Author Topic: Плевен  (Read 271282 times)

Offline Skoda9TR

  • Писател
  • **
  • Posts: 25
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #840 on: 16.12.2014, 23:18:22 »
Пътува се предимно с карта (над 50%), но и продажбата на билети е нещо значитилно. Дори 30% да са билетите, тролеите в Плевен возят около 20 милиона пътника на година. 15% повече приходи (толкова е реално предложението за увеличение), ще е сериозен плюс за тролейбусния транспорт. Но трябва много внимателно да се прецени ефекта от увеличението. да се возим в тролеи за по пополовин милион евро бройката срещу 40 цента е липса на всякаква икономическа логика. Но освен европейските тролеи, имаме неевропейски безпрецедентно голям брой таксита, неевропейски навици да ходим с колата до центъра и бакшиши готови да возят на смешни пари заради сиромашията. В един европейски град подобна инвестиция в екологичен градски танспорт би била съпътствана с ограничаване на автомобили и таксита. Но в БЪлгария и в Плевен това няма да се случи и тролеите трябва да се конкурират и с беднотията и с колоната таксита, взела незаконно цялото платно пред дома на книгата и със селянията, която не се разделя с 15-годишната баракуда дори за разходка в Кайлъка

Offline svilata

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 127
    • View Profile
    • http://trolei.pleven.bg/
Re: Плевен
« Reply #841 on: 17.12.2014, 13:18:34 »
Какви са цените на обикновените карти без преференции? Масово с билет ли се пътува или с карта?

Цените на картите за линиите обслужвани от "Тролейбусен транспорт" - Плевен са следните:

карта за една линия за 1 мес.:
редовна - 32,00 лв.
учащи - 14,00 лв.

карта за всички линии за 1 мес.:
редовна - 42,00 лв.
учащи - 16,00 лв.

Тримесечните карти са без допълнителна или с минимална допълнителна отстъпка.
повече инфо на адрес:
http://trolei.pleven.bg/index.php?option=com_content&task=view&id=47&Itemid=586
« Last Edit: 17.12.2014, 23:48:29 by svilata »

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4834
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #842 on: 17.12.2014, 22:27:07 »
А защо ми иска име и парола, за да отворя линка?

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4468
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Re: Плевен
« Reply #843 on: 18.12.2014, 02:51:11 »
При мен се отваря без пароли.

Offline mad_devil_k6

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 11
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #844 on: 18.12.2014, 16:13:32 »
В Русе цените са такиша от поне 1,5 година,наистина малко голям скок от порчдъка на 20 %, може би е продиктувано от текущите разходи ,или от предстоящото закупуване на нови Тролейбуси..!!!!!

Offline bobi124

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 199
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #845 on: 18.12.2014, 19:17:49 »
http://www.briagnews.bg/index.php?p=view&id=32809

Ето и новината, от 1 януари билетчето става 1 лв.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4834
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #846 on: 18.12.2014, 20:42:02 »
Плевенчани май ще си платят новите тролеи... :help: Не ми е ясно как може за толкова кратки разстояния (не повече от 6 км.) да искат левче...

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2111
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #847 on: 18.12.2014, 23:22:00 »
В увеличението няма никаква логика - да се увеличава единичния билет за сметка на картите е разбираемо донякъде - например да стимулират хората да си купуват карти - но да увеличават и единичния билет, и картите, това вече не е нормално. Цената за пътуване в обществения транспорт трябва да е поносима за голяма част от населението за да може хората да имат стимул да го ползват все пак. Ако накрая се окаже, че е по-евтино и по-удобно (предимно второто) да се използват лични автомобили спрямо обществен транспорт, да не се чудят защо има отлив на пътници (какъвто и ще има при това шоково увеличение, без значение каква алтернатива ще се използва - таксита или лични автомобили).
« Last Edit: 18.12.2014, 23:29:32 by Sixkiller »

