Author Topic: Плевен  (Read 271281 times)

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15666
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Плевен
« Reply #820 on: 06.12.2014, 19:55:42 »
Наистина си млад и наивен, пък и доста хора нямат реална представа как реално работи администрацията и какви политически и  икономически интереси се разиграват и намесват. Чисто административно-процесуално (бюрократично) нещата не са така прости, има икономически интерес да се приберат мижави пари от скрап в партийна/лична каса, отколкото да се прояви далновидност, мисъл за природа, колегиалност...  :help: Така не е само у нас, а в повечето страни в Света, в различна степен, за съжаление...  :/

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4834
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #821 on: 07.12.2014, 08:07:14 »
Подмяната на автопарка на общинската фирма „Тролейбусен транспорт” Перник засега се отлага
В разговор с представителите на предприятието извън заседателната зала, той ги посъветва да говорят с колегите си от Плевен да не бързат с втория търг.
Източник: БНР - радио Благоевград
http://bnr.bg/blagoevgrad/post/100493825
Дори и да има втори търг и евентуално обявените тролеи се продадат, все още в Плевен (ще) има много ЗиУ-та, които тепърва ще стават излишни. Иначе няма да е зле ако вземат 10 тролеяда бъдат 50/50- 5 Икаруса и 5 ЗиУ. Но докато искат 5-цифрена сума за Икарусите, май само част от плевенските ЗиУта ще получат нов живот, ако се намерят пари, разбира се.
Наясно съм с това, че може да ме обвините в наивност, но все пак:

Защо градовете, които получаха нови тролейбуси като Плевен и София не подарят част от старите си тролейбуси на общините, които не са участвали в евро програмите и/или са закъсали от гледна точка на тролейбусния транспорт - Перник, Враца, Хасково, Сливен.

Все пак плевенските ЗИУ-та и Софийските Икаруси са в добро състояние и има още хляб в тях. А да отидат на скрап е тъжно.

А, ако бъдат подарени на други градове това може да предотврати сцериите от Добрич/Велико Търново/Габрово в тези градове.

Ако гледаме от морална гледна точка градовете като София и Плевен не са си купили новите тролейбуси - те са им докарани по евро програми, т.е. те са подарък за тези градове. Съответно те могат да върнат жеста като направят същото към по-малките общини.  ;)
Наистина щеше да е хубаво това да стане, 60-70 Икаруса от София, 30 Шкоди от Варна, 40-50 тролея от Плевен, 10 от Бургас стават над 150 здрави тролея, които потенциално чакат брак и могат да съживят или възкресят тролейбусния транспорт на градове като Враца, Хасково, Перник, Габрово, Велико Търново, дори на Добрич и Казанлък. Но както каза колегата difian, интересите са прекалено големи, за да се правят подаръци на нуждаещите се градове.
« Last Edit: 07.12.2014, 08:09:34 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13557
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #822 on: 07.12.2014, 08:09:57 »
Дълготрайни активи не могат да бъдат просто подарявани - все пак те са общинска собственост. Но могат да бъдат предлагани на други градове на цената на скрап.
Би трябвало общината-продавач да обяви търг и ако никой не подаде документи на обявената цена, тя да се снижи, докато се намери купувач. Специално Перник няма никакви пари, даже и цената на возилата да е колкото за скрап. Подаръци от държавния бюджет не могат да се правят, тъй като това подлежи на санкциониране от ЕК. Средства могат да постъпят по линия на регламентираната държавна дотация (за картите с намаление на ученици, пенсионери), но проблемът е, че тези средства отиват да покирят дългове, да платят забавени заплати на шофьори и т.н.
« Last Edit: 07.12.2014, 08:17:38 by blagun »

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #823 on: 07.12.2014, 09:25:24 »
Ако гледаме от морална гледна точка градовете като София и Плевен не са си купили новите тролейбуси - те са им докарани по евро програми, т.е. те са подарък за тези градове. Съответно те могат да върнат жеста като направят същото към по-малките общини.  ;)

От каквато и гледна точка да гледаш, общините са работили за да получат тези продобивки. Перник си е избрал кмет - нека поработи за града си повече.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2362
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #824 on: 08.12.2014, 00:52:54 »
Чавдар м65 в Плевен, 70 - те години.
Източник:http://socbg.com

Offline N_D

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 90
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #825 on: 10.12.2014, 22:27:28 »
Търг имаше,но резултата е още неизвестен.

