Author Topic: Плевен  (Read 478151 times)

Offline Vetra85

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1900 on: 14.01.2022, 22:04:20 »
И джантите и гумите са  страхотни :D

Offline BOBI MW

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 184
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1901 on: 24.01.2022, 18:00:01 »
Утре 25.01.2022г се пускат в експлоатация първите шест електробуса.И пак да припомня,че те "временно" ще се движат по тролейбусните маршрути докато не се изгради нова транспортна схема.А това изграждане отнема време.Вече е започнала рекострукция и на депо"Център" с изкопни работи и монтажи на на 8 зарядни станциИ.
« Last Edit: 30.01.2022, 16:46:16 by blagun »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6827
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Плевен
« Reply #1902 on: 24.01.2022, 19:06:06 »
Супер. Всъщност депо Център, ще стане електробусно? Какви станции се очаква да има и за колко време ще се зареждат електробусите?

Offline BOBI MW

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 184
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1903 on: 24.01.2022, 20:30:39 »
Депо "Център" освен че ще се използва главно от електробуси ще се ползва и от тролейбуси които работят на разпокъсано работно време.Тоест вместо да има много нулев пробег за пребиране  до депо "Дружба" което много увеличава разхода и разстоянието  двустрано е около 10-12 км ще се ползва депо "Център".Тази практика се изпозва и до ден днешен, но поради ремотните дейности временно няма престой на тролейбуси
За зарядните станциИ мога да споделя че са китайско производство.Времето за зареждане на един електробус е окло 4 часа.
« Last Edit: 25.01.2022, 08:49:27 by difian »

Offline Vetra85

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1904 on: 03.02.2022, 21:05:12 »
Row   Bus No.   (h)(km) 100 km(kW·h/100km)   Total net output energy consumption(kW·h)   
                                                                          Regenerated energy(kW·h)   Total output energy consumption(kW·h)   Motor(kW·h)

   
1   EH 3277KX   16.59   207   134.06   277.5   81.4     358.9   217.1
2   EH 3282KX   16.51   216   131.2   283.4   94.1      377.5   239.3
3   EH 3284KX   15.31   200   132.5   265           79.9      345        215.5
4   EH 3286KX   16.72   212   129.2   273.9   68.3      342.2   202.4
Товаа е разходЪТ на енергия на 4 броя електрически автобуса Yutong 12 метра на 2.02.2022 г. 
« Last Edit: 04.02.2022, 16:04:45 by difian »

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2954
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1905 on: 03.02.2022, 21:42:44 »
Много изчерпателна информация, но е нужно да се представи в таблица, за да е по-разбираема - Total output energy consumption(kW·h) т.е. предпоследната стойност ли представлява реално изразходената ел. енергия за зареждане на автобуса, която дружеството заплаща на доставчика?

Offline Vetra85

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1906 on: 03.02.2022, 22:27:45 »
Row   Bus No.   (h)(km) 100 km(kW·h/100km)   Total net output energy consumption(kW·h)   
                                                                          Regenerated energy(kW·h)   Total output energy consumption(kW·h)   Motor(kW·h)

   
1   EH 3277KX   16.59   207   134.06   277.5   81.4     358.9   217.1
2   EH 3282KX   16.51   216   131.2   283.4   94.1      377.5   239.3
3   EH 3284KX   15.31   200   132.5   265           79.9      345        215.5
4   EH 3286KX   16.72   212   129.2   273.9   68.3      342.2   202.4
Товаа е разхода на енергия на 4 броя електрически автобуса Yutong 12 метра на 2.02.2022 г.
първата колона е времето за работа
втората разстоянието което е изминато
третата е специфичния разход на 100 км
четръртата е нетната изходна енергията 
петата е рекуперацията
шестата е изходната енергия
седмата енергията консумирана от двигателя
Реално израходената енергия която се плаща е нетната изходна енергия 4 колона
« Last Edit: 03.02.2022, 22:37:13 by Vetra85 »

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1906
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1907 on: 03.02.2022, 23:28:47 »
Е много добре разходите са ви като за дизелов автобус и то при условие, че сте си направили добре сметката и сте договорили цена от 48 ст за квт при търговеца на ток. Можеше по рационално да изразходвате средствата, примерно в соларен парк в депото и така всички тролейбуси да стоят на сушина и отгоре да се произвежда електроенергия. Сега дори щяхте да реализирате печалба. Устойчивост 0 прахостничество 100%.
The Grand Tour

