Author Topic: Плевен  (Read 629757 times)

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1720 on: 01.04.2019, 10:05:10 »
...
За мен това е недопустимо, по този начин да се плюе по човек който иска да запази част от транспортната история на Плевен, само защото тях ги мързи да работят и по цял ден нищо не правят. Всички тук сме наясно кой пое цялата инициатива да се запази музеен тролейбус, което е повече от похвално. А въпросните служители от депото да се радват, че са в България и цари беззаконие, защото аз лично бих ги подвел под отговорност за казаното, и без това по цял ден нищо не правят, поне да не обвиняват шофьора който направи запазването на музеен експонат възможно. Плевен е един от малкото градове които успяха да запазят музеен тролейбус и трябва да се радват, защото ние във Варна не успяхме да спасим единствените в България Škoda 15Tr. Да вземе господин Несторов да ги понастъпе малко и да не знаят много, а да работят.
« Last Edit: 01.04.2019, 10:10:51 by Mammoth »

Offline TheBulgarianRail

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1033
  • 👍👍👍
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1721 on: 02.04.2019, 09:31:27 »
Здравейте!
Вече два пъти засичам бежава о405-ица с табели на линия D в района на село Ясен и околностите. Това част от градския транспорт ли е, че искам да го снимам?

На Централна Гара видях също две о405-ици, сини. Бихте ли ми казали по кои линии се движат? Благодаря предварително!

Изпратено от моят SM-G800F с помощта на Tapatalk

Sa6o babeka
YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5513
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1722 on: 02.04.2019, 12:05:28 »
Повечето О405ци са към плевенската автогара и обслужват околните села/градчета. Фирма Импорт-Експорт има и няколко Цитара, които обслужват Горна и Долна Митрополия и Тръстеник .

А на гарата има и ведомствени О405/7. :)

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1723 on: 02.04.2019, 20:03:16 »
Едно време тези линии, когато бяха към ДАП-а, ги обслужваха с Чавдар В14-20 и минималната, както се изказва авторът, доставка Икаруси 280, особено след пускането на тролеите.
В книгата се вижда също снимка на ЗИУ, първоначално предвидено за Монтевидео, Уругуай - това с прозорчетата отдолу на всички врати. Имаше поне едно такова.
« Last Edit: 03.04.2019, 18:53:25 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline TheBulgarianRail

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1033
  • 👍👍👍
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1724 on: 07.04.2019, 09:57:51 »
Тази седмица посетих Плевен и останах приятно впечатлен от тролейбусният транспорт, както и от фирмата Импорт-Експорт, която поддържа о405-иците. Тролеите са чисти както винаги. :fan: Останах разочарован само от едно нещо - работата по музейния тролей (112). Изключително несериозно отношение от страна на екипа! Единственото, което са направили, е да приберат тролейбуса в хале колкото да не му влияят атмосферните условия. По тролея не е пипано нищо, само кабината е реставрирана от любител. За другото никой не си е направил труда. 112 седи и чака някой да го освежи. Мързеливите работници започват да се държат злобно само като се спомене музейният тролей. „Тролейбусен Транспорт“ е много печеливша компания и със сигурност могат да отделят пари за 112, но никой няма желание.

Сега да преминем към снимките  :)
Депо „Дружба“







Учебният тролей


ЗиУ-та в депо „Център“


Тролеи на линия
245-7

216-7

252-5

227-5 и 238 - 9

Салон на 216



216



Автобуси на Централна Гара











Видео с тролейбусите в Плевен


« Last Edit: 07.04.2019, 20:42:34 by TheBulgarianRail »
Sa6o babeka
YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1725 on: 08.04.2019, 19:41:34 »
Цитаро за Рибен.....много хубаво! Като знам едно време с какво ходехме дотам - 11М3, 11Г5, 11М4, В14-20, Икарус.....Хубаво също, че са запазили съчленените за Тръстеник, Гиген - едно време бяха само такива, все пълни, а дължината на маршрута до Крушовене и Гиген беше над 40 километра в едната посока....
« Last Edit: 08.04.2019, 19:46:24 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Radist

