Author Topic: Плевен  (Read 629824 times)

Offline VETRA

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1420 on: 04.10.2016, 19:55:03 »
Хитлер е направил тролейбусна мрежа в гр.Гдиня Полша, когато е започнал да губи войната 1943г заради недостига на течни горива.България се орентира към този транспорт, когато СССР спира безплатния петрол.В този смисъл е подарък от СССР.  :P

Offline ZiU-682 Forever

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1421 on: 05.10.2016, 11:38:09 »
Сравенението е неуместно. До 1920, градът се е казвал Gdingen и е бил част от Германия. След като Германия губи Първата Световна Война, градът е даден на Полша и прекръстен на Гдиня. През 1939, Германия напада Полша и превзема Гдиня. Този път градът е преименувам на Gotenhafen.

Всички полски граждани които не говорят немски са депортирани и градът става важна база на немската флота. Десетки хиляди немско-говорящи преселници от Латвия и Естония са настанени в Gotenhafen на мястото на изгонените поляци. Градът е част от Велика Германия (Großdeutsches Reich), а не от окупирана Полша (Generalgouvernement).

Хиляди майки с деца са евакуирани в Gotenhafen, за да се спасят от бомбандировките на Централна и Западна Германия.

Тролейбусната система е изградена за немците, а не за поляците !



За екологичен и надежден градски транспорт !

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1422 on: 05.10.2016, 11:51:03 »
Сравенението е неуместно. До 1920, градът се е казвал Gdingen и е бил част от Германия. След като Германия губи Първата Световна Война, градът е даден на Полша и прекръстен на Гдиня. През 1939, Германия напада Полша и превзема Гдиня. Този път градът е преименувам на Gotenhafen.

Всички полски граждани които не говорят немски са депортирани и градът става важна база на немската флота. Десетки хиляди немско-говорящи преселници от Латвия и Естония са настанени в Gotenhafen на мястото на изгонените поляци. Градът е част от Велика Германия (Großdeutsches Reich), а не от окупирана Полша (Generalgouvernement).

Хиляди майки с деца са евакуирани в Gotenhafen, за да се спасят от бомбандировките на Централна и Западна Германия.

Тролейбусната система е изградена за немците, а не за поляците !
ТОва сигурно безспорно е така, но можем да дадем за пример и обратния факт - след края на 2-рата световна война Източна Прусия е разделена между Русия, Полша и и ... забравих кой беше още и Кьонигсберг бива прекръстен на Калининград. Съответно там немците са изгонени и градът придобива постепенно типичния съветски вид. Разбира се поляците и руснаците си връщат гадното отношение на немците за страданията без екстрите за "окончателното решение".
Украйна, победа!

Offline ZiU-682 Forever

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1423 on: 05.10.2016, 14:35:15 »
Всички страни имат мрачни страници в своята история. Но zirca е прав, че първият етап от Плевенската тролейбусна мрежа е подарък от Ростов-на-Дон по случай 100-годишнината от Освободителната Война. Това няма нищо общо с последвалото решение за развитието на тролейбусния транспорт в България.

Не е вярно, че Съветския Съюз е спрял да доставя евтин петрол на България през 1978. Леонид Брежнев беше голям приятел на България и винаги ни е подрепял (най-вече заради общата история и защото сме му създавали по-малко проблеми в сравнение с другите "съюзници"). След неговата смърт (1982) отношението към България наистина се променя, най-вече защото Съветския Съюз изпада в криза и не разполага с достатъчно средства.

Тогава българското ръководство осъзнава, че ще трябва да развива тролейбусен транспорт, основно заради липсата на евтино гориво и наличието на собствени източници на електроенергия. Облекчаването на екологичната обстановка също е фактор, особено в Русе и Бургас.

Всички мрежи изградени между 1986 и 1991 са продиктувани от стремежа да намалим консумацията на течни горива, които са почти изцяло вносни.

