Author Topic: Плевен  (Read 629812 times)

Offline ZIU682

  • Писател
  • **
  • Posts: 43
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1400 on: 26.09.2016, 12:43:25 »
В събота и неделя доста обикалях и със сигурност не се движеше нито едно ЗИУ

Offline Acrosstheocean

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 82
  • Любител на тролейбусния транспорт!
    • View Profile
    • Фейсбук профил:
Re: Плевен
« Reply #1401 on: 26.09.2016, 13:22:17 »
Браво за чудесния репортаж, ZIU :) През седмицата по линия 31 има доста повече хора поради учениците, които учат в ГПЧЕ. Аз я ползвам почти всеки ден. Случвало ми се е да стоя и прав през седмицата.
Съгласен съм за линия 44 и 91, че трябва да тръгват по различно време, тъй като така биха генерирали повече пътници, според мен.
А относно тролейбусите ЗиУ - виждам ги най-често по линия 33 или 12 през седмицата в пикови часове. На 16.09 следобяд имаше ЗиУ (мисля, че 195) по линия 33, но шофьора беше сложил стара табела с номер 3 отпред :D

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1402 on: 26.09.2016, 16:23:41 »
С идването на 15-ти,пуснаха ли и някое друго ЗИУ по линиите?
Ето едно видео по маршрут 33 в който без проблем се движи ЗиУ

Offline VETRA

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1403 on: 26.09.2016, 20:51:41 »
Защо няма коментари за новата контактна мрежа. :P

Offline bobi124

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 200
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1404 on: 26.09.2016, 22:06:06 »
Един клип на възмутен гражданин който нагледно показват какво правят хората с много свободно време.
   По пътищата има хиляди коли които спират да качат някой или просто да чакат на аварийни, намерил някой да се занимава с тролеите.....

Offline ZIU682

  • Писател
  • **
  • Posts: 43
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1405 on: 26.09.2016, 22:19:38 »
Защо няма коментари за новата контактна мрежа. :P

Мрежата е най-добрата по нашите георгафски ширини, но тролеите не се движат по-бързо от преди. В Чехия и Унгария по същите контактни мрежи тролеите взимат завоите все едно са на права отсечка. На крестовките в Сегед, например, не намаляват грам.. В Теплице миналата година гледах шкоди същите кати нашите, летят по завоите.

Offline ZIU682

  • Писател
  • **
  • Posts: 43
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1406 on: 26.09.2016, 22:27:20 »
Един клип на възмутен гражданин който нагледно показват какво правят хората с много свободно време.
   По пътищата има хиляди коли които спират да качат някой или просто да чакат на аварийни, намерил някой да се занимава с тролеите.....

Какъв невиждан скандал, какво нещо - Тролей спира на пътя и от него слизат хора  :D :D интернет, излишното свободно време и социалните мрежи са опасна за психиката комбинация. Всички станаха репорери и публикуват глупости