Offline mad_devil_k6

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 11
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #826 on: 11.12.2014, 00:09:48 »
Понеже вече 15  години живея в Русе ,а в Плевен израстнах всички тролеи които са посочени за продан на търга са доста читави, особенно 164 , който може би по големите помнят с детските рисунки от преди почти 20 г.Тука в русе малко пооправиха контактната мрежа  , и ше се радвам ако фирмата за градски транспорт Русе участва в търга.Виждам че скоро нова контактна мрежа и нови линии няма да се направят , понеже протакането е доста , и не се знае защо.Интересно ми е и имам въпрос ,имаше идея към новите маршрути да се включи и село Ясен ?.Някой има ли си на представа за тази идея дали е осъществима в действителност!!!!!!!.

Offline bobi124

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 199
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #827 on: 11.12.2014, 08:39:24 »
1. Чува се че Хасково са поискали три тролея.
2. Прекарва се кабел от подстанцията в ж.к. Мара Денчева към историческия музей, във връзка с разширяването на мрежата.
3. На тролей 158 вчера монтираха GPS ......

PS: В някой от руските тролеи може да видите два дисплея вероятно ще се изписват спирките на тях, един отпред зад кабината и един отзад. Другото е усилвателя и GPS-а под него. Също така има нови говорители на втора и трета врата.

« Last Edit: 14.12.2014, 18:46:58 by bobi124 »

Offline mad_devil_k6

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 11
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #828 on: 11.12.2014, 16:35:00 »
Ха това покрай барата ли ще минава , Мара Денчева- Историческия Музей?!...Ако може малко повече инфо или снимки.

Offline svilata

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 127
    • View Profile
    • http://trolei.pleven.bg/
Re: Плевен
« Reply #829 on: 13.12.2014, 13:24:08 »
Поставиха първите електронни табла по спирките на тролеите

Първите електронни табла по спирките на тролеите вече са поставени, това забеляза екипът на „Посредник". На някои от спирките на градския транспорт в квартал „Дружба" са монтирани първите табла, които на този етап изписват датата, града и думата „тест". Още известно време те ще изписват само това, след което на мястото на тези надписи ще се появи информация за това, кога ще пристигне следващия тролейбус. Инж. Несторов, управител на „Тролейбусен транспорт" - Плевен поясни, че трябва технологично време за настройване на системите, за поставяне на допълнителна техника в тролейбусите, с помощта на която да се предава информацията. Управителят обясни, че не може да се ангажира с конкретни срокове кога всичко ще бъде готово и новите табла ще започнат да функционират. На този етап първо предстои да бъдат поставени такива табла на всичките предвидени спирки, а след това всичко останало, което може да отнеме и повече от два месеца.

Източник: в-к "Посредник"

На снимката информационното табло изглежда доста грубо и недодялано. Екраните в тролейбусите ЗиУ-9 по моя преценка са добри.
« Last Edit: 13.12.2014, 13:28:45 by svilata »

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1842
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #830 on: 13.12.2014, 14:15:01 »
 Този жълт цвят в комбинация със син(?) пилон прецаква цялата работа. Таблото изглежда остаряло някак си и наистина недодялано. И между дурого знае ли се производителят на екраните в ЗиУтата и на таблата?

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 990
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: Плевен
« Reply #831 on: 14.12.2014, 15:26:15 »
Ако синьото беше сиво, а жълтото - черно, работата щеше да заспи...

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15666
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Плевен
« Reply #832 on: 14.12.2014, 15:43:20 »
И все пак е по-добре, отколкото в София...  :rolleyes:  :help:

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4834
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #833 on: 14.12.2014, 17:02:34 »
А някой знае ли дали (ще) има сайт, чрез който тролеите ще могат да се следят в реално време?

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline tabacoff

  • Писател
  • **
  • Posts: 48
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #834 on: 15.12.2014, 12:53:58 »
А някой знае ли дали (ще) има сайт, чрез който тролеите ще могат да се следят в реално време?
Да, проектът за интегриран градски транспорт включва и разработването на сайт, но кога ще го видим - засега никой не уточнява.