Online Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 515
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1908 on: 03.02.2022, 23:53:39 »
...
Много изчерпателна информация, но е нужно да се представи в таблица, за да е по-разбираема
...
RowBus No.(h)(km)100 km (kW·h/100km)Total net output energy consumption (kW·h)Regenerated energy (kW·h)Total output energy consumption (kW·h)Motor (kW·h)
1EH3277KX16.59207134.06277.581.4358.9217.1
2EH3282KX16.51216131.2283.494.1377.5239.3
3EH3284KX15.31200132.526579.9345215.5
4EH3286KX16.72212129.2273.968.3342.2202.4

Е много добре разходите са ви като за дизелов автобус и то при условие, че сте си направили добре сметката и сте договорили цена от 48 ст за квт при търговеца на ток. Можеше по рационално да изразходвате средствата, примерно в соларен парк в депото и така всички тролейбуси да стоят на сушина и отгоре да се произвежда електроенергия. Сега дори щяхте да реализирате печалба. Устойчивост 0 прахостничество 100%.
Същото важи и за София. Вместо да се дават пари за миксери, можеше да се ремонтират депата и да се сложат соларни панели на покривите.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1906
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1909 on: 04.02.2022, 00:02:06 »
В София всяко едно депо и гараж има нужда от ремонт. Отделно има нужда от трамваи, автобуси и тролейбуси.
The Grand Tour

Offline Vetra85

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1910 on: 04.02.2022, 17:46:46 »
Е много добре разходите са ви като за дизелов автобус и то при условие, че сте си направили добре сметката и сте договорили цена от 48 ст за квт при търговеца на ток. Можеше по рационално да изразходвате средствата, примерно в соларен парк в депото и така всички тролейбуси да стоят на сушина и отгоре да се произвежда електроенергия. Сега дори щяхте да реализирате печалба. Устойчивост 0 прахостничество 100%.
Доста е по икономичен от дизелов автобус,защото зарежда през нощта на цени на тока от порядъка 200-300 лв. / mWh.И разходите за поддръжка са много по ниски .Няма смяна масла филтри скоростни кутии и т.н.
Относно  Фотоволтаични централи ,решават проблемите на тролейбусите.Не са необходими батерии за съхранение на енергията.

Offline BOBI MW

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 184
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1911 on: 04.02.2022, 20:52:52 »
Сега да видим и какво изразходва и тролейбуса.По маршрут №9 с пробег от 98 км което включва и пребирането до депо сме изразходили общо 276kw.Ако тая стойност е умножим по цената средно 0,50 ст сме изразходили енергия за 138 лева

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1906
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1912 on: 04.02.2022, 22:18:16 »
Quote
Доста е по икономичен от дизелов автобус
Не е защото е тройно по-скъп и няма да си върнете инвестицията. Пак не виждате по-далеч от носа си. Само да кажа, че с дизелов автобус за 400 000 лв ще изминете 98км с 35 л. нафта по 2.55 ще ви се върже 89.25.
The Grand Tour

Offline Vetra85

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1913 on: 04.02.2022, 23:05:30 »
Quote
Доста е по икономичен от дизелов автобус
Не е защото е тройно по-скъп и няма да си върнете инвестицията. Пак не виждате по-далеч от носа си. Само да кажа, че с дизелов автобус за 400 000 лв ще изминете 98км с 35 л. нафта по 2.55 ще ви се върже 89.25.
Дизела е отживелица,ще по бръмчи още известно време.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1934
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1914 on: 04.02.2022, 23:41:41 »
Quote
Доста е по икономичен от дизелов автобус
Не е защото е тройно по-скъп и няма да си върнете инвестицията. Пак не виждате по-далеч от носа си. Само да кажа, че с дизелов автобус за 400 000 лв ще изминете 98км с 35 л. нафта по 2.55 ще ви се върже 89.25.
Той дизелът само с дизел ли върви? Ами масълцето? Ами охлаждането? Ами скоростната кутия? Ами изпускателните кюнци? И още куп други обслужващи системи, за които в момента не се сещам. Те да не би да вървят "на вода" и без поддръжка?
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2954
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1915 on: 05.02.2022, 01:11:12 »
Да, да, само дизеловите автобуси се чупят и ги подпира антифриз за 5 лв/килото и кюнец, който може да се парне на 2-3 точки и да изкара още 5 години. Стига несериозни твърдения, моля ви се, не сме в детската градина. Тук говорим за разход на гориво/енергия, който си е сериозно перо в разходите за всяка една фирма, разходите за периодична поддръжка са съвсем друго нещо. Още повече, че горната сметка за дизеловия автобус е груба - реално разходът може да е 30/100, а дори да падне и под този - много зависи от терена, релефа, маршрута, карача и т.н. Но дори при 35/100 пак разликата е фрапантна и винаги в полза на дизела - не се заблуждавайте, че някой миксер ще докара поне до 700 хиляди километра, а за след това не си заслужава и да говорим даже.