Обаче плевенската линия N1 (Моста-Гарата) е плод на емоции, а не планове и сметки.
За екологичен и надежден градски транспорт !

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1424 on: 05.10.2016, 20:59:49 »
Повсеместното развитието на тролейбусния транспорт съвпада с началото на строителството на 5 и 6 блок на АЕЦ. Очевидно е че става въпрос за изпълнение на държавна стратегия в енергийния сектор.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1425 on: 05.10.2016, 21:27:50 »
То съвпада със строителството на 5 и 6 блок, ама както го смятах аз при 1000 тролея движещи се едновременно с мощност от 100 kW едва 1/4 би се изразходвал от капацитета на 1 от старите енергоблокове. След като поразучих нещата максималнат амощност на една Шкода 14 тр е 100KW, което значи дефакто 1000 тролея в България да катерят едновременно препълнени с пътници стръмни баири. Демек ако са се съобразявали с идеята да използват пълноценно АЕЦ-а то, явно са имали планове подобни на Плевен за всеки по-голям град. Демек почти да няма автобусен транспорт при градския транспорт във всеки по-голям град. Би било прекрасно, ама като знам как им куцаше електрификацията на БДЖ по посока югоизточна България е доста по-лесно при онези товарни влкакове дето ги помня от детството си да натоварят блоковете, чрез БДЖ. Спомням си като дете в Димитровград товсарни влакове дето краят им не се виждаше. Сигурно са били по 500 метра поне. По 1-2 минути са се точили покрай мен...
А сега без да имам голям поглед върху товарни преовизи сигурно товарните ни влакове масово са дълги колкото някогашните пътнически.
По-скоро сии мисля, че са искали да придадат на първо време някакъв столичен живец на всеки по-голям град. То до преди 2012 г., когато Пловдив е останал без тролейбуси, никой не можеше да си представи голям град без тролей. Ама то въпреки всичко , като дойде един инвеститор на оглед и като види поддържан електротранспорт би сметнал, че може да установи бизнеса си , защото има живец в града.
Украйна, победа!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1426 on: 05.10.2016, 23:15:59 »
Извинявам се, ама някои със свободна си интерпретация на събития и факти допринасят за допълнителното неразбиране! Все едно когато подчиненото изречение е пред главното, да му се придава водеща роля, само защото е отпред.
Същото е и тук – преди масовата електрификация е можело да има такъв транспорт, фактът че градът е едва VII- и по големина, а фактически е можело да е III- ти в това отношение (дори преди Варна). Но така наречените ''хард лайнери'' в партията (които между другото ги има навсякъде) не позволяват, всъщност забавят строителството на ВКМ, което води до изкривяване на цялата фактология в представите на широката маса – тоест до момента в който от III -я до VI- я (без V -я) по големина градове не бъдат подготвени. Така реално без наличната ВКМ е било невъзможно да се случи останалото (подаръкът за който говорим), а той е бил в готовност, още преди ред събития.

 Като допълнение: В онези години Варна е минавала реално за втората столица – как да обясним тогава на жителите й, че при тях няма тролейбуси, а другаде има – независимо вече защо и как! Така е било тогава, както е сега тук – неудобните за деня факти, просто се игнорират! А ''масовото съзнание'' е готово да изкриви всичко!
Още един факт е обаче и че Плевен от окръжен град, за кратко отстъпва ролята на Ловеч (след териториална реформа, вече като области), точно по време е и тази масовата електрификация – така че нека не дрънкаме примери за някаква водеща роля сред останалите градове! – дори да мислим, че Варна е отмъкнала някакви Шкодите предназначени за тук! Или че само тук е имало водещи индустриални предприятия.
« Last Edit: 06.10.2016, 17:27:00 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline VETRA

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1427 on: 06.10.2016, 20:19:03 »
В момента Плевен е втория град в България след София по развитие на тролейбусния транспорт и първи по отношение на технологията на окачване на ВКМ и управлението на стрелките. Няма  аналог на Плевенската ВКМ в България. Варна беше пред закриване на този транспорт ,сега се забелязва някакво оживление в тролейбусния транспорт на морската столица :fan:.