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1726 on: 09.04.2019, 15:00:03 »
Здравейте любители.Видях,че и TheBulgarianRail е посетил Плевен и е направил снимка на ЗиУ-тата от същото място където и аз.Може ли да споделиш успя ли да видиш 112, защото аз видях една великолепна снимка на шофьорската му кабина в този сайт http://transphoto.ru/photo/1201033/ и това ме зарадва защото кабината е 100% реставрирана.Много ми е чудно кой е този любител който е направил такава великолепна реставрация.И как е допуснат този любител в предприятието,защото това нещо отнема много време да се постигне.По въпросният шофьор,който плюеха по него съм сигурен че много негативно са го подредили пред управителя колко е изгнил тролейбуса,колко много средства ще отидат и каква грешка е било.Представям си с каква омраза всеки го гледа и се чудят с какво да му го отвърнат че трябва да реставрират нещо си.Имам желание да се свържа с управителя на тролейбусен транспорт и да му задам няколко въпроса по реликвата 112.Мой познат ми сподели че в София усилено се прави тяхното ЗиУ и паралелно ремонтират и Икаруси и Шкоди и имат много работа и не се отказват.
Към колегата  Mammoth евала ти,че подкрепяш начинанието на шофьора.Вероятно сигурно не знае че го подкрепяме макар и тук.

Offline TheBulgarianRail

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1033
  • 👍👍👍
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1727 on: 09.04.2019, 15:34:09 »
Любителят е самият шофьор, който сега оплюват. Служител е и затова го пускат. 112 е затворен в халето и не се виждаше.

Quote
Вероятно сигурно не знае че го подкрепяме макар и тук.
:neznam: :rolleyes:
Sa6o babeka
YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1728 on: 09.04.2019, 17:05:26 »
Човекът който направи запазването на 112 възможно, чете и пише тук. Голям поклон, че благодарение на него се запази поне едно ЗиУ за музейно в Плевен.

Не се учудвайте на реакциите на работниците относно реставрацията на музейния тролейбус. Ако живеехме в нормална държава където ценим транспортната си история (гигантски пример е Чехия), нещата нямаше да са така. Работниците щяха да работят усилено по реставрацията на тролейбуса, а не шофьор да ходи да се моли да се запазва такъв. Колкото и добър да изглежда тролейбусния транспорт на Плевен отвън, отвътре е също толкова гнил...

Жалко е, че не си ценим транспортната история и режем возила които са уникални за България, пример (някой сега може да ме нападне за пристрастие) - Шкода 15Тр.

Жалко, много жалко...
« Last Edit: 09.04.2019, 17:07:45 by Mammoth »

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1729 on: 09.04.2019, 18:03:01 »
Абе хора с розови очила ли гледате... защо пишете глупости, вместо реални работи...
В България няма превозвач, който да успее да се занимава с ретро машини. Превозвачите са мизерни и не могат да оправят редовната си експлоатация, така че за ретро машини им е последната грижа. Плевен още пуска поръчки за продажба на ЗиУта. Единствено бих аплодирал, да се опитат да ги продават по ретро колекционери и тн по западни места с много надути цени.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1730 on: 09.04.2019, 19:32:09 »
Давам пример - в Ботевград има уникален съчленен автобус - единственият Чавдар 140, произведен в Австрия. И собственикът му го е реставрирал и се старае да го поддържа, въпреки че автобус с такъв капацитет не му е необходим за линиите, които покрива при сегашното дередже.....
По рейс и по жена не се тича!

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1731 on: 09.04.2019, 23:36:36 »
Абе хора с розови очила ли гледате...

Не, не гледаме с розови очила - защото имат всички възможности да съхранят един (или няколко тролейбуса) - имат място, имат обучен и запознат с поддръжката персонал, въобще имат всичко налично и необходимо. Липсва им обаче желание. В крайна сметка никой не кара работещите в депото да конструират и произведат нов модел тролейбус (което вече е трудоемко и в което гарантирано няма да се справят)! От тях се иска да реставрират и запазят машина, която е конструирана на ниво 60-те години на миналия век, отделно на това са я експлоатирали поне 30 години. Ако не могат да се справят с възстановяването на един екземпляр от такава техника, която са експлоатирали години наред (и която (не)знайно защо не е поддържана в отлично състояние дори в годините на експлоатация) то защо на тези хора въобще е дадено да поддържат чисто нова техника, закупена от завод, и то с европейски пари ?!