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1407 on: 26.09.2016, 23:01:30 »
Браво и от мен за усилията за развитие на правилния, екологичен вид транспорт! :fan: Това от клипа ми напомня много за варненския квартал "Чайка", където улиците са с такава ширина и завои, само че са много повече и по-нагъсто. Дори си представях как би изглеждал тролейбус, сновящ между двете елитни гимназии в този район.
Де да можеше така и в други градове, които много повече заслужават (заради много по-големият брой "комини", пардон ауспуси и много по-големите дължини на маршрутите). Даже съм леко изненадан, че има хора в трудоспособна възраст, които пътуват, а не ходят пеш, предвид не особено дългите разстояния и компактното разположение на града. Явно има не малко желаещи, които искат да пътуват, било то и само 7-8-10 минути (което, така като гледам, се явява около 1/3 от целия маршрут).
И все пак, никой няма как да отрече, че е много жалко да са валидни тези два факта:
1. На 100% да се развива транспорта в един компактен град с на половина по-малък трафик като Плевен
2. Да се слага прът в колелата, образно казано, на развитието на този вид транспорт в градове като Варна, Велико Търново, Габрово (тези два града не толкова заради трафика, колкото дължината и обхватността на маршрутите), разбира се Пловдив. В една нормална държава, първо тролейбусният транспорт щеше да бъде уреден по този начин в градове от този мащаб, преди да се премине към градове от калибъра на Плевен. Уви, у нас няма национална политика и се действа на парче. Затова се получава така. Стара Загора и донякъде Бургас отсрамват в това отношение положението с дългите си и обхващащи маршрути, но не е достатъчно. Даже в Стара Загора няма нито метър нов маршрут, но поне си обновиха добре ВКМ, не само подвижния състав. В Бургас с триста зора една нова линия, за да станат общо две. Но все пак е нещо, на фона на закриването на тб транспорт в 4 други града през последните 7 години.
Би било добре следващата стъпка за Плевен да бъде по европроект да се пуска ВКМ до околните села и сегашните маршрути да се удължат до тях, но дали... а дано, ама надали.
« Last Edit: 26.09.2016, 23:10:33 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline p5yo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 122
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1408 on: 27.09.2016, 03:02:35 »
Браво и от мен за усилията за развитие на правилния, екологичен вид транспорт! :fan: Това от клипа ми напомня много за варненския квартал "Чайка", където улиците са с такава ширина и завои, само че са много повече и по-нагъсто. Дори си представях как би изглеждал тролейбус, сновящ между двете елитни гимназии в този район.
Де да можеше така и в други градове, които много повече заслужават (заради много по-големият брой "комини", пардон ауспуси и много по-големите дължини на маршрутите). Даже съм леко изненадан, че има хора в трудоспособна възраст, които пътуват, а не ходят пеш, предвид не особено дългите разстояния и компактното разположение на града. Явно има не малко желаещи, които искат да пътуват, било то и само 7-8-10 минути (което, така като гледам, се явява около 1/3 от целия маршрут).
И все пак, никой няма как да отрече, че е много жалко да са валидни тези два факта:
1. На 100% да се развива транспорта в един компактен град с на половина по-малък трафик като Плевен
2. Да се слага прът в колелата, образно казано, на развитието на този вид транспорт в градове като Варна, Велико Търново, Габрово (тези два града не толкова заради трафика, колкото дължината и обхватността на маршрутите), разбира се Пловдив. В една нормална държава, първо тролейбусният транспорт щеше да бъде уреден по този начин в градове от този мащаб, преди да се премине към градове от калибъра на Плевен. Уви, у нас няма национална политика и се действа на парче. Затова се получава така. Стара Загора и донякъде Бургас отсрамват в това отношение положението с дългите си и обхващащи маршрути, но не е достатъчно. Даже в Стара Загора няма нито метър нов маршрут, но поне си обновиха добре ВКМ, не само подвижния състав. В Бургас с триста зора една нова линия, за да станат общо две. Но все пак е нещо, на фона на закриването на тб транспорт в 4 други града през последните 7 години.
Би било добре следващата стъпка за Плевен да бъде по европроект да се пуска ВКМ до околните села и сегашните маршрути да се удължат до тях, но дали... а дано, ама надали.

1. Не е въпросът защо в Плевен се случва, а точно обратното - защо в другите градове 'спят' и това не се случва. Просто в Плевен съумяха с голямо желание да изградят нова и да подобрят старата мрежа. Не е въпросът кой заслужава, а кой се бори за ново.
2. Освен те самите - общинските съветници и кметове, никой друг не им поставя прът. Въпрос на желание и упорита работа е да се пишат проекти и усвояват пари по европроекти. И въпрос на облага за някои е разрушаването и съсипването на този транспорт в посочените градове. Според мен нещата са на локално ниво - никой не казва ''в този град ще развиваме този транспорт, в онзи ще ликвидираме този...'''
А до колкото си спомням някъде четох за плановете за разширенията на мрежата в следващ период към Западна индустриална зона и дори до с. Опанец и гр. Долна Митрополия.
« Last Edit: 27.09.2016, 03:15:42 by p5yo »

Offline ZIU682

  • Писател
  • **
  • Posts: 43
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1409 on: 27.09.2016, 08:38:22 »
Quote
Де да можеше така и в други градове, които много повече заслужават ....  Даже съм леко изненадан, че има хора в трудоспособна възраст, които пътуват, а не ходят пеш, предвид не особено дългите разстояния..