Offline tabacoff

  • Писател
  • **
  • Posts: 48
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #848 on: 18.12.2014, 23:50:52 »
Quote
"Цената за една линия за месец става 40 лв., а за всички линии - 53 лева."
- В Плевен цената на една абонаментна карта ще бъде по-висока от тази в София (в столицата: персонализирана - за една линия наземен транспорт - 23 лв.; за метро - 35 лв.; за всички линии - 50 лв.!), при това без дори да се взимат предвид далеч по-късите разстояния в Плевен - от едната крайна спирка до другата, както и особено това, че тези карти важат САМО за тролеите, а за автобусите се купуват отделно!!! Уникално наистина!
« Last Edit: 18.12.2014, 23:53:07 by tabacoff »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12157
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #849 on: 19.12.2014, 00:25:32 »
Ха-ако пътуваш всеки ден на работа с прекачване автобус+тролей например, то ще ти излезе златно, над 100 лева на месец транспортни разходи. То ще излезе, че областните градове са по-скъпи от столицата бре-като добавим, че цените на тока, водата , парното, храните, донякъде и на свободните наеми са горе-долу като в София. А миналата година ми беше странно, като мои колега от работата, който е от Русе ми разправя, че в София живота му излиза по-евтин отколкото в Русе, май има нещо вярно в това.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4834
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #850 on: 19.12.2014, 15:30:11 »
Същото мога да кажа и за Варна. От гледна точка на градския транспорт, доста познати са ми казвали, че пътуването до работа им излиза 2 пъти по-евтино с автомобил, отколкото с автобус (а Варна може би е града с най-абсурдните цени на картите). Струва ми се, че и в Плевен пътници на тролеите занапред ще са само хората, нямащи друга алтернатива, а именно пенсионерите и учениците. При билетче от 0.8 лв. за трима души транспорта от ж.к. Сторгозия до ЖП гарата, автогарата или центъра с редовно такси излиза около 2 лв. , а с тролей 2,4 лв. При бъдещата цена на билета ако 4-ма се качат на такси им излиза 2 пъти по-евтино отколкото с тролей. А таксита по и около спирките не липсват. Няма да се учудя ако се появят и таксита, които возят на цената на билета, с каквито във Варна е пълно.
« Last Edit: 19.12.2014, 15:33:53 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Skoda9TR

  • Писател
  • **
  • Posts: 25
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #851 on: 19.12.2014, 22:25:23 »
Сравняването между София и Плевен е неуместно, защото ГТ в столицата е на многомилионна загуба и общината в София няма никакъв стремеж да направи транспорта по-използваем, да не говорим за печалба. В София положненито е куче влачи рейс, но данъколатеца плаща, защото общината е богата. В София се дават брутални, даже абсурдни дотации на фона на страшни разхищения и ниска ефективност в градкия трянспорт. Тук никой не се интересува колко хора се возят, колко дупачт билет и колко биха се возили ако се сгъсти графика и ако се направят други атракции.  Затова гт в софия е на интервали от 15 мин средно при пъти повече потенциални пътници. В Плевен транспортът съществува успешно на пазарни начала и затова операторът не може да си позволи да изостава от разходите. В София реално едно возене с тролей струва около 3 лева, но 2-та лева ги плащат данъкоплатците, които междувременно си карат колите и пет пари не дават за градския транспорт. Общината също няма стремеж да качи повече хора на ГТ (за оргромно съжаление това е част от причината за отровата, която дишаме).  Затова като сравняваме колко струва транспорта тук и там, няма как да изчерпим темата с цената на билета. За жалост Плевен не може да си позволи толкова модерен градски транспорт и накрая може да се окаже, че тролеите ще го закъсат заради всичките екстри. които получхме безплатно от ЕС. Защото безплатните тролеи са факт, но разширената мрежа и увеличените разходи са ежедневие и някой трабва да ги плаща. Аз лично не разбирам защо се прави мрежа към един безлюден квартал като Кайлъка. Според мен, това ще е в тежест на дружеството. За 9-ти квартал съм сигурен, че има потенциал и там разширяването е ок. Без изкуствена регулация и ограничаване на такситата тролеите са изправени пред реланата опасност да изпаднат в несъстоятелност. Ако общината се стреми да направи транспрта екологичен, да ограничи такситата и да направи паркирането в центъра по-скъпо. Ако искаме Европа, да внедрим всички евопейски мерки, а не само половината.
« Last Edit: 19.12.2014, 22:43:50 by Skoda9TR »

Offline tabacoff

  • Писател
  • **
  • Posts: 48
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Плевен
« Reply #852 on: 20.12.2014, 02:03:12 »
Няма как градският транспорт да бъде на пазарен принцип. Кой би се возил при цена на билета 3 лв.?!? Дори в столици като Рим например, билетът струва 1 евро и важи за 75 мин.! В Плевен за това време можеш 3 пъти да изминеш целия маршрут на някоя от линиите. Нормално е градският транспорт да е евтин спрямо доходите на населението, защото това не е и не може да бъде дейност, от която да се търси печалба. Нейните функции да на първо място социални и екологични. В противен случай съществуването на този транспорт се обезсмисля. Остават едни модерни тролеи, които пътуват празни - кой има полза от това?! Впрочем, в Париж в началото на миналия век метрото също е било на "пазарен принцип" - отделните линии на метрото са били собственост на различни частни компании, конкурирали са се и дори не са имали връзка помежду си. В днешно време цялата метросхема е обединена в едно общинско (!) дружество - а тук, в България, се опитваме да преоткриваме топлата вода...