А ако в крайна сметка толкова са го закъсали в Плевен за боя, шкурка и други материали и не им стигат пари, нека пуснат един DMS номер (напр. DMS ZIU) на който да пращаме SMS-и и да съберем пари, за да се реставрират няколко тролея, щом общинската фирма го е докарала чак до там  :fan:
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1732 on: 10.04.2019, 13:11:16 »
Никъде по снимките не видях некролози. Емил да хваща първия влак и да ходи да ги урежда...
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Radist

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1733 on: 10.04.2019, 18:32:29 »
Какво излиза сега,че шофьорът който "не си гледа кормилото" е любител и освен,че е избрал музеен експонат е направил и пълна реставрация на шофьорската кабина.Аз съм си задал въпроса кога ли е отделял време човека да направи такова нещо.Вероятно или след работно време или през почивен ден.На всичкото отгоре са против него.Гаранция че този труд не му се е заплатил,защото и никой не го е карал,а ми е любопитно дали предприятието е финансирало за закупуването  на материали или той сам си е закупувал за негова сметка в което няма да се учудя.Много ми е чудно през работното си време началниците и управителя не забелязват ли бездействието на хората?Ако е така представям си пък контактната мрежа как се поддържа нощно време.Ако даден шофьор не изпълни даден курс сигурно веднага ще му се изиска писмено обяснение и ще бъде наказан.Но явно политиката на предприятието е такова.Да стоиш като куфар на автогара и да взимаш пъри за 8 часа подпиране,пушене на цигари пиене на кафе или пък вършене на някой часпром.В "Уикипедия" пише че през 2016г че 112 е избран за експонат.Ако погледнем 40-те нови тролейбуси са били още в гаранция и всеки ремонт се отстранява гаранционно само консумативите са се заплащали.Сега новопристигналите 14 тролейбуси също са гаранционни и по тях разход само за консумативи се дават.Би трябвало бая пъри да са се икономислали.Нека да припомним,че едно време се правеха големи капитални ремонти на ЗиУ-тата където се наливаха пъри като допълнително те са много по енергоемки на ток  и като теглим чертата бая разходи е имало.Във Враца нещата са зле,защото не можеха да си позволят такива ремонти каквото в Плевен и това означава че има финанси.Помня когато ходих във Враца през 2013г имаше един тролейбус бракуван и той беше 112 всичките носещи елементи бяха оригинални.но много изгнили е в Плевен същите тия мързели те ги подменяха и това го видях в едно видео качено от някой вътрешен човек
И нека да кажа с което съм сигурен е,че финанси има,но няма желание за работа.Ако този човечец го е нямало в предприятието гарантирам че нямаше да има музеен експонат.Ако във Варна е имало такъв човечец като в Плевен сигурно е щяло да има някоя Шкода 15 тр.

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1734 on: 18.04.2019, 15:30:05 »
Има малка положителна насока в 112.Направени са автентични маршрутни табели като едната е с първият тролейбусен маршрут "Т1" а останалите са допълнение като е запазена и визията и логото на държавното автостопанство.


Offline svilata

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 147
    • View Profile
    • http://trolei.pleven.bg/
Re: Плевен
« Reply #1735 on: 19.04.2019, 17:14:34 »
 Това е похвално, само че нямам спомен маршрутната табела на първата тролейбусна линия от ж.п. гарата  до парк "Кайлъка" да е обозначавана с "Т-I". Номера на маршрута беше обозначен с римската цифра едно "I", вместо с арабска цифра "1", но никога с "Т-I". Иначе самият вид на табелата - вляво емблемата на Стопанско предприятие "Автотранспорт, маршрута по средата и номера на линията вдясно съответства на първите маршрутни табели.
 Първите доставени тролейбуси имаха 3 места за табели: челна маршрутна табела (разположена отпред над кабината на шофьора), странична маршрутна табела (за тази табела имаше специална поставка отвън на тролейбуса, но не си спомням дали беше преди или след средната врата) и малка табела за номера на маршрута (разположена по средата над задните стъкла на тролейбуса).