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1428 on: 06.10.2016, 20:37:21 »
В момента Плевен е втория град в България след София по развитие на тролейбусния транспорт

Може да се каже,че Плевен е първи по развитие на тролейбусния транспорт. Големината на мрежата е фактор, но не зависи само от това. В София в момента се наблюдава обратното на развитие.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1429 on: 06.10.2016, 22:40:09 »
В момента Плевен е втория град в България след София по развитие на тролейбусния транспорт и първи по отношение на технологията на окачване на ВКМ и управлението на стрелките. Няма  аналог на Плевенската ВКМ в България. Варна беше пред закриване на този транспорт ,сега се забелязва някакво оживление в тролейбусния транспорт на морската столица :fan:.
Това, което казваш за Плевен е безспорно вярно. Отдавна не съм идвал в Плевен, но по материалите, които разгледах някак си това отлично развитие на транспорта изглежда някак естествено вписващо се в обстановката - как да кажа - не е като на село да мине трамвай, ами си изглежда всичко изградено с мисъл и любов към града.
Но би ли ми обяснил, за Варна откъде точно идва мнението, което съм среюал още някъде из форума, че е бил тролейбусния транспорт пред закриване.
Щото той и в момента е нелеп така - прекрасни тролейбуси на засрана мрежа, ама все пак пред закриване звучи стресиращо.
Украйна, победа!

Offline tabacoff

  • Писател
  • **
  • Posts: 48
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1430 on: 07.10.2016, 01:27:57 »
Тролейбусната мрежа в Плевен е открита доста след 100-годишния юбилей от Руско-турската война - през октомври 1985-та. Изграждането ѝ реално започва някъде около '83-та - '84-та, след като на централния булевард (тогава "Ленин", сега "Данаил Попов") бе направена основна реконструкция.
Чел съм, че първоначално плановете са били за нуждите на плевенския тролейбусен транспорт да се закупят съчленени шкоди. Чешкият производител обаче отказва поръчката, тъй като е затрупан с работа и няма как да се вмести в сроковете. Тогава започват да търсят алтернативи, една от тях е била да се поръчат съчленени икаруси. Унгарците обаче също не смогват с поръчките и това на свой ред отпада. Друга идея е била да се внесат от Западна Германия тролеи втора употреба Солинген. Накрая се обръщат към съветския производител ЗИУ - оттам няма проблем да изпълнят поръчката. Така руските тролейбуси за пръв път в България стъпват именно в Плевен. Заради проблемите с доставката на подвижния състав обаче, откриването на първата линия в Плевен закъснява с няколко месеца.
Прочее, имаше в ония години един слух, че тогавашният президент на Финландия Мауно Койвисто, след посещението си в Плевен, бил подарил на града някакви финландски тролейбуси, но те набързо били пренасочени към София. Дори ги описваха като съчленени, зелени на цвят. Честно казано, никога в София (нито в детството си, нито когато и да било оттогава досега) не съм виждал такъв тролей. Нито съм чувал или чел някога да е имало. В Пазарджик се бях возил на тролейбус, отговарящ горе-долу на това описание, но той се оказа, че май бил германски или швейцарски. А може и австрийски. Но не и финландски. (Всъщност, там изобщо дали произвеждат тролеи? Не, че не е възможно, но и за това нямам никакво инфо, трябва да потърся.) Та... тази градска легенда, която много усилено се разпространяваше, за мен така си и остана пълна мистерия...