Offline Skoda9TR

  • Писател
  • **
  • Posts: 25
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #853 on: 21.12.2014, 07:39:08 »
Съгласен съм, че градският транспорт трябва да е достъпен, евтин, дотиран и да има приоритет пред личния, таксиметров автомобилен транспорт, защото чрез тези дотации се намалява замрсяване, шум, трафик и т.н. Не казвам, че е хубаво да поскъпва билета, а по-скоро се опитвам да си обясня, защо се случва поскъпването в Плевен. Също така подчертах, че градският транспорт в Плевен е поне два пъти пъти по-ефективен от софийския. Тролеят в Плевен излиза около 2 лв. на км, докато в София общината плаща над 4 лв. на км за тролейбус. В Плевен приходите на дружеството са предимно от билети и карти, а субсидията е минимална. В София целият разход се плаща от общината, а приходите от билети на всички линии и дружества се събират от ЦГМ, без да е ясно кое дружество колко пътници е превозило. На практика се получава така, че билетите не покриват и половината разходи, а всяко дружество си проси от общината повече и повече пари всяка година. Дружествата нямат никакви приходи от билети, всичко зависи колко ще им даде общината. Заради тази безумна организация разходите за наземен транспорт в София са по-високи на километър отколкото в Прага и Копенхаген, но билетите са си евтини. Просто подчертавам откъде идват евтините билети в София и че реалната цена, която в крайна сметка плащат данъкоплатците, е друга. Доста по-висока от тази в Плевен.  Ако общината в Плевен започне да налива такива пари на километър, каквито налива софийската, при ефективнистта на плевенското дружество, билетите може да станат и 20 ст., но при сегашното положение Тролейбусен транспорт си гонят пазарната цена, защото иначе започват да трупат загуби. Казано по-просто, ако трява да се сърдим на някого за цените на билетите, това е общината.
« Last Edit: 21.12.2014, 07:49:36 by Skoda9TR »

Offline svilata

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 127
    • View Profile
    • http://trolei.pleven.bg/
Re: Плевен
« Reply #854 on: 23.12.2014, 13:29:13 »
Фирма "Тролейбусен транспорт" - Плевен ще осигури БЕЗПЛАТЕН транспорт на жителите и гостите на града в новогодишната нощ за времето от 22:00 часа на 31.12.2014 год. до 02:00 часа на 01.01.2015 год. Ще бъдат обслужвани линии №№ 3, 5, 7, 9.  :fan:

А от сутринта на 01.01.2015 год. - левче - кефче...   :/
« Last Edit: 23.12.2014, 13:32:36 by svilata »

Offline Acrosstheocean

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 80
  • Любител на тролейбусния транспорт!
    • View Profile
    • Фейсбук профил:
Re: Плевен
« Reply #855 on: 23.12.2014, 14:08:50 »
А от сутринта на 01.01.2015 год. - левче - кефче...   :/

Не е ли от 1-ви февруари? Така четох по медиите поне, може и да греша.

Offline svilata

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 127
    • View Profile
    • http://trolei.pleven.bg/
Re: Плевен
« Reply #856 on: 23.12.2014, 19:07:12 »
Билетът поскъпва с 25% от 01.01.2015 год., а абонаментните карти от 01.02.2015 год.

Offline Acrosstheocean

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 80
  • Любител на тролейбусния транспорт!
    • View Profile
    • Фейсбук профил:
Re: Плевен
« Reply #857 on: 23.12.2014, 20:15:32 »
Билетът поскъпва с 25% от 01.01.2015 год., а абонаментните карти от 01.02.2015 год.

Оо, ясно. Значи аз не съм разбрал :D

Offline Skoda9TR

  • Писател
  • **
  • Posts: 25
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #858 on: 28.12.2014, 18:41:35 »
20-тина тролейбуса ЗИУ са "складирани" в бившата автокъща на входа на бившата колописта и пред бъдещата спортна зала Арена Плевен в девети квартал. Като се има предвид колко далече е най-близаката контактна мрежа до това място, голямо дърпане е паднало докато се докарат толкова много тролеи на този баир





« Last Edit: 30.12.2014, 17:23:17 by difian »

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4834
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Плевен
« Reply #859 on: 28.12.2014, 20:26:07 »
Похвално е, че са ги издърпали до там, а не до металекса. :fan: :fan: Дано скоро им се намери купувач.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.