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1736 on: 19.04.2019, 18:00:46 »
Снимките от церемонията на откриването на тролейбусното движие ясно се вижда маршрута "Т1".Точно от там е изкопирана и еблемата,текста и самият шрифт.Като размер е взет директно от самият тролейбус където стои оригиналната стойка.

Offline TheBulgarianRail

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1033
  • 👍👍👍
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1737 on: 19.04.2019, 21:14:56 »
Тези снимки ги пуснах в темата за София, но умишлено ги пускам и тук. Надявам се да мотивират работниците в депо „Център“ да се размърдат и да започнат работа по 112, защото удрят дъното. 112 е най-стар от оцелелите ЗиУ-та и заслужава да бъде върнат в първоначалния си вид. Кабината е пооправена, има вече автентични табели и е крайно време да се започне работа по основен ремонт на самият тролейбус. Харчат се пари за автомати за електронно таксуване, които се поставят на тролеи, чакащи брак, включително и музейният 112.  :eek: :eek: :eek: Те просто бездействат и правят мирен протест докато не се вземе решение тролеят да се бракува. Това в никакъв случай не е правилното решение и за съжаление и Варна направиха същото с Шкода 15Тр...






Единственият недостатък на софийското ЗиУ е, че липсват някои детайли, като огледалата. Това все пак е първи опит, а в Плевен дори и не искат да се опитат да направят нещо. Надявам се за промяна в недалечното бъдеще.
« Last Edit: 19.04.2019, 23:26:19 by TheBulgarianRail »
Sa6o babeka
YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline Radist

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1738 on: 20.04.2019, 14:50:44 »
Аз не мисля,че ремонтната бригада в Плевен е способна да направи такъв професионален ремонт.Но ако се постараят е възможно да има приличен ремонт.Тези табели много професионално са направени и няма да се учудя и да са идея и на любителя-шофьор,който направи и реставрацията на кабината.Както пишете че има регистрация и чете тук бих му задал въпроса ,защо не попита шефа си кога ще започне ремонта на тролейбуса.Електронното таксуване би трябвало да се финансира по европроект и не би трябвали точно на музейния експонат да се монтирват такива грозилища.Така,че финанси има.И съм сигурен,че отделна фирма извършва монтажа и си представям как са ги монтирали.Защо да правят мирен протест за да се откаже Плевен от експоната,защото ламарините са изгнили и шасито е корозирало или спокойствието им ще се наруши.Да не би да има слухове,че са промили мозъка на шефа си че много финанси ще се вложат.Щом са се хванали на хорото ще го играят докрай.Аз по празниците се очаква да пътувам до Плевен,но ще бъдат почивни дни и едва ли ще видя някой майстор там освен същите хора,който дръпнато се държаха с мен.Ако наистина ще им се затрудни ремонта,защо не го разглобят да свалят всички стъкла,да махнат седалки,декоративните плоскости,всички ламарини да е подготвен за ремонт.Пък ако им е трудно с финансите ще работят с леко темпо,но пак ще има развитие.Ами едно време като правиха капитални ремонти финанси от къде имаше?Значи пак стигаме до извода работим или не надницата върви и що да се блъскам с на някой си идеята да прави някаква атракция.Моля Ви в другите градове където е останал тролейбусният транспорт и там ли е такава какафония?Дали и там има хора да си уплътняват работното време шляеики се и шефовете нищо да не им казват? Пиша тези редове за хората които се интересуват за този проект да си зададат и те въпросите които аз си задавам.

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1739 on: 22.04.2019, 18:22:15 »
Много Ви моля господин "Radist" успокойте топката с тоя остър език.Нещата които виждате отвън не изглеждат такива отвътре.Не си мислете,че работната бригата се подпира пред очите на всички и нищо не прави.И да ви споделя аз съм този който предложих да запазим тролейбуса,аз му направих пълна реставрация на кабината и аз направих и маршрутните табели,но не роптая,защото знам защо е в застой ремонта.Не ми е приятно да нападате така грубо моите колеги,а и моят шеф,защото така няма да как помогнете на мен с нищо  и напротив можете да попречите.Надявам се да сте ме разбрали.