От Сторгозия (25 хил. жители) до центъра и общината са 4 км. До парк Каълъка са 6 км. До медицинския университет - 5 км, до болницата - 4 км, до втора клинична база - 6 км. Сторгозия е на хълм.
От Дружба (25 хиляди) до общината са 3-4 км, до всички добри училища (Сторгозия и 9-ти квартал) са на 5-7 км. Денивелацията до Дружба е МНОГО сериозна. Голям баир. 5 км до гарата.
9-ти квартал (10-тина хиляди), където пуснаха новата линия,  се намира само на 1,5 - 2 км от центъра, но изкачването е над 100 метра денивелация за няколкостотин метра. Огромен баир.   
ж. к. Мара Денчева и ж.к. Кайлъка (пак на хълм) са на 3 км от центъра, на 4 км от гарата. 

От Дружба до Сторгозия са 7-8 км.

Плевен няма как да функционира без градски транспорт, а тролеите са най-подходящия транспорт за град с хълмове и със среден мащаб. Не знам защо смяташ, че Плевен не заслужава тролейбусен транспорт, но в България има само 6 по-големи града от Плевен. И по площ и по население. В тези 6 града е и София - много по-подходящ за трамваи и метро, заради ензависимостта им от тежкия трафик, отколкото за тролеи, които по-скоро пречат на трафика. Остават 5 града.   
« Last Edit: 27.09.2016, 09:01:01 by ZIU682 »

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5513
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1410 on: 27.09.2016, 16:45:54 »
Един клип на възмутен гражданин който нагледно показват какво правят хората с много свободно време.
   По пътищата има хиляди коли които спират да качат някой или просто да чакат на аварийни, намерил някой да се занимава с тролеите.....
Заради такива "будни" граждани после шофьорите се безпокоят и не им е приятно, когато снимаме автобуси/тролеи.  :rolleyes:

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1411 on: 27.09.2016, 18:05:00 »
Ето едно видео по маршрут 33 в който без проблем се движи ЗиУ


Може да се движи по-бързо. Прекалено е предпазлив колегата. :D
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1412 on: 27.09.2016, 19:05:35 »
Quote
Де да можеше така и в други градове, които много повече заслужават ....  Даже съм леко изненадан, че има хора в трудоспособна възраст, които пътуват, а не ходят пеш, предвид не особено дългите разстояния..

От Сторгозия (25 хил. жители) до центъра и общината са 4 км. До парк Каълъка са 6 км. До медицинския университет - 5 км, до болницата - 4 км, до втора клинична база - 6 км. Сторгозия е на хълм.
От Дружба (25 хиляди) до общината са 3-4 км, до всички добри училища (Сторгозия и 9-ти квартал) са на 5-7 км. Денивелацията до Дружба е МНОГО сериозна. Голям баир. 5 км до гарата.
9-ти квартал (10-тина хиляди), където пуснаха новата линия,  се намира само на 1,5 - 2 км от центъра, но изкачването е над 100 метра денивелация за няколкостотин метра. Огромен баир.   
ж. к. Мара Денчева и ж.к. Кайлъка (пак на хълм) са на 3 км от центъра, на 4 км от гарата. 

От Дружба до Сторгозия са 7-8 км.

