цялата метросистема замира когато някой реши да скача. Но след като вече вратите на мотрисите се отварят повторно за закъснелите какво да кажем повече. :neznam: Има много хляб да изядем докато метрото ни еволюира до световно ниво.
« Last Edit: 08.06.2013, 14:14:01 by sofianec »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #914 on: 06.08.2013, 13:55:02 »
Малко доуточнения:
- изграждането на метролинията ще се финансира от ОП Транспорт, а закупуването на влаковете - от ОП Околна среда
- ще има директна връзка между МС Орлов мост на Линия 3 и МС Св.Климент Охридски на Линия 1, отделно - изход към подлеза при Сан Стефано, където започва траволаторът
- метростанциите на Линия 2 и Линия 3 при НДК ще са като стрелките на часовника в 9:20, т.е. с краища, захранвани от подлеза при аптеката на Патриарха/Витоша.

http://btvnews.bg/article/bulgaria/tretiyat-lach-na-stolichnoto-metro-struva-680-mln-evro.html

Quote
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Разширението на столичното метро предвижда до 2015 година лот 1 да достигне до ж.к. „Дружба” и Летище „София” и лот 2 – до Бизнеспарка в кв. „Младост”, обясни изпълнителният директор на „Метрополитен” проф. д-р Стоян Братоев.

680 млн. евро е стойността за изграждането на третия метродиаметър на столичното метро, а влаковете може да бъдат платени със средства по ОП „Околна среда”. Това заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова при представяне на резултати от изпълнението на проект за подготовка на третия метродиаметър.

Ще търсим и друго финансиране, допълни министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов. По думите му столичното метро е основен приоритет на ведомството.

Около 280 хиляди души в София ползват най-удобния, екологичен и бърз транспорт – метрото, заяви кметът. По думите й около 170 000 души ще използват метрото до 2018 година след изграждането на третия лъч.

Проектът за трети метродиаметър включва 53 на сто минаване под земята и 47% на открито, коментира изпълнителният директор на „Метрополитен” проф. д-р Стоян Братоев. Той посочи, че дължината на метрото ще бъде 16 км с 19 станции, а очакваният пътнически поток е 162 000 души на ден.

„Третият метродиаметър на софийското метро ще започне на бул. „Ботевградско шосе”, където се намира колелото на трамвая, а оттам по бул. „Владимир Вазов”, стадион Герена, кв. „Васил Левски”, кв. „Хаджи Димитър”, достига до театър „Зад канала”. Оттам по канала достига до Орлов мост, където е възловата станция с първата линия на метрото. Продължава до бул. „Васил Левски” и бул. „Граф Игнатиев”. На НДК прави връзка с втората линия на метрото, подлезът е общ. Продължава по ул. „Георги Софийски”, на Медицинска академия има спирка. Входовете на подлеза на кръстовището на бул. „България” и бул. „Гешов” са входове към метростанцията там. Има спирка на „Красно село”. Там заедно с метрото ще се изгради подземното пресичане с ул. „Житница”. „Житница” ще мине под бул. „Цар Борис III”. Оттам метрото навлиза в кв. „Овча купел”.

Quote
---------------------------------------------------------------------------------------------------
« Last Edit: 06.08.2013, 14:02:01 by blagun »


Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Проектирането на МД3
« Reply #916 on: 06.08.2013, 23:01:33 »
Спирка Зеленика май я пратиха за зелен хайвер?

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #917 on: 06.08.2013, 23:09:02 »
Е то май в нито едно от проектните трасета метрото не достигаше до тази спирка. Все се проектираше да достига някъде около нея, но никога точно там.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #918 on: 07.08.2013, 00:21:20 »
Спирка Зеленика май я пратиха за зелен хайвер?
Собствениците на терена и проекта май са пратили всичко за зелен хайвер, метростанция да им построят ли трябва, за да си осъществят плановете от преди кризата? :)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Проектирането на МД3
« Reply #919 on: 24.09.2013, 11:34:07 »
Quote
СЛАГАТ ПРОЗРАЧНИ СТЕНИ НА ПЕРОНИТЕ НА ТРЕТИ МЕТРОДИАМЕТЪР

23.09.2013 / 17:40 - citybuild.bg
Идеята е стените да се отварят едва когато влакът спре. Това предвижда проектът на чешкия "Метропроект", чието обсъждане тече в момента.
 
Втора защита срещу самоубийци ще са сензорите, които ще спират моментално тока на мотрисите, ако нещо падне на релсите. Видеокамери ще има не само на станциите, но и във влаковете.
 

 
Третият метродиаметър от автогара "Изток" до Горна баня трябва да е готов до 2019 г. След месец по него ще започнат обществените обсъждания, а планът на трасето вече е приет. При проектирането са избирани общински земи, но все пак ще се наложи отчуждаване на частни терени за метростанциите или за преминаване на естакадите през имотите, каза шефът на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев, съобщи "Труд".
 
Влаковете също ще са от нов тип. Няма да се захранват с ток от трета релса както руските, а чрез пантограф подобно на трамваите. От този тип са около 30% от новите метрополитени в света. Влаковете ще развиват до 80 км/ч и ще могат да превозват до 6500 пътници в час в една посока.
 
В началото на септември стана ясно, че от ноември в столичното метро ще се говори свободно по мобилни телефони във всички 27 станции от двата лъча. Пълният обхват ще бъде осигурен от скъпо модерно оборудване, което вече е доставено, съобщи директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев. До октомври фирма "Ериксон" трябва да приключи монтирането му. Базовата техника, която ще управлява цялата комуникационна система, ще бъде разположена в станция "Сердика". Новото съоръжение ще позволява да се говори освен на пероните и във влакчетата, без да се губи сигналът.

http://citybuild.bg/news/slagat-prozrachni-steni-peronite/23907/bc=2292;656;23907