Благодаря на Vetra85 и Dimitar155 за уточненията, всъщност така и предположих, но исках да бъда сигурен точно в частта с реално заплатената енергия - първоначално предположих, че това е Total output energy consumption (kW·h), т.е. предпоследната колона.

Offline Vetra85

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1916 on: 05.02.2022, 10:08:59 »
Благодаря на Vetra85 и Dimitar155 за уточненията, всъщност така и предположих, но исках да бъда сигурен точно в частта с реално заплатената енергия - първоначално предположих, че това е Total output energy consumption (kW·h), т.е. предпоследната колона.
'Total net output energy consumption (kW.h)' показва реалния разход на енергия на електробуса. Получава се  като от ''Total output energy consumption (kW·h)'" се извади"" Regenerated energy (kW·h)"   ,последната енергия е произведена от  ел. тяговия двигател при всяко спиране или надолнище и върната в батерията.
358,9 kWh -81,4kWh =277,5kWh

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 423
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1917 on: 05.02.2022, 19:52:58 »
Несъмнено е че в момента дизеловите автобуси са много по-евтини за експлоатация от електрическите такива и от тролейбусите. Не случайно в Бургас спряха тролейбусните линии, а от новодоставените десет до момента електробуси на линия изкарват по два три на ден, колкото да се вижда че има в движение.
Но да си спомним че обществените поръчки за електробусите в цялата страна са правени при много по-ниски моментни цени на електроенергията преди година две.
Ще дам следният пример.
БургасБус публикува всяка година обществена поръчка за доставчик на нужната за фирмата електроенергия. Ето и цифрите. За миналата година 4324 MWh на прогнозна стойност 500 000 лева. Това ни дава цена от 0.11лв за kWh. Тази година поръчката е за 5788 MWh на стойност 2 720 000 лева. Тук цената вече е 0.47лв за kWh. Това е 4 пъти по-висока цена.


Offline Vetra85

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #1918 on: 05.02.2022, 20:29:28 »
Несъмнено е че в момента дизеловите автобуси са много по-евтини за експлоатация от електрическите такива
Много невярно твърдение.От таблицата се вижда ,че специфичния разход на електро буса е 1,30 kWh/km умножено по 0,30 лв./kWh получава се 0,39 лв./km умножено по100 км получаваме 39 лв. за 100 км.. Ако дизеловия автобус 12м има разход 19,5 литра на 100 км. ще е съизмерим с електро буса.  Цената на тока през нощта е около 0,30 лв./kWh. Бургасбус определят цената на ел. енергията от борсата ден напред.
« Last Edit: 05.02.2022, 20:37:09 by Vetra85 »

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 423
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #1919 on: 05.02.2022, 22:25:28 »
Много невярно твърдение.От таблицата се вижда ,че специфичния разход на електро буса е 1,30 kWh/km умножено по 0,30 лв./kWh получава се 0,39 лв./km умножено по100 км получаваме 39 лв. за 100 км.. Ако дизеловия автобус 12м има разход 19,5 литра на 100 км. ще е съизмерим с електро буса.  Цената на тока през нощта е около 0,30 лв./kWh. Бургасбус определят цената на ел. енергията от борсата ден напред.
Добре, убеди ме. Според данните които показваш е така.
Ще добавя и няколко въпроса. Тези около 16 часа са от зареждане на батерията до следващо зареждане или времето в което електробуса е бил в движение? Колко курса на дадена линия прави на ден един електробус за тези изминати около 200км? Може ли да издържи две смени на линия?
« Last Edit: 05.02.2022, 22:48:51 by go6o »