Offline ZIU682

  • Писател
  • **
  • Posts: 43
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1431 on: 08.10.2016, 14:29:18 »
Историята с финландските тролеи е градска легенда. Времената бяха такива, нямаше информация, а слуховете запълваха тази естествена човешка любопитност и необходимост от информация.  Още от края на 1984 година мрежата в Плевен реално беше готова. През март 1985 е напълно и официално завършена. Това беше голямо събитие за града, а почти година тролеите не дойдоха. Без информация защо. И така слуховете си проправяха път. Гледахме тези кабели, стрелки и съоръжения, а тролеи нямаше. Всеки коментираше какви ще са тролеите, откъде ще дойдат. колко ще са модерни. Тогава тролеи имаше само в София и в Пловдив, но хората не пътуваха толкова много, както днес. Повечето хора никога не се бяха возили на такова чудо, което върви на ток и се движи по кабел. Спомням си как с децата в квартала споряхме дали тролеите могат да се изпреварват или не могат. 
И така стигаме до легендата с финландските тролеи. Дойде есента, а тролеи няма. Някъде около 9 септември 1985 година Тодор Живков трябваше да дойде в Плевен. Бяха нечувани и невиждани подготовки. А суетнята около посрещането на бай Тошо в седмиците преди идването им даде логичен отговор на населението, защо тролеите не се пускат толкова много месеци. Много ясно - Тодор Живков идва за пускането на тролеите! Заради него ги крият. Точно тогава дойде и новината, че освен Тодор Живков, в Плевен идва и финладския президент. Защо точно финландския президент идва за откриването на тролеите? Без официална информация обществото само си създаде легендата, че Живков води и финландския президент, защото той ни бил подарил тролеи. Модерни. Страшни. Трите събития - чакането на тролеите, идването на Тодор Живков и за капак финландския президент роди легендата. Имаше какви ли не версии къде са скрити финландските тролеи.
Дойде дългоочаквания ден - Тодор Живков и финладския президент са в Плевен.
По улиците имаше толкова хора, колкото едва ли някога са се събирали в цялата история на Плевен. От гарата, до общината всички тротоари бяха претъпкани с хора. Тролеи така и не минаха. Аз бях малък и се бях качил на една от саксиите по тротоарите на бул. Ленин, за да видя Тодор Живков и финландския президент. Чаках ги качени на тролей, но те минаха с една открита кола, ръкомахайки. Тодор Живков и финландският президент си тръгнаха, а тролеи така и не се появиха по плевенските улици. И така се роди края на легендата - софянци са ни взели финладските тролеи, защото ни завидяли. Времената бяха такива, че подобна дезинформация, слух или легенда нямаша как да бъде опровергана напълно. А разни хора, ходили скоро в София, твърдяха, че били видяли финландските тролеите в София. Нашите!  Само човек, живял преди ерата на интернет и океана от информация, достъпна за всеки, може да повярва, че времената бяха такива и че една легенда тогава ставаше истина. Нямаше форуми, нямаше камери във всяка ръка, нямаше как да провериш достоверността на всеки слух.  Нямаше как да проверим лесно дали Финландия изобщо произвежда тролеи и да разберем, че тази страна просто не произвежда тролейбуси :-) И че всичко това е една легенда. Родена от липсата на информация и от комплекса на хората от провинцията, че все ще се намери някоя зла сила, която да спре техния град да превъзхожда с нещо столицата. И дори подаръка от финландския президент ще им вземат. Само и само да ги прецакат, софиянците мръсни :-)
« Last Edit: 08.10.2016, 14:43:18 by ZIU682 »

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1432 on: 08.10.2016, 14:40:19 »
Това за съчленените Шкоди също ми се струва като да е само легенда някаква, защото през 1984 Шкода 15тр е била на ниво прототип, а производството й започва чак 1988  :rolleyes:
« Last Edit: 08.10.2016, 14:45:17 by bagercho »