Плевен няма как да функционира без градски транспорт, а тролеите са най-подходящия транспорт за град с хълмове и със среден мащаб. Не знам защо смяташ, че Плевен не заслужава тролейбусен транспорт, но в България има само 6 по-големи града от Плевен. И по площ и по население. В тези 6 града е и София - много по-подходящ за трамваи и метро, заради ензависимостта им от тежкия трафик, отколкото за тролеи, които по-скоро пречат на трафика. Остават 5 града.
Не си ме разбрал правилно - не казвам, че Плевен не заслужава да има, а казвам, че в същото това време другите по-големи градове не заслужават да нямат така добре развит. Тъпото е, че разходването на средства и писането на проекти зависи от някакви си там мижитурки в общината, които гледат себе си да облажат, ей това е жалкото. Иначе няма как да отречеш, че при екологична цялостна политика (на национално ниво - ако имаше такава) за развитие на този транспорт, най-логично щеше да бъде да се почне от големите градове, защото там положителното влияние на еко-транспорта щеше да се усети най-добре и да служи като реклама за развитието му и в малките градове. На око казано - в Плевен живеят 5% от населението на България, във Варна и Пловдив във всеки от двата живеят по 10-12%. Както е на избори. Просто и ясно. Друг е въпросът зад кулисите кой дърпа конците и дали партията с най-много гласове управлява или не.
Уви, както казах, у нас се действа "на парче" - град по град.
едит: за разстоянията - честно казано малко ме изненада. Не твърдя, че не са такива, просто като гледам на картата и то показва мащаба там - 1 сантиметър колко километра са и ми се сториха по-къси дистанциите между кварталите.
« Last Edit: 27.09.2016, 19:11:59 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline ZIU682

  • Писател
  • **
  • Posts: 43
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1413 on: 27.09.2016, 21:20:09 »
Тролей 164, все пак градският транспорт и всички комунални услуги са си отговорност на местната власт. Така и трябва да бъде, защото всеки град си е специфичен.  Пловдив и Варна имат един генерален проблем с транспорта, което ги оставят на светлинни години от София, а дори на един по-малък град като Плевен. Проблемът е, че там приватизираха градския транспорт. В Пловдив извършиха най- голямата глупост, като подариха на един бай Ганьо даже контактната мрежа. Предполагам си запознат, че програмите на ЕС НЕ финансират частен градски транспорт. Не можеш да подменяш подвижния състав, когато ГТ е частен. затова в Пловдив похарчиха парите за "умни" светофари, Велоалеи и каквото се сетиха, различно от нови автобуси или изграждане на модерен електротранспорт, какъвто е повече от задължително в един цивилизован град с над 300 хил жители.

В Плевен транспорта си остана общински и Плевен успя по най-бързия и лесен начин да се възползва от парите по програма Интегриран градски транспорт, както и по Околна среда за новите 40 шкоди.

Там е заровено кучето за жалкото състояние на ГТ в Пловдив и Варна. Приватизацията. Частника гони голяма печалба с малко разходи. Той гони да му плащат повече на километър, а това вкарва общината в непосилни разходи и се започва с разреждането на разписанията, за да се пести и така идва отлива на пътници. когато публична монополна услуга се даде на частник, това е гарантирана загуба за обществото. Частникът го интересува е да печели максимално много и да дава максимално малко.

Електротранспортът е дългосрочна инветиция и такава инвестиция е в полза на целия град и няма как да бъде направена от частник. Комуналните услуги са монополни и не трябва да бъдат частни

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1414 on: 27.09.2016, 21:51:57 »
Уви, както казах, у нас се действа "на парче" - град по град.
Да, очевидно сега е ясно, че това е лошият вариант! А преди е било друго, но пак е имало недоволни заради централизираното управление на ДАП- те – тогава пък някои са твърдели, че най- вече заради София и Варна, дори не толкова Пловдив, до другите градове не достига нищо. Иначе политиката по отношение на тролейбусния транспорт е била, естествено, по- големина на градовете. Имало е и някои изключения като сред тях остават Плевен и Бургас.
Плевен е можело да бъде третият град с такъв транспорт – след София и Пловдив. Но някъде из етажите на ЦК – това е управляващият орган тогава, – яростно започват да се съпротивляват партийните ръководители на другите големи градове. Може би донякъде основанията са им били оправдани, придържайки се към правилото за големината. Проблемът идва, че тук този транспорт е подарък (от побратимения тогава Ростов на Дон, по случай 100 годишнината от Плевенската епопея и последвалото освобождение), не е по планово развитие и не може обективно да се разглежда като един вид пререждане. Въпреки всичко, човешката корист надделява – това по- скоро може да се окачестви като борба за влияние сред партийните лидери между останалите големи градове, – уви, въпреки че идеологията яростно се е борила и с тези привички!
Транспортът е пуснат приблизително с плановото пускане по другите градове.
А е можело и е имало нагласа от съветска страна, всичко това да стане за година- две – което е някъде до- към началото на 1980 г. Точно и затова в старото поколение са останали ''най- топлите'' спомени от миналото, когато ГТ е бил нещо като неделима част от бита на огромната част от гражданите! 
     