Offline pleven_dge

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 68
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #835 on: 15.12.2014, 23:07:50 »
Цената на билета да стане 1 лев, предлагат от „Тролейбусен транспорт“. Абонаментните карти за учащи се да се увеличат с 12,5%, цената на всички останали абонаментни карти да се увеличи с коефициента на увеличение на цената на билета. Припомняме, че тя до момента е 80 стотинки.
Предлага се още цената на абонаментната карта за гражданите над 65 години да бъде диференцирана в зависимост от възрастта, като се регламентират три възрастови групи – от 65 до 68 години, от 68 до 70 години и над 70 години. За възрастните хора над 70 години цената на абонаментната карта се запазва без промяна – 6 лева на месец.
Мотивираното предложение е подкрепено от общинската администрация и предстои да бъде дебатирано и евентуално прието на сесията на Общинския съвет в четвъртък, 18 декември.
Източник: http://plevenzapleven.bg/blog/2014/12/15/%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D1%87%D0%B5-%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2%D0%B0-%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%B5%D1%82%D1%87%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%B7%D0%B0-%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%8F-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8-%D1%86-52981/

Вие какво мислите за тази абсурдна идея? Разходите на фирмата паднаха драстично с тези икономични тролеи, сега таблата ли ще си плащаме?
Зиу 9

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Плевен
« Reply #836 on: 16.12.2014, 00:01:52 »
С риск, да ме изядете, ще кажа че е напълно нормално. Увеличава се комфорта, удобството при пътуване и като цяло използването на тази услуга - тролейбусен превоз. Съответно и цената трябва да е подходяща. Факт е че има разлика между 80 стотинки и 1 лев, но не е чак толкова фрапантна, с оглед на подобренията които се вграждат в Плевен с нововъведенията в електротранспорта му.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2362
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #837 on: 16.12.2014, 00:14:38 »
Поставиха първите електронни табла по спирките на тролеите

Първите електронни табла по спирките на тролеите вече са поставени, това забеляза екипът на „Посредник". На някои от спирките на градския транспорт в квартал „Дружба" са монтирани първите табла, които на този етап изписват датата, града и думата „тест". Още известно време те ще изписват само това, след което на мястото на тези надписи ще се появи информация за това, кога ще пристигне следващия тролейбус. Инж. Несторов, управител на „Тролейбусен транспорт" - Плевен поясни, че трябва технологично време за настройване на системите, за поставяне на допълнителна техника в тролейбусите, с помощта на която да се предава информацията. Управителят обясни, че не може да се ангажира с конкретни срокове кога всичко ще бъде готово и новите табла ще започнат да функционират. На този етап първо предстои да бъдат поставени такива табла на всичките предвидени спирки, а след това всичко останало, което може да отнеме и повече от два месеца.

Източник: в-к "Посредник"

На снимката информационното табло изглежда доста грубо и недодялано. Екраните в тролейбусите ЗиУ-9 по моя преценка са добри.
Чеатито на Плевен това е много хубаво нововъведения за града  :fan:. Дано след няколко месеца да не бъде " украсено" с драсканици претендиращи да бъдат да наречени графити.

Offline pleven_dge

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 68
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #838 on: 16.12.2014, 12:57:30 »
С риск, да ме изядете, ще кажа че е напълно нормално. Увеличава се комфорта, удобството при пътуване и като цяло използването на тази услуга - тролейбусен превоз. Съответно и цената трябва да е подходяща. Факт е че има разлика между 80 стотинки и 1 лев, но не е чак толкова фрапантна, с оглед на подобренията които се вграждат в Плевен с нововъведенията в електротранспорта му.
В София с 1 лев минаваш 14 пъти по-големи разстояния, а комфорта там също е на ниво! За тези нововъведения ако ни бъркат в джоба, то това си е чист рекет, при положение, че са закупени по европейски програми.
Зиу 9

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15666
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Плевен
« Reply #839 on: 16.12.2014, 13:57:43 »
Какви са цените на обикновените карти без преференции? Масово с билет ли се пътува или с карта?