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1433 on: 09.10.2016, 16:17:14 »
Историята с финландските тролеи е градска легенда. Времената бяха такива, нямаше информация, а слуховете запълваха тази естествена човешка любопитност и необходимост от информация.  Още от края на 1984 година мрежата в Плевен реално беше готова. През март 1985 е напълно и официално завършена. Това беше голямо събитие за града, а почти година тролеите не дойдоха. Без информация защо. И така слуховете си проправяха път...
Браво, мисля че с този пост много помогна! Ако причината да се забави изграждането на мрежата веднага след 100- годишния юбилей е била наша – вече говорихме за това. ...И добре описаните събития от теб... то точно по същото време в Москва се случва друго – идва Горбачов с неговата ''перестройка'' и веднага спира абсолютно всякаква помощ от страна на Съветите. Това автоматично променя нещата дори и за конкретния случай. И въпреки че тази ''помощ'' – доставката на тролеите, излиза далеч от рамките на другата, несъмнено оказва влияние! Докато трае разграничаването на едната от другата, минава време, а то още повече стежнява обстоятелствата. Но все пак се ревизира, защото не е планова- държавна, а минава за регионална, при това издигната назад в годините от граждански комитет.

Присъствието на Финладския президент е точно по този повод – той вероятно е предложил също помощ, впрочем години по- рано (при откриването на Панорамата) страната е била също сред официалните гости. И въпреки че не е била в социалистическия лагер, нейни войни, като част от Руската империя са участвали във войната.
Отсъствието пък на Съветска делегация, точно около 9 Септември при обиколките на Т. Живков из страната, говори достатъчно красноречиво, че там става нещо – точно преразглеждането на икономическите отношения, които разбира се: определят облика и на останалите!
Слуховете: Самото наличие пък на М. Койвисто и на доставените в София (разбира се по друг повод) около този момент Графф -ве, дават допълнителен импулс да плъзвът (сам споменаваш, че липсата на всякакво инфо особнеено допринася за това).
Друг слух: че Шкода и Икарус са отказали поръчки, поради претовареност (впрочем вярно), а ЗиУ едва ли не са бездействали. Та те не са смогвали да задоволят вътрешното си потребление, камо ли да изнасят – независимо, че и това е било. А причината е точно обратната – поради неидването на ЗиУ, нормално е да се търсят други варианти, а оттам и нови слухове – и при положение, че в София са се появили напред Шкоди, а после и Икаруси и като се знае, че разпределението е било централизирано... и с оформилия се проблемите тук – как иначе да се коментира, пак при липсата на инфо!
 
Най- големият измежду тях е обаче – че тролеите са купени, а не подарени: точно защото после се разбира за спирането на въпросните помощи! А то е че ако бяха купувани, всичко щеше да става ритмично, планово и някак си: нормално! Но както разбираме, пак е имало спънки при доставките на Зиу -та. Те идват от факта, че са били планово предназначени за попълване състава на Ростов и Таганрог (също част от областта с тролеи), които пък биват откланяни за тук.

След тези събития, всичко това обаче е добре дошло за някой ''дисидентски стреди'', които с радост доразвиват и придават невиждани измерения на слуховете. И точно поради липсата на достатъчно информация, намират доста подходяща среда. На срещуположното становище би трябвало да отнесем криенето на информацията тогава – защо тролеите не идват! Просто тя би навредила на представите за дружба тогава, въпреки че от гледна точка на времето пък, впоследствие всичкото работи повече за обратното!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Най- важният въпрос остава – как се заражда самата идея. При откриването на Панорамата и последвалите кулминации за юбилея, гостите на тържествата остават дълбоко трогнати, че и след 100 години се помнят и с нея (Панорамата) овековечават миналите събития. Но както знаем, винаги е имало поругаване на паметници (въпреки че в този период не е можело да се случи), особено боли когато това става между братски народи – нима съвсем на скоро не бяхме свидетели на подобно отношение в Македония! Самите гости, прекрасно разбиращи това, решават да подарят нещо на града, което ще излезе от свредела на тези събития и реално ще облекчи вече самият бит на гражданите – именно транспортът!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
P.S. Добавям, че се сетих – Шкодите от София, пратени основно в Сливен, Ст. Загора и Пловдив, логично би било да попълнят готовата мрежа тук (защото е готова първа сред останалите, при масовата електрификация), дори и част от старите 9-ки! Но не, защото Плевен не е бил част нея и логично да е оставен да разчита на този подарък, особено при наличието на изграджадани другаде мрежи!
 