« Last Edit: 27.09.2016, 22:07:45 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1415 on: 28.09.2016, 09:48:57 »
Понеже тук развихте дискусия, която бистря в главата си от последната седмица-две и понеже с колегата @тролей №164 линия 2 хем имаме сходни професии, хем сходен начин на мисленехем всеки ден гледаме едни и същи проблеми във Варна - та тук ще се намеся.
Вече за себе си съпоставяйки различни факти и впечатления съм абсолютно убеден, че не е съвсем вярно, че общините имат решаваща роля за европроектите. Според мен неофициялно някой на партийно ниво (смея да твърдя партийно, а не задкулисно) централно по свое усмотрение реди пъзела кой град какво трябва да финансира. Съответно това какво би могло и да се съобразява с местни специфики съгласувани с общината, но според мен се гледа и какви "наши" фирми могат да свършат работата по место. Даже съм доста убеден, че ако беше легално нашите биха могли да се класират като шампиони по хипер планирани прокети - за цяла България всичко някой да го реди от бюджета през проектите до фирмите изпълнители.
Получавал съм информация по хора, че при управляващата партия го няма тоя момент да се кандидатираш за каквото искаш. Примерно мен ме е кефило винаги да съм народен представител. И даречем съм от управляващата партия. Може и да ми кажат - няма да си кандидат за нар. представител ми сега ще си кандидат за президент (примерно). Ако дотрябваш даречем примерно след 2 години за кандидат за кмет си подаваш оставката като президент и се кандидатираш даречем за кмет на София. След 6 години, ако дотрябваш за нар. представител си подаваш оставката и ставаш нар. представител. Въпреки, че е абсолютно нормално сам да решаваш за какво ставаш към момента сигурно и в други партии това го решава някой друг. За европроектите също смятам по косвени методи , че водещата роля на общината е прераснала в спомагателна.
Иначе няма обяснение липсата на каквато и да е идея и липса на целенасоченост в европрограмите на големите градове.
При Плевен много е помогнало за качествените европроекти като цел това, че са правени от Зеленогорски. Видя се, че предния кмет се държеше с тях на принципа лекар пред компютър.
Та смятам, че това ми е теорията, която като доказателство мога да я подкрепя така:
- При всичките ни опити да разберем нещо за развитието на градския трнаспорт във Варна от кмета - сме получвали или липса на отговор или някакво мрънкане, което е спуснато от ДАП-а като отговор;
- Във Варна се вижда прякото продължение от уж супер гадния кмет Кирил Йорданов , който е направил европроектите и сложил много заместник кметове и сегашния кмет, който прави  нов европроект в същия дух като предния - асфалт, асфалт и посолено с някой автобус и държи масово същите зам. кметове като преди.
- Забелязал съм например, в случая с Хасково-Димитровград, ако случайно има някоя идея , която харесва на общините, че се пуска брадва от София, която да постави нещата на мястото. Толкова категорично се прави, че чак от обшините им светкат очите от категоричността, с която е направено.

А иначе относно фирмата дали е частна или е общинска, от отговоите, които са дали на Казанлък (сложил съм ги в темата за Казанлък) се вижда , че поне към момента по БГРЕГИО 2014-2020 г. автобусите/тролейбусите може по европроект да ги придобие общината на града като собственик и да ги даде безвъзмездно или срещу наем на частна фирма като съблюдава някакви европравила за държавна помощ. Т.е. искам да кажа, че към сегашната програма на регионалното министерство е по-сложен въпроса със собствеността на недвижимата собственост , а не с това каква е фирмата превозвач.
Друг е въпроса, че ако дадеш на една частна фирма линиите - демек и набуташ хляба в ръцете и после ако и дадеш и подвижен състав е доста еквивалентно да дадеш подарък няколко милиона на някой човек.
Украйна, победа!

Offline ZIU682

  • Писател
  • **
  • Posts: 43
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1416 on: 28.09.2016, 15:07:33 »
Една интересна гледна точка към темата от раздела за Враца. Ако модераторът намери за неподходящо да се повтаря, може да го изтрие:


Има я публикувана, даже съм писал тук. На Враца са определени 23 млн. лв, като с тези пари няма как да се прави ИГТ, затова и липсва в инвестиционната програма. Проектът беше заложен, но е за 65 млн. , а толкова много явно не дават.
... Така освен непосредствените ползи от самия тролейбусен трнаспорт - щеше да се появят и допълнителни като консумацията на електричество произведено от ВЕИ и други мощности. ...  Но вместо тях се карат автобуси и те черпят вносни руски ресурси от нефт или метан?! От това на теория печелят работещите в Бургас в Нефтохим,


Преработката (рафинирането) е само 5-10 процента от цената на фосилните горива. Следователно 90-95% от цената на дизела (без акциза) се ИЗНАСЯ, нарушава баланса по търговската сметка на страната (износ/внос) и не допринася за ръст на БВП. При тока е точно обратното - 90% от цената, която плащаме остава в България. Ние произвеждане ток. Цената на урана за атомната енергия е малка част себестойността, при въглищата понякога е 100% местно производство, при ВЕИ – 100%.  За жалост в нашата страна такива стратегически сметки не се правят.
В Чехия например държавата смята, колко печели от увеличената консумация на ел. енергия,  произведена в Чехия, на фона на намеленото потребление на вносна стока, какъвто е петрола и дава тази разлика под формата на субсидия на общините, които развиват тролейбусен и трамваен транспорт . При равна себествойност на 1 км. ел транспорт и там и в Германия залагат на електрическия, защото разходът на оператора и съответно на пътниците е същия, но парите създават работни места на място, а не се дават за чужда стока.
Това е все едно да купуваш български домати или гръцки. Едното създава работни места и стимулира икономиката в българското село, а в другия случай, парите отиват в Гърция, като само малка част от тях остават в ръжете на някой местен спекулант и толкова.  Разликата е, че не можеш да забраниш на потребителите да си купуват вносни домати, защото това е протекционизъм и е забранено и недопустимо в ЕС.  Със стимулирането на ел. транспорта е различно, защото това не е протекционизъм, а напълно законна стратегия на държавата.
Има и още една причина, поради, която електротранспорта е по-изгоден за страна като България. Ако приемем, че 1 км пробег и с автобус и с тролей заедно с амортизационните разходи струва 3 лв, то 2 от тези три лева при тролея са разходи за изграждане и поддръжка на мрежата. Това са разходи за хора НА МЯСТО. Повече работни места. По-голяма част от парите за билетчето остават не просто в страната, но в самия град. При автобуса разходите за горива, масла  и резервни части са 2 от тези три лева. Това са разходи за вносни суровини.   