« Last Edit: 10.10.2016, 22:07:15 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1434 on: 09.10.2016, 22:30:52 »
За съжаление не познавам в много градове стартиранетоп на тролейбусния транспорт (т.е. как е започната мрежата и как са първите курсове), но от сега прочетено за Плевен и от това, което навремето видях в Димитровград (за съжаление и не видях) ми се набиват няколко неща.
Ако към момента в България основна причина да няма тролейбусен трнаспорт е изграждането на инфраструктура, и на второ място - доста по-назад високата цедна на тролейбусите. Казвам, че е доата по-назад, защото ако нееше така, щяха да се изграждат мрежи, а по тях да вървят на добре познатия принцип тролейбуиси втора ръка.
Та явно някога в края на комунизма, е било нормално да се изгради мрежа и чак след това в продължение на месеци, година, че и две да се търсят тролейбуси.
Ето в Плевен е било така, за Димитровград е щяла да бъде същата работа - закупени материали на 100% за ВКМ, без да е завършил монтажа, но нищо няма направено за тролейбуси.
В Щумен и Ямбол май историята е същата!
Чудно ми е защо сега е обратно?!
Всъщност колко километра е новата ВКМ на Плевен, и колко пари беше точно тоя компонент? Т.е. средната цена на км ВКМ колко е? Тролейбусите ги знаем сега, че са близо милион.
Украйна, победа!

Offline VETRA

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1435 on: 09.10.2016, 23:07:23 »
Всички окръжни града имаха възможност да изградят ВКМ, а и не само,Имаше изградена мрежа и в Г.Оряховица и Лясковец,Казанлък,В.Търново ,Габрово,Добрич,Враца,Русе,Перник,Пазарджик,Сливен,Ст.загора,Бургас,Варна,Плевен, а дори и Шумен имаше ВКМ и две ЗиУ та,а във Видин бяха доставени няколко Дака ,но нямаха мрежа.
Останаха градовете, които успяха да си подържат мрежата и тролейбусите, а това е доста трудна задача в провинцията,където парите за транспорт в общините липсват.Основната тежест падна върху колективите на предприятията и техните ръководства.Общините започнаха да  конкурират собствения си тролейбусен транспорт. По тази схема фалираха Русе,Добрич,Перник,В.Търново. ,Пазарджик.

Offline p5yo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 122
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1436 on: 18.10.2016, 11:10:49 »
Интересно видео:

С доста висока скорост минава на места, предполагам, че и плевенските солариси могат да преминават с подобна скорост през ремонтираните и нови участъци.

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1437 on: 18.10.2016, 15:32:03 »
Интересно видео:

С доста висока скорост минава на места, предполагам, че и плевенските солариси могат да преминават с подобна скорост през ремонтираните и нови участъци.
Естествено,че е възможно преминаването със същата скорост,но проблема е друг.Водачите са стари кадри които са свикнали през годините да преминават със скорост от порядъка 7-10км/ч по специални части за да не се откачат прътите от мрежата.Сага как мислите,че точно тези хора които машинално са карали 20 години с темпо от порядъка 10 до 30км/ч по правите отсечки ще минават с 40км/ч през кръстовища.И фактически в крайна сметка скоростта на тролейбусите не се повишила въпреки използването на модерна контактна мрежа.Така че няма смисъл да се чудим и ядосваме за такива работи.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1438 on: 18.10.2016, 16:33:36 »
Ако се проведе обучение на водачите и се изготвят нови по-стегнати разписания, то те ще се научат да минават с по-висока скорост през стрелки и кръстовки където е възможно. :rolleyes:

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1439 on: 20.10.2016, 07:44:46 »
И преди го бях написал, и пак ще го напиша. Въпрос на свикване е, с времето всички ще свикнат да минават бързо.