« Last Edit: 30.09.2016, 09:27:09 by ZIU682 »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1417 on: 28.09.2016, 15:34:45 »
Ами лошото е, че на ниво Мин. съвет, на ниво общини и на ниво държавни агенции - например АПИ комуникацията, ако изобщо е пълноценна е супер бавна във времето, поради което пълноценен диалог с тях почти не може да се води. В момента чакам отговор от МРРБ и може би респ. от АПИ, доколкото не са едно и също за техните виждания относно изграждането на тролейбусен транспорт на пътища стопанисвани от АПИ. Защото както изглежда към момента, не стига, че общините (с изключения на Плевен и отчасти на Стара Загора) си пасуват по въпроса за тролейбусния транспорт, ами и ако пътя е собственост на АПИ, като че ли става зона забранена за електротранспорт. В смисъл има изискване, че по програмата "Региони в растеж" не може европроекта да е извън територията на населеното място. Не на общината, а на населеното място (отговорът на министърката в Димитровград-Хасково). Съответно съм питал като гражданин за онази тема те какви варианти виждат възможни ,ако имаме път на АПИ - т.е. отстъпване на право на стореж на община, построяване за тяхана сметка със или без  еврофинансиране и после отдаване под наем на община и т.н. Т.е. за момента както изглеждат нещата тролейбусния трнаспорт, освен ако не е заварено положение напр. на Аспарухов мост във Варна е недопустим на стопанисван от АПИ път! Това определено е много лошо нещо, защото слага изкуствена бариера между кои да е две населени места за извън-градски електро-транспорт.
Например ако имаш град и курорт, който е изнесен извън очертанията на града или пък нещо подобно.
Обаче докато ясно не стане какви са параметрите даже не можем да разберем колко голяма е бариерата и какви компромиси се правят за нея.
Т.е. към момента от нещата, които са видни, ако минаваш през път собственост на АПИ извън табелата за край на града имаш забрана за еврофинансиране на каквото и да е строителство към дадената Община и отделно не е ясно ако е със собствени пари дали ще се толерира от собственика АПИ, която както знаем се издържа от винетки. За мен тоя абсурд трябва да стане ясен до каква степен го има практически, щото се очертава,че извънградския път е крепост , на която може да има реклами, но не и тролейбусна мрежа.
И така цялата логика за доматите и краставиците става още по валидна щото все едно можем да яядем български домати с 300 зора само в големите градове, но на път само гръцки или най-много китасйски (електробуси).

Edit 16:14
Покрай историята за подарената тролейбусна мрежа от СССР на гр. Плевен се сетих и за парадокса, че държавата от която сме на почти 100% зависими от вноса на горива за градския транспорт, самата тя е преценила, че е много по-добре да развие тролейбусния си и друг електротранспорт още от онова време на СССР, не само това, ами е направила подарък на гр. Плевен да му изгради тролейбусен трнаспорт, а ние въшльовците дето внасяме всичкото гориво от тях сме много отворени и искаме да караме почти на 100% на автобуси и на изкопаеми горива! И цялата идея на това е, че е много сладко да се ползва скъп акциз от всеки литър бензин вместо да се мори някой да ти развива производството-потреблението на ел. енергия.
« Last Edit: 28.09.2016, 16:18:13 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline VETRA

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1418 on: 02.10.2016, 21:31:18 »
Историята е много по различна. СССР спира с безплатния петрол 1978г.и МС решава да развива тролейбусния транспорт,защото елекртоенергията е местна енергия ,а не се внася отвън. Транс проект София изготвя проекти за всички окръжни градове ,но .Плевен първи  реализира проекта си благодарение на мощната си индустрия.Всеки завод произвежда части и оборудване за въздушно контактната мрежа , а населението е включено в изкопаване на фундаментите на стълбовете. Проекта е приключен април месец 1985г. и първите тестове започват на 1 май 1985г. с тролейбус ШКОДА 9 тр от София .Местното  ръководство успява да намери тролейбуси от СССР,защото тролейбусите предвидени за Плевен от Чехия 40- Шкода 14 ТР закъсняват и те заминават за следващия град с изградена мрежа Варна.Официалното пускане на тролейбусите в Плевен е на 7.10. 1985г. с първата доставка от 7 тролейбуса ЗиУ 682 .

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1419 on: 03.10.2016, 21:21:38 »
Историята е много по различна...Всеки завод произвежда части и оборудване за въздушно контактната мрежа , а населението е включено в изкопаване на фундаментите на стълбовете.
Разбира се... а нима е уместно готови стълбове да ги ''търкалят'' от Ростов на Дон, или проводници за ВКМ-ма. Естествено, че това е правено на място, а с какви материали – като се знае, че цялата ни индустрия е била захранвана оттам е вече друг въпрос. Но ставаше дума за основното в този транспорт – това са ТИС -те и превозните средства!
Иначе ''Ленинските съботници'' са съвсем отделна тема, а конкретната цел е била да се подпомогне доизграждането – според твоята интерпретация обаче, май е трябвало да си внесат и общи работници, та да може и дупките да изкопаят, а ''ние'' всичко на готово да получим! Все пак подаръкът си е подарък, но трябва и да го заслужим!
« Last Edit: 03.10.2016, 21:46:00 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU